nilly"s c kadett

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

nilly
C liefhebber
Berichten: 180
Lid geworden op: vr nov 13, 2009 9:20 am

nilly"s c kadett

Bericht door nilly »

Hoi allemaal voor de mensen die mij nog niet kennen even kijken bij :arrow: even voorstellen.
Ik heb een sedan uit 1979 gekocht met redelijk wat onderdelen er bij heb hem vorige week
APK gekeurd en nu kan hij er weer 2 jaar tegenaan. :D In deze tijd wil ik het kadett opknappen
En zal hier laten zien wat ik doe en wat ik tegen kom. ik wil eerst alle roest weghalen nieuwe stukken er in lassen. niets op zetten of zo gewoon stuk er uit nieuw er in. Maar zover ik kan zien zitten er niet veel gekken stukken in op of aan. De wielkasten achter gaan er nieuw in dat is het ergste en links voor binnen in de motor ruimte moet een nieuw stuk in de rest is maar heel oppervlakkig wat puntjes en pitjes dit wil ik verhelpen met lood is in mijn ogen beter als plamuur. :)

Ene laat gerust een berichtje achter :wink:

Ik ben begonnen met het weghalen van de teer mat in de koffer bak (leuk werkje is dat trouwens) :| op sommige stukken kwam het er zo vanaf :lol: en op sommige stukken is het net beton :x maar het is bijna klaar


Afbeelding



Afbeelding

Op de foto is te zien dat het erg goed gaat op stukken zoals hier bij de rubbers.
ik kon het er zo aftrekken ik heb het er op de kop langs gelegd voor de foto

Afbeelding

De originele kleur komt er onderuit te voorschijn en geen roest gelukkig

Afbeelding

Er zitten nog een paar kleine plekjes van die zooi. Als ik dat schoon heb gaat het goed in de primer. :) Als er weer wat aan het kadettje is gedaan komt het hier bij te staan en met foto’s natuurlijk :wink:
Laatst gewijzigd door nilly op di dec 01, 2009 4:48 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: nilly"s c kadett

Bericht door Joepp »

Ben benieuwd naar het eindresultaat :)
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
nilly
C liefhebber
Berichten: 180
Lid geworden op: vr nov 13, 2009 9:20 am

Re: nilly"s c kadett

Bericht door nilly »

Hoi hoi allemaal… vandaag de kofferbak klaar gemaakt. Eerst even de trekhaak eronderuit gehaald is nog best lastig als je alleen bent en je geen armen hebt van een meter of 2. :lol: Maar toen dat klaar was weer aan het krabben bikken om die zooi er af te krijgen. gelukkig had ik gister er al bijna alles af. Meteen maar alles in de primer gezet. Hier wat foto’s

Nummer 8 kwam tevoorschijn

Afbeelding

Afbeelding

En in de primer

Afbeelding

Toen weer de trekhaak er onder en de bumpers er af. ik ga vanavond de bumpers veranderen
Zodat je een strakke bumper krijgt. Ik las de beugels aan de binnenkant van de bumper vast en
Las de kleine gaatjes weer dicht dan heb je een strakke gladde bumper. ik zit alleen te twijfelen of
ik de nummer plaat verlichting ook dicht las mag dit of moet dit zo blijven :?: anders hang ik voor de keuring wel mijn andere bumpers er onder. 8) Hier nog wat foto’s zonder bumper

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Re: nilly"s c kadett

Bericht door Daan D »

Vroeger heb ik tijden rondgereden zonder bumpers en voor de nummerplaatverlichting een klein, chromen licht-unitje onder de kentekenplaat geschroefd. Als jij dat doet zou die maar zo achter je bumper kunnen vallen, als je een cleane look wilt hebben.
Smoking...
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: nilly"s c kadett

Bericht door Joepp »

Automatic-freak had daar een mooie oplossing voor,
LEDjes in een (pvc?) buisje gestopt van de autostyle en in de bumper geplakt zodat ie toch op de kentekenplaat schijnt.
Miss kan ie die foto ff plaatsen anders rip ik die wel eens van het opel oldtimer forum.. Zit nu op mn ipodje en kan dat dus niet.
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: nilly"s c kadett

Bericht door Automatic-freak »

WIE !? ... IK !? ... !?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zijn trouwens 'polyester'-bumpers :wink:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
nilly
C liefhebber
Berichten: 180
Lid geworden op: vr nov 13, 2009 9:20 am

Re: nilly"s c kadett

Bericht door nilly »

hoi hoi dat is inderdaad ook een oplossing ik zat er aan te denken om de originele weer te gebruiken. Dan maak ik een mal van het originele gat en las dit aan de binnen zijde van de bumper er weer aan en klik daar het originele lichtje weer in. Maar moet even kijken of dit past en hoe dit uitziet. :) Ik heb mijn bumpers klaar nu alles is strak en glad ik zal morgen wat foto’s maken en hoop dat ze gestraald kunnen worden morgen. :D En dan in de primer. Maar waar heb jij die 'polyester'-bumpers vanaf ? ik wil als deze klaar is aan een coupe beginnen en daar moet alles zo weinig mogelijk wegen 8) dus dat is wel een goede optie dan :arrow: groeten roy
Afbeelding
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: nilly"s c kadett

Bericht door Joepp »

Juistt!
Die foto's bedoelde ik(:
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
geezer
C verslaafd
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 10:51 am
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Re: nilly"s c kadett

Bericht door geezer »

Hier komen ze vandaan. Daar heb ik tenminste de brede bumpers gekocht. Hij maakt ook dashboards, voorschermen en spoilers van gfk of carbon
Kadettloos

Fake Splits Can f*ck Off !!
nilly
C liefhebber
Berichten: 180
Lid geworden op: vr nov 13, 2009 9:20 am

Re: nilly"s c kadett

Bericht door nilly »

oke bedankt schonne kadett heb je 8) groeten roy
Afbeelding
nilly
C liefhebber
Berichten: 180
Lid geworden op: vr nov 13, 2009 9:20 am

Re: nilly"s c kadett

Bericht door nilly »

Hoi hoi allemaal :D ik ben nog bezig geweest aan mijn bumpers. Ze zijn nu klaar zitten weer in de lak maar niet netjes als ik straks wat spullen laat zand stralen gaan ze er weer af en straal ik ze mee. Er moet ook weer kenteken verlichting op dus daar ben ik nu nog mee bezig. maar deze werk ik mooi weg zodat je er niets van zal zien. :D

Hier wat foto’s van de gaatjes die ik heb dicht gelast

Afbeelding

Afbeelding

Het was nog wel even kijken hoe het ging omdat dit niet echt dik ijzer is en lekker krom kan trekken. maar dit was niet het geval groeten :arrow: roy
Afbeelding
nilly
C liefhebber
Berichten: 180
Lid geworden op: vr nov 13, 2009 9:20 am

Re: nilly"s c kadett

Bericht door nilly »

Heeft er iemand een voorbeeld van hoe ik een gril kan maken zonder logo :?:
Ik heb op dit moment 4 grillen liggen 1 hele mooie :D 1 alleen de z van opel als ik het zo kan zeggen of de bliksem flits. een met opel in heb aqua blauw van de auto. en 1 beetje gaar ding
Nu wil ik van 2 1 maken hoe kan ik dit het beste doen ik had al gedacht om een soort verbinding te maken maar dit is vrij lastig. :cry: dus als ik nu een klem maak deze rood gloeiend stook en daarmee de stukken samen smelt ? en daarna bijwerken met plamuur of zo :?: wie kan er helpen :?: En verder had ik gedacht om het gedeelte net achter de gril ook zwart te spuiten dat het geheel nog donkerder over komt. heeft daar iemand een foto van :?:
groeten :arrow: roy :arrow: nilly
Afbeelding
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: nilly"s c kadett

Bericht door schrump »

ik heb dat nog nooit gedaan, maar volgens mij kan je het beste heel precies zagen en dan lijmen
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
nilly
C liefhebber
Berichten: 180
Lid geworden op: vr nov 13, 2009 9:20 am

Re: nilly"s c kadett

Bericht door nilly »

Hoi hoi.. ik heb al een tijdje niets aan mijn kadett kunnen doen ik heb been ongelukje gehad :(
En als gevolg daar van is mijn sleutelbeen stuk schouder uit de kom en wat spieren gescheurd enz enz :? dus mijn hele rechter kant is op het moment uitgeschakeld. Ik had 2 weekjes vrij en mijn bedoeling was om wat plaatwerk te gaan vervangen en wat steenslag en dergelijk te stralen. Nu heb ik dus een maand of 2 vakantie om het zo maar eens te noemen. :| Nu heb ik wel wat tijd voor mijn andere hobby maar ik was graag door gegaan met mijn kadett. Nu heb ik nog wat vragen… heeft er iemand een foto van een kadett met -85 voor en achter dit staat bij mij ook op de planning. En dan heb ik natuurlijk andere bandjes nodig. Is in mijn ogen ook mooier nu liggen er na mijn smaak nogal dikke dingen onder.. en achter bij de bumpers als je die er af haalt zitten zon rondjes op de zij panelen waarvoor is dit :?: :?: deze wil ik ook graag verwijderen om een zo strak mogelijke kadett te maken.
alvast bedankt groeten :arrow: roy
Afbeelding
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: nilly"s c kadett

Bericht door Automatic-freak »

Dat is niet zo'n leuk bericht, hoe krijg je het voor elkaar ... :o :cry:
Daar zal je dan ook nogal wat last van krijgen/hebben !!
Veel sterkte ermee !!

85 voor/60 achter met 175-50-13
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten