welke hoofdremcilinder bij rondom schijfremmen

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
tombo
C gevonden
Berichten: 40
Lid geworden op: wo mar 05, 2008 12:37 pm
Locatie: Winssen bij nijmegen

welke hoofdremcilinder bij rondom schijfremmen

Bericht door tombo »

hallo

ik ben een kadett aan het bouwen. nu heb ik een een gekke bui schijfremmen voor achter gekocht. het zijn volkswagen remklauwen.
kan ik nu gewoon me hoofdremcilinder van me kadett gebruiken?
het was een c1

groetjes tom
Nicowico
C gevonden
Berichten: 49
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 12:04 pm

Bericht door Nicowico »

Ja, je kan gewoon dezelfde hoofdremcilinder blijven gebruiken.
daruler
C gestoord
Berichten: 1102
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
Locatie: Echteld West
Contacteer:

Bericht door daruler »

zit je dan niet met dat je te weinig of te veel druk heb



(wa voor as komen ze op 2liter?)
Afbeelding... And for those who didn't know... Fast cars are built, not bought!
Www.gasmetdiezooi.tk
Nicowico
C gevonden
Berichten: 49
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 12:04 pm

Bericht door Nicowico »

maar dat heeft niets met de hoofdremcilinder te maken. Dat moet je regelen met de remdrukverdeler.
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

Ik meende dat dit NIET kon. Voor de remtrommels achter zit er een of andere terugslagklep in (oid) welke de druk op de remmen houdt. Deze moest je bij schijfrem juist niet hebben.
Nicowico
C gevonden
Berichten: 49
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 12:04 pm

Bericht door Nicowico »

Je moet helemaal geen druk op je remmen houden, want dat zou inhouden dat ze aanlopen.
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

Zo en nu ga ik er toch maar even op reageren voor er dadelijk rare dingen gaan gebeuren.

Ik beschrijf hier even mijn mening zoals ik het zou bouwen.

-Rembekrachtiger C1. (ATE)
-Hoofdremcilinder van een Mercedes (diameter 25MM) Welk type weet ik zo niet meer maar het merk is ATE.
-Remklauwen voor 2.2 Rekord.
-Schijven achter contructie zelf te bepalen.

Wat gaat er nu gebeuren in het remsysteem.

De remzuiger diameter word veel groter als met de orginele remmen.
dus is een grotere hoofdremcilinder wel wenselijk zodat er meer vloeistof verplaatsing plaatsvind. Die groter hoofdremcilinders passen alleen op de ATE rembekrachtigers.

Het restdruk klepje wat in de ORGINELE hoofdremcilinders zit houd een rest druk op de ACHTERSTE TROMMELREMMEN.

Aangezien hier veren aanzitten zouden deze constructie er toe in staat zijn de remzuigers helemaal terug drukken. Gevolg geen remdruk achter.

Vandaar dit kogeltje. Dus de remmen lopen niet aan maar er blijft wel een druk op de cilinders staan waardoor de remcilinders ook niet teruggedrukt kunnen worden.

Remklauwen zijn niet zo sterk dat ze de remvloeistof helemaal terug kunnen duwen als je het klepje laat zitten zullen deze dan ook aan gaan lopen.

Dit was even mijn visie.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

dus had ik gelijk :oops: :)
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

Danoontje schreef:dus had ik gelijk :oops: :)

nee !!! ...........je kunt dit klepje gewoon uit jou hoofdremcylinder halen
heb dat zelf al eens gedaan bij rondom schijven en werkt best.
DWARS DE HOEK OM
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

Ja alleen het jammere is dan weer dat het pedaal dieper komt te zitten als dat je een fatsoenlijke diameter hoofdremcilinder monteert.

Werken ja.

Optimaal Nee.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Nicowico
C gevonden
Berichten: 49
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 12:04 pm

Bericht door Nicowico »

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Even uit mijn hoofd, want het is al een tijdje geleden. Ik had vroegahh op mijn GTE een standaard hoofdremcilinder, voor Volvo remklauwen met dubbele zuigers en grote blokken, geventileerde schijven van de Rekord, achter remklauwen van de Ford Scorpio en schijfremmen van Volkswagen of BMW en dat remde niet verkeerd. Omdat ik geen verstelbare remdrukverdeler had heb ik nog wel geexperimenteerd met harde/zachte blokken voor/achter.
tombo
C gevonden
Berichten: 40
Lid geworden op: wo mar 05, 2008 12:37 pm
Locatie: Winssen bij nijmegen

Bericht door tombo »

hallo

voor heb ik remmen van een record 2.2 zitten
of het een ATE systeem is weet ik niet.

dus ik kan het beste op zoek gaan naar een hoofdremcilinder van een mercedes .
ik heb wel al remdrukbegrenzers voor de achterremmen liggen.

zou het dan goed komen?

groetjes tom
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

Ik er bij die van mij een instelbare ingezet.
Dus ik kan de remdruk eventueel onderweg nog bijstellen.

Ik weet niet welke begrenzers jij hebt gekocht nu??

En let er even mee op dat je de goede rembekrachtiger ervoor hebt dus die de bevestigingtapeindjes op 6 cm uit elkaar heeft staan.

kijk anders even bij mijn restauratie topic daar zie je de ATE rembekrachtiger vast wel en keer voor bij komen.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten