panhardtstang
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
panhardtstang
ik weet bij verandern van achter as.
dat de panhardt ook aangepast moet worden.
nu zoek ik me kapot.
naar uitleg hoe dat moet.
ik kan het op geen 1 forum vinden.
wie heeft er een uitleg over en foto's van.
want ik heb wel een idee hoe het moet maar wil toch zeker heid.
want ik wil de boel niet eerst slopen en dan er achter komen dat het fout is.
en zo'n stang die is toch niet hol van binnen??
dat de panhardt ook aangepast moet worden.
nu zoek ik me kapot.
naar uitleg hoe dat moet.
ik kan het op geen 1 forum vinden.
wie heeft er een uitleg over en foto's van.
want ik heb wel een idee hoe het moet maar wil toch zeker heid.
want ik wil de boel niet eerst slopen en dan er achter komen dat het fout is.
en zo'n stang die is toch niet hol van binnen??
-
- C verslaafd
- Berichten: 528
- Lid geworden op: ma feb 25, 2008 10:51 am
- Locatie: Lichtenvoorde
- Contacteer:
Re: panhardtstang
Volgens mij is het een buis, want dat is ook sterker als een as.
Heb het laatst nog ergens op internet zien staan maar weet niet meer waar
Volgens mij was het een kwestie van doorslijpen. Aan de ene kant een moer op lassen en
de andere kant een stuk draadeind. Contramoer er tussen en weer in elkaar draaien.
Heb het laatst nog ergens op internet zien staan maar weet niet meer waar
Volgens mij was het een kwestie van doorslijpen. Aan de ene kant een moer op lassen en
de andere kant een stuk draadeind. Contramoer er tussen en weer in elkaar draaien.
Kadettloos
Fake Splits Can f*ck Off !!
Fake Splits Can f*ck Off !!
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: panhardtstang
Een panhardstang moet een ietsje worden ingekort als je met meer dan 40mm verlaging rijdt.
Nouja, moet niet echt maar je achterwielen komen anders iets naar rechts te staan ipv midden onder je toet.
Het is gewoon een stalen buis die je eenvoudig op maat kunt maken.
In dat geval wel netjes van een oog afslijpen (eerst het rubber even uitpersen)
Dan de stang op lengte maken en iets hol uitslijpen zodat ie netjes op het oog weer aansluit en degelijk aflassen.
Er bestaan ook verstelbare PH's maar je kunt 'm evt ook zelf verstelbaar maken met een M14 draadeind en een dikke opgelaste moer.
Nouja, moet niet echt maar je achterwielen komen anders iets naar rechts te staan ipv midden onder je toet.
Het is gewoon een stalen buis die je eenvoudig op maat kunt maken.
In dat geval wel netjes van een oog afslijpen (eerst het rubber even uitpersen)
Dan de stang op lengte maken en iets hol uitslijpen zodat ie netjes op het oog weer aansluit en degelijk aflassen.
Er bestaan ook verstelbare PH's maar je kunt 'm evt ook zelf verstelbaar maken met een M14 draadeind en een dikke opgelaste moer.
vertrokken
Re: panhardtstang
ik ben van plan om hem zelf te verlengen.
maar waarom moet het runbber er uit dan.
ik ben van plan om het 10cm na het oog af te slijpen.
er een moer op lassen en andere kant dan schroefdraad.
en dan moet het klaar zijn zo als ik hier en daar lees.
maar waarom moet het runbber er uit dan.
ik ben van plan om het 10cm na het oog af te slijpen.
er een moer op lassen en andere kant dan schroefdraad.
en dan moet het klaar zijn zo als ik hier en daar lees.
Re: panhardtstang
ja zo heb ik het ook gedaan hier heb je een linkje moet je maar ff naar beneden scrollen staat een fotootje van Tictacpontiac , hoe hij het heeft gedaan http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =18&t=5048coinoperator schreef:Een panhardstang moet een ietsje worden ingekort als je met meer dan 40mm verlaging rijdt.
Nouja, moet niet echt maar je achterwielen komen anders iets naar rechts te staan ipv midden onder je toet.
Het is gewoon een stalen buis die je eenvoudig op maat kunt maken.
In dat geval wel netjes van een oog afslijpen (eerst het rubber even uitpersen)
Dan de stang op lengte maken en iets hol uitslijpen zodat ie netjes op het oog weer aansluit en degelijk aflassen.
Er bestaan ook verstelbare PH's maar je kunt 'm evt ook zelf verstelbaar maken met een M14 draadeind en een dikke opgelaste moer.
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: panhardtstang
Probeer es te raden....brobbel1 schreef:waarom moet het rubber er uit dan?
of klik hier http://www.youtube.com/watch?v=2WX_4FNoto4
vertrokken
Re: panhardtstang
als je wat stang laat zitten smelt dat rubber echt niet meteen weg hoor, gewoon niet in 1x door lassen,
en anders ff in een bakkie water dompele om de paar lassen
en als ze der uit smelten kun je altijd nog nieuwe hale....
en anders ff in een bakkie water dompele om de paar lassen
en als ze der uit smelten kun je altijd nog nieuwe hale....
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: panhardtstang
ja bakkie water dacht ik ook al aan.
en als je de oude er uit perst.
moet er vast ook weer een nieuwe in.
denk niet dat de oude dan nog goed is om te monteren.
en in 1 keer door lassen gaat bij mij niet.
al zou ik het willen.
maar als ik er aan begin zal ik foto's schieten.
voor de volgende met deze vraag.
en als je de oude er uit perst.
moet er vast ook weer een nieuwe in.
denk niet dat de oude dan nog goed is om te monteren.
en in 1 keer door lassen gaat bij mij niet.
al zou ik het willen.
maar als ik er aan begin zal ik foto's schieten.
voor de volgende met deze vraag.
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: panhardtstang
Dit rubber kun je prima opnieuw gebruiken hoor.
Bij het opnieuw inpersen wel even talkpoeder gebruiken.
Bij het opnieuw inpersen wel even talkpoeder gebruiken.
vertrokken
-
- C gestoord
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
- Locatie: Posterholt (L)
- Contacteer:
Re: panhardtstang
Tex:
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
Re: panhardtstang
waarvoor is die extra moer? je panhard stang draait toch niet meer zodra hij onder de auto zit?
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: panhardtstang
ok bedankt.
ik denk dat die extra moer er voor de zekerheid zit.
om hem te borgen.
trillingen willen ook nog wel eens wat los maken.
ik denk dat die extra moer er voor de zekerheid zit.
om hem te borgen.
trillingen willen ook nog wel eens wat los maken.
Re: panhardtstang
maar het kan fysiek niet draaien, dus hoe kan het dan los komen vraag ik me af?
er zit toch een dikke bout door dat rubber... want om hem te stellen moet je toch echt die bout uit het rubbr halen, dan verstellen en weer terug der onder.. en dan is hij al niet meer stelbaar volgens mij...
kan me niet herinneren dat er bij mijn stelbare zoon echte moer opzit...
maar wellicht zit er een andere gedachte gang achter?
er zit toch een dikke bout door dat rubber... want om hem te stellen moet je toch echt die bout uit het rubbr halen, dan verstellen en weer terug der onder.. en dan is hij al niet meer stelbaar volgens mij...
kan me niet herinneren dat er bij mijn stelbare zoon echte moer opzit...
maar wellicht zit er een andere gedachte gang achter?
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: panhardtstang
Die moer is om ervoor te zorgen dat de werkelijke krachten aan de lange kant niet op de schroefdraad komen van de aangelaste moer. Door dat je de contra moer er tegen draait worden de krachten beter op gevangen en lubbert de draad niet uit. Kijk maar eens naar spoorstangen of stuurstangen die zijn ook geborgd.
gr
kevin
gr
kevin
Greetz Kevin
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten