De 1000 serie

Alles over de GT/E.

Moderator: JvV

JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: De 1000 serie

Bericht door JvV »

theo smeets schreef:Wij hebben sinds vorige week het oorspronkelijke kenteken op onze GTE 1000 serie.
Het betreft het kenteken 88-UJ-58. J.Smeets
Dus dan waren er 6 :)

53-US-05 van Jan B.
70-UK-49 ex rallywagen was in bezit garage kleinwier
70-UJ-23 laatste keer gezien budel 1994
88-UJ-58 Theo S.
75-UN-57 race wagen leo de slager (bestaat niet meer)
59-UR-36 laatst in bezit van Ronald maar verkocht (papieren)
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: De 1000 serie

Bericht door opelnl »

Hallo allemaal,

Wellicht is het statement dat de eerste 1000 uitsluitend in wit/geel te verkrijgen waren niet waar.
Ik heb namelijk van de week de oorspronkelijke GG-DZ 486 aangeschaft. Geen export GT/E (320Z4).
Eerste afgifte kenteken: 3 april 1978.

Zie plaatje:

Afbeelding

Zijn er nog meer exemplaren van de eerste 1000 bekend, al dan niet in Nederland?
Laatst gewijzigd door opelnl op do dec 22, 2011 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
crossflow
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: do jul 13, 2006 2:00 pm

Re: De 1000 serie

Bericht door crossflow »

Ja 2 witte in Duitsland ik meen ook van rond 3-1978.

Zal vanavond ff foto's plaatsen
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: De 1000 serie

Bericht door JvV »

De 6 eerste 1000 series:

Afbeelding
53-US-05 van Jan B.
Afbeelding
70-UK-49 ex rallywagen was in bezit garage kleinwier
Afbeelding
70-UJ-23 laatste keer gezien budel 1994
Afbeelding
88-UJ-58 Theo S.
Afbeelding
75-UN-57 race wagen leo de slager (bestaat niet meer)
Afbeelding
59-UR-36 laatst in bezit van Ronald maar verkocht (papieren)

Naast de 6 eerste 1000ers zijn er deze 19 aantal naseries bekend:

Afbeelding
88-XX-30 / 22/07/1977 / KADETT GT/E 2.0EH / Orgineel NL-er / WIT
Afbeelding
TB-44-ZT / 30/06/1978 / KADETT GT/E 2.0EH / Import 1988 / GEEL / WIT (Replica GT/E op basis van een Kadett GTE kenteken)
Afbeelding
LR-19-GR / 30/06/1978 / KADETT GT/E 2.0EH / Import 1984 / WIT / GEEL
KG-67-FS / 30/06/1978 / KADETT GT/E 2.0EH / Import 1979 / GROEN (Waarschijnlijk een C1, 918kg op kenteken wel in 1978 op kenteken gekomen, tevens Kadett GTE ipv GT/E op kenteken)
KK-11-FT / 30/06/1978 / KADETT GT/E 2.0EH / Import 1983 / WIT (Waarschijnlijk een C1, 918 kg op kenteken wel in 1978 op kenteken gekomen, tevens Kadett GTE ipv GT/E op kenteken)
Afbeelding
93-XH-19 / 03/08/1978 / KADETT GT/E 2.0EH / Orgineel NL-er / WIT / GEEL
Afbeelding
81-XG-54 / 10/08/1978 / KADETT GT/E 2.0EH / Orgineel NL-er / WIT / GEEL
Afbeelding
77-XH-74 / 10/08/1978 / KADETT GT/E 2.0EH / Orgineel NL-er / WIT / GEEL --> Gaat naar het Buitenland
Afbeelding
48-XL-65 / 07/09/1978 / KADETT GT/E 2.0EH / Orgineel NL-er / WIT
Afbeelding
81-XR-59 / 21/09/1978 / KADETT GT/E 2.0EH / Orgineel NL-er / WIT / GEEL
Afbeelding
94-JS-PZ / 22-09-1978 / KADETT GT/E 2.0EH / Import 2002 / WIT Is nu blauw en staat (nog) geen GT/E op kenteken
Afbeelding
DG-67-NY / 09/11/1978 / KADETT GT/E 2.0EH / Orgineel NL-er / WIT / GEEL
Afbeelding
DG-68-NY --> (Nog) niet bekend bij de RDW
Afbeelding
DJ-71-KF / 03/01/1979 / KADETT GT/E 2.0EH / Orgineel NL-er / WIT / GEEL
Afbeelding
DL-87-RD / 01/02/1979 / KADETT GT/E 2.0EH / Orgineel NL-er / WIT / GEEL
Afbeelding
DP-20-BP / 06/03/1979 / KADETT GT/E 2.0EH / Orgineel NL-er / ROOD
Afbeelding
DP-80-LK / 12/03/1979 / KADETT GT/E 2.0EH / Orgineel NL-er / WIT / GEEL
Afbeelding
DS-06-DN / 22/03/1979 / KADETT GT/E 2.0EH / Orgineel NL-er / WIT / GEEL

en de FZ-65-RZ die gesloopt is door Bart:

Afbeelding

En deze kentekens waar geen foto's (nog) van zijn:

00-ZM-18 / 03-08-1978 / Oranje / Orgineel NL-er
90-XG-86 / 23-08-1978 / Wit / Geel / Orginele NL-er
DP-30-XJ / 20-03-1979 / Wit / Orginele NL-er
DX-58-HS
FF-63-NH / 07-12-1979 / Wit / Geel / Orginele NL-er
FT-64-DH / 30-06-1979 / Geel / Wit / Import 1980
JL-FG-13 / 29-06-1978 / Wit / Import 1994
JP-GD-45 / 27-06-1978 / Blauw / Import 1994
KD-06-FN / 30-06-1978 / Blauw / Import 1983
NP-72-GP / 30-06-1978 / Wit / Geel / Import 1985
Laatst gewijzigd door JvV op do sep 20, 2012 1:27 pm, 14 keer totaal gewijzigd.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
crossflow
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: do jul 13, 2006 2:00 pm

Re: De 1000 serie

Bericht door crossflow »

Kleine aanvulling.

TB-44-ZT is eigenlijk geen echte GT/E,dat is eigenlijk een replica gebouwd op basis van een 1200 kas (wel een nette auto)

Mijn eigen GT/E: 94-JS-PZ datum eerste toelating 22-09-1978 blauw metallic (origineel wit,geimporteerd in 2002 uit Duitsland)

En voor de gene die'm allemaal al in hebben getikt bij de RDW ja hij staat op kenteken als kadett coupe destijds netjes gedaan door een onwillige RDW medewerker.(word aan gewerkt)
Gelukkig heb ik genoeg papieren van de auto om aan te tonen dat het een echte is,ook alle specifieke delen en kenmerken zijn nog netjes bij de auto.
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: De 1000 serie

Bericht door rellie kel »

crossflow schreef:Kleine aanvulling.

En voor de gene die'm allemaal al in hebben getikt bij de RDW ja hij staat op kenteken als kadett coupe destijds netjes gedaan door een onwillige RDW medewerker.(word aan gewerkt)
Gelukkig heb ik genoeg papieren van de auto om aan te tonen dat het een echte is,ook alle specifieke delen en kenmerken zijn nog netjes bij de auto.
jep en ik ken m ;)
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: De 1000 serie

Bericht door opelnl »

Leuk overzicht.

Ik zie dat er 2 verschillende registraties zijn:
- Kadett GTE, 918 kg. Zo staat mijn 44-NF-64 GT/E 1.9E ook vermeld.
- Kadett GT/E, 902 kg. Dat lijkt de beste registratie voor een GT/E 2.0EH.

Dus het RDW is niet altijd even consistent.

Zaak om mijn GG-DZ 486 goed geregistreerd te krijgen!
crossflow
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: do jul 13, 2006 2:00 pm

Re: De 1000 serie

Bericht door crossflow »

opelnl schreef:Leuk overzicht.

Ik zie dat er 2 verschillende registraties zijn:
- Kadett GTE, 918 kg. Zo staat mijn 44-NF-64 GT/E 1.9E ook vermeld.
- Kadett GT/E, 902 kg. Dat lijkt de beste registratie voor een GT/E 2.0EH.

Dus het RDW is niet altijd even consistent.

Zaak om mijn GG-DZ 486 goed geregistreerd te krijgen!
Ja inderdaad! mn broer heeft hemel en aarde bewogen om GT/E op het kenteken te krijgen maar dat mens wilde er niet aan!
Op een Duitse brief staat nergen letterlijk GT/E dus volgens haar moest dat hier dan ook niet en daar was het voor haar mee klaar :evil:
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: De 1000 serie

Bericht door rellie kel »

Inderdaad, 902kg staat bij de meeste 2.0 Rallye en 2.0 GT/E op kenteken, dus zaak om ook dit op jouw papier te krijgen.
Anders originele 2.0E GT/E papieren meenemen tijdens de registratie ter overtuiging.
Het kan wel want zijn meerdere ingevoerden die dat gewicht ook op papier hebben gekregen.
Er is nu ook eenmal een type goedkeuring voor deze auto's in Nederland, dus zouden ze die gegevens aan kunnen houden zoals dat in de jaren 70 ook ging toen ze neiuw op de weg kwamen. Of werkt dat zo niet?
crossflow
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: do jul 13, 2006 2:00 pm

Re: De 1000 serie

Bericht door crossflow »

Klopt Dennis er is inderdaad uiteraard een type goedkeuring en het kan ook allemaal wel daar zijn voorbeelden genoeg van.
Wij hebben gewoon de pech gehad iemand te treffen die ook echt totaal geen moeite wilde doen,als ze gewoon even nagevraagd had bij een collega ofzo dan had het wel goed kunnen komen maar helaas.
Het liep ook al tegen het eind van de dag en mevrouw wilde denk ik gewoon naar huis.

Ik heb inmiddels een RDW medewerker gesproken en die wil me er wel mee helpen om hem alsnog als GT/E op kenteken te zetten.
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: De 1000 serie

Bericht door JvV »

Ik heb mijn post aangepast met de bestaande gegevens. Ik heb 2 wagens uit het rijtje verwijderd (waren GT/E 1) en commentaar toegevoegd.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De 1000 serie

Bericht door MartinGTE »

crossflow schreef:Klopt Dennis er is inderdaad uiteraard een type goedkeuring en het kan ook allemaal wel daar zijn voorbeelden genoeg van. Het liep ook al tegen het eind van de dag en mevrouw wilde denk ik gewoon naar huis. Ik heb inmiddels een RDW medewerker gesproken en die wil me er wel mee helpen om hem alsnog als GT/E op kenteken te zetten.
Bij mij werd idd 'gewoon' gezocht op typegoedkeuring, moesten wel oude ordners voor 'van stal' gehaald worden! :) Op mijn Zwitserse kenteken stond GT/E & ik had ook bevestiging van 'Adam' dat'ie zodanig uit de fabriek was gerold. Zie hieronder. Als je die ook kunt bemachtigen is 't wellicht toch een aardige -als extra ondersteuning- richting de RDW!
Afbeelding
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: De 1000 serie

Bericht door opelnl »

Aanvulling in het rijtje dus:

Afbeelding
C-LLL-CC / 03/04/1978 / KADETT GT/E 2.0EH / Import 17-12-2011 / ORANJE

Duitse kentekenhistorie: GG-DZ 486 / HEF-DW 93 / MS-JA 271 / NEW-EM 255.
Zodra ik een Nederlands kenteken heb, zal ik deze pagina aanpassen.
Laatst gewijzigd door opelnl op za jul 26, 2014 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: De 1000 serie

Bericht door JvV »

JvV schreef:Afbeelding
88-UJ-58 Theo S. (Oude ZK kenteken staat nog op de foto, orginele kenteken is nu terug)
Lijkt erop dat deze wagen dus vroeger ook ingezet is bij de Rallye:

Afbeelding
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
crossflow
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: do jul 13, 2006 2:00 pm

Re: De 1000 serie

Bericht door crossflow »

opelnl schreef:Hallo allemaal,

Wellicht is het statement dat de eerste 1000 uitsluitend in wit/geel te verkrijgen waren niet waar.
Ik heb namelijk van de week de oorspronkelijke GG-DZ 486 aangeschaft. Geen export GT/E (320Z4).
Eerste afgifte kenteken: 3 april 1978.

Zijn er nog meer exemplaren van de eerste 1000 bekend, al dan niet in Nederland?
Dat statement twijfel ik ook aan
Als men her en der eens goed leest en kijkt dan word het wel duidelijk dat de eerste 1000 in meerdere kleuren geleverd lijken te zijn

Bijvoorbeeld deze:
Afbeelding

Heb wel eens met de eigenaar gemaild. Deze auto heeft eerste toelating 3/78!

Verder zijn er tijdschriften uit die tijd waar het gewoon staat geschreven.

Quote uit Auto,Motor und sport van 6/1978

"Statt das heftigen Schwarz/gelb kontrastes die farbe weiss und gelb.und wahlweise konnen die schnellen Opel auch in slichter einfarbiger verpackung geliefert werden."

In dit zelfde artikel word de 2e serie pas aangekondigd en is die dus nog niet leverbaar op dat moment,dan kun je niks ander concluderen dat dit over de eerste serie gaat.

Een ander voorbeeld is de GT/E van Jurgen Breitenfeld. Ook dit is een origineel wit geleverde met eerste toelating 5/1978!
Hij heeft de originele aankoopspapieren en bestel opdracht nog bij de auto.

Verder reden in medio Mei 1978 in het franse rally kampioenschap al diverse GT/E's rond in 1 kleur (signal geel/brilliant groen)

Het lijkt er dus op dat ze niet alle wit/geel geleverd zijn.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten