zonder einddemper door de keuring

Stel hier je vragen/opmerkingen mbt de APK of RDW.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door beest1386 »

er mag zelfs 1 rechte pijp van voor naar achter getrokke worden, zo lang hij aar gas dicht is.
een uitlaat moet gas dicht zijn. maakt niet uit hoeveel herrie hij maakt.
de gene die er niet zo blij mee zal zijn als je het zou doen, zijn de popo's (politie)
die gaan dus wel over decibel's beginne.
maar voor de keuring geen probleem.

Grtz jack
basje
C geïnteresseerd
Berichten: 91
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 11:44 am

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door basje »

ja ik heb nog ergens een nieuwe uitlaat gevonden voor 60 euro. En auto is inmiddels door de keuring. Bedankt voor informatie en reacties. Ik rij er vrolijk mee rond.
kevin
C ervaren
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 10:24 pm
Locatie: odiliapeel

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door kevin »

@ opvolger:je bedoelt denk ik de spiegel met raam in je eerste zin?

Betreft auto's voor een bepaald jaar. Die regels zijn idd een heel stuk anders. Schijnt dat het vermogen en moter inhoud er bij zo'n auto's niet toe doet?

gr, kevin
Greetz Kevin
Opvolger
Beheerder
Berichten: 420
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 11:21 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door Opvolger »

klopt, spiegel was niet verstelbaar vanaf binnenuit, maar dat hoefde in dat jaar nog niet.

Vermogen staat niet op papier, als eigenaar moet je er voor zorgen dat je papieren kloppen bij je auto.

dus dat is juist.

maar je mag je vermogen niet met meer dan 40%(als ik het goed heb) verhogen.

Maar al koop je een auto met meer vermogen en het vermogen staat niet op papier, overtreed je opzich niet de wet, omdat je een auto gekocht hebt met de juiste informatie op de papieren... Het klopt dus zover jij kan weten...

Beste is gewoon even langs de RDW met je 2.0E of 2.4E. Als deze er APK waardig in ligt, krijg je het vermogen netjes op je papieren. Kan je verzekering ook nooit moeilijk doen als je ooit een ongeluk krijgt.
By ikke geschryfd
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door gabbermaikel »

tegenwoordig is het nog maar 20% wat er bij mag aan vermogen zonder herkeuring. Dat is tegelijk veranderd met de keurings eisen, eerst was het voor auto's van voor 1973 kwa keuring simpel maar voor andere auto's vrij moeilijk, tegenwoordig is het voor alle auto's van voor 1997 ofzo heel simpel
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door beest1386 »

20 of 40%...... maakt mij allemaal niet uit, alles wat niet mag is leuk om t doen hahahahaha.
bij mij op men papieren staat nog geen eens hoeveel vermogen ik heb maar wel het aantal cil. dus dan mag je er in gooien wat je maar wilt zo lang het maar 4 cilinder is :D.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door Tijs »

beest1386 schreef:20 of 40%...... maakt mij allemaal niet uit, alles wat niet mag is leuk om t doen hahahahaha.
bij mij op men papieren staat nog geen eens hoeveel vermogen ik heb maar wel het aantal cil. dus dan mag je er in gooien wat je maar wilt zo lang het maar 4 cilinder is :D.
helaas is er voor jou kenteken wel een type keur afgegeven, en daar staat wel hoeveel cc en kw je motortje is.
ik zou voor die 5 tientjes niet moeilijk doen, en gewoon laten herkeuren.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door beest1386 »

Tijs schreef:
beest1386 schreef:20 of 40%...... maakt mij allemaal niet uit, alles wat niet mag is leuk om t doen hahahahaha.
bij mij op men papieren staat nog geen eens hoeveel vermogen ik heb maar wel het aantal cil. dus dan mag je er in gooien wat je maar wilt zo lang het maar 4 cilinder is :D.
helaas is er voor jou kenteken wel een type keur afgegeven, en daar staat wel hoeveel cc en kw je motortje is.
ik zou voor die 5 tientjes niet moeilijk doen, en gewoon laten herkeuren.
nee hoor tijs die van mij niet, op mijn kentekenbewijs staat er niet bij hoeveel cc hij is:D.
maar inderdaad voor 5 tientjes late herkeuren is niks;)
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door joel »

beest1386 schreef:
Tijs schreef:
beest1386 schreef:20 of 40%...... maakt mij allemaal niet uit, alles wat niet mag is leuk om t doen hahahahaha.
bij mij op men papieren staat nog geen eens hoeveel vermogen ik heb maar wel het aantal cil. dus dan mag je er in gooien wat je maar wilt zo lang het maar 4 cilinder is :D.
helaas is er voor jou kenteken wel een type keur afgegeven, en daar staat wel hoeveel cc en kw je motortje is.
ik zou voor die 5 tientjes niet moeilijk doen, en gewoon laten herkeuren.
nee hoor tijs die van mij niet, op mijn kentekenbewijs staat er niet bij hoeveel cc hij is:D.
maar inderdaad voor 5 tientjes late herkeuren is niks;)

op het kentekenbewijs staat niet hoeveel cc hij heeft nee. maar op de typegoedkeur die het rdw aan je chassisnummer plakt wel
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door Tijs »

idd, je kenteken papieren zijn niet gelijk aan je typekeur, het kenteken papier is gewoon niet compleet.
bij geen enkele c kadett staat het aantal cc's op kenteken, maar op typekeur wel.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door gabbermaikel »

bij de herkeurde c kadettjes wel neem ik aan? anders ben je alsnog steeds de lul als de politie je aan houdt(dat ben je toch wel maar dan minder)
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
bv555
C gevonden
Berichten: 14
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 5:28 pm

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door bv555 »

Staat nergens dat er ramen in moeten zelfs was voor ons in het verleden een geweldige stok achter de deur voor de te donkere ramen die waren naar beneden en ging spontaan niet meer naar boven is aardig wat keren gelukt.
Uitlaat moet gas dicht zijn daar mee ben je gedekt wat de DB,s betreft maak je niet druk de meeste oldtimer hebben geen vermelding van uitlaat db,s in het kenteken register.
Bij onze vorige kadett hadden een open pijp met een klein dempertje voor de grootste klappen eruit er halen klonk heerlijk met de 2 liter erin.

bvs
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door gabbermaikel »

blindering op de voorruiten word toch ook gewoon door de keurmeester beoordeeld? dat is gewoon naar eigen inzicht van de keurmeester, en als die het goed vind dan mag het gewoon. En dat is met het uitlaat geluid eigenlijk ook, daar kunnen ze geloof ik wel wat van zeggen als het enorm luid is, maar ook daar geld weer dat het de keurmeester is die bepaald of het wel of niet mag.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door coinoperator »

Blindering is regelgebonden
vertrokken
bv555
C gevonden
Berichten: 14
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 5:28 pm

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door bv555 »

gabbermaikel schreef:blindering op de voorruiten word toch ook gewoon door de keurmeester beoordeeld? dat is gewoon naar eigen inzicht van de keurmeester, en als die het goed vind dan mag het gewoon. En dat is met het uitlaat geluid eigenlijk ook, daar kunnen ze geloof ik wel wat van zeggen als het enorm luid is, maar ook daar geld weer dat het de keurmeester is die bepaald of het wel of niet mag.
Ja dat is een feit de ruiten blinderen en de uitlaat wordt beoordeeld door de RDW keurmeester maar het vervelende in dit land is dat er 2 soorten regelgeving naast elkaar lopen de heren in het blauw hanteren iets andere regels dan de rdw .
RDW doet de technische staat van een voertuig en de politie hanteerd de wegenverkeerswet kortom het is een zooitje hier van de een mag dit wel en van de ander niet.
Ik heb jaren in het tuningswereldje meegdraaid en div auto,s verbouwd maar ben van ellende gestopt en hebben nu de coupe en een nieuwe smart.
Dus deze vragen blijven altijd onbeantwoord naar tevredenheid van de vragensteller.
Maar zoals ik al schreef de uitlaat db,s staan niet vermeld voor onze oldtimers dus je kunt redelijk vrij sleutelen aan je uitlaat :) maar hou het netjes qua geluid voor je buren en de omgeving.

bvs555
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten