Ol' Teaser (Siamese kop ombouwen naar 4 kanaals)

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Ol' Teaser (Siamese kop ombouwen naar 4 kanaals)

Bericht door erny70 »

Het begon allemaal toen ik m'n rijbewijs gehaald had, juist ja, m'n eerste auto werdt een gifgroene C-Kadett sedan van ik meen 1977.
Ik vond het maar niks, maar ja meer kon ik toen niet betalen en voor 750 gulden was ie van mij, en nieuwe keuring er op.
Naar gelang ik er langer in reed kreeg ik er steeds meer schik van.
Om alle C-Kadett's te beschrijven waar ik mee gereden heb wordt te langdradig, maar een Kadett later kocht ik een okergele coupé 1200, waar ik een papiertje in vond van een C-Kadett club (belgium - holland) met een telefoonnummer want E-mail en internet waren toen nog niet actueel, dus bellen maar en lid geworden.

Afbeelding

Deze coupé heb ik later nog omgebouwd naar 2.0 E,een getrag 5 bak, en uiteraard de dikke assen er onder, ik weet nog dat het een hele klus was, daarna heb ik die klus ook niet meer herhaald, en ben 1200 blijven rijden.

Eén andere bijzondere sedan wil ik nog wel ff beschrijven want daar was ik toch wel het meest trots op ...... "de gele"

Afbeelding

Vrij kort nadat ik deze auto gekocht heb, ben ik begonnen om hem te restaureren bij een vriend in de schuur, dit heeft uiteindelijk 2 jaar in beslag genomen (inclusief de bekende baal weken) , deze auto heb ik helemaal naar m'n eigen smaak weer opgebouwd, en uiteindelijk heb ik er 6 jaar intensief mee gereden en gruwelijk van genoten :-).
Maar een ongelukje bracht een eind aan het plezier en hij kwam bij m'n schuur te staan, in afwachting van wat er nu verder mee moest gebeuren.
Uiteindelijk heb ik hem helemaal gedemonteerd, en alle nog bruikbare delen opgeslagen in de schuur.
Toen kwam er een verhuizing met aansluitend een verbouwing die nog eens ruim een jaar in beslag nam.
Toen dat allemaal achter de rug was begon het weer te kriebelen en keek ik steeds vaker op MP of er nog ergens een hard sedannetje te koop stond, en dat is dus m'n huidige sedan 1200

Afbeelding

Sinds 17 februari 2007 ben ik de trotse bezitter van mijn inmiddels 14 de C-Kadett.
Geleidelijk maar eens begonnen met wat onderdelen van de gele er op te zetten, SR stuur en tellerset, verlagen,schrott gordels, m'n zelf gemaakte pookknopje, en oh ja toen ik de gele nog reed had ik al een 1200S blokje laten reviseren en licht te tunen, dus toen die klaar was kon hij in de blauwe.

Afbeelding

Het eerste seizoen daarna (2009) verliep niet echt probleemloos omdat er (naar later bleek) verkeerde kleppen in de kop waren gezet, deze kleppen waren waarschijnlijk afkomstig van een vauxhall, en zijn 6 mm langer waardoor de klepveer spanning te laag was, en er een klep is gaan zweven met alle gevolgen van dien.
Dit probleem is uiteindelijk heel netjes op gelost door de tuner.
Door het slecht lopende en bokkende motortje had de koppeling ook aardig op z'n falie gehad, en die begaf het dus tijdens de sprint in Budel.

Afbeelding

Wat we met veel hulp van andere meetinggangers op een erg creatieve manier hebben opgelost, zodat we toch op eigen kracht weer thuis konden komen.

Na Budel kwam de blauwe voor langere tijd in de schuur te staan, en zijn we maar eens plannetjes gaan smeden voor volgende projecten.
Dat werdt natuurlijk eerst een nieuwe koppeling die inmiddels op de werkbank ligt, maar nog gewisseld moet worden omdat ik eerst nog met de twee solexjes aan het stoeien ben geweest, wat heel erg bevredigend is afgerond.

Afbeelding

Meteen daarna maar 's onderdelen gaan regelen om de koeling naar een hoger nivo te tillen, want een opgevoerd blokje en er dan ook nog een (licht) caravannetje achter hangen vraagt om meer koelcapaciteit.

Afbeelding
Afbeelding

Eerdaags ff de steunen verder aflassen en afwerken, dan kan de radiateur er in en kan ik beginnen met het installeren van de regelbare thermostaat.
Laatst gewijzigd door erny70 op ma okt 06, 2014 7:47 pm, 18 keer totaal gewijzigd.
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door Daan D »

erny70 schreef:Afbeelding

Deze coupé heb ik later nog omgebouwd naar 2.0 E,een getrag 5 bak, en uiteraard de dikke assen er onder, ik weet nog dat het een hele klus was, daarna heb ik die klus ook niet meer herhaald, en ben 1200 blijven rijden.
Heeft een maat van mij overgenomen van je. En rijden deed 'ie!
Afbeelding
Maar niet echt veel rijplezier van gehad. Blok, bak en achteras zijn nog wel goed terechtgekomen.
Afbeelding
Smoking...
Sander79
C liefhebber
Berichten: 119
Lid geworden op: do sep 10, 2009 7:34 pm
Locatie: Schijndel

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door Sander79 »

HHmmmm..... Bekende radiateur :mrgreen:

Keep up the gooed work!

Greetz Sander
Kadettloos...........
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door erny70 »

Daan :

Bedankt voor je reactie, die foto komt in m'n collectie, ik weet alleen nog dat ie Martin heet, en ik hem gewaarschuwd heb voor de snelle krachtige motor, omdat hij toen z'n rijbewijs nog niet erg lang had.
Hij heeft me later nog laten weten dat ie er maar een paar maanden plezier van heeft gehad.



Sander :

Oh ja ? werkt mooi hé
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door Daan D »

erny70 schreef:Daan :
Bedankt voor je reactie, die foto komt in m'n collectie, ik weet alleen nog dat ie Martin heet, en ik hem gewaarschuwd heb voor de snelle krachtige motor, omdat hij toen z'n rijbewijs nog niet erg lang had.
Hij heeft me later nog laten weten dat ie er maar een paar maanden plezier van heeft gehad.
Er sloeg er één linksaf toen hij aan het inhalen was, helaas, maar ja. Heb waarschijnlijk nog wel wat meer foto's van die wagen, ergens.....
Smoking...
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door erny70 »

Er sloeg er één linksaf toen hij aan het inhalen was, helaas, maar ja. Heb waarschijnlijk nog wel wat meer foto's van die wagen, ergens.....
Dan houdt ik me zeker aanbevolen :-)
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door erny70 »

ff wat recente foto's, het verbeteren van de kadett gaat eind september weer verder.
1900 achteras en een webertje monteren zijn de eerste projektjes, en intussen verder met de 1200 16V natuurlijk.

http://forum.opelkadettcclub.nl./viewto ... =21&t=5657

Ook de ronals, wil ik nog eens laten spuiten en monteren, de moeren heb ik inmiddels.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door erny70 op di mei 24, 2011 10:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
heineken
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: za mei 16, 2009 10:54 am

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door heineken »

en waar heb je toen die nieuwe 12s zuigers vandaan
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door erny70 »

heineken schreef:en waar heb je toen die nieuwe 12s zuigers vandaan
De motor is gereviseerd bij HRW in Wageningen, zijn AE zuigers als ik het goed heb.
Dus even contact op nemen met Bert Hijnekanp, hieronder een linkje

http://www.hrw-revisie.nl/

Succes
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door erny70 »

Ongezien een weber gekocht voor m'n opgevoerde 12S, want de prijs was te redelijk om de gok niet te wagen.
Bleek bij aankomst een staande weber te zijn die op een heel net zelfgemaakt spruitstuk is gemonteerd.
achterkant
Afbeelding
voorkant
Afbeelding
bovenkant
Afbeelding
linkerkant
Afbeelding
rechterkant
Afbeelding
onderkant
Afbeelding
typenummer
Afbeelding

Als ik het goed heb is het een 36 DCNVH 7/101 00

Geen 40 DCOE zoals de bedoeling was, maar ik ga hem iig proberen, en kijken of het een verbetering is tov de twee solexjes.
Meer info over deze carburateur is altijd welkom.

Ernst
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door rellie kel »

Altijd leuk om te zien hoe men de benzine op verschillende manieren in het blok willen krijgen.
Gr Dennis
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door koendd »

das een leuke inlaat!
ik heb er eentje van een vauxhall 1256 blok.
ook voor zo'n staande weber. Ben alleen nog op zoek naar een carb voor erop:

Afbeelding

moet zoals je ziet wel nog een beetje aangepast worden...

leuk dat er nog zo'n dingen te vinden zijn :)
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door erny70 »

Jah, die er bij mij onder zit heeft een bijzondere vorm, dat had ik al wel gezien.
Maar met een beetje vijlwerk ben jij ook klaar !
Alleen die carb nog vinden.
Er zijn trouwens meer types en merken die dubbele valstroomcarbs hebben gemaakt hé.
Die weber die ik nu net heb gekocht is trouwens een 36er, dus ik ga er maar 1 mm op vooruit tov de twee solexjes.
Maar misschien brengt ie wel meer door de andere configuratie, gewoon proberen dus, moet nog wat dingen aanpassen en hoop dat ik hem vóór Ter Apel kan monteren.
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door erny70 »

Een vriend bood aan om m'n kopje eens onder handen te nemen door hem op een flowbank te zetten en de flow (inlaat) te verbeteren.
Intussen ligt het hele blok uit elkaar omdat er mayonaise in zat (lekke koppakking).
Met het flowen gaat het de goeie kant op en we zijn zelfs bezig om er een verstelbaar nokkenas tandwiel op te maken, en samen met een weber spruitstukje en een 45er weber het spulleke eens op een rollenbank te zetten en hem optimaal af te stellen.
Dat betekend dat de dubbele valstroom weber waar ik al mee bezig was in de verkoop komt, want de 45er weber moet nog wel ff worden aangeschaft.
Helaas begint het seizoen daardoor wat later voor mij, maar dat heb ik er graag voor over.

Afbeelding

Wordt vervolgd !
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst

Bericht door erny70 »

Het verstelbare nokkenastandwiel is inmiddels klaar en naar " de tuner " toe, ik heb er helaas geen foto's van gemaakt.
Momenteel ben ik bezig om een deksel in het distributiedeksel (klinkt raar hé ?) te maken zodat we het nokkenastandwiel kunnen stellen met het blok in de auto, door dat dekseltje er af te halen.
In het distributiedeksel zit inmiddels een een groot gat en 5 gaatjes met een M6 moer er achter gelast, nu nog ff het deksel daar voor maken.
Een krukas keerring is in bestelling bij de opel dealer dus die komt er dan ook meteen nieuw in.
Afbeelding
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten