c1 coupé

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

mitchubishi
C geïnteresseerd
Berichten: 84
Lid geworden op: do okt 08, 2009 12:33 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

c1 coupé

Bericht door mitchubishi »

Beste forum gebruikers

Bij deze wil ik jullie graag om wat informatie vragen.
Afgelopen week heb ik z.g.a zeker een coupé
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Bericht door joel »

een sr18det ( of hoe noem je dat ding ook alweer ) heb ik ook wel eens voorbij zien komen. dat is een leuke motor met heeeeeeeel erg veel tunings potentie. bij restauratieprojecten staat een project waar een saab motor gebruikt word. een dergelijk blok heeft ook erg veel potentie

de as kun je van een 1.6liter coupe/sedan gebruiken of bijvoorbeeld van een manta. een 1.6 as heeft namelijk een kortere overbrenging waardoor je dus eerder weg bent op de strip. voor de zekerheid zou ik dan ook even een stalen staartstuk monteren en je achteras laten voorzien van een 70% sper
Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Bericht door Bear79 »

Ik ken iemand die heeft van een calibra turbo alles (letterlijk) alles overgezet op een Kadett E.
Via Duitsland en omstreken in Noord Holland RDW etc. heeft hij nu een Opel Kadett E 4x4 turbo op papier.

Dus waarom ook geen C1, dan ben je de enigste!!! :twisted:

Greetz,
Bear
(ps. met zoveel geweld moet je 2ltr achteras, geen 1.6je.
het beste zou je komende jaar naar de meetings kunnen komen, bv Budel waar ze sprintwedstrijdjes houden of Kaiserslautern!!!
En het belangrijkste, de remmerij, achter zou ik ook schijf maken, verder kun je het zelf zo gek maken als je zelf wilt met een kadett c, toi toi)
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
daruler
C gestoord
Berichten: 1102
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
Locatie: Echteld West
Contacteer:

Bericht door daruler »

sr20det pas ook uit een s13 s14 en s15


in down under zijn ze al een x gebouwd!


maar alles is pas te maken natuurlijk!
Afbeelding... And for those who didn't know... Fast cars are built, not bought!
Www.gasmetdiezooi.tk
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door JvV »

Zoek maar eens op C20LET op dit forum en je kan echt ALLES vinden over wat jij wilt weten. incl onderdelen lijsten etc.. Veel succes met je project. Met een c20let heb je denk niet een super keuze gemaakt omdat de onderdelen ervoor ook niet echt voor het oprapen liggen en best aan de dure kant zijn!
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
geezer
C verslaafd
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 10:51 am
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Bericht door geezer »

Als ik het goed heb worden er ook wel volvo en jaguar assen gebruikt.

Kijk ook eens even hier: http://www.pwr-racing.de.tl

Hij heeft een 3.0 liter 24v turbo (6 cilinder)

Op youtube staat een cih 2.4 liter 16v turbo met 502pk (4 cilinder)

voor de laatste kijk eens op risse-motorsport.de het is een CIH 2.4 8v onderblok met een afgezaagde C30SE 24V kop
Kadettloos

Fake Splits Can f*ck Off !!
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Bericht door kadett coupe »

als je iets wilt bouwen met extreem veel pk en koppel, dan zou ik een volvo b230 blok nemen. zijn zeer sterke motoren en betrouwbaarder dan een extreem opgevoerde opel motor.
ook de achteras zou ik van een volvo nemen, daar zijn nogal wat van met origineel sper ;)

kijk maar even naar de site van hillmersson racing, die met de oranje manta a :idea:
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

Gewoon mij na doen... :lol:

Belangrijkste is budget en wat je zelf kunt doen. Als je alles moet laten doen dan gaat het erg veel geld kosten namelijk. Als je zelf flink handig bent kom je verder voor minder geld.

Motor:
-Saab 2.3 16v Turbo uit een 9000 kan zomaar 500 pk hebben...en is goedkoop te vinden. Blok van na 1994 kan een Manta 18S koppelingshuis op zodat je een Getrag 265 bak kan gebruiken met een adapterplaat. wel veel aanpassingen nodig en het is een lomp blok.
-SR20DET is ook leuk, makkelijker waarschijnlijk om in te bouwen. Neem er een uit een Nissan 200 SX en je hebt al de goede bak en inlaatspruitstuk. duurdere motor, wel veel voor te krijgen.
-Volvo B230FT, goedkoop en makkelijk in te bouwen. bakken zijn waardeloos bij meer als 200 pk (tenzij je de jongere M90 bak te pakken kunt krijgen). Grootste beperking bij deze motor is de cilinderkop, niet genoeg flow voor meer als 300 pk.
-C20LET is leuk maar zeldzaam en duur. bovendien heb je nog een paar andere onderdelen nodig om het in te bouwen en die zijn ook zeldzaam en duur. Meer als 300/350 pk vereist ook dure onderdelen.

Bak:
Getrag 265 van een Opel Monza oid met een los koppelingshuis is de beste optie. Kan makkelijk het vermogen hebben en past ook op een Opel cardanas. Niet zo heel makkelijk te vinden meer tegenwoordig. kosten gauw 500-750 euro.

Achteras:
1600/2000 as minimaal, maar die gaan het ook niet uithouden waarschijnlijk. staartstukken van alu scheuren af. Originele sperren schijnen niet tegen meer als 300 pk te kunnen, dan gaan ze kapot. Ik gebruik eerst een 100% gesperde MAnta as, als die sneuvelt ga ik een volvo as gebruiken waarschijnlijk.

Remmen:
schijven achter en voor Rekord 2.2 spul zou al een heel eind genoeg moeten zijn voor een dragracer, je belast het spul immers maar 1 keer en het heeft tijd zat om af te koelen.

Succes... :P
Saab powerrr
mitchubishi
C geïnteresseerd
Berichten: 84
Lid geworden op: do okt 08, 2009 12:33 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door mitchubishi »

Nou de kogel is door de kerk :D
Heb de coupé
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

foto eerst plaatsen op het internet. Zelf gebruik ik hier meestal www.tinypic.com voor, dat is erg makkelijk. Daar krijg je dan een linkje om te gebruiken op forums, dat kopieer je en dan komt de foto in beeld.

Als de foto ergens op internet staat en je hebt het 'adres' ervan dan is het makkelijk. je zet er [img] voor en [/img[ achter. je krijgt dan bv:
[img]http:geweldige%20foto.van.een.kadett.oid[/img] :wink:

Succes!
Saab powerrr
mitchubishi
C geïnteresseerd
Berichten: 84
Lid geworden op: do okt 08, 2009 12:33 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door mitchubishi »

hey.....

Nou die saab motor lijkt me wel wat op zich , MAAR
Zijn daar een beetje onderdelen voor te krijgen??
Die 500 pk die je bedoelt ga je niet halen met standaard internals lijkt me toch? alhoewel , met de 1st gen (6 bolt) 4g63t van mitsubishi kom je ook een heel eind.Doel je hierbij op de 2.3 lpt van saab of op de aero variant?
Die laatste zal ongetwijfeld wel weer minimaal zo duur zijn als een c20let?
Wat zijn er nog meer voor veranderingen nodig trouwens , of valty het verder nog aardig te overzien?
Heb je jouw project niet opo de site staan zodat ik daar eens wat info kan afkijken?

ben benieuwd , hoor het wel weer


grtzzzzzzzzzzzzzzz
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Bericht door Daan D »

Smoking...
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

Zoek maar eens op B234, dat is de Saab motorcode. De motoren uit de Saab 9000 2.3 Turbo met Trionic5 management (zeg maar ongeveer van 1994 tot 1998). kunnen met standaard internals ongeveer tot een 500 pk gaan. Als je dan de drijfstangen vervangt kom je tot een 700 pk en met andere zuigers kun je over de 1000 gaan met de standaard krukas en onderblok. :shock:

Ik ga een Holset HX35 turbo gebruiken met grote injectoren en een programmeerbaar management. Een amerikaan met dezelfde turbo en injectoren komt hiermee op 426 pk aan de wielen(en die motor had al dik 280.000km gelopen toen hij dat er op schroefde...). :D Ik ben al wel blij met 400 pk.

Gehele Saab kopen is nog goedkoper als een LET of een 4G63. :wink: mijn blok kostte kaal 150 euro.... :lol:

Versnellingsbak is niet makkelijk overigens en de carterpan moet ook zelf gemaakt worden en zo zijn er nog wel mee rprobleempjes om te overwinnen. :roll:
Saab powerrr
mitchubishi
C geïnteresseerd
Berichten: 84
Lid geworden op: do okt 08, 2009 12:33 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door mitchubishi »

ik wil nu vragen wat er aan de bak niet makkelijk is en in hoeverre je de carter zelf moet maken , (alleen de zijde aan de motorkant bv '1e 2 cm heb ik genoeg aan) maar denk dat ik eerst je "bouw"verhaal eens moet gaan lezen ghehe :P
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Bericht door giuliettaevo »

Er is geen bak die sterk genoeg is en er zo tegenaan past. na '94 gebruikt Saab het boutpatroon van een Opel OHC motor, omega bak past er dus tegenaan.

Alleen de bovenste paar cm van de carterpan zijn te gebruiken en het is een alu pan dus niet erg makkelijk te lassen. :wink:
Saab powerrr
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten