C kadett GTE aangeschaft
Moderator: JvV
-
- C liefhebber
- Berichten: 125
- Lid geworden op: zo apr 11, 2010 10:29 pm
Re: C kadett GTE aangeschaft
Dank je ! Wel de bedoeling om hem in dezelfde staat tebrengen. Na dit project met de simca in dubio om een CIH 16V ervoor temaken, maar andere kant gewoon helemaal origineel is ook leuk om tedoen !
C1 77'er Kadett Sedan
C1 1.9 (Zwart/geel) GT/E
C1 1.9 (Zwart/geel) GT/E
-
- C gestoord
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: C kadett GTE aangeschaft
Ik zou als je het kostentechnisch red (wat vereist zeker wat expertise en mensen in het Opel wereldje delen helaas niks)76GrannySedan schreef:Dank je ! Wel de bedoeling om hem in dezelfde staat tebrengen. Na dit project met de simca in dubio om een CIH 16V ervoor temaken, maar andere kant gewoon helemaal origineel is ook leuk om tedoen !
gewoon een 1.9E onderblok gebruiken die erin ligt die opboren naar een 2.0 of 2.4. CIH 16v met 50mm webers is wel mega
vet.. maar de prijzen rijzen de pan uit voor de losse onderdelen. Zeker voor de C30** blokken die worden kort gezaagt
voor de koppen.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
-
- C liefhebber
- Berichten: 125
- Lid geworden op: zo apr 11, 2010 10:29 pm
Re: C kadett GTE aangeschaft
Moet heel eerlijk zeggen dat het aan de expertise niet ligt, ombouwen van het simca blok naar 16V was stuk ingewikkelder dan dat van een CIH (niet dat, dat simpel is !). Maar de cih ombouw is veel meer gedaan dan die van de simca.
opgeboorde 2.4 is natuurlijk ook erg gaaf, maar denk dat het dan wijzer is om de GT/E echt perfect origineel tehouden.
Simca 16V:
verbreden van de kop, en omzetten buitenste bouten voor de kopbouten
Onderblok ombouwen naar tandriem, distributiedeksel en tandwielen verwijderd
Compressor gemonteerd
Hier is goed tezien hoeveel breder de kop is geworden ! En oliekanalen omgezet etc.
Resultaat zometeen 200+ pk 10.000RPM uit 1400cc
Daarnaast aangepaste nokkenassen uit andere motoren pas gemaakt om de draairichting van de motor teveranderen.
Dus een CIH 16V durf ik best aan om tebouwen
opgeboorde 2.4 is natuurlijk ook erg gaaf, maar denk dat het dan wijzer is om de GT/E echt perfect origineel tehouden.
Simca 16V:
verbreden van de kop, en omzetten buitenste bouten voor de kopbouten
Onderblok ombouwen naar tandriem, distributiedeksel en tandwielen verwijderd
Compressor gemonteerd
Hier is goed tezien hoeveel breder de kop is geworden ! En oliekanalen omgezet etc.
Resultaat zometeen 200+ pk 10.000RPM uit 1400cc
Daarnaast aangepaste nokkenassen uit andere motoren pas gemaakt om de draairichting van de motor teveranderen.
Dus een CIH 16V durf ik best aan om tebouwen
C1 77'er Kadett Sedan
C1 1.9 (Zwart/geel) GT/E
C1 1.9 (Zwart/geel) GT/E
-
- C gestoord
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: C kadett GTE aangeschaft
Wow inderdaad een hoop werk!. Maar 100% origineel is inderdaad ook meer geld waar ivm taxatie. En 100% originele GT/E's
zijn al aardig lastig om te vinden!. Ik snap wat je bedoeld met het kan wel maar het is een lastige keuze inderdaad.
zijn al aardig lastig om te vinden!. Ik snap wat je bedoeld met het kan wel maar het is een lastige keuze inderdaad.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
-
- C ervaren
- Berichten: 313
- Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm
Re: C kadett GTE aangeschaft
Echt mooi die simca! Met de gte zal het ook wel goed komen
-
- C gevonden
- Berichten: 2
- Lid geworden op: vr apr 25, 2014 8:31 pm
Re: C kadett GTE aangeschaft
Jou oude baas is stom je te hebben laten gaan als ik jou werk bekijk
Gr highlander
Gr highlander
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten