hobby wellicht over, voor iedereen!

Post hier je zaken die niets met de Kadett c te maken hebben.

Moderator: JvV

Wouterrr
C gevonden
Berichten: 19
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 1:00 pm
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Wouterrr »

Op autoblog wordt gesproken over 153 Miljoen euro per jaar dat dit moet opleveren. Uiteraard is het maar een klein deel van de 6 miljard die ze willen besparen, maar vindt het toch nog een best bedrag. Toch goed voor ongeveer 2,5 % van de benodigde bezuinigingen.
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door gabbermaikel »

mensen die hier spreken over hun auto schorsen tussen evenementen moeten de regels over het schorsen nog eens gaan lezen. Daar staat namelijk bij dat als een auto binnen 2 maand weer uit de schorsing word gehaald moet je over die 2 maand toch belasting betalen. Dat betekent dus dat als je een 6 meetings per seizoen bezoekt je waarschijnlijk gewoon de hele zomer moet betalen. En daarbij vind ik dat een oldtimer niet weg hoort te rotten in een schuur maar dat je die ook gewoon zo nu en dan een rondje moet laten rijden. Maar als al die auto's straks geschorst staan zie je die dus nooit meer buiten.

En de mensen die zeggen het is maar 20 euro per maand, wat nou als je er 2 of 3 hebt? ik wou er over een tijdje nog een oldtimer bij kopen, maar dat laat ik eerst wel even. En ik betaal ook al 2 jaar lang voor 2 auto's wegenbelasting, en dat terwijl ik de enige ben die er mee rijd. En die 2 auto's is omdat 1 van die 2 mijn hobby auto is, maar als er dan nog 1 bij komt zal er wel 1 weg moeten denk ik.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kriekje »

Schorsen doe je toch gewoon in de wintermaanden,dus die 2 maanden ga je vast wel over heen??
En de meesten rijden toch al niet in die maanden!
beCeten
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Automatic-freak »

kriekje schreef:Schorsen doe je toch gewoon in de wintermaanden,dus die 2 maanden ga je vast wel over heen??
En de meesten rijden toch al niet in die maanden!
Jammer genoeg kost schorsen ook geld ... en drie keer raden wie dat geld weer opstrijkt ... :evil:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door MartinGTE »

Van RDW site... Er is dus wel een lager tarief voor voertuigen van 15 jaar & ouder voor 't schorsen...
& vanaf 5 auto's dus gratis Geert! :mrgreen:

http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/s ... uigen.aspx

Schorsingsregeling voor verzamelaars van oude voertuigen.
Voor verzamelaars van oude voertuigen is er een aparte schorsingsregeling. Voor hen is een maximum ingesteld voor schorsingsbetalingen.

Deze regeling voorkomt dat verzamelaars een onevenredig hoog bedrag aan schorsingsgelden moeten betalen voor voertuigen waarmee ze niet rijden. Verzamelaars van voertuigen van 15 jaar of ouder op naam van dezelfde geregistreerde eigenaar/houder komen voor deze regeling in aanmerking.

Het schorsen van voertuigen voor de verzamelaarsregeling kan zowel online via deze website als bij de PostNL Postkantoren.
Online meerdere voertuigen schorsen

Wilt u meer dan vijf voertuigen (opeenvolgend) online schorsen, dan adviseren we u na de vijfde schorsing een uur te wachten voordat u de zesde schorsing invoert. Deze tijd is nodig om de vijf betaalde schorsingen te verwerken, zodat u bij de zesde schorsing geen betalingsscherm krijgt. Schorst u het zesde voertuig direct na het vijfde voertuig, dan krijgt u wel een betalingsscherm. De RDW verleent geen restitutie op een toch betaalde zesde schorsing.
Tarieven verzamelaarsregeling

Voertuigen van 15 jaar of ouder: laag tarief, te betalen per voertuig (1-5 voertuigen)
Vanaf het 6e voertuig gratis, zolang er 5 betaalde schorsingen actueel zijn.


2012
Schorsen (laag tarief) € 23,90
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kriekje »

Automatic-freak schreef:
kriekje schreef:Schorsen doe je toch gewoon in de wintermaanden,dus die 2 maanden ga je vast wel over heen??
En de meesten rijden toch al niet in die maanden!
Jammer genoeg kost schorsen ook geld ... en drie keer raden wie dat geld weer opstrijkt ... :evil:
dat klopt,maar 5-6 maanden per jaar schorsen is vast goedkoper dan belasting betalen
als je bereid bent maar 6-7 maanden per jaar te rijden....maar dan ben je vast weer zo'n 'profiteur' zoals sommigen niet-oldtimersliefbebbers beweren
beCeten
Jelle
C gevonden
Berichten: 27
Lid geworden op: di apr 10, 2012 8:44 am
Locatie: baarlo

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Jelle »

hmm.

heb hier ook al veel van gehoord, over dat alle oldtimers belasting moeten gaan betalen.
waarom maken ze niet dat het kenteken origineel nederlands moet zijn, als je belastingvrij wil rijden.
scheelt een hoop import. daarbij vraag ik me af hoe ze zoveel willen verdienen aan belasting, ik bedoel we betalen toch ook btw over de onderdelen wat erin gaan (nogal wat onderdelen) dat valt dan weg of hoe zie ik dat?
daarbij mogen ze van mij het jaar 1980 of 1985 wel invoeren als laatste belastingvrij jaar.
in de auto s van voor die tijd wil toch niemand dagelijks rijden (ik rij wel graag in mijn kadett).
de auto s van voor die tijd behoeven zoveel onderhoud dat het onmogelijk goedkoper rijden is dan van na die tijd.

dat van die originele auto s is helemaal onzin.
ik bedoel die van mij is gelijk toen hij uit de fabriek kwam aangepast.
daar zit n uitlaat onder, 2 chromen buizen van ongeveer 10 cm doorsnee (die hangt er al 33 jaar onder).
daarbij heb ik een 1.2 s motor inplaats van de originele 1.2N, omdat die al kapot gelopen is.

maarja, wij zijn nog niet de grootste dupes.
wij hebben lichte kadettjes op benzine, das t goedkoopste in belasting.
wat als je n amerikaan hebt op gas die 3 ton weegt?

ik hoop dat het niet doorgaat zoals het nu staat.
als ik mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door MartinGTE »

mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mieke279 »

Ja, maar mag hij dan wel op de weg staan op de dagen dat je er niet mee rijdt?
Anders gaat het voor veel van ons nog een berg kosten als je voor al je oldtimers stallingskosten moet gaan betalen.
Denk dat ik dan per saldo even duur uit ben, of ik nou MRB of stalling moet betalen voor de station....
Afbeelding
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door wegrenner »

voor jou is het maar een station van onder de 850 kilo
als je nou een oude amircaanse jeep hebt van 1600 kilo ofzo ..........
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mieke279 »

Ja dat snap ik, wij kadett rijders mogen nog blij zijn....
Maar ondertussen ben ik wel degene die het moet gaan betalen dus denk ik eerst in mijn eigen straatje.
Er we zitten allemaal in het zelfde schuitje, al is die van mij in verhouding een beetje kleiner omdat mijn auto lichter is..... toch heb ik het nu al moeilijk zat om de eindjes aan elkaar te knopen en dat wordt er zo meteen echt niet makkelijker van!
Afbeelding
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door wegrenner »

dat is voor mij ook een bekent probleem

voor de station ga ik gewoon wegen belasting betalen

ik hoop wel dat ik voor de gele coupe met de 60 dagen kaart wel op straat kan/mag parkeren
want ik moet afspraak maken bij de stalling met ophalen en brengen
en op zondag brengen gaat niet
en maandag tot en met vrijdag zit ik met enige regelmaat in een hotel.
dan gaan de dagen erg hard
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

Vroeger was het zo met de 60 dagenkaart dat je op dagen dat je niet reedt HELEMAAL NIET op de openbare weg mocht komen.
vertrokken
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door patrick de boer »

gewoon auto op een ambulance parkeren
ding iederen week ergens verder op in de straat zetten
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door coinoperator »

patrick de boer schreef:gewoon auto op een ambulance parkeren
ding iederen week ergens verder op in de straat zetten
hihihi
Dat is wettelijk inderdaad niet tegen te houden.
vertrokken
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten