dubbele carburator van kadett B 1100Rally
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C liefhebber
- Berichten: 183
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 3:50 pm
- Locatie: meeuwen
dubbele carburator van kadett B 1100Rally
hallo,
kheb een dubbele carburator van een opel kadett b 1100rally gekocht maar heb even een paar vragen:
waar vindt jezon dichtingsset? kan ze helaas niet bestellen bij mijn garagist
geleide lagers die erin zitten? waar kank deze bestellen? deze zouden niet meer goed zijn en normaalzoude ze opt net te bestelle zijn ma waar?
iemand ervaring of raad?
groetjes
kheb een dubbele carburator van een opel kadett b 1100rally gekocht maar heb even een paar vragen:
waar vindt jezon dichtingsset? kan ze helaas niet bestellen bij mijn garagist
geleide lagers die erin zitten? waar kank deze bestellen? deze zouden niet meer goed zijn en normaalzoude ze opt net te bestelle zijn ma waar?
iemand ervaring of raad?
groetjes
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
-
- C liefhebber
- Berichten: 127
- Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Wil je eens wat foto's plaatsen misschien?
Ik ben namelijk bezig een dubbele carburateursset te bouwen. 2 solex-carburateurs, met een brug ertussen door TopperTheo gemaakt.
Ben nu bezig met de koppelingen tussen beide, daarna alles passend slijpen.
Maar omdat ik heb gehoord dat die setjes die ik nu maak voor een B-kadett rally werden geleverd, ben ik benieuwd of dat zo'n setje is als jij heb! Wie weet kan ik aan die foto wat dingen zien die mij wat idee
Ik ben namelijk bezig een dubbele carburateursset te bouwen. 2 solex-carburateurs, met een brug ertussen door TopperTheo gemaakt.
Ben nu bezig met de koppelingen tussen beide, daarna alles passend slijpen.
Maar omdat ik heb gehoord dat die setjes die ik nu maak voor een B-kadett rally werden geleverd, ben ik benieuwd of dat zo'n setje is als jij heb! Wie weet kan ik aan die foto wat dingen zien die mij wat idee
-
- C liefhebber
- Berichten: 183
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 3:50 pm
- Locatie: meeuwen
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Ik heb wel een foto van zon ding gezien een tijdje terug.
Het lijken 2 standaard teurs maar ze hebben een gemeenschappelijke as nog en een paar speciale onderdelen die ze koppelt.
Ik kon toen wel een spruitstuk kopen op ebay maar heb er vanaf gezien omdat 2 standaard jusslurpers niet zomaar om te bouwen zijn.
Het lijken 2 standaard teurs maar ze hebben een gemeenschappelijke as nog en een paar speciale onderdelen die ze koppelt.
Ik kon toen wel een spruitstuk kopen op ebay maar heb er vanaf gezien omdat 2 standaard jusslurpers niet zomaar om te bouwen zijn.
vertrokken
-
- C liefhebber
- Berichten: 183
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 3:50 pm
- Locatie: meeuwen
hey,
srr ma heb nog geen tijd gehad vo fotokes... de mijne gak verkope... kheb namelijk een weber incl spruitstuk en een dubbele carburateur (andere) gekocht... kga de dubbele carburateur dit jaar erop zetten deze is al is uiteen geweest daarmee spaart me weer wat tijd uit
zodrak tijd heb zalk van alles is e fotoke maken
grtjs
srr ma heb nog geen tijd gehad vo fotokes... de mijne gak verkope... kheb namelijk een weber incl spruitstuk en een dubbele carburateur (andere) gekocht... kga de dubbele carburateur dit jaar erop zetten deze is al is uiteen geweest daarmee spaart me weer wat tijd uit
zodrak tijd heb zalk van alles is e fotoke maken
grtjs
[quote="Magnus O."]Wil je eens wat foto's plaatsen misschien?
Ik ben namelijk bezig een dubbele carburateursset te bouwen. 2 solex-carburateurs, met een brug ertussen door TopperTheo gemaakt.
Ben nu bezig met de koppelingen tussen beide, daarna alles passend slijpen.
Wil jij wat foto's maken van dat zelfbouwbruggetje ?
Ik ben benieuwd hoe je tussen de beide kanalen nog een extra kanaal hebt gemaakt, ik heb nl ook een originele dubbele solex
Ik ben namelijk bezig een dubbele carburateursset te bouwen. 2 solex-carburateurs, met een brug ertussen door TopperTheo gemaakt.
Ben nu bezig met de koppelingen tussen beide, daarna alles passend slijpen.
Wil jij wat foto's maken van dat zelfbouwbruggetje ?
Ik ben benieuwd hoe je tussen de beide kanalen nog een extra kanaal hebt gemaakt, ik heb nl ook een originele dubbele solex
Laatst gewijzigd door erny70 op ma feb 25, 2008 12:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
ik heb toen der tijd dat bruggetje gemaakt.
ik heb geen tussen buis gemaakt zoals dat bij de orgineele sr wel zit omdat het lastig is om dat te maken en onzinnig is in mijn ogen.
als je nu eens kijkt naar hoe de weber set gebouwd is voor de 1200 dan zie je dat deze ook niet met elkaar verbonden is en ook is het kleine gaatje van de uitlaat afgedicht maar dus gewoon prima loopt dus waarom zou je dan bij de solex wel de kanaalen met elkaar verbinden en het uitlaat gaatje er op bouwen?
het orgineele sr spruitstuk wat jij hebt daar zit zeker ook nog die ingang voor de uitlaat gassen op zeker???
waar is jou inlaat inwendig lek dan? zeker van je uitlaatgassen naar je inlaat? als dat zo is dan moet je gewoon je kleine gaatje van je uitlaat afdichten door er een boutje in te draaien en dan doe je je spruitstuk er weer op en heb je nergens meer last van.
groeten.
ik heb geen tussen buis gemaakt zoals dat bij de orgineele sr wel zit omdat het lastig is om dat te maken en onzinnig is in mijn ogen.
als je nu eens kijkt naar hoe de weber set gebouwd is voor de 1200 dan zie je dat deze ook niet met elkaar verbonden is en ook is het kleine gaatje van de uitlaat afgedicht maar dus gewoon prima loopt dus waarom zou je dan bij de solex wel de kanaalen met elkaar verbinden en het uitlaat gaatje er op bouwen?
het orgineele sr spruitstuk wat jij hebt daar zit zeker ook nog die ingang voor de uitlaat gassen op zeker???
waar is jou inlaat inwendig lek dan? zeker van je uitlaatgassen naar je inlaat? als dat zo is dan moet je gewoon je kleine gaatje van je uitlaat afdichten door er een boutje in te draaien en dan doe je je spruitstuk er weer op en heb je nergens meer last van.
groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
[quote="toppertheo"]ik heb toen der tijd dat bruggetje gemaakt.
ik heb geen tussen buis gemaakt zoals dat bij de orgineele sr wel zit omdat het lastig is om dat te maken en onzinnig is in mijn ogen.
als je nu eens kijkt naar hoe de weber set gebouwd is voor de 1200 dan zie je dat deze ook niet met elkaar verbonden is en ook is het kleine gaatje van de uitlaat afgedicht maar dus gewoon prima loopt dus waarom zou je dan bij de solex wel de kanaalen met elkaar verbinden en het uitlaat gaatje er op bouwen?
het orgineele sr spruitstuk wat jij hebt daar zit zeker ook nog die ingang voor de uitlaat gassen op zeker???
waar is jou inlaat inwendig lek dan? zeker van je uitlaatgassen naar je inlaat? als dat zo is dan moet je gewoon je kleine gaatje van je uitlaat afdichten door er een boutje in te draaien en dan doe je je spruitstuk er weer op en heb je nergens meer last van.
Het verbinden van de twee inlaten vind ik ook niet echt nodig, maar op dat tussen kanaal zitten twee vacuum aansluitingen die je echt nodig hebt.
Namelijk, de vacuumvervroeging van je ontsteking, en de slang die naar de rembekrachtiger loopt.
Stel dat je die twee wel aan zou sluiten, maar dan op elke inlaat een van de twee, dan is je vacuum (Lees onderdruk) niet meer gelijk.
En zal de vulling van de voorste 2 cilinders niet gelijk zijn aan de achterste 2 cilinders.
ik heb geen tussen buis gemaakt zoals dat bij de orgineele sr wel zit omdat het lastig is om dat te maken en onzinnig is in mijn ogen.
als je nu eens kijkt naar hoe de weber set gebouwd is voor de 1200 dan zie je dat deze ook niet met elkaar verbonden is en ook is het kleine gaatje van de uitlaat afgedicht maar dus gewoon prima loopt dus waarom zou je dan bij de solex wel de kanaalen met elkaar verbinden en het uitlaat gaatje er op bouwen?
het orgineele sr spruitstuk wat jij hebt daar zit zeker ook nog die ingang voor de uitlaat gassen op zeker???
waar is jou inlaat inwendig lek dan? zeker van je uitlaatgassen naar je inlaat? als dat zo is dan moet je gewoon je kleine gaatje van je uitlaat afdichten door er een boutje in te draaien en dan doe je je spruitstuk er weer op en heb je nergens meer last van.
Het verbinden van de twee inlaten vind ik ook niet echt nodig, maar op dat tussen kanaal zitten twee vacuum aansluitingen die je echt nodig hebt.
Namelijk, de vacuumvervroeging van je ontsteking, en de slang die naar de rembekrachtiger loopt.
Stel dat je die twee wel aan zou sluiten, maar dan op elke inlaat een van de twee, dan is je vacuum (Lees onderdruk) niet meer gelijk.
En zal de vulling van de voorste 2 cilinders niet gelijk zijn aan de achterste 2 cilinders.
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
dat verschil in vacuum is alleen van toepassing als je remt (dan pas neem hij lucht af van de cilinder) en als je remt geef je meestal geen gas en zul je dus ook niks merken van het verschil in vacuum in de inlaat omdat je immers geen gas geeft. ps, de lucht afname door de rem is maar minimaal vergeleken wat de motor aanzuigt.erny70 schreef: Het verbinden van de twee inlaten vind ik ook niet echt nodig, maar op dat tussen kanaal zitten twee vacuum aansluitingen die je echt nodig hebt.
Namelijk, de vacuumvervroeging van je ontsteking, en de slang die naar de rembekrachtiger loopt.
Stel dat je die twee wel aan zou sluiten, maar dan op elke inlaat een van de twee, dan is je vacuum (Lees onderdruk) niet meer gelijk.
En zal de vulling van de voorste 2 cilinders niet gelijk zijn aan de achterste 2 cilinders.
en een weber setje heeft dit ook zo aangesloten en dit veroorzaakt geen problemen.
zie maar op de foto van mijn city met dubbelecarb daar zie je dat op de verste inlaat een verdelertje zit waar de rembekrachtiger en de vacuum vervroeger op geschroeft zitten en dit zit dus op 2 cilinders.
groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten