Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

CannibalHenk
C geïnteresseerd
Berichten: 82
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 8:50 pm
Locatie: Helmond

Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door CannibalHenk »

Heyho,

Na spulletjes verzameld te hebben en gekeken te hebben wat de auto allemaal mankeert ben ik samen met hulp
van iemand anders begonnen aan mijn kadettje. Ik ga de hele bodem hard maken, van voor tot achter. Bodemplaten,
alle rotte gaten en overige mankementen die mij bij aankoop niet waren gemeld. De volgende foto's heb ik gemaakt
nadat ik de auto enigzins had gestript. Er kwamen, zoals altijd, wat dingen bij en ook zaken die iets erger waren als
verwacht. Graag meld ik erbij dat deze auto aan mij is verkocht als HARD door stinos. Als ik de verkoper moest geloven was deze
auto van te voren helemaal in de menie gezet. Dat bleek niet zo te zijn na het tapijt uit de auto to hebben gehaald (zie foto 4). De auto is aan mij verkocht
als zijnde een goede auto waar hier en daar wat optische dingetjes aan moesten gebeuren. Ik noem dat met voorbedachte
raden een auto verkopen waarvan je zelf weet dat hij absoluut niet in orde is en dat de vraagprijs belachelijk veel is voor
een project auto. Ik heb dit proberen op te lossen met stinos maar hij stond er niet zo voor open. Uiteindelijk waren we het toch eens
geworden dat hij wat spullen zou regelen zoals bodemplaten, accubak, achterplaat enzovoorts. Een schrale troost maar beter iets als niets.
Na enkele weken wachten werd het dan toch opgestuurd. Ik nam met een lach op mijn gezicht het pakketje thuis aan van de koerier
maar die verdween al snel toen ik het pakketje open maakte. Bodemplaat links: oké, accuplaat: oké, dorpels: oké, bodemplaat rechts: ROT
Hij probeert het op te lossen en dan stuurt hij mij materiaal op wat net zo rot is als de auto die hij mij heeft verkocht. wat me dan nog het meeste verbaasd is dat hij vervolgens denkt dat hij het wel goed opgelost dacht te hebben zo.
Vandaag heb ik dus eindelijk de auto van binnen leeggehaald en hier en daar wat geklopt om te kijken hoe erg mijn kadedilac er aan toe was en dit is dan de 100% Harde auto die mij verkocht is door "Stinos". Hier enkele foto's, ik ben bang
dat mijn online foto webspace niet groot genoeg is voor alle foto's. Oordeel zelf:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gaten dicht kitten en met ogen dicht lassen omdat je geen lasbril hebt is zoals je ziet de weg van de minste weerstand.
Hier zijn een paar foto'tjes van de 'HARDE' plekken die ik en anderen hadden gevonden voor het strippen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat stinos dit zelf gedaan heeft zal ik niet zeggen maar dat een automonteur/C kadett handelaar dit over
het hoofd ziet, achteraf zegt dat hij helemaal niets afwist van de ROT en roest, en dan ook nog vrolijk zegt dat hij mij
tegemoet is gekomen met een paar stukken ijzer. Dat kan er bij mij niet in. maarja, genoeg geklaagd, ik hoop dat iedereen
de boodschap inmiddels begrijpt.

Dus vandaag begonnen aan mijn 'project(je)' en zover zijn we vandaag na een paar uurtjes gekomen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgende week ga ik weer aan de slag en dan volgen er waarschijnlijk nog meer foto'tjes.


Kanibaal Henk, over en uit.
Afbeelding
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Re: Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door malle pietje »

wow !!!! :shock: die is een stukkie slechter dan dat de buitenkant doet vermoeden zeg !!!
succes met het opknappen, zo te zien gaat het goed komen !!
DWARS DE HOEK OM
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door mieke279 »

Mr Cannibal Flintstone!

Eindelijk is het harde werken dan toch begonnen.... succes ermee! Petje af dat je het bijltje er niet bij neer hebt gegooid.
Als je er zometeen mee klaar bent weet je zeker dat je een harde auto hebt, en is het prutswerk van die afzetter ongedaan gemaakt. En ondertussen leer je er een hoop van, Vic is vast een goede leermeester, en hij is nog gezellig ook! En dan ook nog van die gezellige buren.... :lol:

Nu heb je alle tijd om je rijbewijs te halen, en heb je volgend jaar geen excuus meer om niet mee te hippieën! haha
Afbeelding
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door Tijs »

de start is gemaakt!
Het heeft ff tijd gekost... maar het gaat helemaal goed komen.
Zo zie je wel maar weer, als je een kadett koopt, leer je sleutelen, of je nou wil of niet...

Ben benieuwd of ik nog een henk in actie aantref bij de buren ;)
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door Pietje »

Als ik het zo zie is de auto zelfs nog slechter als het rapport wat ik je er toen bij heb gedaan toen de auto hier stond met de kapotte motor.

Jammer dat Stein dit niet netjes met je wil oplossen.

Succes met de restauratie.
Ga dit topic eens even volgen.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
CannibalHenk
C geïnteresseerd
Berichten: 82
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 8:50 pm
Locatie: Helmond

Re: Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door CannibalHenk »

malle pietje schreef:wow !!!! :shock: die is een stukkie slechter dan dat de buitenkant doet vermoeden zeg !!!
succes met het opknappen, zo te zien gaat het goed komen !!
Ja dat dacht ik dus ook toen hij de eerste keer bij Peter Poot uit Merselo stond. Jammer genoeg ook veel overbodig
geld aan verloren maarja, ik heb wel zin in het resultaat!!
mieke279 schreef:volgend jaar geen excuus meer om niet te hippieën!
haha thx mieke... ik ga er iets mooi van maken. Als ik volgend jaar bij de hippies kom dan weten jullie niet eens
meer dat de bak er zo slecht aan toe was :p
Tijs schreef:als je een kadett koopt, leer je sleutelen, of je nou wil of niet...
JA IK WIL!!! hahaha Ik ben er Dinsdags weer, maar we werken voornamelijk Smorgens.
Pietje schreef:Jammer dat Stein dit niet netjes met je wil oplossen.
Hey Peter, De auto is er zeker slechter aan toe, er komen steeds meer dingetjes bij die we over het hoofd hebben gezien
maarja dat kan gebeuren. We gaan nu de auto in ieder geval wel 100% hard maken en dan de zaken die ik eigenlijk
zou gaan doen wanneer het een harde bak was haha.

2 Bodemplaten, dorpels, accubak en stukske plaatwerk opsturen ziet hij als een oplossing. en hij vind dat hij het dan aardig
heeft opgelost maar daar ben ik het uiteraard niet mee eens. zeker niet als hij me een rotte plaat opstuurt .
Hij komt er relatief goedkoop vanaf zo. Toch weer voor elkaar
gekregen. Ey maaruh, ik hou je up to date :) ik wilde je eigenlijk nog een keertje bellen wat ik ermee van plan was maar dat is er
een beetje bij in geschoten. Gr.

Kanibaal Henk, over en sluit
Afbeelding
jetje
C ervaren
Berichten: 256
Lid geworden op: vr aug 14, 2009 2:11 am

Re: Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door jetje »

ik heb die auto een tijd geleden te koop zien op zijn website ik neem aan dat je er ook niet voor betaalt hebt wat hij vroeg want hij is behoorlijk prijzig met zijn auto,s :shock:
Afbeelding
paul
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: za mei 17, 2008 11:53 am

Re: Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door paul »

Wat heb je er eigenlik voor betaald ?

heb je er 500 voor betaald had je dit kunnen verwachten, heb je er 1500 of meer voor betaald ander verhaal.
CannibalHenk
C geïnteresseerd
Berichten: 82
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 8:50 pm
Locatie: Helmond

Re: Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door CannibalHenk »

die laatse + +\- 2/3 = 2400

tel uit je winst haha
Afbeelding
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door kriekje »

het is en blijft lullig....maar wel een Opel natuurlijk

en ga je de rest nu ook helemaal bekijken???

zo ging het bij mij wel en uiteindelijk had ik er geen zin meer om alles te fixen en heeft ene Jeffrey hem gekocht..... :) :) ( praxispaars is tie nu )
beCeten
Paullus
C liefhebber
Berichten: 211
Lid geworden op: di aug 05, 2008 9:45 am
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door Paullus »

Erg jammer dat je zoveel verrassingen aan trof bij je 'nieuwe' kadett. Laat het een waarschuwing zijn voor mensen die bij Stinos een auto willen kopen. Suc6 met het vele plaatwerken en dat het maar een roestvrije dett mag worden!
Kadett C2 Coupé 2.2E
Kadett E GSI 2.0 16v
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door Joepp »

pfoe hey, had nu pas de tijd om het verhaaltje eens uitgebreid te lezen en de fotos te zien,
dat is echt belachelijk slecht zeg jeetje, had ik niet achter die kerel gezocht..nouja goed dat je het hier vermeld hebt met zn naam dan kunnen we een ander dit misschien besparen.
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door Schedelwerk »

Jammer maar waar, 't is blijkbaar te goede handel, ouwe kadetten. Ik heb ook niet veel goede ervaring met Stinos, ik koop er in ieder geval nooit meer wat. Als hij nou goed spul had ok, maar hij vraagt teveel voor te slecht spul.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door kadett coupe »

kriekje schreef:het is en blijft lullig....maar wel een Opel natuurlijk

en ga je de rest nu ook helemaal bekijken???

zo ging het bij mij wel en uiteindelijk had ik er geen zin meer om alles te fixen en heeft ene Jeffrey hem gekocht..... :) :) ( praxispaars is tie nu )
hey marcel,
ben nu druk bezig met de voorbereidingen voor de motorombouw naar 2.0e met 5 bak voor de station.
volgend jaar zomer word ie netjes strak gemaakt en zelfde kleur paars gespoten met echte autolak 8)
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: Opel Kadett C Caravan '78 & Stinos

Bericht door kriekje »

ben benieuwd Jeffrey!

hij rijdt tenminste weer!!

maar ook voor deze paarse caravan goldt weer dat ie er mooi uitzag toen ik hem kocht, maar toch slechter bleek te zijn dan gedacht, terwijl ik donders goed wist hoe rot een kadett kan zijn, maar deze was 'goed' opgelapt
beCeten
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten