apk en dubbele carburateurs
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
apk en dubbele carburateurs
Wat zegt het apk station,over dubbele carburateurs?Is dit een probleem,of wordt de auto daarop niet afgekeurd?
dat is dat 40% vermogensverhaal. Haal je 40% meer vermogen uit een motor (zelfde aantal cilinders) dan moet je officieel een RDW keuring uitvoeren. Een pietjepreciese keurmeester beschouwd de auto dan als zijnde een niet straat-legale voertuig en zal hem niet keuren. of deze keurmeesters bestaan? geen idee; je zult hem maar net treffen
Cilinderinhoud is geen keuringseis, en hoeft dus niet bekeken te worden, alleen het aantal cilinders.
Dus je mag een auto niet afkeuren omdat er een andere motor in ligt, als het aantal cilinders goed is.
Bij een politiecontrole is het een ander verhaal, dat wel, maarja, de wet en de apk zijn het wel vaker niet eens
De 40% eis geldt dus ook alleen bij kentekenkeuring, bij apk eveneens niet van belang.
Dus je mag een auto niet afkeuren omdat er een andere motor in ligt, als het aantal cilinders goed is.
Bij een politiecontrole is het een ander verhaal, dat wel, maarja, de wet en de apk zijn het wel vaker niet eens
De 40% eis geldt dus ook alleen bij kentekenkeuring, bij apk eveneens niet van belang.
2 carburateurs is geen enkel probleem, zolang de uitstoot binnen de limieten valt.
Al maak je er een zelfbouwinjectie oid op, zolang de brandstofsoort op het kenteken klopt, en de uitstoot is alles goed.
@Danoontje: veel keuringsstations zijn "bang" om oldtimers te keuren, weigeren mogen ze niet, behalve als ze bijv geen diesels mogen keuren en je een diesel bij hebt, of een auto die te hoog is, of een auto die bijv niet op de brug kan omdat hij te laag is oid.
Wel kunnen ze bijv een hoog tarief rekenen zodat je alsnog ergens anders heen gaat, maar in principe zijn ze verplicht om je auto te keuren als ze daarvoor bevoegd zijn.
Ikzelf heb er geen problemen mee om oldtimertjes te keuren, zijn ook maar normale auto's die aan dezelfde eisen moeten voldoen, maar heb wel verhalen gehoord over iemand die met een jaren 70 chevy aankwam, ze keken de auto een keer aan en zeiden dat het 150 euro kostte om te keuren omdat hij zo oud was.
Was volgens hun meer werk
Al maak je er een zelfbouwinjectie oid op, zolang de brandstofsoort op het kenteken klopt, en de uitstoot is alles goed.
@Danoontje: veel keuringsstations zijn "bang" om oldtimers te keuren, weigeren mogen ze niet, behalve als ze bijv geen diesels mogen keuren en je een diesel bij hebt, of een auto die te hoog is, of een auto die bijv niet op de brug kan omdat hij te laag is oid.
Wel kunnen ze bijv een hoog tarief rekenen zodat je alsnog ergens anders heen gaat, maar in principe zijn ze verplicht om je auto te keuren als ze daarvoor bevoegd zijn.
Ikzelf heb er geen problemen mee om oldtimertjes te keuren, zijn ook maar normale auto's die aan dezelfde eisen moeten voldoen, maar heb wel verhalen gehoord over iemand die met een jaren 70 chevy aankwam, ze keken de auto een keer aan en zeiden dat het 150 euro kostte om te keuren omdat hij zo oud was.
Was volgens hun meer werk
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
In een winkel mogen ze ook niet weigeren je iets te verkopen, hetzelfde geld voor een APK keuring. Als jij je auto wilt laten keuren en die keurmeester wil dat niet dan heeft hij toch mooi pech, volgens de wet mag hij dat namelijk niet weigeren. Dus moet hij hem toch keuren en dan zal hij hem of af moeten keuren of goed moeten keuren. afkeuren kan hij hem niet want er is niks verkeerd, het is immers nog steeds een 4 cilinder. gevolg; goedkeur.
APK is geen enkel probleem, zolang het aantal cilinders maar klopt en de uitstootwaardes niet overschreden worden. dubbele carbs is geen enkel probleem voor de apk.
carbs of turbo's e.d. hoeven niet op het kentekenbewijs vermeld te staan. Vermogen wordt vastgesteld aan de hand van de fabrieksopgave voor de motorcode in het blok. eventuele aanpassingen worden dus niet meegeteld oid.
APK is geen enkel probleem, zolang het aantal cilinders maar klopt en de uitstootwaardes niet overschreden worden. dubbele carbs is geen enkel probleem voor de apk.
carbs of turbo's e.d. hoeven niet op het kentekenbewijs vermeld te staan. Vermogen wordt vastgesteld aan de hand van de fabrieksopgave voor de motorcode in het blok. eventuele aanpassingen worden dus niet meegeteld oid.
Saab powerrr
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast