hobby wellicht over, voor iedereen!

Post hier je zaken die niets met de Kadett c te maken hebben.

Moderator: JvV

mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mike »

Zullen we gewoon met zijn allen afwachten wat er gaat gebeuren. De hoge heren zijn er nog niet aan uit en wij kunnen meningen hebben wat we willen luisteren doen ze daar toch niet naar. Feit is dat er belasting technisch iets gaat veranderen maar hoe of wat is niet zeker. Maar laten we niet vergeten dat wij als oldtimer rijders nog wel gebruik blijven maken van de andere voordelen die er zijn. Zoals de oldtimer verzekering die voor minimaal 60 of 80 euro per jaar al te krijgen is en de apk die 2 jaar geldig is. Dat we straks belasting gaan betalen is niet leuk maar gaat toch op de 1 of andere manier gebeuren. Voor de hobbyist zal er echt wel een regeling komen vooral als je meerdere auto,s hebt. En wat betreft de zuinige jonge auto,s die belastingvrij rondrijden dat is vanaf januari 2014 ook niet meer dus die gaan ook gewoon weer wegenbelasting betalen.
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kriekje »

dat we moeten gaan betalen is wel duidelijk,maar er wordt van alles om zeep geholpen
30 dagen kaart is leuk,maar moeten die dagen op of mag je ze meenemen naar een volgend kalenderjaar?
ik ga ze opmaken,al zal dat wel lastig worden
met de kadett lukt 30 dagen per jaar al niet,laat staan met mijn lancia (vorig jaar 450 km mee gereden)
dus ik ga meer CO2 uitstoten per jaar (oké, dus ook meer brandstof er doorheen jagen,dus de staatskas nog verder spekken ), wil ik die 30 dagen opmaken
beCeten
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mike »

We worden allemaal geraakt door de opheffing van het belastingvrij rijden. Maar ben wel van mening dat we niet de beschuldigende vinger naar de overheid moeten wijzen. De regeling is nooit bedoeld om dagelijks met je oldtimer te gaan touren naar je werk enzo. Doordat dat massaal is gedaan door anderen en dan vooral nog eens oude diesels gaan importeren die in Duitsland al niet meer de weg op mogen was het vragen om moeilijkheden. Nu moet dat een halt toegeroepen worden maar daar moet de goeden onder lijden. Als je zo weinig rijd zoals je zelf al aangeeft lijkt het me onzin om nu ineens meer te gaan rijden omdat je je 30 dagen wil opmaken. Ik weet niet wat zo 30 dagen kaart koste vroeger of gaat kosten maar zal geen 500 of 1000 euro zijn. Eerder tientjes werk maar goed ik snap je frustratie wel.
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kriekje »

frustratie is een groot woord
maar er word gewoon gebruik gemaakt van iets dat de overheid heeft bedacht, de belastingvrije regels
als politicus opstappen en gebruik maken van de wachtgeldregeling is ook zoiets toch?
en die 30 dagen moet je wel opmaken,geld weggooien kan ik ook wel direct doen
ik was van plan om mijn Lancia te verkopen,maar denk jij dat nu gaat lukken?
beCeten
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mike »

Ik heb zelf nog een mini clubman te koop staan sinds een week of 2. Ik moet zeggen er is belangstelling voor maar ik weet niet of jij dat ook gemerkt hebt maar de afgelopen jaren is het aanbod van oldtimers zoiezo minder geworden. Vroeger en dan praat ik over 2005 en eerder was er veel meer aanbod. Dat de nieuwe regeling niet goed is voor de verkoop van oldtimers en alles wat er commercieel mee te maken heeft ben ik met je eens. Maar het is nog niet officeel allemaal dat is pas vanaf januari 2014 en wie weet wat er allemaal nog aan gesprekken komen. Ik ben het met zoveel dingen niet eens en ook wat de wachtgeld regeling betreft maar als ik me daar allemaal druk om moet maken heb ik een dagtaak en raak je nog depressief. Roei met de riemen die je hebt en als er nieuwe wetgeving komt dan moet je proberen daar zo efficient mogelijk mee om te gaan en dus je hobby zo goedkoop mogelijk houden.
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kriekje »

druk om maken moet je je alleen om jezelf
mijn Lancia staat niet op MP,maar nog niemand met interesse via de andere verkoopsites
het aanbod is inderdaad minder,dus zou je zeggen dat je een voordeel hebt als je iets wil verkopen
de reden van de verkoop is ten eerste de ruimte, de opbrengst verdwijnt gedeeltelijk in een andere auto en een retrosnorscooter staat op de wensen lijst
zou leuk zijn als het voor het einde van het jaar lukt
beCeten
Jolleke
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:11 am
Locatie: Noord-Limburg

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Jolleke »

Er is via Facebook een actie gestart om een persoonlijke mail te sturen naar de staatssecretaris. Er zijn al flink wat mails verstuurd en daar is mijn blijkbaar toch van onder de indruk.
Er is daarom ook nog een apart Facebook-account aangemaakt. Zie: https://www.facebook.com/BrievenAanWeekers
Lees alles even rustig door en ga geen dreig- of haatmail versturen. Dat werkt alleen maar averechts.

Quote van Facebook:

1 mei gaat de tweede kamer een definitief voorstel doen over de vrijstelling MRB op oldtimers. We weten allemaal dat het er niet goed uitziet voor ons oldtimerbezitters. Helaas blijkt de staatssecretaris ‘doof’ voor alle argumenten en wil hij koste wat kost de beoogde 156 miljoen euro binnenharken, die hij zonder nadenken op de begroting heeft gezet.

Het mag niet gebeuren dat dit plan doorgaat. Het voorstel is om staatssecretaris Weekers massaal te mailen. Geen haat- of dreigmails, daar schieten we niets mee op. Wel verhalen vol passie, emotie en verdriet. Wat betekent jouw oldtimer voor je? Wat is de situatie en wat gebeurt er als er MRB betaald moet worden? Moet je de auto dan verkopen? Is hij dan nog wel te verkopen? Wat betekent het voor jouw bedrijf? Laat hem weten wat er gebeurt als dit ondoordachte plan doorgaat. En wel voor komende maandag 22 april wegens komende ontwikkelingen.

Mail hem naar: f.weekers@tweedekamer.nl en staatssecretaris@minfin.nl
Cc deze mail naar Farshad Bashir van de SP, woordvoerder fiscale zaken en verkeer. Hij heeft al een aantal malen laten zien dat hij voor het belang van de oldtimerliefhebber opkomt. fbashir@sp.nl

Afbeelding
zomer72
C gevonden
Berichten: 30
Lid geworden op: di feb 16, 2010 1:43 pm
Locatie: Huizen

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door zomer72 »

Oke het laatse nieuws , nog niet helemaal officieel..... http://www.autoblog.nl/nieuws/brekend-a ... eikt-58659

Het had erger kunnen uitpakken, maar voor mensen met meerdere auto's wordt het toch een dure hobby.

Zomer72

Kadett C coupe 78
Kadett C coupe 78 in restauratie.....

http://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-a ... merbranche


Voor nog meer uitleg.
Laatst gewijzigd door zomer72 op wo apr 24, 2013 7:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kriekje »

mmm,dus auto's van 40 jaar gaan populairder worden dan ooit?
en voor bijvoorbeeld die diesel benzen: 1986+40 is 2026, dus ook maar 9 jaartjes 'wachten'
dus wat gaan ze dan weer bedenken?
ik heb zo mijn bedenkingen,want als zoiets er doorkomt, dan wordt het in de toekomst alleen maar makkelijker om dingen te verhogen/aan te passen
eens een graaier....
beCeten
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

die stinktaxi's zijn tegen die tijd ook wel weggerot hoor.

de eikels/zeldzame zaadlozingen/klootviolen die met die &^%&^stinkdingen rijden zijn allemaal el cheapo rijders en geen oldtimer rijders.
ze doen dus ook geen ene klote aan onderhoud met als gevolg dat die vodden vanzelf verdwijnen naar waar ze thuishoren: de schrotpers
ik wil graag op de knop komen drukken, liefst met de eigenaar er nog in.

er is nog iets anders
algemeen in Europa geldt een leeftijdsgrens van 25 jaar
kans dat er daar nog wordt gelobby'd **

40 jaar kan ik persoonlijk wel mee leven trouwens.
niet dat ik nu helemaal zuiver objectief ben want mijn restauratiewagen is uit 1975 *GRIN*

120 eurie per jaar en niet rijden in de wintermaanden is trouwens ook een goeje zet als we het zuiver oldtimerhobby willen houden
de budgetrijders zijn dan helaas wel de klos.

meerdere auto's
de C- Kadett werd gebouwd tot en met 1982 als ik het goed heb
dus de laatste (en minst populaire) exemplaren komen pas in 2022 aan de beurt voor vrijstelling.
de regeling gaat 2014 in dus de wagens uit <1974 gaan de komende maanden knoerthard in prijs omhoog.
A en B dettjes wordt ook kostbaar.

**zelf net de hele fokking dag op het ministerie gezeten voor aanpassing van de regels van mijn andere hobby.

Het heeft YA in het midden, het stinkt en het heeft de huidige belastingregels verziekt
rara
GROM
hagel nr 35 groffe snee
vertrokken
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mike »

Zoals ik het begrepen heb moet de oldtimer per 1 januari 2014 al 40 jaar of ouder zijn. Als de oldtimer nog geen 40 jaar oud is op 1 januari 2014 maar ouder is als 26 jaar komt er een overgangsregeling. Maar wat die inhoud weet ik niet precies.

Ik kan wel leven met het akkoord het ontziet voor het grootste deel de echte liefhebber en maakt het minder aantrekkelijk om met 1986 diesel te gaan rijden. Een kwarttarief voor een c-kadett is nog te doen lijkt me. Voor de hobby dan als je dagelijks rijd heb je minder geluk.
zomer72
C gevonden
Berichten: 30
Lid geworden op: di feb 16, 2010 1:43 pm
Locatie: Huizen

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door zomer72 »

kwart tarief vindt ik ook redelijk,(zeker met een max van €120,- , denk aan zware wagens ). Helaas is er voor verzamelaars geen max ingesteld.. december,januari en februari niet met de wagen rijden ..... heel jammer maar zal voor de meeste liefhebbers geen probleem zijn.
Wat wel vervelend uitkomt is dat de auto dan waarschijnlijk niet op de openbare weg mag staan en ik er dus voor drie maanden een stalling voor moet gaan huren. kost in mijn regio al gauw € 300,- Uiteindelijk wordt het toch prijzig om twee of meer auto's voor de hobby te bezitten.
Dit gaat toch echt gevolgen voor met name onderdelenleveranciers restauratiebedrijven en handelaren hebben..... maw werkgelegenheid !!!!

Ben trouwens benieuwd of veel LPG wagens nu weer op benzine omgekeurd gaan worden ??? het was toch om het milieu te doen allemaal !!!
Laatst gewijzigd door zomer72 op do apr 25, 2013 9:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

Nee het was alleen maar om die 125 millioen belasting te doen.

die millieuberekening van het cbs blijkt geen hol van te kloppen
vertrokken
kruut
C liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: za jul 07, 2007 4:21 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kruut »

Jammer dat Nederland op deze manier weer geld (luttele 153 miljoen) uit onze zak gaat kloppen ze moeten een keer de geldkraan naar het buitenland dicht draaien en Bea uitwringen.
zomer72
C gevonden
Berichten: 30
Lid geworden op: di feb 16, 2010 1:43 pm
Locatie: Huizen

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door zomer72 »

idd die berekening klopt helemaal niets van...... denk alleen niet dat het cbs met een herziening gaat komen .. laat staan een excuus. maar dat zou wel op zijn plaats zijn.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten