wat kan een 1200as aan

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

wat kan een 1200as aan

Bericht door gabbermaikel »

weet iemand hier wat een originele 1200 as aan kan kwa vermogen, dus hoeveel pk/nm hij ongeveer kan houden
want ik wil misschien wel een turbo ombouw gaan doen maar het is wat lullig dat ik dan meteen met de eerste proefrit de achteras kapot draai en de motor dus niet kan gebruiken

en voordat iedereen gaat roepen gooi er een 2.0 in ofzo, ik vind het tunen van zo'n motor leuker en bovendien heb ik nog een groot motorswap project staan daar ben ik een andere motor in een klein engels fwd ding aan het bouwen en dat wil ik eerst klaar hebben voor dat ik weer wat ga swappen
bovendien moet je met een swap altijd naar de rdw en met een turbo ombouw niet
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: wat kan een 1200as aan

Bericht door Tijs »

denk dat je een 1200 turbo wel gewoon op een 1200 as kan zetten.
de zelfde as is ook gebruikt in een ascona a 1.6n, dus ze kunnen nog best wat hebben (alleen is die van ascona iets breder, maar verder het zelfde)
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: wat kan een 1200as aan

Bericht door gabbermaikel »

ja maar wat ik vind van die 1.6 is dat het maar een 60pk motor is met 103nm
en ik mag toch hopen dat mijn 1.2 met een turbo toch wel meer dan 5pk extra krijgt, anders word hij alleen maar trager door het extra gewicht van die turbo :p
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: wat kan een 1200as aan

Bericht door patrick de boer »

ook met een turbo dien je bij de rdw langs tegaan
aan gezien je wijzigt
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: wat kan een 1200as aan

Bericht door gabbermaikel »

patrick de boer schreef:ook met een turbo dien je bij de rdw langs tegaan
aan gezien je wijzigt
ik weet de regeltjes voor de rdw wel hoor, als je het eerste bericht had gelezen dan kon je al zien dat ik met een motorswap bezig ben, daar gaat ruim 2 keer het originele vermogen in en dan komt er nog een turbo op waardoor het naar bijna 4 keer het originele vermogen gaat, die moet wel bij de rdw langs maar de is alleen voor een inspectie van de inbouw en die hoeft verder niet de testbaan ofzo op omdat dat een voertuig van voor 1973 is en dan hoef je niet door die strenge keuring

en volgens de regelgeving van de rdw mag ik gewoon een turbo er op bouwen zolang de motorcode ongewijzigd blijft, nou als ik een turbo op mijn 1200 bouw dan verandert de motorcode niet dus het mag
en dan is er nog iets met de 40% vermogens toenamen, maar ook dat is niet echt van toepassing omdat er geen vermogen vermeld staat
en hier ga ik verder ook niet over in discussie, zo zijn de regels en daar kunnen wij zelf helemaal niks aan veranderen
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: wat kan een 1200as aan

Bericht door Tijs »

als jij een turbo op je blokt zet kloppen je gegevens niet meer op papier, dus moet je gewoon naar de rdw.
ze kijken niet enkel naar de motorcode, maar ook naar wat er aan gedaan is (voor zover ze dat kunnen zien)
ik heb een 20s motorblok met standaard (95pk?) omdat ik er injectie van een 20e op gezet heb heb ik op mijn kenteken het vermogen van een 20e gekregen(110 pk?)
dus de motorcode is niet het enige waar ze naar kijken.

de oude 4 deurs van eric (automatic freak) heeft ook een heel ander vermogen op zijn papier staan dan de motorcode aangeeft.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: wat kan een 1200as aan

Bericht door mieke279 »

In mei 2009 zijn de regels m.b.t. ombouwen aangepast bij de RDW. Die 40% regel waar jij het nu over hebt, is niet langer van toepassing. Je hoeft nu ook niet meer naar de testbaan voor een weggedragstest of een DB test.

Bijv. Mijn 1200 automaat omgebouwd naar 2.4 (meer dan 40%) niet naar lelystad voor de testbaan maar wel een keuring van de permanente APK eisen. Je moet dus zowiezo naar de RDW, maar je hoeft niet meer bang te zijn voor testbanen e.d. Als het degelijk is ingebouwd ben je binnen een half uur, en voor minder dan € 50,00 klaar.

Ergens onder het APK & RDW staat een heel topic over dit onderwerp.
Afbeelding
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: wat kan een 1200as aan

Bericht door patrick de boer »

gabbermaikel schreef:weet iemand hier wat een originele 1200 as aan kan kwa vermogen, dus hoeveel pk/nm hij ongeveer kan houden
want ik wil misschien wel een turbo ombouw gaan doen maar het is wat lullig dat ik dan meteen met de eerste proefrit de achteras kapot draai en de motor dus niet kan gebruiken

en voordat iedereen gaat roepen gooi er een 2.0 in ofzo, ik vind het tunen van zo'n motor leuker en bovendien heb ik nog een groot motorswap project staan daar ben ik een andere motor in een klein engels fwd ding aan het bouwen en dat wil ik eerst klaar hebben voor dat ik weer wat ga swappen
bovendien moet je met een swap altijd naar de rdw en met een turbo ombouw niet
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: wat kan een 1200as aan

Bericht door patrick de boer »

gabbermaikel schreef:
patrick de boer schreef:ook met een turbo dien je bij de rdw langs tegaan
aan gezien je wijzigt
ik weet de regeltjes voor de rdw wel hoor, als je het eerste bericht had gelezen dan kon je al zien dat ik met een motorswap bezig ben, daar gaat ruim 2 keer het originele vermogen in en dan komt er nog een turbo op waardoor het naar bijna 4 keer het originele vermogen gaat, die moet wel bij de rdw langs maar de is alleen voor een inspectie van de inbouw en die hoeft verder niet de testbaan ofzo op omdat dat een voertuig van voor 1973 is en dan hoef je niet door die strenge keuring

en volgens de regelgeving van de rdw mag ik gewoon een turbo er op bouwen zolang de motorcode ongewijzigd blijft, nou als ik een turbo op mijn 1200 bouw dan verandert de motorcode niet dus het mag
en dan is er nog iets met de 40% vermogens toenamen, maar ook dat is niet echt van toepassing omdat er geen vermogen vermeld staat
en hier ga ik verder ook niet over in discussie, zo zijn de regels en daar kunnen wij zelf helemaal niks aan veranderen
en jou vermogen is wel degelijk bekend bij de rdw het staat niet op jou papieren
dat wil niet zeggen dat het niet bekend
en daarbij een productie auto heeft een type goedkeuring
en daar zat geen turbo op dus wijzig jij iets aan jou voertuig
wat zonder keuring niet officieel de weg op mag
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: wat kan een 1200as aan

Bericht door gabbermaikel »

patrick de boer schreef:
gabbermaikel schreef:
patrick de boer schreef:ook met een turbo dien je bij de rdw langs tegaan
aan gezien je wijzigt
ik weet de regeltjes voor de rdw wel hoor, als je het eerste bericht had gelezen dan kon je al zien dat ik met een motorswap bezig ben, daar gaat ruim 2 keer het originele vermogen in en dan komt er nog een turbo op waardoor het naar bijna 4 keer het originele vermogen gaat, die moet wel bij de rdw langs maar de is alleen voor een inspectie van de inbouw en die hoeft verder niet de testbaan ofzo op omdat dat een voertuig van voor 1973 is en dan hoef je niet door die strenge keuring

en volgens de regelgeving van de rdw mag ik gewoon een turbo er op bouwen zolang de motorcode ongewijzigd blijft, nou als ik een turbo op mijn 1200 bouw dan verandert de motorcode niet dus het mag
en dan is er nog iets met de 40% vermogens toenamen, maar ook dat is niet echt van toepassing omdat er geen vermogen vermeld staat
en hier ga ik verder ook niet over in discussie, zo zijn de regels en daar kunnen wij zelf helemaal niks aan veranderen
en jou vermogen is wel degelijk bekend bij de rdw het staat niet op jou papieren
dat wil niet zeggen dat het niet bekend
en daarbij een productie auto heeft een type goedkeuring
en daar zat geen turbo op dus wijzig jij iets aan jou voertuig
wat zonder keuring niet officieel de weg op mag
werk jij bij de rdw dan? want alles wat ik van de rdw keurmeester te horen kreeg was als de motorcode niet veranderd dan mag het gewoon, en toen later werd er door iemand anders nog gezegd als het vermogen met meer dan 40% toeneemt dan moet je er ook heen, maar dat heeft de rdw mij nooit verteld

en het zou kunnen dat ze nu een ander jaar hebben gesteld voor wagens die nog wel de baan op moeten, maar de laatste keer dat ik gevraagd heb was het zo dat een voertuig van voor 1973 geen echte keuring meer kreeg maar dat je dan wel naar de rdw moest om te laten zien dat het er degelijk in zit en dan word je kenteken aangepast


maar is het voor jullie echt zo moeilijk om te lezen of moet ik het groter typen? want ik heb dus al gezegd en hier ga ik verder ook niet over in discussie
ik wil dus graag weten hoeveel vermogen zo'n as aan kan en niet of de rdw het wel of niet wil keuren!
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: wat kan een 1200as aan

Bericht door Tijs »

sorry dat mensen je willen behoeden voor een fout..... maar de meesten mensen vinden dat als je iets doet, je het net zo goed meteen goed kan doen, scheelt een hoop gedoe achteraf.
Als jij hier op het forum zet dat je met een turbo ombouw niet naar de rdw hoeft, kan het zomaar zijn dat iemand anders dat leest en denkt"he dat is handig dat ga ikook doen" daarom geven mensen duidelijk aan dat het wel moet, zodat andere mensen zien dat dat dus niet zomaar mag, en je dus officieel wel degelijk naar de rdw moet. dat jij dat niet doet is jou pakkie aan, maar zeg dan niet dat het niet hoeft als het wel moet.

ik weet niet hoeveel pk jij uit een 1200 denkt te halen met een turbo? maar ik denk dat het blokje eerder stuk loopt dan je as.
pak bijvoorkeur een automaat as dan heb je meteen een stabistang achter.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: wat kan een 1200as aan

Bericht door gabbermaikel »

Tijs schreef:sorry dat mensen je willen behoeden voor een fout..... maar de meesten mensen vinden dat als je iets doet, je het net zo goed meteen goed kan doen, scheelt een hoop gedoe achteraf.
Als jij hier op het forum zet dat je met een turbo ombouw niet naar de rdw hoeft, kan het zomaar zijn dat iemand anders dat leest en denkt"he dat is handig dat ga ikook doen" daarom geven mensen duidelijk aan dat het wel moet, zodat andere mensen zien dat dat dus niet zomaar mag, en je dus officieel wel degelijk naar de rdw moet. dat jij dat niet doet is jou pakkie aan, maar zeg dan niet dat het niet hoeft als het wel moet.

ik weet niet hoeveel pk jij uit een 1200 denkt te halen met een turbo? maar ik denk dat het blokje eerder stuk loopt dan je as.
pak bijvoorkeur een automaat as dan heb je meteen een stabistang achter.
nou vast meer dan de 60pk en 103nm die een ascona 1.6n heeft
mijn doel ligt eerst rond de 80pk, dat is al een leuke verbetering

en volgens jullie is het dus zo dat een voertuig wat eerst aan alle eisen voldoet zo opeens niet meer aan de eisen voldoet? want volgens de rdw was het ongeveer 6 maand geleden bij turbo ombouw niet verplicht om dat te laten keuren, en dan zou dat nu opeens dus een auto zijn die de weg niet meer op mag? dat lijkt me eigenlijk best wel sterk
maar ik zal zeer binnenkort weer contact opnemen met de rdw over dit onderwerp en dan zullen we het wel horen
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Re: wat kan een 1200as aan

Bericht door Amstel »

1200as heeft opel getest tot 85pk max.

maar dan zit je binnen het limiet. want een 1.6(75pk) zou ook makelijk een 1.2 as aan kunnen.

trouwens het heeft meer met het koppel de maken van je motor dan pk.

een 1.2 koppeling begeeft het eerder bij 85pk dan je achteras.

zij ook mensen rijden met 2Ltr met 1.2asje.

je zien wel als hij stuk loopt maar dan gaat hij eerst geluid maken voor hij niets meer doet.
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: wat kan een 1200as aan

Bericht door Tijs »

80 pk kan die vast wel aan. en zo niet kun je altijd nog overstappen.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Pablo
C verslaafd
Berichten: 560
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 10:02 am
Locatie: Son

Re: wat kan een 1200as aan

Bericht door Pablo »

Waarom willen jullie die gast nog helpen???
Fwd is for girlzzzz
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten