Kadett C1 1974
Moderator: JvV
Kadett C1 1974
Hallo allemaal,
Tijd geleden een account aangemaakt maar alleen nooit wat gepost dus......
Mijn naam is Ralph, ben 21 jaar en ben bezig met een C1 van 1974. Begin maart 2014 gekocht en is meteen de garage in gegaan. Dit is mijn eerste "restauratie". Wilde al jaren een C Kadett maar van ons pap moest ik eerst kunnen lassen. Dus in September 2013 een lasapparaat gekocht een ben gaan oefenen waarna ik in maart 2014 de kadett gekocht heb.
Is een standard uitvoering met de kenmerken van een vroege C. Heb trommelremmen rondom wat betekend dat ik 12 inch wielen heb verder een rubberen vloermat met de orginele kokos vloermatten (alleen een gat in die van de bestuurderskant), lange pook en de Kaddett B stoelen. Komt origineel uit Belgie maar is in 2011 naar Nederland gekomen. Gekocht van de persoon die hem naar Nederland heeft gehaald en die heeft hem overgenomen van een kennis en die heeft hem weer van de eerste eigenaar heeft.
Verhaal wat er bij zit: Twee broers haalde allebei in 1974 hun rijbewijs en kochten toen allebei een auto, de een een kever en de andere deze kadett. Hij heeft er een tijd mee gereden maar heeft toen een ongeluk gehad waarbij linker voorkant beschadigd raakte. Dit is toen gemaakt maar hij had angst gekregen en toen is de kadett onder het huis weggezet. De 57000km zouden volgens de verhalen de originele kilometerstand zijn.
Ben rustig de kadett uit elkaar gaan halen en gaan kijken wat er moest gebeuren.
De schade die toen "gerepareerd"is (moet ik nog aanpakken)
Na de voorschermen en het interieur verwijdert te hebben ben ik met de bodem begonnen
Dit was voor het eerst dat ik aan een auto laste.
Vervolgens de bodem kaal gemaakt en in de epoxy gezet en gespoten
Verstevigingsbalkjes vervangen, A-stijlen kaal gemaakt en overgang van A-stijl naar dorpel gelast en alles in de epoxy.
(andere kant ziet er ongeveer hetzelfde uit)
Onderkant van de deuren, die lichte roest verwijderd, epoxy en gespoten
stukje voorfront gelast
De planning is om vanaf april de kadett rijdend te hebben. Dit betekent dat ik de koplamporen nog moet lassen en een stukje voorfront, voorste wielkasten kaal maken en de roest verwijderen van de voorschermen. En dan in de herfst de auto compleet uit elkaar te halen. En ondertussen plaatwerk zoeken (dorpels)
Dit is het verhaal snel samengevat, complete verhaal en het verhaal van mijn E kadett staat op het opel-forum, http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php? ... &start=350
Heb wel een aantal vragen, iemand ervaring met wielkuipen van Lokari. Wil deze waarschijnlijk gaan gebruiken.
En ik wil op 12 inch blijven rijden maar wil ze iets breder hebben. Heb nu 155/80/12 en wil waarschijnlijk 165/60/12 of 165/70/12 banden erop leggen en dan een extra set velgen laten verbreden. Heeft iemand misschien ervaring met verbreed 12 inch staal (zie alleen maar 13 inch) en misschien hier ook een voorbeeld van. Dacht zelf om van 4j naar 4.5 of 5j te gaan.
En de benzine aansluiting aan de tank is roestig bij mij, weet iemand waar ik deze nog kan krijgen.
Tijd geleden een account aangemaakt maar alleen nooit wat gepost dus......
Mijn naam is Ralph, ben 21 jaar en ben bezig met een C1 van 1974. Begin maart 2014 gekocht en is meteen de garage in gegaan. Dit is mijn eerste "restauratie". Wilde al jaren een C Kadett maar van ons pap moest ik eerst kunnen lassen. Dus in September 2013 een lasapparaat gekocht een ben gaan oefenen waarna ik in maart 2014 de kadett gekocht heb.
Is een standard uitvoering met de kenmerken van een vroege C. Heb trommelremmen rondom wat betekend dat ik 12 inch wielen heb verder een rubberen vloermat met de orginele kokos vloermatten (alleen een gat in die van de bestuurderskant), lange pook en de Kaddett B stoelen. Komt origineel uit Belgie maar is in 2011 naar Nederland gekomen. Gekocht van de persoon die hem naar Nederland heeft gehaald en die heeft hem overgenomen van een kennis en die heeft hem weer van de eerste eigenaar heeft.
Verhaal wat er bij zit: Twee broers haalde allebei in 1974 hun rijbewijs en kochten toen allebei een auto, de een een kever en de andere deze kadett. Hij heeft er een tijd mee gereden maar heeft toen een ongeluk gehad waarbij linker voorkant beschadigd raakte. Dit is toen gemaakt maar hij had angst gekregen en toen is de kadett onder het huis weggezet. De 57000km zouden volgens de verhalen de originele kilometerstand zijn.
Ben rustig de kadett uit elkaar gaan halen en gaan kijken wat er moest gebeuren.
De schade die toen "gerepareerd"is (moet ik nog aanpakken)
Na de voorschermen en het interieur verwijdert te hebben ben ik met de bodem begonnen
Dit was voor het eerst dat ik aan een auto laste.
Vervolgens de bodem kaal gemaakt en in de epoxy gezet en gespoten
Verstevigingsbalkjes vervangen, A-stijlen kaal gemaakt en overgang van A-stijl naar dorpel gelast en alles in de epoxy.
(andere kant ziet er ongeveer hetzelfde uit)
Onderkant van de deuren, die lichte roest verwijderd, epoxy en gespoten
stukje voorfront gelast
De planning is om vanaf april de kadett rijdend te hebben. Dit betekent dat ik de koplamporen nog moet lassen en een stukje voorfront, voorste wielkasten kaal maken en de roest verwijderen van de voorschermen. En dan in de herfst de auto compleet uit elkaar te halen. En ondertussen plaatwerk zoeken (dorpels)
Dit is het verhaal snel samengevat, complete verhaal en het verhaal van mijn E kadett staat op het opel-forum, http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php? ... &start=350
Heb wel een aantal vragen, iemand ervaring met wielkuipen van Lokari. Wil deze waarschijnlijk gaan gebruiken.
En ik wil op 12 inch blijven rijden maar wil ze iets breder hebben. Heb nu 155/80/12 en wil waarschijnlijk 165/60/12 of 165/70/12 banden erop leggen en dan een extra set velgen laten verbreden. Heeft iemand misschien ervaring met verbreed 12 inch staal (zie alleen maar 13 inch) en misschien hier ook een voorbeeld van. Dacht zelf om van 4j naar 4.5 of 5j te gaan.
En de benzine aansluiting aan de tank is roestig bij mij, weet iemand waar ik deze nog kan krijgen.
Re: Kadett C1 1974
de roest die je ziet achter het beugeltje bij de tank is de slangklem van de benzine slang gewoon een nieuwe slangklem er op en even kijken of de slang niet poreus is geworden
autocat
autocat
Re: Kadett C1 1974
Dat is een lot uit de loterij ! Wat een prachtige originele maar vooral harde C Kadett heb je daar gescoord zeg ! En je pakt het goed aan. Ik denk dat die lage km stand wel klopt gezien het verhaal en de staat van de auto. Ik neem aan dat je hem origineel houdt ? Dat verdiend deze auto echt. Succes !
Re: Kadett C1 1974
Leuke Kadett. Had je topic op opel-forum ook al gezien.
Zijn ondertussen zeldzaam geworden de standaard 1200N zonder rembekrachtiging, trommelremmen rondom en korte pook dus ben er zuinig op.
Zijn ondertussen zeldzaam geworden de standaard 1200N zonder rembekrachtiging, trommelremmen rondom en korte pook dus ben er zuinig op.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
Re: Kadett C1 1974
Hoi Raluph, je hebt een mooie orginele C1 standard uitvoering gekocht. Kijk eens bij Arta parts voor plaatonderdelen. Heb zelf al jaren een gelijke uitvoering als jij, alleen signaal groen, gebouwd aug 1975 in Antwerpen, origineel op NL kenteken januari 1976. De 3-punts niet oprolbare gordels die ik bij jou zie, zijn inmiddels vervangen voor oprolbare ivm kinderen. Ook de dynamo met externe spanningsregelaar is inmiddels vervangen door een gereviseerd exemplaar met interne regelaar. De carrosserieproblemen zijn de standaard gevallen voor C kadetts. Let goed op de puntlasnaden van dorpels en achterwielranden, daar gaat vocht/zand/pekel(?) tussen zitten wat gaat roesten. Behandel dit goed met tectyl, ik raad je aan de holle ruimtes te behandelen met bv ML. De linker kokerbalk in de kofferbak is ook een aandachtspunt. Ik heb de rubber dop hiervan verwijderd uit de bodemplaat zodat het vocht eruit kan. Succes met opknappen en veel rijplezier.
-
- C ervaren
- Berichten: 389
- Lid geworden op: zo jan 14, 2007 9:14 pm
- Locatie: Meterik
Re: Kadett C1 1974
Dat is echt een leuke originele kadett, zo zie je ze niet meer vaak.
Je pakt het inderdaad gelijk goed aan, ben benieuwd als je hem klaar hebt, misschien zien we hem wel tijdens de kadett c meeting 5-6-7 juni in Sevenum.
Je pakt het inderdaad gelijk goed aan, ben benieuwd als je hem klaar hebt, misschien zien we hem wel tijdens de kadett c meeting 5-6-7 juni in Sevenum.
Re: Kadett C1 1974
netjes hoor, heel leuk en goed aangepakt
suc6
paul
suc6
paul
Re: Kadett C1 1974
Hij is in 2011 opnieuw gespoten daarom zit hij er op de foto nog goed uit. Hij blijft origineel. Dus trommelremmen aan de voorkant blijven en ik wil op 12 inch blijven rijden aangezien je die niet veel ziet op een C kadett (misschien een extra set 12 inch velgen verbreden). En er komt een radio in, antenne zal achter de grill gelegd worden zodat hij niet te zien is (ik merk dan wel wat het ontvangst is).
Radio
Is een radio van ±1978, kan gewoon radio luisteren en mijn oom heeft het zo gemaakt dat via een audiojack bijvoorbeeld mijn telefoon muziek kan afspelen wanneer ik er een leeg cassettebandje erin doe.
En de niet oprolbare 3-puntsgordel blijven ook. Alleen is er een van gerafeld. Dus hiervoor zoek ik nog een andere.
Voor de holle ruimtes heb ik Waxoyl van Hammerite
Het is wel de bedoeling om in juni naar de Kadett c meeting te gaan in Sevenum.
Radio
Is een radio van ±1978, kan gewoon radio luisteren en mijn oom heeft het zo gemaakt dat via een audiojack bijvoorbeeld mijn telefoon muziek kan afspelen wanneer ik er een leeg cassettebandje erin doe.
En de niet oprolbare 3-puntsgordel blijven ook. Alleen is er een van gerafeld. Dus hiervoor zoek ik nog een andere.
Voor de holle ruimtes heb ik Waxoyl van Hammerite
Het is wel de bedoeling om in juni naar de Kadett c meeting te gaan in Sevenum.
Re: Kadett C1 1974
Super Kadett!! Mooi dat je hem orgineel houdt! Veel succes en plezier ermee!!!
Re: Kadett C1 1974
Ondertussen zijn we iets verder gekomen, de Lokari binnenschermen heb ik afgelopen week binnengekregen
En ik heb vorige week een dubbele SR carburateur opgehaald. Deze moet er later op gaan komen (eerst even zo mee rijden). Dit omdat ik een Weber carburateur met zo'n naar rechts buigend inlaatspruitstuk minder mooi vindt.
En iets verder met het plaatwerk gekomen
Eerst de oude schade en beetje roest eruit
En het begint weer een beetje in vorm te komen
Heb een koplamp oor gebruikt van een C2 en daar de gaten van dicht gelast en een stuk van afgehaald
Alleen de bovenkant in die hoek en dan is die hoek klaar
En ik heb vorige week een dubbele SR carburateur opgehaald. Deze moet er later op gaan komen (eerst even zo mee rijden). Dit omdat ik een Weber carburateur met zo'n naar rechts buigend inlaatspruitstuk minder mooi vindt.
En iets verder met het plaatwerk gekomen
Eerst de oude schade en beetje roest eruit
En het begint weer een beetje in vorm te komen
Heb een koplamp oor gebruikt van een C2 en daar de gaten van dicht gelast en een stuk van afgehaald
Alleen de bovenkant in die hoek en dan is die hoek klaar
Re: Kadett C1 1974
Hoek boven linker koplamp is nu klaar qua lassen
Vervolgens de wielkasten kaal gemaakt
En alles in de epoxy
Laatste schade nog repareren en dan ben ik klaar met lassen voor deze 'fase'
Nog te doen:
Laate plekje lassen
Alles nog 1 keer in de epoxy zetten
Voorschermen wat aandacht geven+plaatsen
Wielkuipen erin
Verlichting voor
stoelen erin
Olie verversen en GAAN .....kan niet wachten
Al wel plannen gemaakt voor wanneer de herfst/winter begint:
-Vooras eronder uit (misschien ook achteras), stralen en nieuwe rubbers erin
-Onderkant rechter voorscherm aanpakken
-Vast nog wel wat meer maar laten we eerst het bovengenoemde maar eens doen
Het voorscherm
Moet nog kijken wat ik er mee ga doen. Zelf een stuk maken of van een donor erin lassen (een goede zal moeilijk te vinden zijn) of een compleet nieuw scherm :hmmz maar daar kan ik nog ff over nadenken.
Ben benieuwd of ik heb in het eerste weekend van juni rijdbaar heb, kom telkens weer kleine dingetjes tegen en moet niks afraffelen.....
Zoek nog een gordel voor de bestuurderskant, zonder oprol mechanisme. De mijne is `pluizig`voor een stuk van 15cm. Dus mocht iemand nog wat hebben liggen hoor ik het graag.
Vervolgens de wielkasten kaal gemaakt
En alles in de epoxy
Laatste schade nog repareren en dan ben ik klaar met lassen voor deze 'fase'
Nog te doen:
Laate plekje lassen
Alles nog 1 keer in de epoxy zetten
Voorschermen wat aandacht geven+plaatsen
Wielkuipen erin
Verlichting voor
stoelen erin
Olie verversen en GAAN .....kan niet wachten
Al wel plannen gemaakt voor wanneer de herfst/winter begint:
-Vooras eronder uit (misschien ook achteras), stralen en nieuwe rubbers erin
-Onderkant rechter voorscherm aanpakken
-Vast nog wel wat meer maar laten we eerst het bovengenoemde maar eens doen
Het voorscherm
Moet nog kijken wat ik er mee ga doen. Zelf een stuk maken of van een donor erin lassen (een goede zal moeilijk te vinden zijn) of een compleet nieuw scherm :hmmz maar daar kan ik nog ff over nadenken.
Ben benieuwd of ik heb in het eerste weekend van juni rijdbaar heb, kom telkens weer kleine dingetjes tegen en moet niks afraffelen.....
Zoek nog een gordel voor de bestuurderskant, zonder oprol mechanisme. De mijne is `pluizig`voor een stuk van 15cm. Dus mocht iemand nog wat hebben liggen hoor ik het graag.
-
- C ervaren
- Berichten: 391
- Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
- Locatie: Wageningen
- Contacteer:
Re: Kadett C1 1974
Je pluizige gordel kun je proberen te strijken meestal worden ze daar wel mooi van.
Mvg Patrick
Mvg Patrick
Hobby: Coupe 2.2E
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI
Life is all about second chances :-)
-
- C ervaren
- Berichten: 321
- Lid geworden op: di nov 11, 2014 11:27 pm
Re: Kadett C1 1974
Goed bezig zo te zien.
Word weer een mooie kadett.
Word weer een mooie kadett.
Kadett c city sr 1977, kadett c city rider 1978, kadett c city standaard 1978,kadett e 1.3s 1985, renault espace 2 2.2 1994, caravan rapido export 1973
Re: Kadett C1 1974
Alles is gespoten
Kleur komt mooi overeen alleen is er een oneffenheid te zien tussen het nieuwe deel en de rest (geen plamuur gebruikt) maar hier kan ik mee leven (bumper komt ervoor).
Interieur zit erin, alleen radio moet nog.
Deze week nog de voorschermen aanpakken, schokdempers voor monteren en de wielkuipen op maat maken.
Ohja, natuurlijk de kadett gestart na ±1 jaar niet gelopen te hebben. En zoals het hoort, bij de eerste poging lopen
View My Video
View My Video
Vind het heerlijk klinken
Beetje roest uitgespuugd :angel
zoek nog bovenstaande Clipjes voor de bevestiging van de zwarte lijsten om de koplampen, weet iemand waar deze nog te krijgen zijn of heeft iemand er nog liggen?
En ik zoek een gordel voor de bestuurderszijde zonder oprol mechanisme (standaard uitvoering), de mijne is 'te gepluisd'. Dus mocht iemand iets hebben liggen...
Hoop eind van de week te kunnen gaan rijden met de Kadett....kan niet wachten
Kleur komt mooi overeen alleen is er een oneffenheid te zien tussen het nieuwe deel en de rest (geen plamuur gebruikt) maar hier kan ik mee leven (bumper komt ervoor).
Interieur zit erin, alleen radio moet nog.
Deze week nog de voorschermen aanpakken, schokdempers voor monteren en de wielkuipen op maat maken.
Ohja, natuurlijk de kadett gestart na ±1 jaar niet gelopen te hebben. En zoals het hoort, bij de eerste poging lopen
View My Video
View My Video
Vind het heerlijk klinken
Beetje roest uitgespuugd :angel
zoek nog bovenstaande Clipjes voor de bevestiging van de zwarte lijsten om de koplampen, weet iemand waar deze nog te krijgen zijn of heeft iemand er nog liggen?
En ik zoek een gordel voor de bestuurderszijde zonder oprol mechanisme (standaard uitvoering), de mijne is 'te gepluisd'. Dus mocht iemand iets hebben liggen...
Hoop eind van de week te kunnen gaan rijden met de Kadett....kan niet wachten
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 0 gasten