probleem cih motor
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
probleem cih motor
hallo ik ben bezig met het inbouwen van een 2.0cih motor,nu ben ik op het moment van starten gekomen maar nu heb ik het volgende probleem,de motor start wel maar slaat niet aan de ontsteking werk,maar de injectoren worden niet aangestuurd,ik meet op allebei de kabels 12v ipv eentje massa tijdens het starten.
nu viel me ook nog op dat de brandstofpomp constant blijft lopen als hij op contact staat,nu heb ik al geleze dat je een toerental signaal moet hebben voor de injectoren aan te sturen(groene kabel schijnt?) maar wat moet ik daar op meten,ik meet nu 12v als hij op contact staat.
hopelijk kan iemand me wijzer maken
mvg peter
nu viel me ook nog op dat de brandstofpomp constant blijft lopen als hij op contact staat,nu heb ik al geleze dat je een toerental signaal moet hebben voor de injectoren aan te sturen(groene kabel schijnt?) maar wat moet ik daar op meten,ik meet nu 12v als hij op contact staat.
hopelijk kan iemand me wijzer maken
mvg peter
Re: probleem cih motor
de groene kabel is je toerental signaal deze gaat ook naar je toerenteller de spanning hier op valt weg als de contactpunten open gaan
Re: probleem cih motor
het is een motor zonder contactpunten,vergeten erbij te zegge
Re: probleem cih motor
Vlak voor de stekker op de 'computer' hoort een kabeltje uit de kabelboom te steken. Hier moet het toerental signaal op voor de computer.
Re: probleem cih motor
maakt eigenlijk niet uit dat je geen contactpunten heb of niet de draad blijft hetzelfde bij de kachel zit een stekker waar de groene draad vanaf de bobine op moet
Re: probleem cih motor
bij de kachel onder de motorkap of onder het daschboard?heb wel een 4polige stekker waar de groene kabel op zit denk ik,samen met de kabel naar de branstofpomp en volgens mij startmotor en contact!
maar vind het zo gek dat de injectoren niet worden aangstuurd,haald hij alleen het signaal voor de bobine af of zijn er nog meer dingen die ermee te maken kunnen hebbe?
maar vind het zo gek dat de injectoren niet worden aangstuurd,haald hij alleen het signaal voor de bobine af of zijn er nog meer dingen die ermee te maken kunnen hebbe?
Re: probleem cih motor
bij de kachel onder de motorkap en ja dat is het enige signaal waar de injectoren op werken wand anders weet de computer niet dat de motor ronddraait
Re: probleem cih motor
ik heb even gekeken de groene kabel zit op de bobine en gaat vanaf de bobine naar de toerenteller en naar de ecu.ga van het weekend even een rechtstreekse kabel leggen om te proberen,wel heb ik nog een wit rode kabel loshangen bij de kachel?
Re: probleem cih motor
de kadett loopt,ik had de ontsteking een slag verkeerd geplaatst en er is iets mis met de 5de injector,zodra ik de injector los neem loopt de motor dus dat is mooi
bedankt voor de reacties
gr peter
bedankt voor de reacties
gr peter
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten