brandstofpomp vraagje
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
brandstofpomp vraagje
Hallo,
Ik ben bezig een 2.2 cih in mn 1.2 kadetje te bouwen.
Nu heb ik hier een beetje rondgekeken en zag dat je ook een tank moest hebben met retour en een electrische benzinepomp.
En verder nog een retourleiding plaatsen.
Maar nu is mijn vraag heb je alleen dit nodig of ook nog meer dan alleen een electrische benzinepomp en een injectietank met retour?
Of heb je nog wat andere dingetjes er voor nodig?
Groeten,
Bas
Ik ben bezig een 2.2 cih in mn 1.2 kadetje te bouwen.
Nu heb ik hier een beetje rondgekeken en zag dat je ook een tank moest hebben met retour en een electrische benzinepomp.
En verder nog een retourleiding plaatsen.
Maar nu is mijn vraag heb je alleen dit nodig of ook nog meer dan alleen een electrische benzinepomp en een injectietank met retour?
Of heb je nog wat andere dingetjes er voor nodig?
Groeten,
Bas
Re: brandstofpomp vraagje
of is dit een hele domme vraag?
Re: brandstofpomp vraagje
geen domme vraag.
maar als je even rond kijk bij motor techniek kom je steeds de zelfde vraag tegen.
maar bij deze een aantal dingen die je moet hebben
andere versnellingsbak
ander ( zwaarder) achteras
andere vooras
andere cardabas
andere motor rubbers
zwaardere remmen rondom
grotere radiator
ander systeem voor overbrenging gaspedaal naar gasklep
enz enz
maar als je even rond kijk bij motor techniek kom je steeds de zelfde vraag tegen.
maar bij deze een aantal dingen die je moet hebben
andere versnellingsbak
ander ( zwaarder) achteras
andere vooras
andere cardabas
andere motor rubbers
zwaardere remmen rondom
grotere radiator
ander systeem voor overbrenging gaspedaal naar gasklep
enz enz
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Re: brandstofpomp vraagje
oke, jah dat had ik al zo'n beetje gelezen hier en daar.
alleen denk dat ik mijn vraag een beetje raar gesteld heb,
ik bedoelde namelijk alleen voor mijn brandstofsysteem of ik daar een electrische benzinepomp voor nodig heb
met een injectietank met retour en dan leidingen trekken of zit er bij het brandstofsysteem verder nog iets wat nodig is?
hoop dat het zo een beetje duidelijker is haha.
alleen denk dat ik mijn vraag een beetje raar gesteld heb,
ik bedoelde namelijk alleen voor mijn brandstofsysteem of ik daar een electrische benzinepomp voor nodig heb
met een injectietank met retour en dan leidingen trekken of zit er bij het brandstofsysteem verder nog iets wat nodig is?
hoop dat het zo een beetje duidelijker is haha.
Re: brandstofpomp vraagje
als je snel de bochten om wil gaan, moet je een klein buffertje onder je tank maken.
de reden is, als je wild, met een niet zo volle tank de bocht om ga, zit de benzine aan een kant van de tank. dan zuigt je pomp lucht aan.
zelf rij ik niet zo wild, dus heb ik dat niet noodig.
bij zit er bus een aanvoer leiding van 8 mm en een retour van 6 mm onder de auto.
onder de tank een benzine filter en de pomp.
de reden is, als je wild, met een niet zo volle tank de bocht om ga, zit de benzine aan een kant van de tank. dan zuigt je pomp lucht aan.
zelf rij ik niet zo wild, dus heb ik dat niet noodig.
bij zit er bus een aanvoer leiding van 8 mm en een retour van 6 mm onder de auto.
onder de tank een benzine filter en de pomp.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Re: brandstofpomp vraagje
Oke mooi bedankt!
Dan kan ik hier alvast mee aan de gang.
Dan kan ik hier alvast mee aan de gang.
-
- C gevonden
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di jan 12, 2010 5:15 pm
- Locatie: koudum
Re: brandstofpomp vraagje
je hoeft niet beslist een andere tank te hebben.
ik heb zelf net voor het brandstoffilter een T splitsing en daar op de leiding van de retour en tank en die gaat dan eerst naar het filter en dan naar de pomp.
het werkt perfect.
ik heb zelf net voor het brandstoffilter een T splitsing en daar op de leiding van de retour en tank en die gaat dan eerst naar het filter en dan naar de pomp.
het werkt perfect.
Re: brandstofpomp vraagje
zo zit het bij mij ook...
mocht je dan toch nog ooit last hebben, kun je beter alsnog een catchtankje maken en daar je retour op laten uitkomen, als veel te veel geld moeten betalen voor een tank met retour leiding, en nog hetzelfde probleem (tenzij je een tank hebt met klotsschot)
mocht je dan toch nog ooit last hebben, kun je beter alsnog een catchtankje maken en daar je retour op laten uitkomen, als veel te veel geld moeten betalen voor een tank met retour leiding, en nog hetzelfde probleem (tenzij je een tank hebt met klotsschot)
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: brandstofpomp vraagje
En hoe moet zo'n catchtankje er uit zien?
Gewoon een "cilinder" van 1 a 2 liter?
En dan rechtop monteren?
Greetz Sander
Gewoon een "cilinder" van 1 a 2 liter?
En dan rechtop monteren?
Greetz Sander
Kadettloos...........
Re: brandstofpomp vraagje
idd iets van 1L is voldoende, als je zorgt dat de retour er ook op uitkomt moet dat wel goedkomen.
denk evt aan een ontluchting de gewone tank in, dan weet je zeker dat hij altijd vol zit.
als je hem plat legt (in een sedan bijv) en dan lager als je eigen tank, loopt ie mooi helemaal vol. en is de standaardleiding vanuit je tank naar de catch tank ook dik genoeg, die hoeft dan enkel het verbruik aan te vullen.
denk evt aan een ontluchting de gewone tank in, dan weet je zeker dat hij altijd vol zit.
als je hem plat legt (in een sedan bijv) en dan lager als je eigen tank, loopt ie mooi helemaal vol. en is de standaardleiding vanuit je tank naar de catch tank ook dik genoeg, die hoeft dan enkel het verbruik aan te vullen.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 95
- Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
- Locatie: Alphen (N.Br.)
Re: brandstofpomp vraagje
een catch tankje kun je ook zelf maken.
ik heb er 1 gemaakt van een flesje hero fruit ontbijt:D, 2 kleine gaatjes er in bij de hals van de fles. en dan de slang van de carterontluchting voorbij de gaatjes steken en klaar is kees:D
ik heb er 1 gemaakt van een flesje hero fruit ontbijt:D, 2 kleine gaatjes er in bij de hals van de fles. en dan de slang van de carterontluchting voorbij de gaatjes steken en klaar is kees:D
Re: brandstofpomp vraagje
Ik denk dat je de vraag niet helemaal begrepen heb. Maar ik zou hem dus niet van een Hero flesje maken.
Eventueel een oude brandblusser die goed schoon is van binnen zou ik je eerder aanraden.
En ja je hebt een retour nodig.
Eventueel een oude brandblusser die goed schoon is van binnen zou ik je eerder aanraden.
En ja je hebt een retour nodig.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: brandstofpomp vraagje
Het gaat over een catchtank voor de brandstofpomp, niet over een carterontluchting...beest1386 schreef:een catch tankje kun je ook zelf maken.
ik heb er 1 gemaakt van een flesje hero fruit ontbijt:D, 2 kleine gaatjes er in bij de hals van de fles. en dan de slang van de carterontluchting voorbij de gaatjes steken en klaar is kees:D
Overigens is dat plastic flesje op den duur waarschijnlijk ook niet bestand tegen olie en zal hij oplossen.
Voor de brandstofpomp-catchtank zou ik wel iets degelijkers gebruiken in ieder geval. het brandblusser idee is goed. Ding rechtop monteren, nippel onderaan naar de pomp toe en drie nippels bovenaan, 1 naar de tank toe voor de aanvoer, 1 voor de retourleiding op aan te sluiten en 1 om aan te sluiten op de tankontluchting zodat hij vol blijft zitten.
Saab powerrr
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 95
- Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
- Locatie: Alphen (N.Br.)
Re: brandstofpomp vraagje
maar wat heeft dan het nut van een brandstof catch tank? is dat om het overtollige brandstof op te vange die retour zou komen? las dan in je tank een extra pijpje waar je retour op komt
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: brandstofpomp vraagje
De aanvoer van de tank naar de pomp zit op een bepaalde plaats in de tank. als de tank nu bijna leeg is ( kwart vol bij is soms al genoeg) kan het gebeuren dat je in de bochten de benzine naar de adere kant van de tank drukt en dan kan de pomp alleen lucht aanzuigen. Bij een carburateur motor is dat geen issue omdat je vlotterkamers een buffer vormen en de pomp er tegenkan om droog te lopen. Een goede injectietank heeft schotten om de benzine op zijn plaats in de tank te houden zodat de pomp niet droog komt te staan. Echter bij extreem gebruik of als deze schotten niet aanwezig zijn is het een makkelijke oplossing om een catchtank te plaatsen. Deze komt niet zo snel droog te staan doordat hij een kleine voorraad benzine vasthoudt die niet weg kan stromen in de bochten. Door de retourleiding hier ook op aan te sluiten zorg je er extra voor dat hij gevuld blijft.
Saab powerrr
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten