dat hebben we gepast en de hoek naar de achteras is echt maar heel heel klein, misschien een 5 graden ofzo als dat al zo is.giuliettaevo schreef:Ook mijn blok was van de laatste jaren, 96er meen ik dat het was. En de hoek klopt gewoon, bak zat niet scheef oid.
Ik heb die koppelingsvork er niet ingehad en ook het schakelmechaniek e.d. van de bak afgehaald met passen anders ging het nauwelijks. de tunnel had ook enkele klappen met de hamer gehad.
Ik zou de tunnel verder wegslijpen om lager uit te komen met de motor in ieder geval, zoals ik het op jouw foto zie ligt hij er nu veel te schuin in. Te schuin gaat je een probleem met de cardanas opleveren, de flenzen van de kruiskoppelingen moeten redelijk parallel staan aan elkaar namelijk.
Succes verder.
En een stuk uit de tunnel los het niet op, dan moet er een stuk uit het subframe en uit de carterpan ofzo.
Maar ik denk dat het schakelsysteem enz dan wel de reden kunnen zijn dat hij bij jou anders er in kwam. En die van jou ligt ook meer over zij gekanteld, dat zou normaal ook weer mee problemen met de koppeling en met het schakel systeem geven. Het schakelsysteem van mij zit er nu ongeveer recht in dus dat lijkt mij dat de motor dan ook perfect recht er voor hangt, want die kan niet draaien ten opzicht van de bak.
En ik denk dat ik mijn tussenas zelfs zo wel aan de bak vast kan bouten en dan de kruiskoppeling in het 2de deel van de volvo as uit elkaar en die aan de achteras, dan kan ik volgens mij gewoon al rijden. En dan heb ik dus ook meteen een schuifstuk, want het 2de deel van de as word er dan met een schuifstuk in gestoken. Alleen ik wil eigenlijk liever 2 kruiskoppelingen omdat het mij beter lijkt om er 2 in te hebben. Of zou dat niet nodig zijn bij een kadett? want bij een volvo bout je normaal de tussenas meteen op het differentieel, en hier zit nog zo'n staartstuk ofzo aan. Dus ik weet niet of dat kwa bewegingen dan net zo veel heen en weer gaat als een volvo as? want origineel zit er natuurlijk ook maar 1 kruiskoppeling in een kadett cardanas.