As GT/E 1000serie
Moderator: JvV
As GT/E 1000serie
Wie kan mij vertellen welke as bij de 0,87 ZF wordt geleverd?
Hoeveel toeren maakt deze as + ZF 0,87 bij 120 op de snelweg?
PS zit met de rallye te twijfelen voor een 3,67 of 3,89 verhouding in de as.
Nu kan ik gewoon 110 in de 2 rijden (sprints konden ook sneller in Budel) haha dit met een 3,44 as + ZF.
Alvast bedankt
Hoeveel toeren maakt deze as + ZF 0,87 bij 120 op de snelweg?
PS zit met de rallye te twijfelen voor een 3,67 of 3,89 verhouding in de as.
Nu kan ik gewoon 110 in de 2 rijden (sprints konden ook sneller in Budel) haha dit met een 3,44 as + ZF.
Alvast bedankt
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
-
- C gestoord
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: As GT/E 1000serie
De 1000 serie had standaard een 3:87 as achter een 0.87 ZF bak. Een 1.9E GTE een 3:44. Bij een 1000 serie kon
je ook kiezen voor een 4:11 (als ik het goed heb) achteras. En beide maken inderdaad een hoop toeren op de 120.
Dan kun je het beste nog een 3:44 rijden maar dan worden je sprinttijden inderdaad ook langer (met een 3:44
verhouding)
3:67 zit standaard in een 1.6s automaat. Die trekken ook lekker door opzich. Ligt er ook aan hoeveel vermogen je erop
wilt gaan zetten en hoeveel nm koppel je motor produceert..
je ook kiezen voor een 4:11 (als ik het goed heb) achteras. En beide maken inderdaad een hoop toeren op de 120.
Dan kun je het beste nog een 3:44 rijden maar dan worden je sprinttijden inderdaad ook langer (met een 3:44
verhouding)
3:67 zit standaard in een 1.6s automaat. Die trekken ook lekker door opzich. Ligt er ook aan hoeveel vermogen je erop
wilt gaan zetten en hoeveel nm koppel je motor produceert..
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Re: As GT/E 1000serie
Beste Jesper,
Gewoon een 20E cih motortje die fris is. Met een 3,44 heb en ZF heb ik gewonnen volgens de uitslagen.
Maar wil toch dat ik iets meer top haal denk met een 3,67 beter gaat (rij in de 4 = 1.0 ongeveer 185km/h en in de 5 zakt die naar 180 en gaat gewoon niet harder).
Maar aan de andere kant zou ik wel lekker willen toeren op de autosnelweg gewoon 120 kunnen rijden en elkaar kunnen verstaan etc.
Gewoon een 20E cih motortje die fris is. Met een 3,44 heb en ZF heb ik gewonnen volgens de uitslagen.
Maar wil toch dat ik iets meer top haal denk met een 3,67 beter gaat (rij in de 4 = 1.0 ongeveer 185km/h en in de 5 zakt die naar 180 en gaat gewoon niet harder).
Maar aan de andere kant zou ik wel lekker willen toeren op de autosnelweg gewoon 120 kunnen rijden en elkaar kunnen verstaan etc.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
-
- C gestoord
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: As GT/E 1000serie
Met een 3:67 ga je meer toeren maken en wordt je top ook minder (t.o.v. 3:44). Volgens de orginele specs zou je met een 0.87 ZF op eenjetelind schreef:Beste Jesper,
Gewoon een 20E cih motortje die fris is. Met een 3,44 heb en ZF heb ik gewonnen volgens de uitslagen.
Maar wil toch dat ik iets meer top haal denk met een 3,67 beter gaat (rij in de 4 = 1.0 ongeveer 185km/h en in de 5 zakt die naar 180 en gaat gewoon niet harder).
Maar aan de andere kant zou ik wel lekker willen toeren op de autosnelweg gewoon 120 kunnen rijden en elkaar kunnen verstaan etc.
3:89 verhouding als top +/- 185km/uur moeten halen. Alleen als jij echt 120km/uur wilt halen zonder te veel toeren
wilt maken en een hogere top wilt hebben (wat ten koste gaat van het acceleren) moet je een 3:18 verhouding hebben.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Re: As GT/E 1000serie
een 3.18 is nooit in een c-kadett as gelevert, deze is wel uit een manta a of manta b te halen, en ook daar zijn ze schaars
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: As GT/E 1000serie
Kan dat kloppen jah? Omdat een 3,44 ook 185 haal op teller. En dan rij ik nog maar ongeveer 5500 toeren in de 4 gaat die harder
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: As GT/E 1000serie
als je motor wat meer pk's geeft, kan ie nog wel harder. maar menig kadettje stopt wel zo'n beetje bij die snelheidjetelind schreef:Kan dat kloppen jah? Omdat een 3,44 ook 185 haal op teller. En dan rij ik nog maar ongeveer 5500 toeren in de 4 gaat die harder
heb met mijn station rond de 180km/h gehad, met een 5 bak getrag van een manta met een 3.89 overbrenging in de as.
toen zat ik op ongeveer 5500 toeren. maar toen was de trekkracht wel zo'n beetje op.
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
Re: As GT/E 1000serie
Ik rijd met de coupe met een 2.4 met 3.44 overbrenging over de 200 heen. (met de kleine wielen 175/50 R13).
Maar reed destijds met de sedan ook om en nabij de 180 en dan was de snelheid er ook uit. (3.44 overbrenging en 15 inch velgen).
Daarna er een 3.89 onder gezet en toen ging het optrekken al een stuk beter en er zat ook een mooie eindtop in. Hoeveel dat precies was durf ik niet meer te zeggen.
Maar reed destijds met de sedan ook om en nabij de 180 en dan was de snelheid er ook uit. (3.44 overbrenging en 15 inch velgen).
Daarna er een 3.89 onder gezet en toen ging het optrekken al een stuk beter en er zat ook een mooie eindtop in. Hoeveel dat precies was durf ik niet meer te zeggen.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten