nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
Moderator: JvV
nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
beste forumleden.
ik ben michel, kom uit gouda en vanaf aankomende zaterdag ben ik ook een gelukkige eigenaar van een kadett c2 sedan.
moet er wel meteen bij vertellen dat ik het komende half jaar weinig actief zal zijn aangezien het een voledige restauratie gaat worden dus de onderdelen moet verzamelen. zal dus vooral informatie verzamelen maar uiteraard bijdragen waar ik kan.
en ik op het moment nog bezig ben om mijn calibra 4x4 te restaureren ( heeft meer roest dan mn kadett )
anyway, hier de sedan ( sorry voor de slechte foto's. gsm ):
arme ding ligt helemaal in onderdelen en is met een roller geverft gelukkig op een paar plekjes na helemaal hard en nooit aan gerommeld
planning is helemaal te restaureren met 'orginele' 1.2 motor (wel zwaar bewerkt; uitgeboord, grotere kleppen,dubelle carb, afgedraaid vliegwiel e.d.)
verder wordt hij waarschijnlijk hoogglans zwart met veel chroom ( blues brothers stijl ) , verlaagd, lederen interieur maar verder zo orgineel mogelijk
en hier mijn calli
is nu nog een bewerkte c20xe met f20 en gelockte verdeelbak maar ben een 3.0 v6 turbo blok aan het opbouwen die er na de zomer inkomt
ik ben michel, kom uit gouda en vanaf aankomende zaterdag ben ik ook een gelukkige eigenaar van een kadett c2 sedan.
moet er wel meteen bij vertellen dat ik het komende half jaar weinig actief zal zijn aangezien het een voledige restauratie gaat worden dus de onderdelen moet verzamelen. zal dus vooral informatie verzamelen maar uiteraard bijdragen waar ik kan.
en ik op het moment nog bezig ben om mijn calibra 4x4 te restaureren ( heeft meer roest dan mn kadett )
anyway, hier de sedan ( sorry voor de slechte foto's. gsm ):
arme ding ligt helemaal in onderdelen en is met een roller geverft gelukkig op een paar plekjes na helemaal hard en nooit aan gerommeld
planning is helemaal te restaureren met 'orginele' 1.2 motor (wel zwaar bewerkt; uitgeboord, grotere kleppen,dubelle carb, afgedraaid vliegwiel e.d.)
verder wordt hij waarschijnlijk hoogglans zwart met veel chroom ( blues brothers stijl ) , verlaagd, lederen interieur maar verder zo orgineel mogelijk
en hier mijn calli
is nu nog een bewerkte c20xe met f20 en gelockte verdeelbak maar ben een 3.0 v6 turbo blok aan het opbouwen die er na de zomer inkomt
calibra 16v 4x4 1992
kadett sedan 1.2 1978 (restauratie)
kadett sedan 1.2 1978 (restauratie)
Re: nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
Welkom!
Succes met de restauratie alvast.
Succes met de restauratie alvast.
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
-
- C gestoord
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
- Locatie: Echteld West
- Contacteer:
Re: nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
kijk dat zijn mooie plannen
-
- C liefhebber
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo nov 01, 2009 11:21 am
- Locatie: midden nederland
Re: nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
mooie plannen hoor,ben benieuwt
Re: nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
hoi,
thanx voor de reacties, ik zal zaterdag even goede foto's schieten als hij op de trailer staat.
het 'wrak' gaat een weekje mijn garage in om alles uit te zoeken (alles zit in dozen en kratten) en te indexeren wat ik nodig heb om vervolgens paar maanden naar een boerenschuur te verhuizen.
mezelf kennende kan ik het tog niet laten om vast te beginnen en zal de komende tijd alsnog de nodige update's geven over de vorderingen met het onderstel en blok (dit hou ik thuis)
jullie zien vanzelf een topic verschijnen bij restauratie.
nog even een vraag aan alle sedan eigenaren hier. is er toevallig iemand die in de buurt van gouda woont?
ik ben aardig goed in puzzellen maar maakt het een stuk makkelijker als ik er 1 in elkaar kan bekijken,iemand heb die me de zwakke punten e.d. aan kan wijzen.
thanx voor de reacties, ik zal zaterdag even goede foto's schieten als hij op de trailer staat.
het 'wrak' gaat een weekje mijn garage in om alles uit te zoeken (alles zit in dozen en kratten) en te indexeren wat ik nodig heb om vervolgens paar maanden naar een boerenschuur te verhuizen.
mezelf kennende kan ik het tog niet laten om vast te beginnen en zal de komende tijd alsnog de nodige update's geven over de vorderingen met het onderstel en blok (dit hou ik thuis)
jullie zien vanzelf een topic verschijnen bij restauratie.
nog even een vraag aan alle sedan eigenaren hier. is er toevallig iemand die in de buurt van gouda woont?
ik ben aardig goed in puzzellen maar maakt het een stuk makkelijker als ik er 1 in elkaar kan bekijken,iemand heb die me de zwakke punten e.d. aan kan wijzen.
calibra 16v 4x4 1992
kadett sedan 1.2 1978 (restauratie)
kadett sedan 1.2 1978 (restauratie)
Re: nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
Mooi Project veel plezier ermee
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
Re: nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
auto is inmiddels verhuis naar mijn garage.
gaat een behoorlijk project worden, mis een hoop onderdelen tot nu toe (heb nog een flinke doos niet uitgezocht) maar verder wat erbij zit is gelukkig aardig te gebruiken.
vandeweek zijn er meer foto's en info zogauw ik de tijd heb genomen alles goed uit te zoeken.
hier vast een paar foto's.
ja, zowel de volvo als de kadett zijn doorgezakt
meteen de verschrikkelijke 1 van de deur af getrokken ( plus nog stuk of 5 andere stickers )
hier de verklaring van de doorgezakte kadett, de volvo heeft nogsteeds geen excuus verzonnen
gaat een behoorlijk project worden, mis een hoop onderdelen tot nu toe (heb nog een flinke doos niet uitgezocht) maar verder wat erbij zit is gelukkig aardig te gebruiken.
vandeweek zijn er meer foto's en info zogauw ik de tijd heb genomen alles goed uit te zoeken.
hier vast een paar foto's.
ja, zowel de volvo als de kadett zijn doorgezakt
meteen de verschrikkelijke 1 van de deur af getrokken ( plus nog stuk of 5 andere stickers )
hier de verklaring van de doorgezakte kadett, de volvo heeft nogsteeds geen excuus verzonnen
calibra 16v 4x4 1992
kadett sedan 1.2 1978 (restauratie)
kadett sedan 1.2 1978 (restauratie)
Re: nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
dus we hebben er weer een snelle 1200 bij die onze sprint en slalomcompetitie aansterkt ?
Volgend seizoen dan, want ik gok dat ie dit jaar niet meer op de weg komt.
succes iig
Volgend seizoen dan, want ik gok dat ie dit jaar niet meer op de weg komt.
succes iig
Re: nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
weet niet wat je een snelle 1200 vind?
realistisch is in mijn ogen een pk of 75/80 op de motor met de geplande aanpassingen.
wil hem wel enigsinds betrouwbaar houden
maar ben bang dat zelfs volgend jaar klaar een uitdaging wordt. het wordt echt een restauratie en geen opknap project
zal dus het eerste half jaar op zoek zijn naar alle onderdelen voordat ik uberhaubt aan de body begin.
ben erg precies dus als er ook maar een krasje of iets opzit vervang ik het al
realistisch is in mijn ogen een pk of 75/80 op de motor met de geplande aanpassingen.
wil hem wel enigsinds betrouwbaar houden
maar ben bang dat zelfs volgend jaar klaar een uitdaging wordt. het wordt echt een restauratie en geen opknap project
zal dus het eerste half jaar op zoek zijn naar alle onderdelen voordat ik uberhaubt aan de body begin.
ben erg precies dus als er ook maar een krasje of iets opzit vervang ik het al
calibra 16v 4x4 1992
kadett sedan 1.2 1978 (restauratie)
kadett sedan 1.2 1978 (restauratie)
Re: nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
Veel meer dan 80 PK er uit halen kan wel, maar zoals je al zegt gaat dat ten koste van de betrouwbaarheid.
Ik vind het wel opvallend en leuk dat de trend weer richting 1200 jes opvoeren gaat.
Ik ben zelf al een tijdje bezig om m'n 1200 OHV sneller te maken, en ben op dit moment juist aan het wachten op bericht van een maatje van me die bij een revisie / tuning bedrijf werkt, en mijn blokje voor de lol nog eens beter onder handen wilde nemen afgelopen winter, maar door omstandigheden is ie wat achter geraakt op schema, en zit ik nu dus met smart te wachten tot ie belt.
We hebben het zelfs in ons hoofd gehaald om er een verstelbaar nokkenas tandwiel op te maken, zodat hij de motor nog fijner af kan stellen.
Zo heeft ie nog wel meer dingetjes veranderd en verbeterd, en 80 PK hopen we dan ook zeker te halen, alleen waren we er al snel achter dat de lagering van de krukas de 80 + pk uiteindelijk niet houdt.
Daarom ben ik al aan het onderdelen sprokkelen om er over een paar jaar een 1200 16V in te zetten, die kan 100 + pk aan.
Sorry, in m'n enthousiasme draaf ik door, ik wens je veel succes met het zoeken naar onderdelen en de restauratie, en hoop je een keer te spreken op een meeting al dan niet met je dett
Ik vind het wel opvallend en leuk dat de trend weer richting 1200 jes opvoeren gaat.
Ik ben zelf al een tijdje bezig om m'n 1200 OHV sneller te maken, en ben op dit moment juist aan het wachten op bericht van een maatje van me die bij een revisie / tuning bedrijf werkt, en mijn blokje voor de lol nog eens beter onder handen wilde nemen afgelopen winter, maar door omstandigheden is ie wat achter geraakt op schema, en zit ik nu dus met smart te wachten tot ie belt.
We hebben het zelfs in ons hoofd gehaald om er een verstelbaar nokkenas tandwiel op te maken, zodat hij de motor nog fijner af kan stellen.
Zo heeft ie nog wel meer dingetjes veranderd en verbeterd, en 80 PK hopen we dan ook zeker te halen, alleen waren we er al snel achter dat de lagering van de krukas de 80 + pk uiteindelijk niet houdt.
Daarom ben ik al aan het onderdelen sprokkelen om er over een paar jaar een 1200 16V in te zetten, die kan 100 + pk aan.
Sorry, in m'n enthousiasme draaf ik door, ik wens je veel succes met het zoeken naar onderdelen en de restauratie, en hoop je een keer te spreken op een meeting al dan niet met je dett
Re: nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
de lagering maakte ik me ook al zorgen over.
was zoiezo van plan de oliedruk omhoog halen naar optimaal ( pomp bewerken, desnoods met externe pomp van een dry sump systeem ) en uiteraard een externe oliekoeler met thermostaat.
hierdoor hebben de lagersschalen het iets minder te verduren maar het blijft tricky bij deze vermogens.
of er met een verstelbare nokkenas echt iets te behalen valt vraag ik me af, hier kan je hooguit je curve mee beinvloeden bij deze vermogens.
maar hou me op de hoogte hoe dit e.v. uitpakt
maar wat is er verder bij jou aangepast kwa motor/versnellingsbak/assen?
zal vandeweek gert hack er eens op naslaan wat er precies in staat hierover.
kon zoiezo nog weinig vinden over het echte tunen van de 1200 dus zal er een mooi how-to topic van maken specefiek voor de 1200.
was zoiezo van plan de oliedruk omhoog halen naar optimaal ( pomp bewerken, desnoods met externe pomp van een dry sump systeem ) en uiteraard een externe oliekoeler met thermostaat.
hierdoor hebben de lagersschalen het iets minder te verduren maar het blijft tricky bij deze vermogens.
of er met een verstelbare nokkenas echt iets te behalen valt vraag ik me af, hier kan je hooguit je curve mee beinvloeden bij deze vermogens.
maar hou me op de hoogte hoe dit e.v. uitpakt
maar wat is er verder bij jou aangepast kwa motor/versnellingsbak/assen?
zal vandeweek gert hack er eens op naslaan wat er precies in staat hierover.
kon zoiezo nog weinig vinden over het echte tunen van de 1200 dus zal er een mooi how-to topic van maken specefiek voor de 1200.
calibra 16v 4x4 1992
kadett sedan 1.2 1978 (restauratie)
kadett sedan 1.2 1978 (restauratie)
Re: nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
In het volgende topic probeer ik de stand van zaken bij te houden
http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =18&t=5980
Wat er tot nu toe aan gedaan is :
- inlaatpoorten maximaal geflowed en getest op een flowbank
- maximale diameter inlaatkleppen er in (diameter weet ik zo niet meer uit mijn hoofd)
- vliegwiel lichter en uitgebalanceerd samen met de krukas
- eerste overmaat zuigers (AE) vanwege nieuwe kruishoon die er in kwam
- nokkenas met ander profiel (waar mijn huidige tuner niet gecharmeerd van is)
- electronische ontsteking
- electrische koelvan (dus niet meer op de waterpomp)
- dubbele weber 40 of 45 mm (ligt er aan wat ie nodig denkt te hebben)
En ik denk dat er ook nog wel een oliekoeler op moet komen.
Oliedruk is stationair 2/3 bar, en loopt bij meer toeren op naar 4 bar, dus lijkt me voldoende (blokje heeft sinds de vorige revisie pas 10000 gelopen)
Afgelopen jaar heb ik hem in Budel op de testbank gehad terwijl het zo'n 30 graden warm was, en toen kwam ie met 2 solexjes er op aan 68PK, maar toen waren de poorten nog niet bewerkt.
http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =18&t=5980
Wat er tot nu toe aan gedaan is :
- inlaatpoorten maximaal geflowed en getest op een flowbank
- maximale diameter inlaatkleppen er in (diameter weet ik zo niet meer uit mijn hoofd)
- vliegwiel lichter en uitgebalanceerd samen met de krukas
- eerste overmaat zuigers (AE) vanwege nieuwe kruishoon die er in kwam
- nokkenas met ander profiel (waar mijn huidige tuner niet gecharmeerd van is)
- electronische ontsteking
- electrische koelvan (dus niet meer op de waterpomp)
- dubbele weber 40 of 45 mm (ligt er aan wat ie nodig denkt te hebben)
En ik denk dat er ook nog wel een oliekoeler op moet komen.
Oliedruk is stationair 2/3 bar, en loopt bij meer toeren op naar 4 bar, dus lijkt me voldoende (blokje heeft sinds de vorige revisie pas 10000 gelopen)
Afgelopen jaar heb ik hem in Budel op de testbank gehad terwijl het zo'n 30 graden warm was, en toen kwam ie met 2 solexjes er op aan 68PK, maar toen waren de poorten nog niet bewerkt.
Re: nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
dat was het enigste topic wat ik nog niet gelezen had volgens mij
maar dat is ongeveer hetzelfde lijstje wat ik ook van plan ben.
als aanvullingen heb ik nog
koude thermostaat.
een externe oliekoeler ook met thermostaat erop ( wordt ook aanbevolen boven de 80 pk )
en ik ga voor de dubbelle liggende weber 40 dcoe ( 45 lijkt me net te groot? )
over de zuigers, dit hangt ervanaf hoe ze zijn. in goede staat ga ik er niet in lopen boren voor die paar cc's winst
kleppen zijn max i36 u27 volgens "gert hack" (dit lijkt me erg krap en uitlaat te klein)
zelf ga ik voor 34/30 ( is een mooie tussenweg en kant en klaar te bestellen )
verder zal de tijd het leren als ik eenmaal bezig ben.
maar ik ga je topic volgen
maar dat is ongeveer hetzelfde lijstje wat ik ook van plan ben.
als aanvullingen heb ik nog
koude thermostaat.
een externe oliekoeler ook met thermostaat erop ( wordt ook aanbevolen boven de 80 pk )
en ik ga voor de dubbelle liggende weber 40 dcoe ( 45 lijkt me net te groot? )
over de zuigers, dit hangt ervanaf hoe ze zijn. in goede staat ga ik er niet in lopen boren voor die paar cc's winst
kleppen zijn max i36 u27 volgens "gert hack" (dit lijkt me erg krap en uitlaat te klein)
zelf ga ik voor 34/30 ( is een mooie tussenweg en kant en klaar te bestellen )
verder zal de tijd het leren als ik eenmaal bezig ben.
maar ik ga je topic volgen
calibra 16v 4x4 1992
kadett sedan 1.2 1978 (restauratie)
kadett sedan 1.2 1978 (restauratie)
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
Re: nieuwe aanwinst dus maar even voorstellen
Hallo Michel,
WELKOM!!!
Mooie Calibra op de foto! En je Kadett zal ook vast en zeker weer gaan stralen!
Groet Dennis
WELKOM!!!
Mooie Calibra op de foto! En je Kadett zal ook vast en zeker weer gaan stralen!
Groet Dennis
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten