zonder einddemper door de keuring

Stel hier je vragen/opmerkingen mbt de APK of RDW.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door beest1386 »

@BV555
ja daar heb je zeker wel gelijk in ja, het loopt allemaal langs mekaar af hier in NL.
zo heb je wel meer regeltjes hier in NL waar je zo iets hebt van wtf.
een open uitlaat mag volgens de keuring zolang hij maar gasdicht is, maar de popo's zegge dan ja hij maakt te veel herrie en dat mag niet. ja pas dan heel die keuringen er gewoon op aan dan.
in België werkt het zo, ieder ding wat je hebt aangepast wat niet origineel is moet je meer wegenbelasting over betallen. dat ze dat hier dan ook ff invoere. snapte dan krijg je heel da gezijk allemaal niet, want je doet het zelf je beslist dan zelf ik wil meer betalen.
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door gabbermaikel »

coinoperator schreef:Blindering is regelgebonden
voor de apk is de regel heel simpel, als de keurmeester het nog veilig vind mag he. En op de openbare weg zijn het de blauwjassen die het gaan bepalen aan de hand van een meting, dus dat is een ander verhaal. En zoals bv555 al zegt het is bij de apk gewoon naar inzicht van de keurmeester, en die heeft verder weinig te maken met wat de wet vind. Anders zou ieder apk station een db meting moeten uitvoeren en een tintman moeten kopen om de ramentint te meten. Dat betekent dat de apk weer langer duurt en ze moeten weer dure apparatuur er bij kopen, dus dan is de apk weer 10 euro duurder ofzo.

En beest1386 wat kraam je nu weer voor onzin uit dan? in belgie betalen ze niet meer wegenbelasting voor een aanpassing. In belgie moeten ze wel van alle aanpassingen een keuringspapier hebben dat het aan de eisen voldoet, en dat betekent dus dat als je zelf iets maakt dat je daar dan mee naar het keurings station moet om het te laten keuren(net als een motorombouw hier)
En als die keurmeester het dan veilig vind dan krijg je dat op papier vermeld en mag je er mee op de openbare weg rijden, maar heb je dat papier niet en je word aangehouden dan krijg je daar veel problemen mee.

En als die lui echt meer belasting zouden moeten betalen dan gaat toch iedereen illegaal dingen aanpassen, dat is dus helemaal een dom idee.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door beest1386 »

nou gabbermaikel

alles wat niet mag, is leuk om toch te doen. vind jij niet dan?
en in bels is dat idd dat zo ja dat je het op papier moet hebbe staan, om gezijken met de jode te verkomen. maar daar wordt echt wel iets op verhoogt, ik zal het nog wel is na vragen aan mijn broertje die woont namelijk in belgie. en motorombouw vermelden vind ik ook maar onzin, bij een oldtimer mag je er zo een ander blok er in tasse en bij een auto van stel 97 moet je het melde bij de rdw. fliktstraal ff op echt niet, als je er een ander blok in wil droppe dan je dat toch.
ik heb bij verschilende auto's al gehad dat er geen cc vermeld stond maar wel het aantal cilinders.
nou dan pak ik een leuk snel door turbo aan gedreve motor met 4 cilinders en die had ik er zonder problemen in legge.
maar ja die trieste regels heb ik gelukkig niet verzonne, anders was het een stuk leuker geweest om aan auto's te rommelen.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door Tijs »

dat jij geen cc op je kenteken ziet wil niet zeggen dat dat er niet bij bekend is...
aan iedere auto zit in nederland een typegoedkeur. aan de hand van jou kenteken is gewoon het typegoedkeur terug te vinden, en daar staat gewoon in hoeveel cc jou auto zou moeten zijn.
(vanaf 1965 ofzo)

er zijn, ook binnen de oldtimer opel wereld meerdere voorbeelden bekend waarbij auto's het kenteken is ingenomen omdat deze niet meer klopte, ondanks dat er geen cc op het papiertje stond.
dus als jij geen cc op je papiertje ziet, wil dat nog niet zeggen dat je ook zomaar elk blok erin kan hangen zonder gezeur te krijgen...
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door wegrenner »

op mijn papieren van mijn c1 1200 sedan staat geen motor gegevens behalve 4 cilinder
op de porto van oom agent hoorde ik duidelijk 1200
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door beest1386 »

@ tijs

nou ik weet wel dat als het erop zou staan dat het een 1600 is, en je legt er een andere motor in dan krijg je inderdaad een hoop gezijk. maar als het er niet op zou staan hoe wille ze dat dan bewijzen dat het wel zo is. die manne van de rdw vergeten ook wel is iets, denk jij niet?

@wielrenner

ohw oke, ja dat is wel vreemd dan dat ze dat ze dat zo kunne vertelle. maar is dat dan dat gene wat tijs vertelde?
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door wegrenner »

klopt dat is het gene wat Tijs probeerde te vertellen

enige wat je kan doen is zeggen, ik heb hem zo gekocht, hoe moest ik dat weten, er staat niet op mijn kenteken bewijs

maar voor die paar tientjes, zou ik gewoon gaan keuren
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door beest1386 »

nou ja t mooie is ik woon in een boeren gat, waar de woute nog op varkens rijden:D
en bij ons is dat eigenlijk niet meer als normaal dat je gewoon een ander blok er zo in legt zonder deze om te keuren. dus ja wij weten eigenlijk niet beter:D, als dat dat zomaar kan hahaha
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door wegrenner »

maarja kom je nooit buiten dat mooie dorpje dan

mijn autootje ziet heel nederland
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door REDP. »

Totdat je het pech hebt dat je een ongeluk veroorzaakt,
waarbij iemand blijvend letsel heeft of erger,
dan gaat jou verzekering niet uitbetalen en kun je de rest van je leven werken om de kosten te betalen,
en dan maakt het echt niet uit of je in een boerengat woont of in de randstad.

Maar ja zal wel iets met leeftijd zijn.
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door REDP. »

beest1386 schreef:@ tijs

nou ik weet wel dat als het erop zou staan dat het een 1600 is, en je legt er een andere motor in dan krijg je inderdaad een hoop gezijk. maar als het er niet op zou staan hoe wille ze dat dan bewijzen dat het wel zo is. die manne van de rdw vergeten ook wel is iets, denk jij niet?

@wielrenner

ohw oke, ja dat is wel vreemd dan dat ze dat ze dat zo kunne vertelle. maar is dat dan dat gene wat tijs vertelde?
De politie heeft iets andere gegevens dan dat jij kan opvragen bij de RDW
ooit wel eens aan gedacht ???
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door beest1386 »

wegrenner schreef:maarja kom je nooit buiten dat mooie dorpje dan

mijn autootje ziet heel nederland
mijn opel kadettje ziet op het moment al 2 jaar lang de binne kant van mijn vaders schuur:D.
en mijn andere wage heeft gelukkig al heel brabant al gezien dus dat is al begin he hahahahahaha;).
pascalw
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:17 am

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door pascalw »

teveel herrie, dat zal voor APK niet boeien. gasdicht is voldoende. bij rijden ermee word het ander verhaal. politie die je aanhoud kan de auto naar RDW sturen, mag hij gewoon, is de wet.
dat kan erg duur grapje worden als RDW iest aan je auto vind wat nog meer niet klopt, bijv ipv 1200 een 2liter blok. omkeuren naar 2 liter kan dan NIET meer daar je hele kenteken word ingenomen en je die terugkrijgt na weer inbouwen van 1200. dit kenteken zal men nooit meer op grotere motor kunnen laten keuren.
over de boete die je krijgt maar niet te spreken en of je de desbetreffende kadett ooit nog verzekerd krijgt?

ik zeg: als je andere motor inbouwd, omkeuren, kost niet veel en spaard een hele berg ellende als er wat gebeurd. voor eigen veiligheid, gasdichte uitlaat is geen luxe. ben naast weg geraakt in geleende auto waarvan uitlaat dus lekte en dat viel niet op omdat het een erg luide uitlaat was zowiezo. kreeg blackout door de gassen in auto en nee, ruik je niets van. geen strak plan, gewoon goede uitlaat dus :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten