1.2n niet rapper dan 80km , is opgelost
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C ervaren
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di nov 28, 2006 8:40 pm
- Locatie: sijsele -damme in belgie
1.2n niet rapper dan 80km , is opgelost
mijne coupe heeft wat probleempjes
rijd niet vlugger dan 80km per uur , en heel traag tot aan 80
iemand een idee wat het zou kunnen zijn
ook als ik koppeling induw slaat de motor af , meer bij het achteruitrijden
grtz
rijd niet vlugger dan 80km per uur , en heel traag tot aan 80
iemand een idee wat het zou kunnen zijn
ook als ik koppeling induw slaat de motor af , meer bij het achteruitrijden
grtz
Laatst gewijzigd door coupe78 op wo jun 15, 2011 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OPEL FOREVER
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Re: 1.2n niet rapper dan 80km
Zo maar in één keer, van de ene dag op de andere? Of is ie al langer sloom?
Als een kadett niet lekker loopt, dan zijn :
- wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld?
- hoe oud zijn de bougies en contactpuntjes?
Hoe warm wordt de motor bij het rijden?
Hij start wel goed?
Dat de motor afslaat als je de koppeling indrukt zou een massa probleem kunnen zijn, maar kan ook betekenen dat de carburateur schoongemaakt en afgesteld moet worden.
Als een kadett niet lekker loopt, dan zijn :
- wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld?
- hoe oud zijn de bougies en contactpuntjes?
Hoe warm wordt de motor bij het rijden?
Hij start wel goed?
Dat de motor afslaat als je de koppeling indrukt zou een massa probleem kunnen zijn, maar kan ook betekenen dat de carburateur schoongemaakt en afgesteld moet worden.
-
- C ervaren
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di nov 28, 2006 8:40 pm
- Locatie: sijsele -damme in belgie
Re: 1.2n niet rapper dan 80km
is een vervanging van een 1.2n naar een andere 1.2n , de eerste heb ik naar de kloten geholpen
kleppen moeten nog geregeld worden ging normaal zaterdag gebeuren door een bevriend garagist maar die had een dringendeauto te herstellen
bougie s zijn dezelfde als in de eerste 1.2n zijn nieuwe bougie kabels
redelijk warm wel maar da valt wel mee staat niet constant in het rood, het streepje eronder
denk dat dit normaal is de vorige eerste 1.2n had dit ook
starten doet hij
nadat hij stil gevallen is, start hij wel niet direct terug
maar ga morgen eens bellen voor de coupe binnen te doen bij de bevriend garagist
want zit met rondrit volgende zondag
grtz
kleppen moeten nog geregeld worden ging normaal zaterdag gebeuren door een bevriend garagist maar die had een dringendeauto te herstellen
bougie s zijn dezelfde als in de eerste 1.2n zijn nieuwe bougie kabels
redelijk warm wel maar da valt wel mee staat niet constant in het rood, het streepje eronder
denk dat dit normaal is de vorige eerste 1.2n had dit ook
starten doet hij
nadat hij stil gevallen is, start hij wel niet direct terug
maar ga morgen eens bellen voor de coupe binnen te doen bij de bevriend garagist
want zit met rondrit volgende zondag
grtz
OPEL FOREVER
-
- C ervaren
- Berichten: 298
- Lid geworden op: wo jun 17, 2009 8:34 pm
- Locatie: Oirschot
Re: 1.2n niet rapper dan 80km
die van mij heeft precies hetzelfde gehad, waren waarschijnlijk zuigers ingebrand
Opel Kadett C2 Sedan 1978 [c20ne]
wai rolle dur het café, de asbak en de flipperkast die zen vandaag wc, oleeolee de stoeprand gift nie mee.
Re: 1.2n niet rapper dan 80km
of de kleppen verbrand.
-
- C liefhebber
- Berichten: 125
- Lid geworden op: zo apr 11, 2010 10:29 pm
Re: 1.2n niet rapper dan 80km
Kijk eerst eens of de ontsteking op tijd staat, carburateur goed afgesteld en klepspeling.
Kan ook gewoon kleinigheidje zijn namelijk.
Kan ook gewoon kleinigheidje zijn namelijk.
C1 77'er Kadett Sedan
C1 1.9 (Zwart/geel) GT/E
C1 1.9 (Zwart/geel) GT/E
-
- C ervaren
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di nov 28, 2006 8:40 pm
- Locatie: sijsele -damme in belgie
Re: 1.2n niet rapper dan 80km
zal vanaond weten wat het is de garagist spreekt ook van de ontsteking goed te zetten
mag daar om 20u zijn
grtz
mag daar om 20u zijn
grtz
OPEL FOREVER
-
- C ervaren
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di nov 28, 2006 8:40 pm
- Locatie: sijsele -damme in belgie
Re: 1.2n niet rapper dan 80km , is opgelost
dus onsteking stond niet goed , heeft 4 nieuwe bougie s ( waren twee slechte bij )
een vacuum darmpje zat een scheurtje in ( dit naar de carburator )
moet juist nog carburator vervangen want co kan niet geregeld worden
en contact van temperatuur meter van de radiator vervangen
grtz
een vacuum darmpje zat een scheurtje in ( dit naar de carburator )
moet juist nog carburator vervangen want co kan niet geregeld worden
en contact van temperatuur meter van de radiator vervangen
grtz
OPEL FOREVER
-
- C liefhebber
- Berichten: 129
- Lid geworden op: wo nov 03, 2010 6:04 pm
- Locatie: Zuid-limburg
Re: 1.2n niet rapper dan 80km , is opgelost
die van mij is ook ontzettend traag en inderdaad echt harder dan 80 kom ik niet echt, is mijn eerste 1,2N zijn die dingen normaal zo traag of is het inderdaad de afstelling of zuigers ?
loopt verder prima, start prima, valt niet uit niks, maakt mooi geluid, nieuwe bougie's en alles.. loopt wel op gas
loopt verder prima, start prima, valt niet uit niks, maakt mooi geluid, nieuwe bougie's en alles.. loopt wel op gas
Opel kadett c sedan 1.2N OHV 52pk
Aprilia rs50 single 2 stroke 10pk --> verkocht
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Re: 1.2n niet rapper dan 80km , is opgelost
De bekende dingen, klepspeling, goede contactpuntjes, onsteking goed afgesteld?petrolhead schreef:die van mij is ook ontzettend traag en inderdaad echt harder dan 80 kom ik niet echt, is mijn eerste 1,2N zijn die dingen normaal zo traag of is het inderdaad de afstelling of zuigers ?
loopt verder prima, start prima, valt niet uit niks, maakt mooi geluid, nieuwe bougie's en alles.. loopt wel op gas
Loopt op LPG = laten afstellen door een lpg boer die ervaring heeft met oudere autos / verdampers.
LPG betekende volgens mijn LPG boer dat het luchtfilter altijd op de zomerstand moest staan.
Mijn city kwam wel aan de 120-130 op lpg.
-
- C liefhebber
- Berichten: 129
- Lid geworden op: wo nov 03, 2010 6:04 pm
- Locatie: Zuid-limburg
Re: 1.2n niet rapper dan 80km , is opgelost
dat met luchtfilter heb ik inderdaad al gedaan, afstellen heeft de plaatselijke boer ook gedaan, klepspeling etc kan ik nog wel eens proberen, ik moet wel eens kijken of die op benzine sneller is ...
in ieder geval bedankt voor de tips.
in ieder geval bedankt voor de tips.
Opel kadett c sedan 1.2N OHV 52pk
Aprilia rs50 single 2 stroke 10pk --> verkocht
-
- C ervaren
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di nov 28, 2006 8:40 pm
- Locatie: sijsele -damme in belgie
Re: 1.2n niet rapper dan 80km , is opgelost
mss de bougie s vernieuwen , kan nooit kwaad extra set in huis te hebbenpetrolhead schreef:dat met luchtfilter heb ik inderdaad al gedaan, afstellen heeft de plaatselijke boer ook gedaan, klepspeling etc kan ik nog wel eens proberen, ik moet wel eens kijken of die op benzine sneller is ...
in ieder geval bedankt voor de tips.
grtz
OPEL FOREVER
Re: 1.2n niet rapper dan 80km , is opgelost
Mijn Coupe rijdt op zowel benzine als lpg 145 op de teller en pakt nu aardig op.
Als je een auto op lpg gaat afstellen moet je altijd eerst ervoor zorgen dat de wagen op benzine zo goed mogelijk loopt.
En dan pas een keer op lpg gaan afstellen.
Dus eerst carb even uit elkaar halen en alles reinigen nieuwe pakkingen erin alle leidingen controlleren.
Dan carb afstellen contactpunten en ontstekingshoek voor de zekerheid ook de kleppen controlleren.
Ik persoonlijk zou alle onderdelen van de ontsteking controlleren dus verdelerkap, rotor, condensator,contactpunten, bougie kabels, en ook de bobine bij twijfel zou ik deze vervangen.
Als de wagen dan goed loopt en oppakt kun je de lpg installatie nog eens laten controlleren.
succes
Als je een auto op lpg gaat afstellen moet je altijd eerst ervoor zorgen dat de wagen op benzine zo goed mogelijk loopt.
En dan pas een keer op lpg gaan afstellen.
Dus eerst carb even uit elkaar halen en alles reinigen nieuwe pakkingen erin alle leidingen controlleren.
Dan carb afstellen contactpunten en ontstekingshoek voor de zekerheid ook de kleppen controlleren.
Ik persoonlijk zou alle onderdelen van de ontsteking controlleren dus verdelerkap, rotor, condensator,contactpunten, bougie kabels, en ook de bobine bij twijfel zou ik deze vervangen.
Als de wagen dan goed loopt en oppakt kun je de lpg installatie nog eens laten controlleren.
succes
low and slow
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten