Jan Lammers reed dus ECHT mee op Hockenheim! [Juli 1977...]

Alles over de GT/E.

Moderator: JvV

Gesloten
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Jan Lammers reed dus ECHT mee op Hockenheim! [Juli 1977...]

Bericht door MartinGTE »

Dit is dus wel GAAF...!

Had vandaag Mark van formula-once.nl verzocht om mijn bericht aan Jan Lammers door te sturen; ik hoorde dat hij 'm goed kent. En jawel... net onderstaand bericht in m'n mailbox!

Antwoord van Jan:

Ik herinner me de race in Hockenheim wel en die ging erg goed alleen denk ik ook niet dat ik gewonnen heb, ik was een last minute entry dus zal niet op de lijst hebben gestaan. Ik dacht dat de auto kapot ging o.i.d.?? Ik startte niet vooraan maar reed wel naar voren, daarna weet ik het niet meer exact...
Goedemorgen Mark,

Frank de Jong van touringcarracing.net meldde mij dat jij onderstaand bericht wellicht onder de aandacht van Jan Lammers kan brengen?

Gaat om zijn mogelijke deelname aan de AVD Kadett Pokal op de Hockenheimring; 31 juli 1977...

Destijds was ik als 11-jarige met vader & broer in de Kadett sedan naar de F1 op de Hockenheimring. Volgens m'n broer (nog steeds F1 gek...) lag tijdens de bewuste Opel Kadett 'Pokal' Jan Lammers op kop toen hij voor onze ogen spinde.

Jaren later (als 16/17 jarige) ben ik een keer uitgenodigd om 's nachts met zo'n zelfde GT/E door Vlaardingen mee te rijden. ERG leuk & ook memorabel zo hard door de stad & volgens mij zijn we zelfs losgekomen... :)
Weer later -na het behalen van m'n rijbewijs- kon ik die GT/E kopen, maar zoveel geld had ik niet, dus werd 't 'maar' een 1.2. Wel lang gereden -ondanks serieuze aanrijding-, zelfs tot 't eind van m'n studie.

Enfin, weer flink wat later eindelijk 'jeugd-droom' [trauma? :) ] uit de wereld geholpen & GT/E (na aardig wat zoekwerk) in 2010 uit Zwitserland gehaald. En... jawel, afgelopen zondag voor 't eerst mee op Circuit Zandvoort gereden.
Leuk, verslavend, etc... ! Fotootje op http://www.racefotos.nl/fotos/E12%20SUA ... 178%29.JPG

Grote vraag blijft nu nog... Heeft Jan Lammers destijds meegereden?
Op de uitslagenlijst staat hij er niet tussen, maar volgens Frank de Jong werden in die tijd de uitvallers niet genoemd...

Alvast bedankt voor je hulp + vriendelijke groeten uit 't Rotterdamse,
Martin Wildeboer
Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door MartinGTE op vr nov 16, 2012 1:48 am, 2 keer totaal gewijzigd.
gteturbo
C ervaren
Berichten: 440
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 7:17 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Jan Lammers reed dus ECHT mee op Hockenheim! [Juli 1977.

Bericht door gteturbo »

Kijk dit is een leuk stukje geschiedenis en bedankt dat we mogen genieten van je jeugd sentiment 8)
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Jan Lammers reed dus ECHT mee op Hockenheim! [Juli 1977.

Bericht door MartinGTE »

Afgelopen zondag op Kaiserslautern.... eindelijk Georg Eggenberger een keer IRL/in real life ontmoet! :D

Had al paar keer met hem heen/weer zitten mailen over wel/niet deelname van Jan Lammers in 1977 op Hockenheim. Georg reed daar ook in de AVD Opel-Pokal '77 mee & werd zelfs 3e achter Walter Röhrl en Rolf Rypka.
Volgens Georg was Jan Lammers er alleen in 1978 & werd toen ook 1e in z'n Mantzel GT/E...

Hij reed later dus ook in zo'n Mantzel GT/E & die heeft 'ie dus later teruggekocht!!

Foto van zondag:
Afbeelding

en zo reed 'ie er dus vroeger meer:
Afbeelding

nice!

:D

Foto van Jan Lammers:
Afbeelding
Staat ook wat tekst op over Jan: http://www.ring1.de/reportagen/single-r ... hen-muede/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten