'78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
Moderator: JvV
'78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
Hallo medeliefhebbers,
Ik ga bij deze weer een topic openen voor mijn auto omdat ik de vorige wegens omstandigheden heb laten verwijderen.
Hierin ga ik de transformatie van mijn auto laten zien met VEEEEEEL foto's.
De auto word omgebouwd van 1.2S handgeschakeld naar een ''1.6'' met toebehoren uiteraard.
Ik zal beginnen met wat te vertellen over mezelf.
Ik ben Gerry. Kom uit de omgeving van Den Bosch.
Foto van mij samen met de kapotte zuiger uit mijn oude blokje ( die dus kapot was voordat ik hem kocht)
En bij de City (leuk moeders die continu foto's maken OOK ALS HET NIET WIL LUKKEN EN ALS JE JE NET FLINK HEBT GESTOTEN)
Ik ben van kleins af aan al in de schuur bezig met mijn vader
om aan oude Opels te sleutelen het duurde dan ook niet lang voordat ik mijn eerste motoraangedreven autotje kreeg genaamd Shelby.
Dit was een brommobiel. Ik heb deze opgeknapt tot ik 15 was. Uiteraard samen met mijn vader.
op mijn 16de heb ik mijn Kadett gekocht. Nu ben ik nog fulltime student. Ik ben bezig voor leraar biologie in Tilburg.
Op zaterdag werk ik en ik heb ook nog een vriendin. Dus druk druk druk. (gelukkig wel een vriendin die komt meehelpen in de schuur)
Nadat mijn auto is opgeknapt heb ik nog enkele andere projecten samen met mijn vader gedaan. Namelijk de Sedan van mijn moeder
voorzien van een nieuwe motor met 5-bak. De manta onder de motorkap opgeknapt en voorzien van een 5-bak. En een City van de grond af aan weer opgebouwd
Deze is inmiddels na precies 6 maanden weer op de weg. Dan nu eindelijk mijn project
Dan nu weer over mijn auto.
Zo was hij begin jaren 90. Toen was hij nog van een zekere Emiel.
Maar ik zal eerst even wat over mijn auto vertellen.
Ik heb hem gekocht (inmiddels 2 jaar geleden op mijn 16de) van een zekere man genaamd Ilja uit Eindhoven.
Het halen was al een heel gedoe, omdat we wisten dat er iets met de moter was aangezien hij flink tikte.
Alles verliep goed tot het moment dat we Ilja naar huis wilde brengen. Hij tikte ineens flink en het was afgelopen.
Dus gestopt in de berm. Hij was dood verklaard. Ilja maar met de andere Kadett naar huis gebracht. Het was een 1.2S automatic.
(dus een brede tunnel ) Er was natuurlijk al op vooruit gedacht.
Zo zag hij eruit na het halen. Rot op alle plekken die een C-tje moet hebben.
Toen begon de terug weg naar huis. Helemaal vanuit eindhoven over de vluchtstrook naar huis toegesleept.
Maaaaaar GELUKT. Alleen was mijn moeder een beetje over de zeik (houdt niet van slepen).
Hij kon meteen de schuur in voor de restauratie. Hier hebben we dan ongeveer 7 maanden overgedaan.
Zo zag hij eruit toen hij gespoten was.
Eenmaal weer thuis gekomen en afgewerkt.
Toen was hij helemaal klaar dachten we
De maanden erna (toen ik nog geen rijbewijs had ) bezig geweest met het verzamelen van enkele spullen.
Tevens is er ook het een en ander aan veranderd. Ook nu ik wel mijn rijbewijs heb sinds April.
Zo was hij in de zomer.
paar weken later:
Zo is hij nu.
En zo zal hij dan ook naar binnen gaan. Binnen nu en enkele weken. De bedoeling is hem klaar te hebben
voor het volgende seizoen. Ik ben nu al bezig met de voorbereiding van de onderdelen.
(al veel is gespoten (motoronderdelen)) ben nu bezig met de vooras/achteras/andere motorkap klaar maken enz enz enz.
Dit was de auto waar ik mijn ''1.6'' heb uitgehaald afgelopen zomer.
De rest volgt allemaal samen met mijn plannen.
Mvg Gerry
Ik ga bij deze weer een topic openen voor mijn auto omdat ik de vorige wegens omstandigheden heb laten verwijderen.
Hierin ga ik de transformatie van mijn auto laten zien met VEEEEEEL foto's.
De auto word omgebouwd van 1.2S handgeschakeld naar een ''1.6'' met toebehoren uiteraard.
Ik zal beginnen met wat te vertellen over mezelf.
Ik ben Gerry. Kom uit de omgeving van Den Bosch.
Foto van mij samen met de kapotte zuiger uit mijn oude blokje ( die dus kapot was voordat ik hem kocht)
En bij de City (leuk moeders die continu foto's maken OOK ALS HET NIET WIL LUKKEN EN ALS JE JE NET FLINK HEBT GESTOTEN)
Ik ben van kleins af aan al in de schuur bezig met mijn vader
om aan oude Opels te sleutelen het duurde dan ook niet lang voordat ik mijn eerste motoraangedreven autotje kreeg genaamd Shelby.
Dit was een brommobiel. Ik heb deze opgeknapt tot ik 15 was. Uiteraard samen met mijn vader.
op mijn 16de heb ik mijn Kadett gekocht. Nu ben ik nog fulltime student. Ik ben bezig voor leraar biologie in Tilburg.
Op zaterdag werk ik en ik heb ook nog een vriendin. Dus druk druk druk. (gelukkig wel een vriendin die komt meehelpen in de schuur)
Nadat mijn auto is opgeknapt heb ik nog enkele andere projecten samen met mijn vader gedaan. Namelijk de Sedan van mijn moeder
voorzien van een nieuwe motor met 5-bak. De manta onder de motorkap opgeknapt en voorzien van een 5-bak. En een City van de grond af aan weer opgebouwd
Deze is inmiddels na precies 6 maanden weer op de weg. Dan nu eindelijk mijn project
Dan nu weer over mijn auto.
Zo was hij begin jaren 90. Toen was hij nog van een zekere Emiel.
Maar ik zal eerst even wat over mijn auto vertellen.
Ik heb hem gekocht (inmiddels 2 jaar geleden op mijn 16de) van een zekere man genaamd Ilja uit Eindhoven.
Het halen was al een heel gedoe, omdat we wisten dat er iets met de moter was aangezien hij flink tikte.
Alles verliep goed tot het moment dat we Ilja naar huis wilde brengen. Hij tikte ineens flink en het was afgelopen.
Dus gestopt in de berm. Hij was dood verklaard. Ilja maar met de andere Kadett naar huis gebracht. Het was een 1.2S automatic.
(dus een brede tunnel ) Er was natuurlijk al op vooruit gedacht.
Zo zag hij eruit na het halen. Rot op alle plekken die een C-tje moet hebben.
Toen begon de terug weg naar huis. Helemaal vanuit eindhoven over de vluchtstrook naar huis toegesleept.
Maaaaaar GELUKT. Alleen was mijn moeder een beetje over de zeik (houdt niet van slepen).
Hij kon meteen de schuur in voor de restauratie. Hier hebben we dan ongeveer 7 maanden overgedaan.
Zo zag hij eruit toen hij gespoten was.
Eenmaal weer thuis gekomen en afgewerkt.
Toen was hij helemaal klaar dachten we
De maanden erna (toen ik nog geen rijbewijs had ) bezig geweest met het verzamelen van enkele spullen.
Tevens is er ook het een en ander aan veranderd. Ook nu ik wel mijn rijbewijs heb sinds April.
Zo was hij in de zomer.
paar weken later:
Zo is hij nu.
En zo zal hij dan ook naar binnen gaan. Binnen nu en enkele weken. De bedoeling is hem klaar te hebben
voor het volgende seizoen. Ik ben nu al bezig met de voorbereiding van de onderdelen.
(al veel is gespoten (motoronderdelen)) ben nu bezig met de vooras/achteras/andere motorkap klaar maken enz enz enz.
Dit was de auto waar ik mijn ''1.6'' heb uitgehaald afgelopen zomer.
De rest volgt allemaal samen met mijn plannen.
Mvg Gerry
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Re: '78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
Inmiddels heb ik de belangrijkste spullen voor mijn ombouw verzameld
Een lijstje:
- ''1.6'' blok
- Getrag 5-bak (manta)
- Kabelboom 2.4 en 2.0
- Wiechers rolkooi
- Tuff gekeurde 63.5mm RVS uitlaat
- 2.2 Remmerij (met 2x sets nieuwe schijven en met sportremblokken)
- 2x Dikke achteras 1.6 en 2.0 as dus met 3.44 en 3.67. Met revisie set voor remmerij en spiksplinter nieuwe trommels.
- Nieuwe radiateur
- 1.6 Vooras (verstevigt met het B&G pakket)
- PU voor de vooras. Alles word PU aan het voorterein.
- Pookknop (doodskop)
- Nodige beveileging
enz enz enz de rest zal allemaal uitvoerig aanbod komen als ik met het project vorder.
Mvg Gerry
Een lijstje:
- ''1.6'' blok
- Getrag 5-bak (manta)
- Kabelboom 2.4 en 2.0
- Wiechers rolkooi
- Tuff gekeurde 63.5mm RVS uitlaat
- 2.2 Remmerij (met 2x sets nieuwe schijven en met sportremblokken)
- 2x Dikke achteras 1.6 en 2.0 as dus met 3.44 en 3.67. Met revisie set voor remmerij en spiksplinter nieuwe trommels.
- Nieuwe radiateur
- 1.6 Vooras (verstevigt met het B&G pakket)
- PU voor de vooras. Alles word PU aan het voorterein.
- Pookknop (doodskop)
- Nodige beveileging
enz enz enz de rest zal allemaal uitvoerig aanbod komen als ik met het project vorder.
Mvg Gerry
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Re: '78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
Dat gaat zekers mooi lopen ( kom ik met mijn 1200n toch wel iets te kort )
en dat ziet er errug goed uut mien jong
mooi dat je het zo met veel foto's laat zien, daar kan ik ook mijn voordeel uit halen !!
en dat ziet er errug goed uut mien jong
mooi dat je het zo met veel foto's laat zien, daar kan ik ook mijn voordeel uit halen !!
-
- C gestoord
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
- Locatie: Echteld West
- Contacteer:
Re: '78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
1.6 Vooras (verstevigt met het B&G pakket)
b&g klinkt goed
Re: '78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
Ik heb niet stilgezeten.
Ik zal meteen even wat foto's plaatsen en vertellen wat er al allemaal is gedaan.
- De remklauwen heb ik alvast geprimert en rood gemaakt.
(even oude remblokken ingedaan om te zorgen dat zuigers en rubbers niet helemaal vol kwamen te zitten met verf)
Worden nog een keer geverft als ze eenmaal op de auto zitten om zo de eventuele beschadigingen te voorzien van verf.
- Remtrommels (nieuwe) geprimert en rood gemaakt.
- Vooras gedemonteerd. en voorzien van B&G pakket
- Stabilisatorstang geprimert en rood gemaakt.
- PU IS BINNEN JIPPIEEEEEE
Het eruit halen van de oude rubbers ging eigenlijk ook wel goed. Mijn vader had een brander meegenomen van zijn werk
(met 5 liters gasflesje ) werkt toch wat gemakkelijker. Toen lekker de fik erin. En na even branden kon je ze zo van de
kant los wrikken met een mes. Toen waren ze er nog al eens een keer snel uit!.
- Nieuwe motorkap aan de binnekant helemaal kaal geschuurt en geprimert en zwart gemaakt.
- Buiten kant van de motorkap helemaal kaalgeschuurd en geplamuurd waar nodig en in epoxy gezet
en natuurlijk voorzien van booskijkertjes .
- Rolkooi alvast in de schuur gezet om te schuren
- Achteras alvast in de schuur gezet om klaar te maken.
Op de planning staat om morgen de vooras te schuren en in de primer te zetten.
Dan vervolgens de bussen in het PU persen (gaat goed lukken).
Achteras klaar gaan maken en rolkooi schuren. En van de week spuiten samen met de vooras (zwart)
Dan zijn die onderdelen klaar en dan staat dat allemaal alvast klaar. ( zoek alleen een beugeltje voor de achterste sabilisatorstang
heeft die iemand nog eentje liggen?)
Dan nog even een vraagje. Kun je 2.2 remmerij rijden met 13 inch ATS ET 03?
Anders moet ik 15 inchers gaan rijden.
mvg Gerry. En dat was het wel weer voor vandaag.
Ik zal meteen even wat foto's plaatsen en vertellen wat er al allemaal is gedaan.
- De remklauwen heb ik alvast geprimert en rood gemaakt.
(even oude remblokken ingedaan om te zorgen dat zuigers en rubbers niet helemaal vol kwamen te zitten met verf)
Worden nog een keer geverft als ze eenmaal op de auto zitten om zo de eventuele beschadigingen te voorzien van verf.
- Remtrommels (nieuwe) geprimert en rood gemaakt.
- Vooras gedemonteerd. en voorzien van B&G pakket
- Stabilisatorstang geprimert en rood gemaakt.
- PU IS BINNEN JIPPIEEEEEE
Het eruit halen van de oude rubbers ging eigenlijk ook wel goed. Mijn vader had een brander meegenomen van zijn werk
(met 5 liters gasflesje ) werkt toch wat gemakkelijker. Toen lekker de fik erin. En na even branden kon je ze zo van de
kant los wrikken met een mes. Toen waren ze er nog al eens een keer snel uit!.
- Nieuwe motorkap aan de binnekant helemaal kaal geschuurt en geprimert en zwart gemaakt.
- Buiten kant van de motorkap helemaal kaalgeschuurd en geplamuurd waar nodig en in epoxy gezet
en natuurlijk voorzien van booskijkertjes .
- Rolkooi alvast in de schuur gezet om te schuren
- Achteras alvast in de schuur gezet om klaar te maken.
Op de planning staat om morgen de vooras te schuren en in de primer te zetten.
Dan vervolgens de bussen in het PU persen (gaat goed lukken).
Achteras klaar gaan maken en rolkooi schuren. En van de week spuiten samen met de vooras (zwart)
Dan zijn die onderdelen klaar en dan staat dat allemaal alvast klaar. ( zoek alleen een beugeltje voor de achterste sabilisatorstang
heeft die iemand nog eentje liggen?)
Dan nog even een vraagje. Kun je 2.2 remmerij rijden met 13 inch ATS ET 03?
Anders moet ik 15 inchers gaan rijden.
mvg Gerry. En dat was het wel weer voor vandaag.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Re: '78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
En voor degene die een leuk berichtje hebben achter gelaten Thumps Up.
Thanks.
En tsja B&G Custums :p haha.
Thanks.
En tsja B&G Custums :p haha.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
Re: '78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
aardig wat werk verricht!
ennuh, leuke poster op de achtergrond
ennuh, leuke poster op de achtergrond
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: '78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
Goed bezig geweest inderdaad. sleutelt zoveel lekkerder als alles netjes schoon is en er goed uitziet.
Wel zou ik eerst de assen en draagarmen spuiten voor je de rubbers erin perst. Ziet er niet alleen beter uit (verf op de rubbers is zo lelijk) maar sommige bestanddelen van verf kunnen ook rubber aantasten en dat voorkom je zo.
Wel zou ik eerst de assen en draagarmen spuiten voor je de rubbers erin perst. Ziet er niet alleen beter uit (verf op de rubbers is zo lelijk) maar sommige bestanddelen van verf kunnen ook rubber aantasten en dat voorkom je zo.
Saab powerrr
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: '78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
goed bezig, maar waarom staat er "GK" op die plaat die op de vooras zit gelast?
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
-
- C liefhebber
- Berichten: 183
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 3:50 pm
- Locatie: meeuwen
Re: '78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
kadett coupe schreef:goed bezig, maar waarom staat er "GK" op die plaat die op de vooras zit gelast?
hallo staat voor zijn naam! gerry keu.... ofzoiets :d
goed bezig! en mooi met al die fotos!!!!
mooie gte poster ophangen in de garage
grtjs
Re: '78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
Ziet er goed uit hoor, jij maakt er werk van!!
Fwd is for girlzzzz
Re: '78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
Mooi dat er zo uitgebreid gepost word met de foto's....
leuk om te zien
maar nu ff een vraag:
die PU bussen he? daar moet de auto stugger van gaan worden neem ik aan?
hoe gaat dit eigenlijk met slijtage...? de bussen zijn (neem ik aan) van een hard rubber soort gemaakt?
maar hier komt altijd trilling op. heb zelf geen ervaring met de bussen dus was benieuwd hoe dat gaat?
mvg Bart
leuk om te zien
maar nu ff een vraag:
die PU bussen he? daar moet de auto stugger van gaan worden neem ik aan?
hoe gaat dit eigenlijk met slijtage...? de bussen zijn (neem ik aan) van een hard rubber soort gemaakt?
maar hier komt altijd trilling op. heb zelf geen ervaring met de bussen dus was benieuwd hoe dat gaat?
mvg Bart
'78 coupe - 2.4 40er solexen
'78 city -2.0 40er webers (zeer bewerkt)
'79 caravan - 12N (dagelijkse auto)
'78 city -2.0 40er webers (zeer bewerkt)
'79 caravan - 12N (dagelijkse auto)
-
- C gestoord
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
- Locatie: Echteld West
- Contacteer:
Re: '78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
kadett coupe schreef:goed bezig, maar waarom staat er "GK" op die plaat die op de vooras zit gelast?
tja heb zijn redenen voor:p word het minderaantrekkelijk van om hem mee te neme
en btw gerrry fijn die bussen he:P
heb ze der ook uit morgen stralen en in de epoxy succes kerel!!!!!!!!
Re: '78 C2 (The Beast) Motorombouw ed.
qua slijtvastheid zijn ze wel redelijk... het comfort wordt er uiteraard niet beter op. ik ga met mijn eigen kadett 70% op teflon bussen rijden. dan tril je helemaal het ding uitBrooks schreef:Mooi dat er zo uitgebreid gepost word met de foto's....
leuk om te zien
maar nu ff een vraag:
die PU bussen he? daar moet de auto stugger van gaan worden neem ik aan?
hoe gaat dit eigenlijk met slijtage...? de bussen zijn (neem ik aan) van een hard rubber soort gemaakt?
maar hier komt altijd trilling op. heb zelf geen ervaring met de bussen dus was benieuwd hoe dat gaat?
mvg Bart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten