zonder einddemper door de keuring

Stel hier je vragen/opmerkingen mbt de APK of RDW.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

basje
C geïnteresseerd
Berichten: 91
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 11:44 am

zonder einddemper door de keuring

Bericht door basje »

Mijn kadettje gaat binnenkort naar de APK en nu vroeg ik me af aangezien mien einddemper er onder uit is gerot. Of ik door de keuring kom als ik hier gewoon een buis aan maak die dan wel onder de auto uitkomt. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft. Want ik weet niet wat voor effect het heeft op uitstoot en decibels. Ik hoopte er iig gemakkelijk mee weg te komen door er gewoon een buis op de maken. Want het stuk buis wat aan de middendemper zit is er ook afgebroken. Deze buis wordt smaller waar de einddemper erop komt. Dus ik kom er denk ik ook niet mee weg met een einddemper op deze buis. Dan moet ik al nieuwe middendemper en einddemper kopen.

gr. bas
Laatst gewijzigd door basje op di okt 19, 2010 12:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
basje
C geïnteresseerd
Berichten: 91
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 11:44 am

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door basje »

ohh en het betreft trouwens een gewone 1.2s geen een of andere jankende tot 9.000 toeren gaande 2.0 16v.
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door schrump »

als de herrie binnen de grenzen blijft, is er niets aan de hand.

trouwens, er zijn ook uitlaten voor kadett-C zonder eind demper
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
basje
C geïnteresseerd
Berichten: 91
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 11:44 am

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door basje »

oh okee, maar opzich maakt het zo niet veel herrie maar ik weet niet tot hoeveel dB je mag? 95 ofzo
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door Tijs »

jep 95.

maar ze meten alleen bij twijfel.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
basje
C geïnteresseerd
Berichten: 91
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 11:44 am

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door basje »

hmmm dan kan het zo denk ik wel.. maar misschien toch iemand die er al eens succesvol mee door de keuring is gekomen ?
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door Tijs »

ik lees nu trouwens pas dat het alleen voor de apk is...
bij de apk meten ze helemaal geen decibel...
alleen bij een motorkeuring bij de rdw...

al heb je geen dempers onder je auto, komt ie nog door de apk, als ie maar gas dicht is.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
basje
C geïnteresseerd
Berichten: 91
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 11:44 am

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door basje »

aaah okee dat is dan weer mooi:D dan houd ik denk ik gewoon een middendemper met buis. Opzich klinkt hij niet zo heel hard nu alleen maar hopen dan meneer de agent dat ook vind.
basje
C geïnteresseerd
Berichten: 91
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 11:44 am

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door basje »

eindconclusie: De gehele uitlaatlijn was rot. Dus toch maar nieuwe gehaald.
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door gabbermaikel »

Tijs schreef:ik lees nu trouwens pas dat het alleen voor de apk is...
bij de apk meten ze helemaal geen decibel...
alleen bij een motorkeuring bij de rdw...

al heb je geen dempers onder je auto, komt ie nog door de apk, als ie maar gas dicht is.
het is naar inzicht van de keurmeester als ik het goed heb, maar ik heb auto's door de keuring zien komen waar een pijp van 7.5cm onder zat zonder enige demping en daarbij trilden de ramen gewoon in het pand
dus het komt er eigenlijk op neer dat je gewoon een stuk pijp vanaf je spruitstuk naar de zijkant van de auto kan maken als uitlaat(want die dikke pijp had ook de uitgang op de zijkant)
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door Tijs »

gabbermaikel schreef:
Tijs schreef:ik lees nu trouwens pas dat het alleen voor de apk is...
bij de apk meten ze helemaal geen decibel...
alleen bij een motorkeuring bij de rdw...

al heb je geen dempers onder je auto, komt ie nog door de apk, als ie maar gas dicht is.
het is naar inzicht van de keurmeester als ik het goed heb, maar ik heb auto's door de keuring zien komen waar een pijp van 7.5cm onder zat zonder enige demping en daarbij trilden de ramen gewoon in het pand
dus het komt er eigenlijk op neer dat je gewoon een stuk pijp vanaf je spruitstuk naar de zijkant van de auto kan maken als uitlaat(want die dikke pijp had ook de uitgang op de zijkant)
dat mag dus niet, want je uitlaat mag pas na het laatste raam (wat open kan) naar buiten komen....
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
pascalm
C liefhebber
Berichten: 177
Lid geworden op: za jul 18, 2009 10:29 am
Locatie: Nederland

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door pascalm »

Dat klopt, i.v.m. veiligheid. Ik maak zelf bijna altijd de uitlaat naar de zijkant, vind ik mooier en klinkt zeer goed. Ik gebruik dan wel vaak een Amerikaanse middendemper! :)
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door gabbermaikel »

Tijs schreef:
gabbermaikel schreef:
Tijs schreef:ik lees nu trouwens pas dat het alleen voor de apk is...
bij de apk meten ze helemaal geen decibel...
alleen bij een motorkeuring bij de rdw...

al heb je geen dempers onder je auto, komt ie nog door de apk, als ie maar gas dicht is.
het is naar inzicht van de keurmeester als ik het goed heb, maar ik heb auto's door de keuring zien komen waar een pijp van 7.5cm onder zat zonder enige demping en daarbij trilden de ramen gewoon in het pand
dus het komt er eigenlijk op neer dat je gewoon een stuk pijp vanaf je spruitstuk naar de zijkant van de auto kan maken als uitlaat(want die dikke pijp had ook de uitgang op de zijkant)
dat mag dus niet, want je uitlaat mag pas na het laatste raam (wat open kan) naar buiten komen....
dus met ramen die vast zitten(bijvoorbeeld lexaan) mag het dan weer wel, dan zal dat misschien de reden wel zijn
alleen volgens mij was er toen wel iets anders, want ik heb ooit gehoord dat je je spiegel wel moest kunnen verstellen, en dat is best wel moeilijk al je raam niet open kan en je zo'n handmatig verstelbare spiegel hebt(zoals een kadett)
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door Tijs »

volgens mij moeten ramen sowieso open kunnen, of je nou spiegels van binnen uit kunt verstellen of niet.
mensen met een vast lexaan raam moeten het raam er bij de apk uit halen of toch op het mechanisme maken..
bij een c kadett zonder klapramen achter, kan de uitlaat er dus neit eerder als de portier uit komen.

als je klapramen hebt, zul je dus pas achter je wiel naar butien kunnen komen.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Opvolger
Beheerder
Berichten: 420
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 11:21 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: zonder einddemper door de keuring

Bericht door Opvolger »

als je een 74-er heb, hoeft je raam nog niet van binnen uit verstelbaar te zijn... maar in de zomer een raampje open kunnen draaien is wel zo lekker....

wegrenner heeft ooit een B-kadett gehad met een kapot raam meganisme, plank hout, dicht dat raam... eerst er op afgekeurd (zelfde als geen werkende aanjager). maar dit bleek allemaal niet te hoeven voor een auto uit 67. :) (kachel/aanjager pas in 69 ofzo en spiegel afstellen na 74). dus weer terug en wel een apk er op :)....
By ikke geschryfd
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten