kadettster schreef:ben vandaag bij een motor wezen kijken
het is een 1.9n met bak en alle aanbouw delen
dus helemaal compleet voor 200,-
maar er moet een andere nokkenas in want 1 nok is versleten
hij heeft wel genoeg compressie dat hebben we nog ff gemeten
numijn vraag volgens mij is diet niet te veel geld
maar wat kost ongeveer een gebruikt nokkenasje
Ik wil niet vervelend doen maar als de nokkenas al rot is hoe is dan de rest?
Een rotte nokkenas wijst meestal op beestachtig rijgedrag van een vorige eigenaar, te lage oliedruk enz. enz.
(afkomstig uit een record ofzo en door een beginnend "chauffeur" als scheurbak gebruikt...) zoiets.
Dussssssssssssssss.
Vier nieuwe asbakken, euhm..zuigers plus hohnen (750 euronen)
Vier sets zuigerveren (140 euronen)
nieuw lagerset voor krukas en bigends (100 euronen)
alle pakkingen en keerringen(150 euronen)
Klepzittingen frezen, kleppen slijpen (100 euronen)
En wil je het goed doen dan minimaal ook de distributieketting en wellicht de tandwielen.
Ik heb al van die budgetrijders gezien hoor.....
Vroemmmmm
SNOK
en nog wat naklepperende geluidjes tijdens het tot stilstand komen van het in gruis gedraaide blokje...
EDIT
Genoeg compressie betekent helemaal niets.
Gelijkmatige compressie des te meer.
Zelfs de meest gruwelijk verminkte blokken geven nog wel zoveel compressie dat het net lijkt of ze oke zijn.
Maar haal er eens een zuiger uit en kijk hoe "rond" die nog is....uhm.. nee dus...een olieboot dus.