hobby wellicht over, voor iedereen!

Post hier je zaken die niets met de Kadett c te maken hebben.

Moderator: JvV

City
C ervaren
Berichten: 391
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 5:24 pm
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door City »

Iedereen heeft er aan meegewerkt en dat is door den haag niet onopgemerkt gebleven en omdat de auto altijd al melkkoe is geweest is nu heel autorijdend nederland aan de beurt.
Dit komt niet alleen door de diesel de lpg rijders en de kleine zuinige? autootjes rijders dit is weer een hersenspinsel van den haag omdat er verder nergens meer wat te halen was.
Het idee om de kleine autootjes goed te verkopen door zo'n belastingvrije regeling komt ook van de overheid en daar maakten we met zn allen maar dankbaar gebruik van.
Want een hele hoop mensen gingen toch maar snel hun huidige auto inruilen voor een belastingvrije Aygo,107,C1 of een twingootje dus ik zeg de schuld ligt bij die hufters in den haag met hun dikke salarissen die ons (het volk van nederland) helemaal uitwringen tot ze onze laatste centen en bezittingen ook hebben afgepakt.

Op naar Nederland de Communistische Staat
Hobby: Coupe 2.2E

Daily: Twingo RS 133 Cup, Corsa B GSI


Life is all about second chances :-)
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

OERDOM gelul en volslagen uit de lucht gegrepen onzin van iemand die zo nodig wat moet typen en die de melk heeft horen klotsen maar niet weet waar de tepel hangt,

de salarissen van de NL regering zijn de laagste van Europa.
Ze lachen zich dan ook rot om ons...je krijgt waar je voor betaalt wordt er gezegd in de wandelgangen.
vertrokken
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door rellie kel »

coinoperator schreef:OERDOM gelul en volslagen uit de lucht gegrepen onzin van iemand die zo nodig wat moet typen en die de melk heeft horen klotsen maar niet weet waar de tepel hangt,

de salarissen van de NL regering zijn de laagste van Europa.
Ze lachen zich dan ook rot om ons...je krijgt waar je voor betaalt wordt er gezegd in de wandelgangen.
Nou nou, een beetje respectvoller mag ook wel hoor!
Maar zoals eerder gelezen is dat een enkele keer een beetje lastig.
Ik vraag je dan ook om een beetje te dimmen en terug te lezen voordat je wat post, daarbij afvragend hoe je het zelf zou vinden om zo'n reactie te krijgen.
Met alle respect voor je mening, maar een beetje gas terug aub.
Het moet voor allen wel leuk blijven hier.
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mike »

rellie kel schreef:
coinoperator schreef:OERDOM gelul en volslagen uit de lucht gegrepen onzin van iemand die zo nodig wat moet typen en die de melk heeft horen klotsen maar niet weet waar de tepel hangt,

de salarissen van de NL regering zijn de laagste van Europa.
Ze lachen zich dan ook rot om ons...je krijgt waar je voor betaalt wordt er gezegd in de wandelgangen.
Nou nou, een beetje respectvoller mag ook wel hoor!
Maar zoals eerder gelezen is dat een enkele keer een beetje lastig.
Ik vraag je dan ook om een beetje te dimmen en terug te lezen voordat je wat post, daarbij afvragend hoe je het zelf zou vinden om zo'n reactie te krijgen.
Met alle respect voor je mening, maar een beetje gas terug aub.
Het moet voor allen wel leuk blijven hier.

Ja helemaal mee eens een beetje rustiger en respectvoller mag wel. In een gewoon gesprek face to face zou je het waarschijnlijk nooit zo gezegd hebben dus als je het ergens niet mee eens ben prima maar dat kun je ook op een normale manier zeggen zonder iemand het gevoel te geven dat hij afgeblaft word om niks. Dit is een erg leuk forum en moet ook zo blijven.
sjonnie...
C verslaafd
Berichten: 913
Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
Locatie: Middelbeers

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door sjonnie... »

Yoow,
Iedereen gewoon effe tekenen op www.vrijstellingoldtimer.nl
Ook alle vrienden en familie leden laten tekenen..
Of zelf even doen, je hebt alleen een naam en emailadres nodig...
Ik geloof dat ze 14mei weer verder gaan met vergaderen over dit onderwerp...
Laten zien dat je ertegen bent.. samen staan we sterk...

Www.vrijstellingoldtimer.nl

Groete sjonnie...
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kadett coupe »

dennis? waar zit de "vind ik leuk!" knop onder je reactie? :mrgreen:
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

Om een of andere reden zijn er wat dingen niet helemaal doorgedrongen....

Weekers wilde in eerste instantie helemaal niet tegemoedkomen aan de autoverenigingen.
Toen hebben ze oud minister de Jager zo gek weten te krijgen om bij de allerlaatste poging/vergadering met Weekers aanwezig te zijn.
De Jager is zelf een oldtimerrijder en heeft bij Weekers met veel moeite de huidige regeling weten los te peuteren.
Het heeft zeer veel moeite gekost en zelfs een collega parlementarier om dit te bewerkstelligen.
Er is GEEN meerderheid in de 2e kamer meer te vinden om dit nog te stoppen ook.

Het heeft dus gewoon totaal geen zin meer om nog te gaan demonstreren tegen de huidige regeling.
En waarom zou je ook?
- Die 120 euro per jaar is prima op te brengen.
- De verplichte winterstalling is geen bezwaar gezien vanuit het oogpunt van hobby auto.
- De vrijstelling is volledig voor 40+ auto's.
- De misbruikers van de oorspronkelijke regeling historische voertuigen worden gepakt.

Ik zie geen bezwaar eerlijk gezegd.
Alleen degenen die een oldtimer als dagelijks vervoer gebruiken hebben een probleem in de wintermaanden **

Misschien wordt het langzaam ook eens tijd om de C Kadett eens als echte oldtimer te gaan behandelen ipv als budget auto.
Ik heb die stap zelf al gezet, ik weet van een aantal anderen hier dat ze dat ook allang hebben gedaan.

** dit is ook het enige waar ik bedenkingen heb, wat wordt de uiteindelijke eis?
moeten deze wagens van de openbare weg af of mag er slechts niet mee worden gereden?
vertrokken
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Tijs »

120 euro per jaar, is voor benzine best op te brengen ja, er zijn bosjes liefhebbers die een lpg of diesel hebben, en echt niet om er dagelijks mee te rijden,
lpg kun je uit bouwen, maar is toch jammer als je een auto hebt waar het origineel zo geleverd is, nieuwe papieren aan vragen, daar gaat je originele auto!!
dat geld voor een diesel natuurlijk ook, kun je ook ombouwen tot benzine, maar als je echt een originele auto hebt, doe je dat toch niet graag.....

Maar ik vind juist het hele punt in de winter niet mogen rijden echt stomste wat er is.. ik zie niet waarom een een "liefhebber" enkel iemand is die alleen in de zomer wil rijden???? in de winter zijn er meer als genoeg mooie dagen om te rijden toch?
als mijn trabantje dadelijk klaar is (en de kadett trouwens ook) wil ik daar eigenlijk gewoon ook in de winter lekker mee kunnen rijden, moet er niet aan denken dat hij 3 maanden stil moet staan op de oprit.. want ookal huur ik een toch vrij grote schuur samen met ferdie, kunnen wij daar echt niet al onze oudjes in kwijt hoor, het is makkelijk kijken naar je eigen situatie, maar er zijn bosjes mensen meer in nederland.
ik heb het dan nog vrij makkelijk, want op mijn oprit krijg ik goed 3 auto's kwijt, en ik heb ook nog ruim 200m2 achtertuin, maar moet ik mijn trabantje echt 3 maanden stil laten staan? in weer en wind? dan kunnen in februari weer de remcilindersvervangen worden als ik een beetje pech heb...
maar maakt mij dat dan geen leifhebbers van oldtimers??????? ik dacht dat een liefhebber goed voor zijn auto is, en iedereen weet dat stilstaan voor een auto niet goed is... al helemaal neit buiten.... (want er zullen ook er zat zijn die hun auto wellicht buiten bij een boer of caravan staller moeten gaan zetten) volgens weekers kennelijk niet....


en wat denk je van al die ouwe 4x4 voertuigen?? die doen niets liever als in de winter lekker offroad door de sneeuw ploeteren.

verder zijn er ook nog wat rare dingen, want zodra je kiest voor kwarttarief, mag je dat jaar niet meer schorsen staat in weekers zijn voorstel. hoe moet dat dan als je dat jaar toch besluit te gaan restaureren? apk loopt dat jaar af, en er zit veel werk aan? een niet geschorst voertuig moet een geldige apk hebben, en verzekerd zijn??? moet je ze verzekering dan maar door laten lopen? en de boete na 2 maanden voor geen apk hebben ook maar gewoon accepteren???

hoe het hele verhaal gelopen is (en nog steeds) getuigt gewoon van onwetendheid van weekers, en zomaar accepteren "want je kunt er toch niets aan doen" vind ik wel heel makkelijk, maar dat is ieder zijn keuze...... maar als we allemaal zo dachten, hadden we nu duits gepraat.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

Ik ben het met je eens dat er erg veel open einden aan de regeling zitten.
maar veranderen is nou eenmaal geen Kamermeerderheid voor te krijgen dus wat moet je dan nog verder op de barricaden?
vertrokken
sjonnie...
C verslaafd
Berichten: 913
Lid geworden op: di mei 06, 2008 8:23 am
Locatie: Middelbeers

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door sjonnie... »

Heb altijd oldtimer gereden.. als het aan mij ligt ga ik dat ook blijven doen..
Ik heb nu een ascona b uit 1979 op gas (lpg)..
En betaalde nooit wegenbelasting... en dan zal het in januari 2014 ineens 1000euro per jaar worden..

Onzin.... wat is het verschil tussen benzine en lpg????
Weegt 100kilo meer??????? En is zuiniger...

Tsjah ieder zijn eigen mening.. maar elk getekende stem telt...
Alles is te proberen.. niet alleen aan jezelf denken..
Ook aan mede oldtimer liefhebbers...

De groente
Opel Kadett C sedan 2deurs C1 2500 6-lijn...
Opel Kadett C dellivery 2deurs C1 1200...
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kriekje »

Even afwachten of dhr Weekers wel blijft zitten als minister.
Die fraude met die toeslagen zit hij nu ook mee in z'n maag.
Mocht hij terugtreden als minister dan komt er iemand anders op zijn stoel te zitten.
Dat kan dus beter,maar ook slechter uitpakken...
De 2e kamer zal het wel doorzetten,maar toch
beCeten
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

Met het risico dat die dan de hele oldtimerregeling intrekt.

en dan?

jongus....
het kan ook NOG slechter.
vertrokken
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Tijs »

ag, in het ergste geval beginnen we allemaal oldtimer verhuur, zijn onze plezier ritjes in eens reclame ritjes...
je moet wel een minimum afname in klanten hebben, maar als we elkaar auto huren is dat best te doen ;)
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door patrick de boer »

nou dan betaal ik liever die 120 wb want dat ben je al kwijt aan een boekhouder per maand
daar bij moet je dan nog betalen om terijden ivm met extra inkomsten etc etc

en ik mag hopen dat de diesel wb door gaat heb al 2 w124 klaar staan voor export :D dus er is nog wel wat geld teverdienen hier in nederland
Laatst gewijzigd door patrick de boer op di mei 07, 2013 9:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

patrick de boer schreef:heb al 2 w124 klaar staan voor export :D dus er is nog wel wat geld teverdien hier in nederland
ja dr gaan weer heel wat van die stinktaxi's retour afzender.... :mrgreen:
vertrokken
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten