De 1000 serie

Alles over de GT/E.

Moderator: JvV

JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door JvV »

crossflow schreef:Stond volgens mij in budel dit jaar op zondag.

Mist die niet de EH motor?

Wat ook wel vaag is,is dattie geel/wit op kenteken staat ipv van wit/geel zoals bij alle bekende GT/E's
Hij mist inderdaad een 20EH motor maar er zit wel een orginele 0.87 ZF bak achter.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Dus dan zijn er toch meer dan de vijf reeds bekende met **-U*-** kentekens.

Misschien een particulier in Duitsland gekochte en meteen ingevoerde GT/E?
crossflow
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: do jul 13, 2006 2:00 pm

Bericht door crossflow »

rellie kel schreef:Dus dan zijn er toch meer dan de vijf reeds bekende met **-U*-** kentekens.

Misschien een particulier in Duitsland gekochte en meteen ingevoerde GT/E?
is geen import,een Z kenteken is een zogenaamd vervangend kenteken,had ik ook op mn sedan.

Dus... ben benieuwd welke kenteken die ooit gehad heeft.
robgte76
C ervaren
Berichten: 436
Lid geworden op: wo aug 29, 2007 3:42 pm
Locatie: Cuijk

Re: De 1000 serie

Bericht door robgte76 »

JvV schreef:
rellie kel schreef:
De eerste serie was in april 1978 al uitverkocht.
De vraag was groot dus besloot men er vanaf juni 1978 er nog eens 500 van te produceren.
Deze waren alleen in de wit/gele lak te verkrijgen.
De derde naserie van 734 konden in diverse kleuren geleverd worden.
Er zijn er 1371 in Duitsland verkocht de rest is over de gehele wereld verspreid.
Echter zijn de naserie exact hetzelfde qua techniek en uitrusting dus geen negatief woord daarover.
Deze wagen is van maart 2009. Dus nog voordat hij in april 2009 was uitverkocht de eerste 1000.
Je bedoeld maart 1978?!?
Die van mij was/ is van februari '78, en wordt (misschien) nog ooit opgebouwd (door de huidige eigenaar), is alleen een Duitser, dus komt jammer genoeg een nieuw kenteken op.
Nog Kadett c loos...huidig projekt
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: De 1000 serie

Bericht door JvV »

robgte76 schreef:
JvV schreef:
rellie kel schreef:
De eerste serie was in april 1978 al uitverkocht.
De vraag was groot dus besloot men er vanaf juni 1978 er nog eens 500 van te produceren.
Deze waren alleen in de wit/gele lak te verkrijgen.
De derde naserie van 734 konden in diverse kleuren geleverd worden.
Er zijn er 1371 in Duitsland verkocht de rest is over de gehele wereld verspreid.
Echter zijn de naserie exact hetzelfde qua techniek en uitrusting dus geen negatief woord daarover.
Deze wagen is van maart 2009. Dus nog voordat hij in april 2009 was uitverkocht de eerste 1000.
Je bedoeld maart 1978?!?
Die van mij was/ is van februari '78, en wordt (misschien) nog ooit opgebouwd (door de huidige eigenaar), is alleen een Duitser, dus komt jammer genoeg een nieuw kenteken op.
Inderdaad 1978 :) Sorry verkeerd getypd, en dan is jou oude wagen ook een orginele 1000 serie :-) In ieder geval bij de eerste 1000 :-)
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Dennis
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: vr nov 24, 2006 4:46 pm

Re:

Bericht door Dennis »

crossflow schreef:
rellie kel schreef:Dus dan zijn er toch meer dan de vijf reeds bekende met **-U*-** kentekens.

Misschien een particulier in Duitsland gekochte en meteen ingevoerde GT/E?
is geen import,een Z kenteken is een zogenaamd vervangend kenteken,had ik ook op mn sedan.

Dus... ben benieuwd welke kenteken die ooit gehad heeft.
uh welke missen we nog,
zou dit dan de eerder gestolen **-UN-** moeten zijn???
dustinvm
C gevonden
Berichten: 9
Lid geworden op: za mar 20, 2010 10:46 am

Re: De 1000 serie

Bericht door dustinvm »

Ik heb zojuist dit verhaal gelezen, maar waar staat die zogenaamde 13 dan in de kofferbak???. Heeft iemand een foto of iets dergelijks waar die staat?

mvg dustin

Nicowico schreef:
rellie kel schreef:He wordt volgens mij tijd dat de 1000 serie zijn eigen topic krijgt.
Op 2 forums zijn we er over bezig over wat echte zijn en waarom.
:D

Dit is dan een beetje een verzamel topic wat ik uit andere topics heb gekopieerd:


crossflow, okccn forum:

er zijn slechts 5 "echte"geleverd in holland alle met een u kenteken
namelijk de: 53-us-05 van jan
70-uk-49 ex rallywagen in bezit garage kleinwier
70-uj-23 laatste keer gezien budel 1994
75-un-57 race wagen leo de slager
59-ur-36 nu van leo

je praat nooit over neppers een gt/e is een gt/e een nepper is voor mij een
een omgebouwde 1200. ik baseer mijn verhaal op behoorlijk wat uitzoek werk dat ik half jaren negentig samen met jan bleienberg en nog wat mensen heb gedaan.dat was simpelweg gewoon mensen van toen bellen zoals man bergstein,paul vervoort enz enz.uiteindelijk stuite we op een advertentie
in een tijdschrift uit januari 1978.daarin bied opel ZELF 5 fabrieks nieuwe
gt/e's aan.paul vervoort toen opel verkoper te amersfoort bevestigt dat en verteld me dat ze binnen no time verkocht waren.de laatste van die 5 was die van jan want die is ook het laatst op kenteken gekomen geleverd door riva den haag.uit archief van riva is gebleken dat jan zijn gt/e feb 78
aankwam maar pas in jullie werd verkocht.de tweede lichting was pas leverbaar eind jullie begin augustus 1978.dus de echte zijn hele vroege uit
dat jaar de andere zijn op kenteken gekomen zo rond augustus en later.

een gte is een gte duizender of niet ze zijn allemaal identiek.
qua motor bak enz qua alles.de grote vraag is altijd of het er 1 is uit aller eerste serie van duizend stuks. de meeste geven een wit gele 2.0 gt/e altijd de naam duizend serie, FOUT ! het is een gt/e en of het dan een duizender is
of een na serie dat valt nader te bezien.een gt/e van na juli 78 is gewoon een na serie simpelweg omdat de eerste duizend toen al lang en breed uitverkocht waren.

er zit geen verschil tussen een gewone 2.0 gt/e en een 2.0 gt/e
uit de serie van duizend.het enige verschil is dat de duizend serie uitsluitend
in wit/geel was te krijgen en de overige gt/e's in diverse kleuren


Kruut, opn forum:

De 1000 serie is inderdaad een serie geweest van 1000 wit/gele Opel Kadett coupe's om er een homologatie op te krijgen voor de rallysport.
Echter viel de auto in de smaak van de consumenten dat er een naserie is gemaakt van deze uitvoering.
De 1000er heeft daarom deze naam gekregen. Er zijn er van de eerste serie van 1000 auto's zijn er maar 5 naar Nederland gekomen.
Deze auto's beginnen allen met een U in het midden van het kenteken.
Er zijn in totaal 2234 "1000ers" gemaakt.
De eerste serie was in april 1978 al uitverkocht.
De vraag was groot dus besloot men er vanaf juni 1978 er nog eens 500 van te produceren.
Deze waren alleen in de wit/gele lak te verkrijgen.
De derde naserie van 734 konden in diverse kleuren geleverd worden.
Er zijn er 1371 in Duitsland verkocht de rest is over de gehele wereld verspreid.
Echter zijn de naserie exact hetzelfde qua techniek en uitrusting dus geen negatief woord daarover.


Ze zijn te onderscheiden door de volgende kenmerken:
EH motor
ZF versnelllingsbak
spercardan met stalen trompet 40% of 75%
verstevigde vooras en draagarmen
Nummer 13 in de kofferbak
luchtmassa meter met 009 op het einde


Kadettgte, opn forum:

De eerste 5 cijfers van het ch nr bij een 1000 serie (bj 78 ) altijd moeten met 32826 beginnen heb er zelf een paar gehad nieuw en niet nieuw maar jullie moeten er wel rekening mee houden dat de de eerste 10 stuks uit 78 in Nederland van de 1000 series echt gebruikt zijn voor de autosport (dus dat betekent dat de body's waarschijnlijk overleden zijn dus ook weer nieuw opgebouwd en bij montage van een nieuwe kofferbodemplaat is het nr 13 vergeten terug of in te zetten )
Leuk, al die tips hoe je een 2.0 GTE kan onderscheiden van een Rally,
dat van die nummer 13 in de kofferbak was mij niet bekend. De rest wel.

Misschien ook bekend, maar hier het verschil tussen een 2.0E en een 2.0EH motor.
In het blok stond uiteraard 2.0EH geslagen en niet 2.0E
Iets hogere compressieverhouding. Ik dacht 1:9.6 tegen 1:9.4 in de Rally.
Iets scherpere nokkenas, waardoor 5 PK meer.
Mechanische klepstoters in plaats van hydraulische.
Een andere luchthoeveelheidsmeter.
Een andere stroomverdeler(omdat de vervroegingscurve van de 2.0EH anders is dan van de 2.0E.)
Verder had de GTE een iets dikker koelblok in de radiateur.
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: De 1000 serie

Bericht door JvV »

Zit in de bodemplaat verwerkt in de kofferbak. In het midden en dan naar voren.

Afbeelding
Afbeelding
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: De 1000 serie

Bericht door JvV »

rellie kel schreef:70-uk-49 ex rallywagen in bezit garage kleinwier
Is dit deze garage/dealer ? http://www.kleinwier.nl/
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
crossflow
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: do jul 13, 2006 2:00 pm

Re: De 1000 serie

Bericht door crossflow »

JvV schreef:
rellie kel schreef:70-uk-49 ex rallywagen in bezit garage kleinwier
Is dit deze garage/dealer ? http://www.kleinwier.nl/
Ja,maar de auto is inmiddels van eigenaar gewisseld
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: De 1000 serie

Bericht door JvV »

crossflow schreef:
JvV schreef:
rellie kel schreef:70-uk-49 ex rallywagen in bezit garage kleinwier
Is dit deze garage/dealer ? http://www.kleinwier.nl/
Ja,maar de auto is inmiddels van eigenaar gewisseld
Wie heeft hem nu in zijn bezit dan ??
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
crossflow
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: do jul 13, 2006 2:00 pm

Re: De 1000 serie

Bericht door crossflow »

IK weet wie'm heeft maar weet niet zeker of die het op prijs zou stellen als ik hier zijn naam noem,dus dat doe ik dan ook niet.
Jack
C geïnteresseerd
Berichten: 57
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 10:51 am
Locatie: Born

Re:

Bericht door Jack »

crossflow schreef:
rellie kel schreef:Dus dan zijn er toch meer dan de vijf reeds bekende met **-U*-** kentekens.

Misschien een particulier in Duitsland gekochte en meteen ingevoerde GT/E?
is geen import,een Z kenteken is een zogenaamd vervangend kenteken,had ik ook op mn sedan.

Dus... ben benieuwd welke kenteken die ooit gehad heeft.
Het originele kenteken is 88-UJ-58
Kadett rallye gestolen
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door JvV »

Jack schreef:
crossflow schreef:
rellie kel schreef:Dus dan zijn er toch meer dan de vijf reeds bekende met **-U*-** kentekens.

Misschien een particulier in Duitsland gekochte en meteen ingevoerde GT/E?
is geen import,een Z kenteken is een zogenaamd vervangend kenteken,had ik ook op mn sedan.

Dus... ben benieuwd welke kenteken die ooit gehad heeft.
Het originele kenteken is 88-UJ-58
Gaaf om te weten dat er toch 6 U kentekens waren. Ik dacht al zoiets toen ik het ging uitzoeken met het vervangende ZK kenteken.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
theo smeets
Berichten: 1
Lid geworden op: vr jun 04, 2010 11:32 am

Re: De 1000 serie

Bericht door theo smeets »

Wij hebben sinds vorige week het oorspronkelijke kenteken op onze GTE 1000 serie.
Het betreft het kenteken 88-UJ-58. J.Smeets
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten