De 1000 serie

Alles over de GT/E.

Moderator: JvV

rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

De 1000 serie

Bericht door rellie kel »

He wordt volgens mij tijd dat de 1000 serie zijn eigen topic krijgt.
Op 2 forums zijn we er over bezig over wat echte zijn en waarom.
:D

Dit is dan een beetje een verzamel topic wat ik uit andere topics heb gekopieerd:


crossflow, okccn forum:

er zijn slechts 5 "echte"geleverd in holland alle met een u kenteken
namelijk de:
53-us-05 van jan
70-uk-49 ex rallywagen in bezit garage kleinwier
70-uj-23 laatste keer gezien budel 1994
75-un-57 race wagen leo de slager
59-ur-36 nu van leo

je praat nooit over neppers een gt/e is een gt/e een nepper is voor mij een
een omgebouwde 1200. ik baseer mijn verhaal op behoorlijk wat uitzoek werk dat ik half jaren negentig samen met jan bleienberg en nog wat mensen heb gedaan.dat was simpelweg gewoon mensen van toen bellen zoals man bergstein,paul vervoort enz enz.uiteindelijk stuite we op een advertentie
in een tijdschrift uit januari 1978.daarin bied opel ZELF 5 fabrieks nieuwe
gt/e's aan.paul vervoort toen opel verkoper te amersfoort bevestigt dat en verteld me dat ze binnen no time verkocht waren.de laatste van die 5 was die van jan want die is ook het laatst op kenteken gekomen geleverd door riva den haag.uit archief van riva is gebleken dat jan zijn gt/e feb 78
aankwam maar pas in jullie werd verkocht.de tweede lichting was pas leverbaar eind jullie begin augustus 1978.dus de echte zijn hele vroege uit
dat jaar de andere zijn op kenteken gekomen zo rond augustus en later.

een gte is een gte duizender of niet ze zijn allemaal identiek.
qua motor bak enz qua alles.de grote vraag is altijd of het er 1 is uit aller eerste serie van duizend stuks. de meeste geven een wit gele 2.0 gt/e altijd de naam duizend serie, FOUT ! het is een gt/e en of het dan een duizender is
of een na serie dat valt nader te bezien.een gt/e van na juli 78 is gewoon een na serie simpelweg omdat de eerste duizend toen al lang en breed uitverkocht waren.

er zit geen verschil tussen een gewone 2.0 gt/e en een 2.0 gt/e
uit de serie van duizend.het enige verschil is dat de duizend serie uitsluitend
in wit/geel was te krijgen en de overige gt/e's in diverse kleuren


Kruut, opn forum:

De 1000 serie is inderdaad een serie geweest van 1000 wit/gele Opel Kadett coupe's om er een homologatie op te krijgen voor de rallysport.
Echter viel de auto in de smaak van de consumenten dat er een naserie is gemaakt van deze uitvoering.
De 1000er heeft daarom deze naam gekregen. Er zijn er van de eerste serie van 1000 auto's zijn er maar 5 naar Nederland gekomen.
Deze auto's beginnen allen met een U in het midden van het kenteken.
Er zijn in totaal 2234 "1000ers" gemaakt.
De eerste serie was in april 1978 al uitverkocht.
De vraag was groot dus besloot men er vanaf juni 1978 er nog eens 500 van te produceren.
Deze waren alleen in de wit/gele lak te verkrijgen.
De derde naserie van 734 konden in diverse kleuren geleverd worden.
Er zijn er 1371 in Duitsland verkocht de rest is over de gehele wereld verspreid.
Echter zijn de naserie exact hetzelfde qua techniek en uitrusting dus geen negatief woord daarover.


Ze zijn te onderscheiden door de volgende kenmerken:
EH motor
ZF versnelllingsbak
spercardan met stalen trompet 40% of 75%
verstevigde vooras en draagarmen
Nummer 13 in de kofferbak
luchtmassa meter met 009 op het einde


Kadettgte, opn forum:

De eerste 5 cijfers van het ch nr bij een 1000 serie (bj 78 ) altijd moeten met 32826 beginnen heb er zelf een paar gehad nieuw en niet nieuw maar jullie moeten er wel rekening mee houden dat de de eerste 10 stuks uit 78 in Nederland van de 1000 series echt gebruikt zijn voor de autosport (dus dat betekent dat de body's waarschijnlijk overleden zijn dus ook weer nieuw opgebouwd en bij montage van een nieuwe kofferbodemplaat is het nr 13 vergeten terug of in te zetten )
Laatst gewijzigd door rellie kel op vr nov 21, 2008 5:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

In de Kadett c volksmond wordt dus eigenlijk onterecht elke GT/E2, 1000 serie genoemd.

Hier nog wat 1000serie materiaal:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
vyv
C gevonden
Berichten: 39
Lid geworden op: do okt 11, 2007 2:10 pm
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: De 1000 serie

Bericht door vyv »

rellie kel schreef:...
75-un-57 race wagen leo de slager
59-ur-36 nu van leo
...
Slager, is dat de achternaam van Leo of een bijnaam ? Mijn Kadett heb ik gekocht van ene Leo die slager van beroep was.
Kadett C Coupe 2.2i - verkocht
Saab 900 Classic Turbo 8v
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

hij is slager van beroep, heet leo benard
vyv
C gevonden
Berichten: 39
Lid geworden op: do okt 11, 2007 2:10 pm
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Bericht door vyv »

Yep, dat is hem. Klein wereldje... is hij hier actief op 't forum ?
Kadett C Coupe 2.2i - verkocht
Saab 900 Classic Turbo 8v
kruut
C liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: za jul 07, 2007 4:21 pm

Bericht door kruut »

Mooie papieren zeg. :shock: Ik heb die ook... maar dan wel de echte. :D

DE GTE 1000er serie met het kenteken 59-UR-36 is niet meer van Leo. 8)
de kadett is nu in goede handen en komt 1000% zeker weer op de weg ................. ja sinds 1991 ligt de kadett al uit elkaar.

:P
Laatst gewijzigd door kruut op do feb 21, 2008 5:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door JvV »

Mijn papieren van een echte 1000 serie staan te koop op marktplaats.
Nicowico
C gevonden
Berichten: 49
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 12:04 pm

Bericht door Nicowico »

kruut schreef:Mooie papieren zeg. :shock: Ik heb die ook... maar dan wel de echte. :D

DE GTE 1000er serie met het kenteken 59-UR-36 is niet meer van Leo. 8)
de kadett is nu in goede handen en komt 1000% zeker weer op de weg ................. ja sinds 1981 ligt de kadett al uit elkaar.

:P
Sinds 1981? Dat Lijkt mij sterk. Misschien 1991? :D
Nicowico
C gevonden
Berichten: 49
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 12:04 pm

Re: De 1000 serie

Bericht door Nicowico »

rellie kel schreef:He wordt volgens mij tijd dat de 1000 serie zijn eigen topic krijgt.
Op 2 forums zijn we er over bezig over wat echte zijn en waarom.
:D

Dit is dan een beetje een verzamel topic wat ik uit andere topics heb gekopieerd:


crossflow, okccn forum:

er zijn slechts 5 "echte"geleverd in holland alle met een u kenteken
namelijk de: 53-us-05 van jan
70-uk-49 ex rallywagen in bezit garage kleinwier
70-uj-23 laatste keer gezien budel 1994
75-un-57 race wagen leo de slager
59-ur-36 nu van leo

je praat nooit over neppers een gt/e is een gt/e een nepper is voor mij een
een omgebouwde 1200. ik baseer mijn verhaal op behoorlijk wat uitzoek werk dat ik half jaren negentig samen met jan bleienberg en nog wat mensen heb gedaan.dat was simpelweg gewoon mensen van toen bellen zoals man bergstein,paul vervoort enz enz.uiteindelijk stuite we op een advertentie
in een tijdschrift uit januari 1978.daarin bied opel ZELF 5 fabrieks nieuwe
gt/e's aan.paul vervoort toen opel verkoper te amersfoort bevestigt dat en verteld me dat ze binnen no time verkocht waren.de laatste van die 5 was die van jan want die is ook het laatst op kenteken gekomen geleverd door riva den haag.uit archief van riva is gebleken dat jan zijn gt/e feb 78
aankwam maar pas in jullie werd verkocht.de tweede lichting was pas leverbaar eind jullie begin augustus 1978.dus de echte zijn hele vroege uit
dat jaar de andere zijn op kenteken gekomen zo rond augustus en later.

een gte is een gte duizender of niet ze zijn allemaal identiek.
qua motor bak enz qua alles.de grote vraag is altijd of het er 1 is uit aller eerste serie van duizend stuks. de meeste geven een wit gele 2.0 gt/e altijd de naam duizend serie, FOUT ! het is een gt/e en of het dan een duizender is
of een na serie dat valt nader te bezien.een gt/e van na juli 78 is gewoon een na serie simpelweg omdat de eerste duizend toen al lang en breed uitverkocht waren.

er zit geen verschil tussen een gewone 2.0 gt/e en een 2.0 gt/e
uit de serie van duizend.het enige verschil is dat de duizend serie uitsluitend
in wit/geel was te krijgen en de overige gt/e's in diverse kleuren


Kruut, opn forum:

De 1000 serie is inderdaad een serie geweest van 1000 wit/gele Opel Kadett coupe's om er een homologatie op te krijgen voor de rallysport.
Echter viel de auto in de smaak van de consumenten dat er een naserie is gemaakt van deze uitvoering.
De 1000er heeft daarom deze naam gekregen. Er zijn er van de eerste serie van 1000 auto's zijn er maar 5 naar Nederland gekomen.
Deze auto's beginnen allen met een U in het midden van het kenteken.
Er zijn in totaal 2234 "1000ers" gemaakt.
De eerste serie was in april 1978 al uitverkocht.
De vraag was groot dus besloot men er vanaf juni 1978 er nog eens 500 van te produceren.
Deze waren alleen in de wit/gele lak te verkrijgen.
De derde naserie van 734 konden in diverse kleuren geleverd worden.
Er zijn er 1371 in Duitsland verkocht de rest is over de gehele wereld verspreid.
Echter zijn de naserie exact hetzelfde qua techniek en uitrusting dus geen negatief woord daarover.


Ze zijn te onderscheiden door de volgende kenmerken:
EH motor
ZF versnelllingsbak
spercardan met stalen trompet 40% of 75%
verstevigde vooras en draagarmen
Nummer 13 in de kofferbak
luchtmassa meter met 009 op het einde


Kadettgte, opn forum:

De eerste 5 cijfers van het ch nr bij een 1000 serie (bj 78 ) altijd moeten met 32826 beginnen heb er zelf een paar gehad nieuw en niet nieuw maar jullie moeten er wel rekening mee houden dat de de eerste 10 stuks uit 78 in Nederland van de 1000 series echt gebruikt zijn voor de autosport (dus dat betekent dat de body's waarschijnlijk overleden zijn dus ook weer nieuw opgebouwd en bij montage van een nieuwe kofferbodemplaat is het nr 13 vergeten terug of in te zetten )
Leuk, al die tips hoe je een 2.0 GTE kan onderscheiden van een Rally,
dat van die nummer 13 in de kofferbak was mij niet bekend. De rest wel.

Misschien ook bekend, maar hier het verschil tussen een 2.0E en een 2.0EH motor.
In het blok stond uiteraard 2.0EH geslagen en niet 2.0E
Iets hogere compressieverhouding. Ik dacht 1:9.6 tegen 1:9.4 in de Rally.
Iets scherpere nokkenas, waardoor 5 PK meer.
Mechanische klepstoters in plaats van hydraulische.
Een andere luchthoeveelheidsmeter.
Een andere stroomverdeler(omdat de vervroegingscurve van de 2.0EH anders is dan van de 2.0E.)
Verder had de GTE een iets dikker koelblok in de radiateur.
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Bericht door patrick de boer »

heeft alleen de rallye 13 in de kofferbakstaan ?
Nicowico
C gevonden
Berichten: 49
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 12:04 pm

Bericht door Nicowico »

Nee, alleen de 2.0 GTE
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Bericht door patrick de boer »

mijn rallye heeft namelijk gewoon een 13 in de bak staan
kadettcfreak
C liefhebber
Berichten: 183
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 3:50 pm
Locatie: meeuwen

Bericht door kadettcfreak »

kheb ook eens een 2.0E rally gehad met nr13...

grtjs
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

alle 2.0 carosserie
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

schoonheids foutje
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast