Oldtimer overgangsregeling

Post hier je zaken die niets met de Kadett c te maken hebben.

Moderator: JvV

Gesloten
RoelP
C gevonden
Berichten: 14
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 10:12 pm

Oldtimer overgangsregeling

Bericht door RoelP »

Hallo,

Kan iemand me vertellen wanneer er betaald moet worden voor deze overgangsregeling van 120,- per jaar? Kan de brief daarover van de belastingdienst niet meer terugvinden, maar lees nu op de website vd belastingdienst het volgende:
Het tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt bij de overgangsregeling is een kalenderjaar. U betaalt een kwart van de motorrijtuigenbelasting die u normaal per kalenderjaar betaalt, maar maximaal € 120. U moet dit bedrag betalen voordat het tijdvak begint. Het tarief op 31 december van het voorafgaande kalenderjaar is bepalend.
Voorlaatste zin "voordat het tijdvak begint" klinkt alsof ik nu al te laat ben met betalen?! Tis immers al 2014 (joh).. Tussen het door de Eerste Kamer goedkeuren van de wetswijziging op 14 december en het beginnen van 2014 hadden zij die in aanmerking wilden komen voor de overgangsregeling in een keer 120 euro moeten overmaken? Tis mn eigen schuld als ik nu 312 euro houderschapsbelasting moet ophoesten dit jaar voor mn kadett, maar laat 't niet waar zijn... meen me te herinneren dat er in die brief vd belastingdienst iets stond over betalen voor maart ofzo, maar ben die brief dus kwijt.. Iemand?
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: Oldtimer overgangsregeling

Bericht door Jovink »

ik neem aan dat je gewoon een brief krijgt waarin staat ''u bent weer motorrijtuigenbelasting schuldig'' en ook meteen hoeveel.
Bijna lachwekkend toch.. maar goed...

plannetjes maken kunnen ze als de beste... maar de mensen ook even een brief sturen met het hoe en wat...dat dan weer niet.
nu roept de een dit en de ander dat... duidelijkheid is helaas ver te zoeken.
Opel Kadett 1200 C Coupe
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Oldtimer overgangsregeling

Bericht door J v Delft »

Heb ook een schrijven van de belastingdienst ontvangen paar weken geleden.
Zover ik heb begrepen krijg ik (zeer) binnenkort een brief met acceptgiro met ingevulde bedrag. Als ik die dan binnen bepaalde tijd betaal kan ik gebruik maken van de kwarttarief regeling.
Neem aan dat iedere kadett c rijder eenzelfde standaardbrief heeft gekregen tenzij zij op LPG zijn geregistreerd. Diesels rijden er officieel niet rond dus is niet van toepassing en de jongste Kadett C zijn ondertussen ook al bijna 35 jaar oud.
Snel uitgerekend dat ik voor mijn 1200 caravan ongeveer 60 euro per jaar kwijt ben. Dus nog minder dan de max. 120 euro dus.
Gewicht wat op kentekenbewijs staat ingevuld, Noord Brabant aangevinkt en totaal bedrag gedeeld door 4. (Ben er maar van uit gegaan dat je voor de wintermaanden dat je auto niet gebruik mag maken van de openbare weg inclusief is)
Wacht nog steeds op post in een blauwe envelop dus......
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
Maniak
C gevonden
Berichten: 29
Lid geworden op: do sep 02, 2010 7:56 pm

Re: Oldtimer overgangsregeling

Bericht door Maniak »

ik snap er niets meer van.

hoe is dit dan mogelijk??

http://link.marktplaats.nl/769677819


kadett is toch van 1975.
dan moet hij toch betalen?
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Oldtimer overgangsregeling

Bericht door Automatic-freak »

Tuurlijk moet ook hij straks betalen, brief is van december 2013 en auto is toen waarschijnlijk op naam gezet.
Toen waren de oude regels nog van kracht; dit is officieel per 01-01-2014 veranderd !!

Maar door deze brieven zijn er nu partijen naar de rechter gestapt om dit aan te vechten; vlgs. hun is die brief nl. rechtsgeldig ...
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Oldtimer overgangsregeling

Bericht door JvV »

Heel veel mensen hebben eind 2013 ook al een brief gekregen dat ze in deze maand ook al belasting moesten betalen en sommige
wagens waren nog geen eens overgeschreven.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Oldtimer overgangsregeling

Bericht door patrick de boer »

wel makelijk om te weten dat er kadett onderdelen staan in de Peperstraat 12a in oostende
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten