benzine leidingen coupe 1.6S
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
benzine leidingen coupe 1.6S
Hallo Mede liefhebbers.
Ik heb een 1.6s coupe waar ik nieuwe (mechanische) benzinepomp opgezet heb. De auto loopt hiermee prima, MAAR... na een km of 10/15 (als hij warm is) begint hij te stotteren en slaat de motor op den duur helemaal af. Nu heb ik geprobeerd met een electrische benzinepomp zoals die in de GT/E zitten (dus persen aan de leiding ipv vooraan zuigen). en daar loopt de auto Wel mee (80km gereden). alleen loopt de motor rauw en verzuipt hij als ik bv aan het stoplicht sta.Dus het is nog niet wat het zijn moet.
Mijn vraag is wat nou de orginele leiding Ø zijn van de 1.6S coupe.Het gaat om de leidingen wat onder de carroserie lopen van achter naar voor. Ik dacht dat ik de orginele eronder had maar ik twijfel hierover. De mechanische pomp zuigt zich te barste aan de leiding waardoor hij luchtbellen trekt ( dus een soort van vapor lock creeert).
de aanvoerleiding is (ik schat 8mm buitenwerks) en de retour is wat dunner.
Ik heb het idee als ik een dikkere aanvoerleiding heb dat het probleem is opgelost.
Het liefst Wil ik de orginele mechanische pomp behouden en Géén electrische plaatsen.
Hopelijk kan iemand me hier wat meer over vertellen.
m.vr.gr Ruud
Ik heb een 1.6s coupe waar ik nieuwe (mechanische) benzinepomp opgezet heb. De auto loopt hiermee prima, MAAR... na een km of 10/15 (als hij warm is) begint hij te stotteren en slaat de motor op den duur helemaal af. Nu heb ik geprobeerd met een electrische benzinepomp zoals die in de GT/E zitten (dus persen aan de leiding ipv vooraan zuigen). en daar loopt de auto Wel mee (80km gereden). alleen loopt de motor rauw en verzuipt hij als ik bv aan het stoplicht sta.Dus het is nog niet wat het zijn moet.
Mijn vraag is wat nou de orginele leiding Ø zijn van de 1.6S coupe.Het gaat om de leidingen wat onder de carroserie lopen van achter naar voor. Ik dacht dat ik de orginele eronder had maar ik twijfel hierover. De mechanische pomp zuigt zich te barste aan de leiding waardoor hij luchtbellen trekt ( dus een soort van vapor lock creeert).
de aanvoerleiding is (ik schat 8mm buitenwerks) en de retour is wat dunner.
Ik heb het idee als ik een dikkere aanvoerleiding heb dat het probleem is opgelost.
Het liefst Wil ik de orginele mechanische pomp behouden en Géén electrische plaatsen.
Hopelijk kan iemand me hier wat meer over vertellen.
m.vr.gr Ruud
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: benzine leidingen coupe 1.6S
Was het niet zo dat de aanvoer de dunne leiding is, zodat hij meer druk heeft !?
Kan me vergissen, maar misschien 'ontlok' ik hiermee een andere reactie ....
Mvg Erik
Kan me vergissen, maar misschien 'ontlok' ik hiermee een andere reactie ....
Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: benzine leidingen coupe 1.6S
jou origineele pomp druk/perst 0.7 tot 1.3 bar
een goede gte pomp perst 7 bar
afhankelijk welk systeem jij hebt ben ik benieuwt hoe het kan lopen
want een gte pomp op een carb. zou in 9 van de 10 gevallen kapot gaan omdat de pakkingen er uit geperst worden
een goede gte pomp perst 7 bar
afhankelijk welk systeem jij hebt ben ik benieuwt hoe het kan lopen
want een gte pomp op een carb. zou in 9 van de 10 gevallen kapot gaan omdat de pakkingen er uit geperst worden
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
Re: benzine leidingen coupe 1.6S
als je met een electrische pomp gaat werken op carburateur moet je een facet pomp nemen die leveren 0.5 bar.
werkt op mijn 1.6 met (wel twee dubbele) carbuarteurs prima!
ook heb je dan geen retour meer nodig.
werkt op mijn 1.6 met (wel twee dubbele) carbuarteurs prima!
ook heb je dan geen retour meer nodig.
Re: benzine leidingen coupe 1.6S
@ Automatic-freak : als je de dunne leiding als aanvoer zou gebruiken dan denk ik dat de mechanische pomp flink moet werken om de benzine bij de carburateur te krijgen. zeker als de motor warm is.
@ Patrick:
Ik heb bij de tank de slang van de aanvoer los gehaalt en daar de elektrische pomp van de GT/E tussen gezet (zoals dit orgineel ook bij de GT/E zit) verder heb ik geen last gehad van lekkages.waarschijnlijk heb ik dan geluk gehad
ik moet immers wat testen om de auto fatsuunlijk aan het lopen te krijgen.
@ rellie kel: zón facet pomp wat moet ik me daar bij voorstellen? Pompt deze mit impulse of iets dergelijks?
tevens: hoe zit de retourleiding orgineel aangesloten bij de 1.6S?
bij mij zit namelijk een T-stuk voor de carburateur : van 1zijde komt aanvoer, 1kant is carburateur en de andere kant is retour. Is dit orgineel zo of hoort dit anders te zitten?
m.vr.gr Ruud
@ Patrick:
Ik heb bij de tank de slang van de aanvoer los gehaalt en daar de elektrische pomp van de GT/E tussen gezet (zoals dit orgineel ook bij de GT/E zit) verder heb ik geen last gehad van lekkages.waarschijnlijk heb ik dan geluk gehad
ik moet immers wat testen om de auto fatsuunlijk aan het lopen te krijgen.
@ rellie kel: zón facet pomp wat moet ik me daar bij voorstellen? Pompt deze mit impulse of iets dergelijks?
tevens: hoe zit de retourleiding orgineel aangesloten bij de 1.6S?
bij mij zit namelijk een T-stuk voor de carburateur : van 1zijde komt aanvoer, 1kant is carburateur en de andere kant is retour. Is dit orgineel zo of hoort dit anders te zitten?
m.vr.gr Ruud
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: benzine leidingen coupe 1.6S
ruud schreef:
tevens: hoe zit de retourleiding orgineel aangesloten bij de 1.6S?
bij mij zit namelijk een T-stuk voor de carburateur : van 1zijde komt aanvoer, 1kant is carburateur en de andere kant is retour. Is dit orgineel zo of hoort dit anders te zitten?
m.vr.gr Ruud
Dat klopt wel !!
Zo zit het bij mijn 1.6s ook !!
Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: benzine leidingen coupe 1.6S
een facet pomp is een pulspomp
gaat ook tik tik tik en stopt als hij genoeg tegen druk heeft
een gte pomp bromt om het maar een naam tegeven
gaat ook tik tik tik en stopt als hij genoeg tegen druk heeft
een gte pomp bromt om het maar een naam tegeven
Re: benzine leidingen coupe 1.6S
Patrick bedankt voor de info over de pompen, ik wist niet eens dat deze "facet"pompen bestonden.
@ Eric: gelukkig, dan zit deze bij mij dus toch goed aangesloten.
Ik ga in het weekend de leidingen vervangen onder de auto. DIt omdat er mogelijk hier of daar ergens vuil ophoping zit (na 32 jaar is dit niet onmogelijk) ook al heb ik ze al doorgeblazen met de compressor en er evengoed benzine door komt. Maar toch ga ik ze vervangen omdat ik al zolang naar het probleem aan het zoeken ben. Ik wil uitsluiten dat het hier aan ligt.
Ik hou jullie op de hoogte.
m.vr.gr Ruud
@ Eric: gelukkig, dan zit deze bij mij dus toch goed aangesloten.
Ik ga in het weekend de leidingen vervangen onder de auto. DIt omdat er mogelijk hier of daar ergens vuil ophoping zit (na 32 jaar is dit niet onmogelijk) ook al heb ik ze al doorgeblazen met de compressor en er evengoed benzine door komt. Maar toch ga ik ze vervangen omdat ik al zolang naar het probleem aan het zoeken ben. Ik wil uitsluiten dat het hier aan ligt.
Ik hou jullie op de hoogte.
m.vr.gr Ruud
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
Re: benzine leidingen coupe 1.6S
dat t stuk zat bij mijn 1.6 eerst ook net voor de carburateur.
nu in mijn koffrruim ( let op: pomp verkeerd gemonteerd, hoort verticaal)
nu in mijn koffrruim ( let op: pomp verkeerd gemonteerd, hoort verticaal)
Re: benzine leidingen coupe 1.6S
Een update:
Ik heb zaterdag de hele dag onder de auto gelegen om de benzineleidingen te vervangen door koperen exemplaren met een doorlaat van 8mm.
het resultaat:
Ik heb er zojuist ongeveer 150km mee gereden, met de orginele pomp!
De auto heeft op die afstand 2x gestotterd en verder is er niets gebeurd.
Echter is het weer nu redelijk fris, als het binnekort nog eens warm wordt (25graden zoiets) dan nog eens test rijden, omdan te zien of hij het dan nog doet. Omdat dan de kans om luchtbellen in de leidingen te trekken groter is.
Ik heb zaterdag de hele dag onder de auto gelegen om de benzineleidingen te vervangen door koperen exemplaren met een doorlaat van 8mm.
het resultaat:
Ik heb er zojuist ongeveer 150km mee gereden, met de orginele pomp!
De auto heeft op die afstand 2x gestotterd en verder is er niets gebeurd.
Echter is het weer nu redelijk fris, als het binnekort nog eens warm wordt (25graden zoiets) dan nog eens test rijden, omdan te zien of hij het dan nog doet. Omdat dan de kans om luchtbellen in de leidingen te trekken groter is.
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: benzine leidingen coupe 1.6S
gewoon de foto een kwartslag draaien naar rechtsrellie kel schreef:dat t stuk zat bij mijn 1.6 eerst ook net voor de carburateur.
nu in mijn koffrruim ( let op: pomp verkeerd gemonteerd, hoort verticaal)
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
Re: benzine leidingen coupe 1.6S
Omdat het vanmiddag zon lekker weertje was heb ik een rondje met de kadett getoerd om te kijken hoe hij zich "gedraagt: met wat hogere buiten temperatuur. Helaas na een poos rijden begint hij evengoed nog te stotteren en valt op den duur helemaal weg (Ik kan dan wel nog naar huis rijden met +/- 60km per uur, eerst was dit al helemaal niet mogelijk!).
Dus het is wel wat minder als voorheen. Dus de dikkere leidingen hebben toch gebaat! Helaas is het nog niet wat het zijn moet.
Heeft iemand nog een idee of suggestie wat ik nog meer kan proberen?
m.vr.gr. Ruud
Dus het is wel wat minder als voorheen. Dus de dikkere leidingen hebben toch gebaat! Helaas is het nog niet wat het zijn moet.
Heeft iemand nog een idee of suggestie wat ik nog meer kan proberen?
m.vr.gr. Ruud
Re: benzine leidingen coupe 1.6S
Vacuum in je tank?
Draai je dop maar eens los als hij stotterd misschien zit daar het probleem.
als hij sist dan weet je genoeg.
Draai je dop maar eens los als hij stotterd misschien zit daar het probleem.
als hij sist dan weet je genoeg.
Re: benzine leidingen coupe 1.6S
Dat van die vacuum had ik al getest, ik had zelfs een stuk zonder benzinedop gereden, maar dit maakt geen verschil.
even goed bedankt voor de reactie!
even goed bedankt voor de reactie!
Re: benzine leidingen coupe 1.6S
veel opties heb ik niet meer over, ik heb zowat alles gehad.
heeft iemand nog een ander idee?
heeft iemand nog een ander idee?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten