chroom raamlisten op deuren

Plaats hier je tips en vragen over las, lak, stucwerk en plaatwerk.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
paulkox
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: wo dec 01, 2010 8:00 pm

chroom raamlisten op deuren

Bericht door paulkox »

heb de kadett laten spuiten nu wil ik de chroomlijsten weer om de deuren monteren maar moeten deze ook vastgekit worden?? en valt het bovenbouw rubber om de lijsten of past dit altijd slecht??
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: chroom raamlisten op deuren

Bericht door Schedelwerk »

Origineel zitten ze niet gekit, maar vallen de randen precies achter de felsranden van de deuren. Mijn ervaring is dat ze vrijwel nooit zo mooi terug gemonteerd kunnen worden als origineel, omdat ze namelijk al eens verwijderd zijn en daarbij altijd wel ergens een tikkie beschadigd/verbogen zijn. Maar als je alles wel mooi passend terug hebt gemonteerd dan moeten de bovenste raamrubbers er weer overheen vallen.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
paulkox
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: wo dec 01, 2010 8:00 pm

Re: chroom raamlisten op deuren

Bericht door paulkox »

ja heb ik vandaag gedaan maar het valt niet mee heb nog met rene gebeld van DPC MAAR DIE GAF OOK AAN DAT HET UIT DE FABRIEK OOK AL NIET GOED PASTE MET EEN MARGE VAN 3A4mm speling heb nu een blokje gemaakt met zaagsnede erin dus nu kan ik ze aanklemmen met lijmtang en dan nog is het moeilijk maar heb mijn best gedaan dus is niet anders
paulkox
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: wo dec 01, 2010 8:00 pm

Re: chroom raamlisten op deuren

Bericht door paulkox »

heb ze herplaats met een beetje inotech kit en wat blokjes gebruikt met lijmtangetje .en het valt eigenlijk niet echt tegen.de chroomlijst langs sluitzijde van de deur gaf meeste problemen heb hem eerst afgekit met zwarte kit en toen rubber herplaats een hele goede oplossing.
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: chroom raamlisten op deuren

Bericht door rellie kel »

hm heb ze bij mijn rallye ook zelf geplaatst en zitten als gegoten.
is dus meer geluk dan kunde...?
paulkox
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: wo dec 01, 2010 8:00 pm

Re: chroom raamlisten op deuren

Bericht door paulkox »

ja kan geluk zijn.ik denk dat het spuitwerk op de randen mischien wel problemen geven wordt toch weer iets dikker met alle lagen verf
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast