mijn 2.0cih met 2,2kop en 45mm webers vervolg 25/12/11
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
mijn 2.0cih met 2,2kop en 45mm webers vervolg 25/12/11
Ben lekker bezig verlopig heb heel wat informatie verzamelt en zal nog meer nodig hebben in de toekomst .
Heb een startende 2.0 e cih manta gekocht dubble 45 webers dus als het niet lukt kan ik er altijd nog de webers op doen .
Wat ik nu wil doen is een 2.2 cilinderkop gebruiken omdat de kleppen veel groter zijn http://www.mantacabrio.nl/fiches/manta-data.htm en andere nokkenas klepveren en stoters iemand nog tips of advies hoor het graag trotle bodies ga ik van de week los halen van een bmw m3 6 cil en pas te maken op de inlaat spruitstukken van de 45 webers .
Heb een startende 2.0 e cih manta gekocht dubble 45 webers dus als het niet lukt kan ik er altijd nog de webers op doen .
Wat ik nu wil doen is een 2.2 cilinderkop gebruiken omdat de kleppen veel groter zijn http://www.mantacabrio.nl/fiches/manta-data.htm en andere nokkenas klepveren en stoters iemand nog tips of advies hoor het graag trotle bodies ga ik van de week los halen van een bmw m3 6 cil en pas te maken op de inlaat spruitstukken van de 45 webers .
Laatst gewijzigd door gteturbo op za jan 07, 2012 9:56 pm, 10 keer totaal gewijzigd.
-
- C ervaren
- Berichten: 484
- Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
- Locatie: Zelhem
Ja bedankt voor het aanmerken heb ze van een 2.4 dan gaat het wel passen toch op een 2.2 ?malle pietje schreef:kan zo niet aan de spruitstukken zien of ze van een 2.0 komen,want houd er rekening mee dat een 2.2 kop andere (hoger in de kop geplaatst) inlaatkanalen heeft en dat daar de inlaatspruitstukken van een 2.0 niet op passen
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
ja dan past het wel, 2,2 kop is kwa spruitstukken hetzelfde als van een 2,4gteturbo schreef:Ja bedankt voor het aanmerken heb ze van een 2.4 dan gaat het wel passen toch op een 2.2 ?malle pietje schreef:kan zo niet aan de spruitstukken zien of ze van een 2.0 komen,want houd er rekening mee dat een 2.2 kop andere (hoger in de kop geplaatst) inlaatkanalen heeft en dat daar de inlaatspruitstukken van een 2.0 niet op passen
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
-
- C ervaren
- Berichten: 484
- Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
- Locatie: Zelhem
Vandaag mijn krukas en drijfstangen weer opgehaald bij Van Geffen balanceer techniek en heb de krukas ook laten nitreren maar dat was alweer vorige week
En mijn nokkenas en mechanische stoters paar daagjes geleden binnen gekregen , zal eind volgende week beginnen met het monteren van het motorblok zal alleen wel weer even duuren voordat ik hem terug kan plaatsen ben ook maar begonnen om de motorruimte te cleanen en dat is een ... klus
En mijn nokkenas en mechanische stoters paar daagjes geleden binnen gekregen , zal eind volgende week beginnen met het monteren van het motorblok zal alleen wel weer even duuren voordat ik hem terug kan plaatsen ben ook maar begonnen om de motorruimte te cleanen en dat is een ... klus
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: mijn 2.0 cih met 2,2 kop en 45 mm webers project
eey toch een adres gevonden voor nitreren
wat was dat nu eigenlijk
wat was dat nu eigenlijk
Re: mijn 2.0 cih met 2,2 kop en 45 mm webers project
Heeya Patrick ja gelukt en nog bedankt he voor die drijfstangen ,
In de Rotterdamse haven zat het bedrijf.
Ze verhitten een kamer tot 504 graden en laten er stikstof in lopen die stikstof moluculen gaan dan een verbinding aan met het metaal, en verharden het dan van 0.1 tot 0.6 mm diepte en heeft als doel dat de krukas lagerpunten veel minder slijten, ze zeiden dat ze autos weinig deden meestal krukassen en delen die in de trekkertrek gebruikt worden.
In de Rotterdamse haven zat het bedrijf.
Ze verhitten een kamer tot 504 graden en laten er stikstof in lopen die stikstof moluculen gaan dan een verbinding aan met het metaal, en verharden het dan van 0.1 tot 0.6 mm diepte en heeft als doel dat de krukas lagerpunten veel minder slijten, ze zeiden dat ze autos weinig deden meestal krukassen en delen die in de trekkertrek gebruikt worden.
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
Re: mijn 2.0 cih met 2,2 kop en 45 mm webers project
Hierbij een update van het projectje ben de motorruimte weer aan het opbouwen na het compleet laten cleanen en spuiten en de motor vorderingen
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
-
- C liefhebber
- Berichten: 211
- Lid geworden op: di aug 05, 2008 9:45 am
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: mijn 2.0 cih met 2,2 kop en 45 mm webers project
ziet er allemaal erg netjes uit!
Kadett C2 Coupé 2.2E
Kadett E GSI 2.0 16v
Kadett E GSI 2.0 16v
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast