Pietje schreef:De assen daar kun je niks van gebruiken.
De versn bak ook niet waarschijnlijk omdat die te groot is (dacht ik).
Ik heb toen uit een omega 2.4 de motor gehaald en de rest allemaal laten zitten het enige wat ik nodig had was de motor ook het inlaatspruitstuk en uitlaat en injectie systeem heb ik er niet van gebruikt.
meen dat er laatst nog eentje op marktplaats stond waar een omega bak in scheen te zitten.
gehoord ja,heb je ook de tunnels gezien ?
natturlijk past die bak er in, en in duitsland rijdt ook een c coupe rond met de onahankelijke ophanging van de omega,maar moet je niet kijken naar de hoeveelheid werk die er in gaat zitten om dat er in /aan te krijgen
dan terug naar de bak,moet er ook een speciale aandrijfas gemaakt worden met het schuifstuk in de as,want dat gaat bij een omegabak helaas niet,dus uitendeloijk kan je zonder teveel werk veel beter bij het
standaard spul blijven dat werkt het fijnst
(praat uit ervaring heb hier beide systemen liggen en ingebouwd gehad)
achteras
vooras
tussenas
remmerij (alleen voor of zowel voor als achter?)
voorschokbrekers en veren??
En de tank??
Dan nog een vraag over die verhoudingen met de achteras en tussen as...ik lees overal dat je 2 verhoudingen hebt...welke is het meest verkrijgbaar? wat zijn de verschillen etc...?
Het overbouwen zal me wel lukken, anders is r pa de ex-monteur nog, alleen de kennis van de juiste onderdelen ontbreekt me dus hoop dat jullie deze met mij willen delen?
veel voorkomend zijn de verhouding 3.89(errug kort,maar de meest voorkomende)
wat minder de 3.67 (mijn personelijke favo)
zeldzaam de 3.44 (de langste)
de tank,als je naar injectie gaat ben je sowieso een retour nodig,dus een andere tank
guusje ik wil je niet gek maken maar heb eerbied voor de allerlangste overbrenging 3.18
In ieders geval mocht je besluiten om je auto om te gaan bouwen naar een mooie CIH of een DOHC of OHV.
Een paar dingen moet je dan even aanpassen sowieso (manier zoals ik het zou doen en let wel ik ben en pinten****er)
-Vooras 1.6S (minimaal)
-Achteras 1.6S (minimaal).
-5 Versnellingsbak (Manta / Rekord / Ascona)
-Tussenas Manta / Ascona B automaat. (of je orginele 1.6S tussenas in laten korten)
-Benzinetank met een Aan en Afvoer.
-2.2 geventileerde Rekord E schijven voor met 2.2 Klauwen. (let wel met remmerij kun je alle kanten op daar maken we een keer een apart topic voor aan.
-Evt Schijfremmen achter. (vraag Mark VDS Car hifi of mij voor setjes. Willen we je best mee verder helpen).
Ik heb nog wat dingen niet genoteerd maar ik denk dat ik binnenkort gewoon wat topics aanmaak:
-Ombouw 1.6S
-ombouw 2.0E
-Ombouw 2.2E / 2.4E
-Ombouw C20XE (2.0 16V).
-Ombouw C20NE (2.0 8V) Worden die er ingebouwd?? jazeker.
guusje ik wil je niet gek maken maar heb eerbied voor de allerlangste overbrenging 3.18
daar had ik ff niet aan gedacht, thanks Peter
maar deze zat nooit standaard in een kadett voor zover ik weet,die andere wel.
maar de kans dat Danoon die tegenkomt is zo goed als nihil
net zomin als de
3,70 (ascona 1.6n)
de
4,375(ascona 1.3s)
heb ff gepraat met iemand hiero die zelf 6 kadett's heeft en flink wat onderdelen...en heb besloten ff te wachten met een flinke ombouw (of ik moet n goedkoop wrak vinden met alles erop) en daarvoor in de plaats ipv mijn 12N een 12S erin te leggen...scheelt toch IETS
ja dat wist ik, dan moet je een tank hebben van bv. een 1.6, daar zit standaart een retourleiding op. Maar ik weet niet waar die retour voor dient, en of dit zelf te maken is. Toch bedankt voor de reactie!