Info verlagen
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Info verlagen
hallo,
zoals de meeste inmiddels wel weten is mijn kadett ( voorlopig klaar)
en ben nu al beetje aan het kijken voor verlagings set.
maar ik weet niet goed wat ik wil ben aan het twijfelen tussen verlaging van 4 en verlaging van 6 cm rondom.
hebben jullie misshcine foto's die je kunt plaatsen van ctjes met 4 cm en 6 cm verlaging?? kan ik beetje kijken bij verschillende auto's het het staat. en hoe hoog boven de grond.
en ik heb er nu een 1.2 blok inliggen en volgend jaar een 2.0 blok. moet ik hier rekeing mee houden als ik nu een verlagingsset bestel??
alvast bedankt gr gerry
zoals de meeste inmiddels wel weten is mijn kadett ( voorlopig klaar)
en ben nu al beetje aan het kijken voor verlagings set.
maar ik weet niet goed wat ik wil ben aan het twijfelen tussen verlaging van 4 en verlaging van 6 cm rondom.
hebben jullie misshcine foto's die je kunt plaatsen van ctjes met 4 cm en 6 cm verlaging?? kan ik beetje kijken bij verschillende auto's het het staat. en hoe hoog boven de grond.
en ik heb er nu een 1.2 blok inliggen en volgend jaar een 2.0 blok. moet ik hier rekeing mee houden als ik nu een verlagingsset bestel??
alvast bedankt gr gerry
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
met een 2L komt die zowiezo al wel ietsje lager te liggen voor.
maar dat zal misschien een cm zijn ofzo.
heb zo geen foto van hoelaag, want ik heb geen idee hoever mijn kadett verlaagt is, heb er evt wel een van 10cm verlaging, maar dat rijd eigenlijk niet confortabel
je moet ook rekening houden met welke velg/band je gaat rijden, met 6cm verlaging en 15" heb je al kans dat je bij de uiterste stuur uitslag last krijgt dat de banden in de wielkasten grijpen.
(ik rij nu met 15" en bij mij grijpen ze soms toch een beetje aan, mijne is voor 4~6cm verlaagt gok ik)
je kunt, als er geen plamuur zit, je wielkast randen om laten rollen, of afslijpen, dat scheelt altijd al een beetje,
maar dat zal misschien een cm zijn ofzo.
heb zo geen foto van hoelaag, want ik heb geen idee hoever mijn kadett verlaagt is, heb er evt wel een van 10cm verlaging, maar dat rijd eigenlijk niet confortabel
je moet ook rekening houden met welke velg/band je gaat rijden, met 6cm verlaging en 15" heb je al kans dat je bij de uiterste stuur uitslag last krijgt dat de banden in de wielkasten grijpen.
(ik rij nu met 15" en bij mij grijpen ze soms toch een beetje aan, mijne is voor 4~6cm verlaagt gok ik)
je kunt, als er geen plamuur zit, je wielkast randen om laten rollen, of afslijpen, dat scheelt altijd al een beetje,
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
ik heb 13 inch ats voorlopig met steel belted band achter.
en vor 165/80.
deze rij ik eerst op.
en ja zakt best wel veel hoor met 2 liter erin dat hebben me pa en ma.
en ik wil hem over 2 jaar aanpassen.
- manta a as.
- aangepast voorterein.
- andere remmen
- 2.0E injectie blok
- 240 gertrag eronder.
en dan andere banden achter 205/60 zoiets
en voor 185 of 195/50.
maar iwl hem nu al graag verlagen omdat hij nu met de neus veel verder omhoog staat. is opzich niet zon ramp voor 1 jaartje. maar iets verlagen alvast kijkt toch weer mooier.
kijk zo was hij net terug van spuiten. ( dus nog zonder interieur maar voor de rest alels er al in. hier kun je het verschil goed zien.
achterzit hij mooi in de kas vooral door hoge banden achter. dat kijkt super vind ik precies mooi rond met de kas mee. maar voor mag hij van mij minimaal 3 cm zakken ofzo. en dat heb ik dan al met 2.0 blok dus ben aan twijfelen vandaar dit topic.
en vor 165/80.
deze rij ik eerst op.
en ja zakt best wel veel hoor met 2 liter erin dat hebben me pa en ma.
en ik wil hem over 2 jaar aanpassen.
- manta a as.
- aangepast voorterein.
- andere remmen
- 2.0E injectie blok
- 240 gertrag eronder.
en dan andere banden achter 205/60 zoiets
en voor 185 of 195/50.
maar iwl hem nu al graag verlagen omdat hij nu met de neus veel verder omhoog staat. is opzich niet zon ramp voor 1 jaartje. maar iets verlagen alvast kijkt toch weer mooier.
kijk zo was hij net terug van spuiten. ( dus nog zonder interieur maar voor de rest alels er al in. hier kun je het verschil goed zien.
achterzit hij mooi in de kas vooral door hoge banden achter. dat kijkt super vind ik precies mooi rond met de kas mee. maar voor mag hij van mij minimaal 3 cm zakken ofzo. en dat heb ik dan al met 2.0 blok dus ben aan twijfelen vandaar dit topic.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
als ik het zo lees wat je wil zou ik gewoon een setje voor veren halen, tot 4cm,
wat al gezegt werd, ga je verder dan 4cm moet je eigenlijk ook de dempers vervangen anders zitten de veren veel te los bij het uitveren.
dit is de goedkoopste oplossing volgens mij om te berijken wat je wil.
en als je dadelijk een ander blok e.d. hebt, dan eens goed kijken hoelaag je voor en achter dan echt wil gaan, en dan ook evt bijpassende dempers nemen indien nodig.
anders even pipo een pm sturen, hoor er alleen maar goeie dingen over
wat al gezegt werd, ga je verder dan 4cm moet je eigenlijk ook de dempers vervangen anders zitten de veren veel te los bij het uitveren.
dit is de goedkoopste oplossing volgens mij om te berijken wat je wil.
en als je dadelijk een ander blok e.d. hebt, dan eens goed kijken hoelaag je voor en achter dan echt wil gaan, en dan ook evt bijpassende dempers nemen indien nodig.
anders even pipo een pm sturen, hoor er alleen maar goeie dingen over
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
is pipo ook lid van dit forum of alleen van opel-forum??/
en tsja me pa heeft het er neit zo op om voorveren te vervangen dat vind hij een k$t klus.
en ik heb het nog nooit gedaan. dusja
en tsja me pa heeft het er neit zo op om voorveren te vervangen dat vind hij een k$t klus.
en ik heb het nog nooit gedaan. dusja
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
ja maar de vorige eigenaren. hebben dat ooit uit elkaar ghaald maar zit nu zo lomp inelkaar en nergens zit er goudvet of kopervet aan.
dus zit zo vast dat wil je niet weten.
zelfs de onderste bouten van schokkers krijg ik neit los omdat de bout helemaal in de stalen bus zit vastgekoekt.
en ik ben lomp heel lomp en ik kreeg het niet los en dat zegt toch wel wat.
en heb er ook heel lief tegen zitten praten en toen heel rustig geprobeerd maar het hielp niet.
en ja v-maxx.
hum is dat iets?? en wat is prijs voor rondom 4 cm? iclusief schokkers alles dus heel de reutemeteut?/
arjan werkje voor jou :p
dus zit zo vast dat wil je niet weten.
zelfs de onderste bouten van schokkers krijg ik neit los omdat de bout helemaal in de stalen bus zit vastgekoekt.
en ik ben lomp heel lomp en ik kreeg het niet los en dat zegt toch wel wat.
en heb er ook heel lief tegen zitten praten en toen heel rustig geprobeerd maar het hielp niet.
en ja v-maxx.
hum is dat iets?? en wat is prijs voor rondom 4 cm? iclusief schokkers alles dus heel de reutemeteut?/
arjan werkje voor jou :p
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
-
- C liefhebber
- Berichten: 122
- Lid geworden op: ma okt 29, 2007 6:53 pm
- Locatie: Asten
- Contacteer:
je moet pipo maar eens een pm sturen, zit ook op dit forum .volgens mij zit je dan voor een set idd nog onder de 100euro. 3 jaar geleden in ieder geval wel. schokbrekers durf ik niet te zeggen want ik heb wel altijd met de originele rondgereden met -6. alleen met de apk even kortere schokbrekers lenen voor de achterkant, of de veren even omwisselen. de voorveren komen niet los te liggen. en idd -6 is nog heel goed te rijden.
- Opel Kadett C1 SR Coupe '74
- Opel B Commodore 2,8 GS Coupe '72
- Opel Kadett C1 Sedan '74
- Opel B Commodore 2,8 GS Coupe '72
- Opel Kadett C1 Sedan '74
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten