Coupe in de revisie. Nieuwe achterveren.
Moderator: JvV
Coupe in de revisie. Nieuwe achterveren.
Eindelijk na een paar maanden tijd de knoop toch maar eens doorgehakt en nu staat ze dan eindelijk zelf in de werkplaats.
wat je een klein beetje werk toch lang uit kunt stellen ongeloofelijk.
nu van de winter maar eens goed aanpakken en zien hoever we kunnen komen.
Met de forummeeting in juni dit jaar is de motor kapot gelopen en die moet er nu dan ook uit.
zover we hem nu gedemonteerd hebben zijn we niet erg verontrustende dingen tegengekomen.
maar we wachten af de cilinderkop moet er nog vanaf maar dat doen we pas als de motor langs de auto ligt.
WORDT VERVOLGD.
wat je een klein beetje werk toch lang uit kunt stellen ongeloofelijk.
nu van de winter maar eens goed aanpakken en zien hoever we kunnen komen.
Met de forummeeting in juni dit jaar is de motor kapot gelopen en die moet er nu dan ook uit.
zover we hem nu gedemonteerd hebben zijn we niet erg verontrustende dingen tegengekomen.
maar we wachten af de cilinderkop moet er nog vanaf maar dat doen we pas als de motor langs de auto ligt.
WORDT VERVOLGD.
Laatst gewijzigd door Pietje op do aug 07, 2008 11:52 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
motorblokjes zijn van mn vader. Die heeft een eigen zaak in oldtimer bromfietsen.
Zo de motor ligt er inmiddels helemaal uit.
Drijfstang lagers zijn wel wat beschadigd maar de krukas heeft gelukkig niks.
Morgen even een dopje bestellen voor de nokkenas los te draaien en voor de cilinderkop los te draaien dan kunnen we eens zien wat de zuigers hebben eventueel.
Zo de motor ligt er inmiddels helemaal uit.
Drijfstang lagers zijn wel wat beschadigd maar de krukas heeft gelukkig niks.
Morgen even een dopje bestellen voor de nokkenas los te draaien en voor de cilinderkop los te draaien dan kunnen we eens zien wat de zuigers hebben eventueel.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
zo inmiddels is de cilinderkop er ook vanaf en is gebleken dat er 1 zuiger is verbrand.
Is net een klein hoekje uitgesmolten.
Waarschijnlijk wordt het een kwestie van honen en een nieuwe zuiger erin en moet ie weer in elkaar kunnen.
Maar dan komt het.
HOE KAN HET.
We gaan om het een en ander uit te sluiten de auto toch maar een vermogensbank zetten zodra het spulletje weer ingelopen is om te kijken wat er allemaal gebeurd bij (vol) belasting.
Is net een klein hoekje uitgesmolten.
Waarschijnlijk wordt het een kwestie van honen en een nieuwe zuiger erin en moet ie weer in elkaar kunnen.
Maar dan komt het.
HOE KAN HET.
We gaan om het een en ander uit te sluiten de auto toch maar een vermogensbank zetten zodra het spulletje weer ingelopen is om te kijken wat er allemaal gebeurd bij (vol) belasting.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C ervaren
- Berichten: 252
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 5:31 am
- Locatie: Voorschoten
Vandaag tel. gehad van de Revisieman.
Oliepomphuis kapot geweest. Dus nu even zoeken naar een nieuw (goed gebruikt) huis en die er weer terug opzetten motor heeft even in een bad gelegen en is uitgewassen cilinder zijn gehoond kop is gewassen ben nu alleen nog aan het wachten op een tel. dat ik hem weer op kan komen halen.
Oliepomphuis kapot geweest. Dus nu even zoeken naar een nieuw (goed gebruikt) huis en die er weer terug opzetten motor heeft even in een bad gelegen en is uitgewassen cilinder zijn gehoond kop is gewassen ben nu alleen nog aan het wachten op een tel. dat ik hem weer op kan komen halen.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
zooo.
na lang wachten staat de zuiger in Back Order.
Eind februari moet deze binnenkomen.
Enigste verschil wat er nu nog is gedaan aan de kadett is dat ik hem een keer gepoetst heb.
en dat ze inmiddels alweer binnenstaat.
Nu kan ik even mooi aan de slag met het onderstel dat even in orde maken.
Heb van de achteras de rubbers kapot en die gaan we nu compleet vervangen voor PU bussen. Eens even kijken hoe dat gaat.
Ook voor de vooras hebben we nog PU-Bussen liggen die komen er volgende week ook nog onder.
Hopelijk vanaf volgende week weer foto`s.
na lang wachten staat de zuiger in Back Order.
Eind februari moet deze binnenkomen.
Enigste verschil wat er nu nog is gedaan aan de kadett is dat ik hem een keer gepoetst heb.
en dat ze inmiddels alweer binnenstaat.
Nu kan ik even mooi aan de slag met het onderstel dat even in orde maken.
Heb van de achteras de rubbers kapot en die gaan we nu compleet vervangen voor PU bussen. Eens even kijken hoe dat gaat.
Ook voor de vooras hebben we nog PU-Bussen liggen die komen er volgende week ook nog onder.
Hopelijk vanaf volgende week weer foto`s.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
wou zaterdag dan de cilinderkop gaan halen zijn de nokkenas lagers compleet kapot.
Afgelopen week gezocht naar nieuwe lagers maar is niet meer aan te komen.
Dus nu maar een compleet andere cilinderkop. die hebben we inmiddels gevonden. Nu nog oppikken en klaar maken voor montage.
wat een ellende zeg keer op keer.
Afgelopen week gezocht naar nieuwe lagers maar is niet meer aan te komen.
Dus nu maar een compleet andere cilinderkop. die hebben we inmiddels gevonden. Nu nog oppikken en klaar maken voor montage.
wat een ellende zeg keer op keer.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Mijn nokkenaslagers waren ook kapot.
Nieuwe waren niet meer te krijgen. Dus heb ik in overleg met mn motorenbouwer besloten een andere kop klaar te maken en deze erop te leggen.
De "nieuwe" kop.
Daar moeten dan wel even de kleppen uit en aangezien dat ik dat zelf moest doen en ik het gereedschap daar niet voor heb even iets anders gepikt op een ander forum werkt wel heel goed moet ik zeggen. het bestaat uit de beugel voor onstekingspen vast te zetten bij een CIH motor. een moer met de juiste schroefdraad en een bout met een dikke onderlegring eronder.
en zo werkt het.
En zo ligt ie nu. klaar voor transport.
Morgen gaat ie erheen hopelijk eind van de week de zuiger binnen en dan kunnen we hem er eindelijk weer in gaan hangen.
Nieuwe waren niet meer te krijgen. Dus heb ik in overleg met mn motorenbouwer besloten een andere kop klaar te maken en deze erop te leggen.
De "nieuwe" kop.
Daar moeten dan wel even de kleppen uit en aangezien dat ik dat zelf moest doen en ik het gereedschap daar niet voor heb even iets anders gepikt op een ander forum werkt wel heel goed moet ik zeggen. het bestaat uit de beugel voor onstekingspen vast te zetten bij een CIH motor. een moer met de juiste schroefdraad en een bout met een dikke onderlegring eronder.
en zo werkt het.
En zo ligt ie nu. klaar voor transport.
Morgen gaat ie erheen hopelijk eind van de week de zuiger binnen en dan kunnen we hem er eindelijk weer in gaan hangen.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Nou vandaag gebeld door de zuigerleverancier.
Sorry gaat nog een keer 4 weken duren voor ze klaar zijn.
Dus met frisse tegenzin maar verder gegaan met de achteras ophanging.
Heb nu een stalen staartstuk dat ik wou monteren (iemand duidelijke foto`s van de bevestiging en dan vooral van de silentblocks).
En reactie stangen voorzien van nieuwe bussen. Ben benieuwd of ie er wat van opknapt kwa wegligging.
Sorry gaat nog een keer 4 weken duren voor ze klaar zijn.
Dus met frisse tegenzin maar verder gegaan met de achteras ophanging.
Heb nu een stalen staartstuk dat ik wou monteren (iemand duidelijke foto`s van de bevestiging en dan vooral van de silentblocks).
En reactie stangen voorzien van nieuwe bussen. Ben benieuwd of ie er wat van opknapt kwa wegligging.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten