tandwiel voor kilometerteller los
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
tandwiel voor kilometerteller los
hallo ik ben bezig met een om bouw van een 1.2n naar een 2.4 met een getrag 240.
nu is het probleem dat het tandwiel die de kilometerteller aan moet drijven los zit op de as in de versnellings bak.
heeft iemand tips hoe ik dit moet aanpakken of waar ik rekening mee moet houden met het uitelkaar halen
kan ik het best de bak laten liggen of vertkaal zetten
en weet iemand hoe dit tandwiel vastgezet/geborgd word.
Grt. Rob
nu is het probleem dat het tandwiel die de kilometerteller aan moet drijven los zit op de as in de versnellings bak.
heeft iemand tips hoe ik dit moet aanpakken of waar ik rekening mee moet houden met het uitelkaar halen
kan ik het best de bak laten liggen of vertkaal zetten
en weet iemand hoe dit tandwiel vastgezet/geborgd word.
Grt. Rob
ik weet niet of het op de zelfde manier zit als een automatenbak.
bij een automaat kan je het achterste stuk van de bak loshalen.
over de uitgaande as van de bak zit een wormwiel.
dit wormwiel heeft een uitsparing aan de binnenkant.
in de uitgaande as zit een inkeping.
in de inkeping zit een half maantje dat er voor zorgt dat het wormwiel meedraait met de uitgaande as.
op zich was dit niet zo moeilijk te maken, alleen was bij mij dat halve maanje zoek. en dat is lastig te krijgen
bij een automaat kan je het achterste stuk van de bak loshalen.
over de uitgaande as van de bak zit een wormwiel.
dit wormwiel heeft een uitsparing aan de binnenkant.
in de uitgaande as zit een inkeping.
in de inkeping zit een half maantje dat er voor zorgt dat het wormwiel meedraait met de uitgaande as.
op zich was dit niet zo moeilijk te maken, alleen was bij mij dat halve maanje zoek. en dat is lastig te krijgen
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
ik heb voor paar maanden terug ook dat tandwiel borgklipje weer gemaakt maar het viel mij wel tegen om het zo even te maken.
je moet namelijk de hele bak uitelkaar halen en pas bij het allerlaatste deel van wat je los moet halen kom je bij het borg pennetje.
ik heb toen een heel klein pennetje aan die strip gelast om weer voor de borging te zorgen.
je moet er ook voorzorgen dat je een goede hete lucht fuhn moet hebben die een paar honderd graden kan helen omdat je het laatste lager er alleen uitkrijgt door de onderkant van de bak warm te stoken.
ik ben er wel 6 a 7 uur mee bezig geweest dus het is geen makkie (ik was wel alleen wat het ook nog weer een stukje moelijker).
ik heb dit werkplaats hand boek uitgeprint omdat ik er ander niet uitgekomen was. maar nu doet hij het weer prima!
revisie 240
veel succes!
je moet namelijk de hele bak uitelkaar halen en pas bij het allerlaatste deel van wat je los moet halen kom je bij het borg pennetje.
ik heb toen een heel klein pennetje aan die strip gelast om weer voor de borging te zorgen.
je moet er ook voorzorgen dat je een goede hete lucht fuhn moet hebben die een paar honderd graden kan helen omdat je het laatste lager er alleen uitkrijgt door de onderkant van de bak warm te stoken.
ik ben er wel 6 a 7 uur mee bezig geweest dus het is geen makkie (ik was wel alleen wat het ook nog weer een stukje moelijker).
ik heb dit werkplaats hand boek uitgeprint omdat ik er ander niet uitgekomen was. maar nu doet hij het weer prima!
revisie 240
veel succes!
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten