welke hoofdremcilinder bij rondom schijfremmen
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C gevonden
- Berichten: 40
- Lid geworden op: wo mar 05, 2008 12:37 pm
- Locatie: Winssen bij nijmegen
welke hoofdremcilinder bij rondom schijfremmen
hallo
ik ben een kadett aan het bouwen. nu heb ik een een gekke bui schijfremmen voor achter gekocht. het zijn volkswagen remklauwen.
kan ik nu gewoon me hoofdremcilinder van me kadett gebruiken?
het was een c1
groetjes tom
ik ben een kadett aan het bouwen. nu heb ik een een gekke bui schijfremmen voor achter gekocht. het zijn volkswagen remklauwen.
kan ik nu gewoon me hoofdremcilinder van me kadett gebruiken?
het was een c1
groetjes tom
Zo en nu ga ik er toch maar even op reageren voor er dadelijk rare dingen gaan gebeuren.
Ik beschrijf hier even mijn mening zoals ik het zou bouwen.
-Rembekrachtiger C1. (ATE)
-Hoofdremcilinder van een Mercedes (diameter 25MM) Welk type weet ik zo niet meer maar het merk is ATE.
-Remklauwen voor 2.2 Rekord.
-Schijven achter contructie zelf te bepalen.
Wat gaat er nu gebeuren in het remsysteem.
De remzuiger diameter word veel groter als met de orginele remmen.
dus is een grotere hoofdremcilinder wel wenselijk zodat er meer vloeistof verplaatsing plaatsvind. Die groter hoofdremcilinders passen alleen op de ATE rembekrachtigers.
Het restdruk klepje wat in de ORGINELE hoofdremcilinders zit houd een rest druk op de ACHTERSTE TROMMELREMMEN.
Aangezien hier veren aanzitten zouden deze constructie er toe in staat zijn de remzuigers helemaal terug drukken. Gevolg geen remdruk achter.
Vandaar dit kogeltje. Dus de remmen lopen niet aan maar er blijft wel een druk op de cilinders staan waardoor de remcilinders ook niet teruggedrukt kunnen worden.
Remklauwen zijn niet zo sterk dat ze de remvloeistof helemaal terug kunnen duwen als je het klepje laat zitten zullen deze dan ook aan gaan lopen.
Dit was even mijn visie.
Ik beschrijf hier even mijn mening zoals ik het zou bouwen.
-Rembekrachtiger C1. (ATE)
-Hoofdremcilinder van een Mercedes (diameter 25MM) Welk type weet ik zo niet meer maar het merk is ATE.
-Remklauwen voor 2.2 Rekord.
-Schijven achter contructie zelf te bepalen.
Wat gaat er nu gebeuren in het remsysteem.
De remzuiger diameter word veel groter als met de orginele remmen.
dus is een grotere hoofdremcilinder wel wenselijk zodat er meer vloeistof verplaatsing plaatsvind. Die groter hoofdremcilinders passen alleen op de ATE rembekrachtigers.
Het restdruk klepje wat in de ORGINELE hoofdremcilinders zit houd een rest druk op de ACHTERSTE TROMMELREMMEN.
Aangezien hier veren aanzitten zouden deze constructie er toe in staat zijn de remzuigers helemaal terug drukken. Gevolg geen remdruk achter.
Vandaar dit kogeltje. Dus de remmen lopen niet aan maar er blijft wel een druk op de cilinders staan waardoor de remcilinders ook niet teruggedrukt kunnen worden.
Remklauwen zijn niet zo sterk dat ze de remvloeistof helemaal terug kunnen duwen als je het klepje laat zitten zullen deze dan ook aan gaan lopen.
Dit was even mijn visie.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C ervaren
- Berichten: 484
- Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
- Locatie: Zelhem
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Even uit mijn hoofd, want het is al een tijdje geleden. Ik had vroegahh op mijn GTE een standaard hoofdremcilinder, voor Volvo remklauwen met dubbele zuigers en grote blokken, geventileerde schijven van de Rekord, achter remklauwen van de Ford Scorpio en schijfremmen van Volkswagen of BMW en dat remde niet verkeerd. Omdat ik geen verstelbare remdrukverdeler had heb ik nog wel geexperimenteerd met harde/zachte blokken voor/achter.
Even uit mijn hoofd, want het is al een tijdje geleden. Ik had vroegahh op mijn GTE een standaard hoofdremcilinder, voor Volvo remklauwen met dubbele zuigers en grote blokken, geventileerde schijven van de Rekord, achter remklauwen van de Ford Scorpio en schijfremmen van Volkswagen of BMW en dat remde niet verkeerd. Omdat ik geen verstelbare remdrukverdeler had heb ik nog wel geexperimenteerd met harde/zachte blokken voor/achter.
Ik er bij die van mij een instelbare ingezet.
Dus ik kan de remdruk eventueel onderweg nog bijstellen.
Ik weet niet welke begrenzers jij hebt gekocht nu??
En let er even mee op dat je de goede rembekrachtiger ervoor hebt dus die de bevestigingtapeindjes op 6 cm uit elkaar heeft staan.
kijk anders even bij mijn restauratie topic daar zie je de ATE rembekrachtiger vast wel en keer voor bij komen.
Dus ik kan de remdruk eventueel onderweg nog bijstellen.
Ik weet niet welke begrenzers jij hebt gekocht nu??
En let er even mee op dat je de goede rembekrachtiger ervoor hebt dus die de bevestigingtapeindjes op 6 cm uit elkaar heeft staan.
kijk anders even bij mijn restauratie topic daar zie je de ATE rembekrachtiger vast wel en keer voor bij komen.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten