SR velgen opknappen

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

maxvanninhuys
C gevonden
Berichten: 25
Lid geworden op: di nov 15, 2011 12:37 pm
Locatie: Venlo

SR velgen opknappen

Bericht door maxvanninhuys »

Hallo mede-kadettrijders,

Op het moment ben ik bezig met een SR velgenset op te knappen. Het is de eerste keer dat ik me met zoiets bezig houdt en nu heb ik een aantal vraagjes:
-ik wil ze laten stralen en daarna poedercoaten, maar met welk soort stralen kan dit het beste (edelkorund stralen, parelstralen enz.)
-waar kan ik dit het beste laten doen (liefst in een straal van 75 km vanaf Venlo)
-weet iemand de RAL kleuren van de SR velgen (van het grijs en zwart)

Zal even kijken of ik morgen wat fotootjes kan maken van de velgen zoals ze nu zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Opeloco
C liefhebber
Berichten: 226
Lid geworden op: di dec 12, 2006 10:29 pm
Locatie: Kasterlee Belgium
Contacteer:

Re: SR velgen opknappen

Bericht door Opeloco »

De meeste bedrijven die poederlakken kunnen volgens mij ook stralen.
In 2 kleuren poederlakken gaat volgens mij niet lukken, ik denk dat je het zwart zelf gaat moeten schilderen met een kwastje, afplakken is ook onbegonnen werk bij die velgjes.
maxvanninhuys
C gevonden
Berichten: 25
Lid geworden op: di nov 15, 2011 12:37 pm
Locatie: Venlo

Re: SR velgen opknappen

Bericht door maxvanninhuys »

Opeloco schreef:De meeste bedrijven die poederlakken kunnen volgens mij ook stralen.
In 2 kleuren poederlakken gaat volgens mij niet lukken, ik denk dat je het zwart zelf gaat moeten schilderen met een kwastje, afplakken is ook onbegonnen werk bij die velgjes.
Klopt, had al begrepen dat ik het zwart zelf erop moet gaan schilderen. Maar nu is de vraag nog in welke RAL kleuren het originele was en welke manier van stralen het beste is. Of zit er geen verschil in het eindresultaat tussen de manieren van stralen?
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Re: SR velgen opknappen

Bericht door koendd »

ik heb die van mij laten stralen (industrieel)
daarna in epoxy gespoten. Fijn geschuurd daarna in 2K grondlak/fuller en dan in RAL 9006 (denk ik) en dan 2 lagen vernis.

Nadien gepropeerd het zwarte ook te spuiten maar dat is nogal mislukt ivm lak die onder de plakband liep dus dan opnieuw gespoten en dan zwart met de borstel geschilderd.

Hoe je ze laat stralen maakt niet echt uit, moet niet fijn hoor, je lak vult dat wel
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: SR velgen opknappen

Bericht door joel »

Ik liet velgen coaten in helmond, via een kerel die op marktplaats adverteerd. 200 euro stralen en coaten, het zwart zelf schilderen

Velgen wel schoon aanleveren ( ff met de hogedruk erover ) anders wordt hun straalgrid te snel vies

De kleur is moeilijk te zeggen origineel omdat coaten vaak een andere kleur geeft als spuiten

In reuver zit ook een goeje coater, maar ik weet niet of die werk voor particulieren doen.
maxvanninhuys
C gevonden
Berichten: 25
Lid geworden op: di nov 15, 2011 12:37 pm
Locatie: Venlo

Re: SR velgen opknappen

Bericht door maxvanninhuys »

joel schreef:Ik liet velgen coaten in helmond, via een kerel die op marktplaats adverteerd. 200 euro stralen en coaten, het zwart zelf schilderen

Velgen wel schoon aanleveren ( ff met de hogedruk erover ) anders wordt hun straalgrid te snel vies

De kleur is moeilijk te zeggen origineel omdat coaten vaak een andere kleur geeft als spuiten

In reuver zit ook een goeje coater, maar ik weet niet of die werk voor particulieren doen.
Toevallig Meulendijks? Had die ook al gevonden. Binnenkant zit wel veel roest en dat krijg ik er denk ik niet allemaal af. Was je tevreden met het eindresultaat?
twan muis
C gevonden
Berichten: 23
Lid geworden op: wo mei 11, 2011 9:09 pm
Locatie: Maasbree

Re: SR velgen opknappen

Bericht door twan muis »

Hoi,

Een collega van mij heeft toevallig laatst zijn velgen van een 4x4 laten coaten bij meulendijks.
Ze deden daar eerst stralen dan scrubben waardoor de velg beter behandeld is tegen roest en daarna coaten.
Hij was uiterst tevreden het ziet er ook strak uit. Ik weet alleen niet of ze ook andere kleuren doen zijn velgen zijn zijde glans zwart.
low and slow
maxvanninhuys
C gevonden
Berichten: 25
Lid geworden op: di nov 15, 2011 12:37 pm
Locatie: Venlo

Re: SR velgen opknappen

Bericht door maxvanninhuys »

Bij deze de fotootjes.

Linksboven alleen nog aangepakt met staalsponsje en staalborstel Afbeelding
Afbeelding

Daarna met een lamellenschijf aan de slag gegaan om de ergste roest er alvast af te krijgen. Hoop wel dat de putjes met roest wat minder zijn als ze zijn gestraald en gecoat Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Hoop ze dit weekend allemaal te hebben behandeld.
Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Re: SR velgen opknappen

Bericht door Bear79 »

Ik heb nog een setje SR goede liggen + nieuwe bandjes en chrome lijstjes ;)

Mag weg...
Greetz,
Bear79
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
maxvanninhuys
C gevonden
Berichten: 25
Lid geworden op: di nov 15, 2011 12:37 pm
Locatie: Venlo

Re: SR velgen opknappen

Bericht door maxvanninhuys »

Bear79 schreef:Ik heb nog een setje SR goede liggen + nieuwe bandjes en chrome lijstjes ;)

Mag weg...
Greetz,
Bear79
Quanta kosta?
ArieBaars.
C liefhebber
Berichten: 225
Lid geworden op: za jul 02, 2011 8:20 pm
Locatie: Opheusden(betuwe)

Re: SR velgen opknappen

Bericht door ArieBaars. »

Zelf ben ik poedercoater,

En wij hebben een speciale velgen kleur(zilver grijs), kan je meschien even het kleurnummer doorgeven als je wilt.
Ga toevallig volgende week mijn eigen velgen doen, zal ff een fototje posten dan.
Maar wij zitten in veenendaal, te ver voor jou denk.

Groet Arie.
Als het niet gaat zoals het mot, dat mot het maar zoals het gaat..
maxvanninhuys
C gevonden
Berichten: 25
Lid geworden op: di nov 15, 2011 12:37 pm
Locatie: Venlo

Re: SR velgen opknappen

Bericht door maxvanninhuys »

ArieBaars. schreef:Zelf ben ik poedercoater,

En wij hebben een speciale velgen kleur(zilver grijs), kan je meschien even het kleurnummer doorgeven als je wilt.
Ga toevallig volgende week mijn eigen velgen doen, zal ff een fototje posten dan.
Maar wij zitten in veenendaal, te ver voor jou denk.

Groet Arie.
Valt nog overwegen die afstand. Zal ook aan je prijs en eindresultaat liggen ;) Doe je ook aan stralen?
ArieBaars.
C liefhebber
Berichten: 225
Lid geworden op: za jul 02, 2011 8:20 pm
Locatie: Opheusden(betuwe)

Re: SR velgen opknappen

Bericht door ArieBaars. »

Stralen laten we altijd doen, weet de prijs niet heel precies,
zal maandag is ff kijken wat het gaat kosten, stuur ik je wel een pm.

Groet Arie.
Als het niet gaat zoals het mot, dat mot het maar zoals het gaat..
maxvanninhuys
C gevonden
Berichten: 25
Lid geworden op: di nov 15, 2011 12:37 pm
Locatie: Venlo

Re: SR velgen opknappen

Bericht door maxvanninhuys »

ArieBaars. schreef:Stralen laten we altijd doen, weet de prijs niet heel precies,
zal maandag is ff kijken wat het gaat kosten, stuur ik je wel een pm.

Groet Arie.
Thanks :D
maxvanninhuys
C gevonden
Berichten: 25
Lid geworden op: di nov 15, 2011 12:37 pm
Locatie: Venlo

Re: SR velgen opknappen

Bericht door maxvanninhuys »

Gisteren eindelijk tijd gevonden om de velgen weg te brengen. Als het goed is zijn ze half januari ongeveer klaar. Foto's volgen :wink:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten