hobby wellicht over, voor iedereen!

Post hier je zaken die niets met de Kadett c te maken hebben.

Moderator: JvV

patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door patrick de boer »

voor die 3 a 6 maand dat je er in rijd betaal je 30 euro per maand
(vraag vrij stelling als je schorst staat om naar de garage terijde en die staat net op het terien van de meeting )
probleem op gelost je kan ook niks hebben bent nergen tot verplicht
verder waardevermindering export doet het goed alles naar belgien en duitsland
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mike »

Dan is de hobby toch nog niet over? Daar ging de stelling om. Wat betaal je nou straks aan wegenbelasting straks voor je kadett?? 20 euro per maand ofzo. Alleen met lpg zal het duurder zijn en dat is wel wat vervelender natuurlijk maar de 2 jaarlijkse apk blijft gewoon en de oldtimer verzekering blijft ook bestaan dus nog steeds voordeel lijkt me.

Voor diegene die grote amerikanen hebben of mercedes diesels die hebben een duurder probleem dus voor die groep zal de markt wel instorten en worden dat soort auto,s minder waard.

Maar voor de kadett rijder lijkt me het niet zo ramp.
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mieke279 »

Niet als je maar 1 kadett hebt nee.... Maar veel van ons hebben er meer dan 1 én vaak een dagelijkse auto waar al jaren braaf wegenbelasting voor betaald wordt!
Ik vind echt dat ze de verkeerde groep aanpakken op deze manier. Ik snap dat ze onze "medelanders" in de mercedes diezel's die hun bak hebben geïnporteerd puur en alleen omdat ze geen wegenbelasting hoeven te betalen en die de échte vervuilers zijn, willen pakken maar laat ons daar lekker buiten!!!

Als ik met mijn coupé 1000km per jaar rij is dat veel! Moet ik dan wegenbelasting betalen omdat ik een "vervuiler" ben? Laat die Prius rijders lekker belasting gaan betalen! Moet je kijken wat er over 10 jaar aan kosten bij komen kijken om die bakken te slopen! Allemaal chemisch afval! Onze auto's worden niet gesloopt en daardoor besparen wij het milieu toch juist?!?

Ik zeg.... we moeten écht een staking organiseren! We slikken al jaren al die bullshit van de overheid als een stelletje ja-knikkers.... moeten we ze nou ook nog onze hobby af laten pakken???
Afbeelding
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kriekje »

mieke279 schreef:Niet als je maar 1 kadett hebt nee.... Maar veel van ons hebben er meer dan 1 én vaak een dagelijkse auto waar al jaren braaf wegenbelasting voor betaald wordt!
Ik vind echt dat ze de verkeerde groep aanpakken op deze manier. Ik snap dat ze onze "medelanders" in de mercedes diezel's die hun bak hebben geïnporteerd puur en alleen omdat ze geen wegenbelasting hoeven te betalen en die de échte vervuilers zijn, willen pakken maar laat ons daar lekker buiten!!!

Als ik met mijn coupé 1000km per jaar rij is dat veel! Moet ik dan wegenbelasting betalen omdat ik een "vervuiler" ben? Laat die Prius rijders lekker belasting gaan betalen! Moet je kijken wat er over 10 jaar aan kosten bij komen kijken om die bakken te slopen! Allemaal chemisch afval! Onze auto's worden niet gesloopt en daardoor besparen wij het milieu toch juist?!?

Ik zeg.... we moeten écht een staking organiseren! We slikken al jaren al die bullshit van de overheid als een stelletje ja-knikkers.... moeten we ze nou ook nog onze hobby af laten pakken???
ik betaal voor mijn 2001 diesel 100 euro per maand,de auto van mijn vrouw uit 2004 25 euro
komt daar straks voor mijn 4 oldtimers ( nog maar 2 rijdende ) daar 4x 20 euro wegenbelasting bij per maand, dan gaat er 8 maanden per jaar een schorsing komen
dus wat denkt men nu echt binnen te halen met die regel???
de oude diesels verdwijnen omdat de wb misschien teveel wordt voor die mensen, de echt oldtimer rijder schorst weer meer en de opbrengsten worden dus niet hoog genoeg.....
maar het is er nog niet allemaal doorheen!!
beCeten
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door rellie kel »

en het is ook nog niet bekend in welke vorm volgens autoweek
http://www.autoweek.nl/autonieuws/21089 ... rs-vervalt
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mieke279 »

Toch vind ik dit een mooie reden om te gaan staken :lol: Lekker een grote meeting op het Malieveld in Den Haag, mooie reclame voor de club :wink: Kampvuurtje erbij, Marion met de frietwagen..... ik zeg DOEN! Dan weten ze meteen dat de Nederlandse oldtimerrijder niet met zich laat sollen.
Afbeelding
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door mike »

Als het ingaat is het pas in 2014 las ik vamiddag. Maar er zal uiteraard weerstand tegen de maatregel zijn en ook wel terecht denk ik. Er stort natuurlijk een hele maarkt in als het doorgaat zoals ze willen. Je zou maar een zaak hebben die amerikanen verkoopt en invoerd. Ben je mooi klaar want niemand wil zo ding dan nog. Maar een commodore doet ook al zeer natuurlijk als die vol in de wegenbelasting terug zou komen.

We wachten maar af wat het gaat worden.
lukelaaf
C liefhebber
Berichten: 186
Lid geworden op: za okt 15, 2011 6:10 pm
Locatie: Oss

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door lukelaaf »

En wat zal er dan allemaal met die tuning zaakjes gebeuren die velgen sport filters verkopen enzo?

Mag dat dan ook allemaal niet
55pk... Op de achter wielen!
SArDO70
C geïnteresseerd
Berichten: 65
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 5:18 pm
Locatie: Roermond

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door SArDO70 »

lukelaaf schreef:En wat zal er dan allemaal met die tuning zaakjes gebeuren die velgen sport filters verkopen enzo?

Mag dat dan ook allemaal niet
Tja dan krijgen we weer van die brommer taferelen, je mag wel snel spul kopen maar je mag het (op de openbare weg) niet monteren.
Triest is het en dan ook nog eens die wegenbelasting, het word ons erg tegen gemaakt.
Hopen dat dit allemaal loze spreuken zijn en dat we nog lekker kunnen tuffen in onze kadettjes :)
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door kriekje »

beCeten
SArDO70
C geïnteresseerd
Berichten: 65
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 5:18 pm
Locatie: Roermond

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door SArDO70 »

http://www.knac.nl/petitie/

Des te meer des te beter!
Wenn du dein leben liebst wie ich mein Kadett, dann finger weg!
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door MartinGTE »

FEHAC heeft er gelukkig ook een mening over...
Dat er veel meer auto's geschorst zullen worden (en inkomsten dus tegen zullen vallen) lijkt me idd helder, maar er zal best een 'polder-modelletje' uit rollen!

Persbericht:
http://www.fehac.nl/images/stories/best ... 0-2012.pdf
Wouterrr
C gevonden
Berichten: 19
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 1:00 pm
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Wouterrr »

Hiervoor alvast een petitie voor begonnen. Steun deze ook:
http://oldtimerwegenbelastingvrij.petities.nl/
Wouterrr
C gevonden
Berichten: 19
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 1:00 pm
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Wouterrr »

Belachelijk dat de oldtimer hobbyisten hier de dupe van moeten zijn. Dan had beter de kilometer heffing door kunnen gaan. Want om de hobbyist de schatkist te laten vullen is van de zotte. Betekend straks dat ik voor mijn hobby auto waarmee misschien een keer +- 1500 km op jaar basis mee gereden wordt, rond de 688 euro ( LPG ) op jaarbasis moet gaan betalen. Dit maakt een dergelijke hobby niet betaalbaar. Hierdoor zullen er dan helaas vele oldtimers gaan verdwijnen.
Ze kunnen dan beter een aparte kilometer heffings regeling gaan bedenken voor de oldtimers, om te voorkomen dat een oldtimer als dagelijkse auto gebruikt wordt.
Christian-tsx
C liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: di aug 30, 2011 8:24 am
Locatie: Bergentheim

Re: hobby wellicht over, voor iedereen!

Bericht door Christian-tsx »

ik ben het met je eens, maar 1 ding niet helemaal.

het is niet hun bedoeling om de hobbyisten de schatkist te laten vullen, want zoveel levert het niet extra op.

het gaat er meer om dat alle oldtimers die dagelijks worden gebruikt worden aangepakt. hierbij denk ik al gauw aan de mercedes 190, 300 etc.
en hier ben ik het opzich wel mee eens. want er wordt flink misbruik van gemaakt, en hier doe ik zelf een heel klein beetje aan mee. rij namelijk ook dagelijks in een belastingvrij kadett. maar ook al zou deze niet belastingvrij zijn, ik blijf erin rijden, puur omdat het m'n hobby is.

ze moeten een gulden middenweg vinden waarbij de profiteurs worden aangepakt, en de hobbyisten met rust gelaten worden.
- Kadett D berlina 1983 1.8 turbo
- Kadett D bieber cabrio
- Kadett D station 1980
- Vectra I500 station
- Astra G sport edition II
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten