2.0 met 45 Webers DCOE

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

elim351conv
C gevonden
Berichten: 27
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 12:28 am

2.0 met 45 Webers DCOE

Bericht door elim351conv »

hallo allemaal! ben nieuw hier!!

ik heb een 1.9 opgeboord naar 2.0
snelle nokkenas
kop geflowd
kleppen afgeslankt
kop en deck gevlakt
electronische ontsteking
45DCOE met kelken en filters Nieuw uit doos!
compressie van 11:1
complete blok is gereviseerd

nu mijn probleem:

- de motor loopt niet mooi stationair en klapt terug in de kelken tijdens op snelheid komen, bij 120 km/h loopt hij pas aardig mooi!
de nokkenas is de mildste van Cat Cams en staat op tijd,
ontsteking staat op 15 gr voor Bdp(en loopt 1:7????)

-wat is het beste ontstekingstijdstip voor deze2.0 met die 45 webers??

hopelijk heeft iemand ongeveer dezelfde set-up en kan mij meer vertellen.

Alvast bedankt en hopelijk nog lang bij de Club te blijven,
gr,
Dick
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Bericht door corsa-erik »

Is dat allemaal zo op elkaar geschroefd, of heb je de motor door een vakman laten afstellen?

Webers moet je gewoon door een vakman laten afstellen.
elim351conv
C gevonden
Berichten: 27
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 12:28 am

Bericht door elim351conv »

van te voren is bepaald wat mogelijk was om hem te tunen, we zijn in goes geweest om hem af te stellen,daarna liep hij al wat beter, maar nu kun je merken dat het toch niet helemaal 100% is.
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

mh. ik denk dat de auto mss toch nog eens op een vermogensbank afgesteld moet worden. daar kun je ook zien wat de verbranding doet tijdens belasten.

Heb je de Choke aangesloten?? Staan deze anders niet per ongeluk verkeerd.

En de synchronisatie is die goed.

(heb niet veel verstand van webers maar ik zou daar eens even na kijken).
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Bericht door Amstel »

ik heb ongeveer het zelfde op met kadett zitten als jouw alleen ik heb nog wel standaart nokkenassen.

mijn klapt ook uit het luchtfilter ( cilinder 4 alleen)


ik heb een orginale 2.0s met webers 40 dcoe, kopgevlakt dacht 1.0mm eraf.

ik heb de kleppen op nieuw gestelt en ontsteking verandert maar mijne blijft het ook hebben vooral rond de 2000 naar 3000 toeren.

ik dacht mischien een pakking lek maar ik weet niet of je dan dat geplof krijg.
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

Het beste is om er een specialist naar te laten kijken. ANders is het vaak een zoektocht onder einde. zitten erg veel sproeiers en andere stelmogelijkheden op deze carbs.... :( zelf eraan draaien is geen goed idee als je er geen verstand van hebt. Als je hem veel te rijk zet was je de oliefim van de cilinderwanden waardoor de motor als een dolle slijt en als je hem te arm zet loopt de motor veel te warm waardoor je zelfs een gat in de zuiger kan krijgen. :(

Wel eerst zorgen dat de basis goed is:
- goede bougies, kabels, verdelerkap, contactpunten, condensator, bobine etc.
- geen verstopt benzinefilter of slechte pomp.
- geen valse lucht lekkage ( controleren met remmenreiniger).
- gasklepbediening en chokebediening fatsoenlijk aangesloten ( of de gaskleppen gelijk openen bv).
Saab powerrr
elim351conv
C gevonden
Berichten: 27
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 12:28 am

Bericht door elim351conv »

Amstel schreef:ik heb ongeveer het zelfde op met kadett zitten als jouw alleen ik heb nog wel standaart nokkenassen.

mijn klapt ook uit het luchtfilter ( cilinder 4 alleen)


ik heb een orginale 2.0s met webers 40 dcoe, kopgevlakt dacht 1.0mm eraf.

ik heb de kleppen op nieuw gestelt en ontsteking verandert maar mijne blijft het ook hebben vooral rond de 2000 naar 3000 toeren.

ik dacht mischien een pakking lek maar ik weet niet of je dan dat geplof krijg.
klopt!
op toeren komen ploft hij, maar als je constant zeg maar 3,5/4000 rpm rijdt,loopt hij (aardig).
ik zal ook eens kijken of hij geen false lucht trekt ergens.
Zijn die 40ers niet een beetje klein?
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

tot iets van 150 pk red je het prima met 40ers hoor. :wink: Alfa en ook Fiat gebruikten ze jaren lang op hun 2 liter motoren. Een Alfa 2.0 carbs heeft afhankelijk van de uitvoering 120-130 pk ermee. :wink:

Op de Alfa 1300 GTA zaten 45ers maar die had dan ook 175 pk. 8)
Saab powerrr
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Bericht door Amstel »

prima voor op de weg hoor!

ik ben nog geen achtien dus mag nog niet rijden hoor.
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
elim351conv
C gevonden
Berichten: 27
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 12:28 am

Bericht door elim351conv »

giuliettaevo schreef:tot iets van 150 pk red je het prima met 40ers hoor. :wink: Alfa en ook Fiat gebruikten ze jaren lang op hun 2 liter motoren. Een Alfa 2.0 carbs heeft afhankelijk van de uitvoering 120-130 pk ermee. :wink:

Op de Alfa 1300 GTA zaten 45ers maar die had dan ook 175 pk. 8)
heel mooi, maar dan moet je mij eens uitleggen dat ik met het volgende:
2.0 blok( opgeboorde 1900N) deck gevlakt
11:1 compressie(einddruk 14,5bar koude motor)
snelle nokkenas+power pulley
afgeslankte kleppen
mechanische stoters gemonteerd
kop geflowd+gevlakt
Hot spark electronische ontsteking+ vervroeging
2x 45DCOE+kelken+schuim filters + 36mm venturi's
1900sprint uitlaat spruitstuk+50mm uitlaat+dubbel aan het eind
koude lucht toevoer naar filters
afschermkap tussen uit en inlaatspruitstuk
B-manta 5 getragbak
3.89:1 achteras
13"originele ATS velgen......

..een HELSE 100pk( op de wielen) hebt op de rollebank in goes en maar LIEFST 160Nm koppel??????????????
ECHT N BEEST!! maar niet heus!!!!!
had dus veel meer verwacht van dit, zoals tussen de 130 tot 150PK zeker!!
wat zeg je me hier van???????
Laatst gewijzigd door elim351conv op di nov 03, 2009 8:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

antwoord staat in je eigen eerste post:
- de motor loopt niet mooi stationair en klapt terug in de kelken tijdens op snelheid komen, bij 120 km/h loopt hij pas aardig mooi!
de nokkenas is de mildste van Cat Cams en staat op tijd,
ontsteking staat op 15 gr voor Bdp(en loopt 1:7????)
dat komt omdat je afstelling niet klopt.

het antwoord staat volgens mij ook ergens: laat hem eens goed & professioneel nakijken op een testbank
elim351conv
C gevonden
Berichten: 27
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 12:28 am

Bericht door elim351conv »

Danoontje schreef:antwoord staat in je eigen eerste post:
- de motor loopt niet mooi stationair en klapt terug in de kelken tijdens op snelheid komen, bij 120 km/h loopt hij pas aardig mooi!
de nokkenas is de mildste van Cat Cams en staat op tijd,
ontsteking staat op 15 gr voor Bdp(en loopt 1:7????)
dat komt omdat je afstelling niet klopt.

het antwoord staat volgens mij ook ergens: laat hem eens goed & professioneel nakijken op een testbank
Hey!
dat snap ik maar dat is toch zeker te halen die vermogens met wat ik erin heb zitten???
ik ben hem nu aan het inrijden, dat is ook van belang,
of niet??
elim351conv
C gevonden
Berichten: 27
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 12:28 am

Bericht door elim351conv »

...en hij is al een keer in Goes op de testbank geweest om hem af te stellen.
Bij Dynojet.
weten jullie een beter adres die vaker deze coupe's hebben gehad?
gramsbergen ga ik niet meer naar toe, die hebben me ooit een keer een OOR aan genaait met onderdelen, dus die vergeet maar!!!
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

Speedcentre in Geldermalsen was altijd een goed adres maar ik weet niet of die het nog doen...

Die 150 pk moet echt wel haalbaar zijn met die setup. :? Maar inrijden moet je eigenlijk ook doen met een goed afgestelde motor... als de benzine nu de olie van de cilinderwanden afwast omdat de motor veel te rijk staat is dat niet echt lekker inrijden. :(

Zoek een specialist! kijk bv in oldtimerbladen naar bedrijven die auto's prepareren voor historische rally's. Als je toevallig mensen kent die autocrossen, die weten vaak ook wel mensen die er verstand van hebben. :wink:
Saab powerrr
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Bericht door Amstel »

elim351conv schreef:
Amstel schreef:ik heb ongeveer het zelfde op met kadett zitten als jouw alleen ik heb nog wel standaart nokkenassen.

mijn klapt ook uit het luchtfilter ( cilinder 4 alleen)


ik heb een orginale 2.0s met webers 40 dcoe, kopgevlakt dacht 1.0mm eraf.

ik heb de kleppen op nieuw gestelt en ontsteking verandert maar mijne blijft het ook hebben vooral rond de 2000 naar 3000 toeren.

ik dacht mischien een pakking lek maar ik weet niet of je dan dat geplof krijg.
klopt!
op toeren komen ploft hij, maar als je constant zeg maar 3,5/4000 rpm rijdt,loopt hij (aardig).
ik zal ook eens kijken of hij geen false lucht trekt ergens.
Zijn die 40ers niet een beetje klein?

ik heb met een ontstekings lamp even gekeken vandaag en ik zag dat de dwell niet goed van zon 30 graden ik heb deze na het stellen van de contactpunten naar 45-47 gekregen ik dacht dat het 50 moet zijn.

en toen moest de ontsteking iets vervroegt worden want daar voor begon hij uit de uitlaat te plofen.

en iets aan de CO schroeven gedraait en het is zo goed als bijna over bij warme motor. en hij loopt heel zoet stationair.

ik weet niet hoe je de graden voor het bdp kan zien??

Als je nog iets weet meld het dan.
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast