Chassisnummer GT/E of RALLYE

Alles over de GT/E.

Moderator: JvV

Gesloten
Dries-v
C gevonden
Berichten: 6
Lid geworden op: do jun 19, 2014 9:42 pm

Chassisnummer GT/E of RALLYE

Bericht door Dries-v »

Hallo,

Ik ben van plan om een GT/E te kopen, nu heb ik enkele vragen over het chassisnummer...
Het zou een zijn die na de 1000 serie gebouwd is...
Een GT/E 2 dus.
Kan het dat het chassisnummer met een M en dan 39 heeft?
Zou iemand mij de regels van deze GT/E versies en RALLYE versies kunnen doorsturen? (denk dat het een RALLYE betreft en geen GT/E)
Ik heb op het NL kenteken gezocht en daar komt er uit dat het een GT/E is, maar van 10 oktober 1978....
Er staat ook op het bewijs dat de wagen geel zwart is en uit verschillende onderdelen is opgebouwd...

Wat is de waarde van zo'n GT/E als hij body off gerestaureerd is?
Wat is zo'n auto waard als hij in onderdelen ligt?
Waar moet er op gelet worden?
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Chassisnummer GT/E of RALLYE

Bericht door JvV »

Je kunt het niet aan het chassis nummer zien. Hij begint net als andere coupé's met 32 (geen 92 dan is het een Berlinetta).
Bij een Duitse Fahrzeugbrief kon je aan een bepaalde code (532 uit mijn hoofd kan ik verkeerd hebben) of het een Rallye of GT/E is.
En een 1000er van 10 Oktober 1978 kan toch gewoon ?

En ik weet welke wagen jij bedoeld de 29-XA-92 is nu gestraald en in de rode menie ?
Dat is inderdaad een wagen die bij elkaar is geraapt ja met allerlei onderdelen. Ik en Martin hebben wel eens
geprobeerd te herleiden hoe of wat met geschiedenis en orginaliteit en er is geen touw aan vast te knopen.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Dries-v
C gevonden
Berichten: 6
Lid geworden op: do jun 19, 2014 9:42 pm

Re: Chassisnummer GT/E of RALLYE

Bericht door Dries-v »

JvV schreef:Je kunt het niet aan het chassis nummer zien. Hij begint net als andere coupé's met 32 (geen 92 dan is het een Berlinetta).
Bij een Duitse Fahrzeugbrief kon je aan een bepaalde code (532 uit mijn hoofd kan ik verkeerd hebben) of het een Rallye of GT/E is.
En een 1000er van 10 Oktober 1978 kan toch gewoon ?

En ik weet welke wagen jij bedoeld de 29-XA-92 is nu gestraald en in de rode menie ?
Dat is inderdaad een wagen die bij elkaar is geraapt ja met allerlei onderdelen. Ik en Martin hebben wel eens
geprobeerd te herleiden hoe of wat met geschiedenis en orginaliteit en er is geen touw aan vast te knopen.
Het is inderdaad de 29-XA-92 waar ik het over heb.
Chassisnummer klopt voor geen meter, geen Adremaschildje of typeschildje aanwezig en bij import in Nederland op 10 oktober 1978 was er al sprake van een voertuig opgemaakt uit verschillende gebruikte onderdelen... (staat op de papieren)
Volgens mij in der tijd een replica van gemaakt en ingevoerd als GT/E in Nederland.
Wat is zo'n namaak nu eigenlijk waard?

Ik zoek een nieuw project nu mijn Triumph Spitfire 1500 af is, volledig body off gerestaureerd gedurende 3 jaar.
Will hem nu weg doen en iets nieuws...
Zo'n kadett coupe vind ik echt iets hebben, hopelijk vind ik een mooie Rallye of GT/E.
Laatst gewijzigd door Dries-v op do aug 28, 2014 8:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: Chassisnummer GT/E of RALLYE

Bericht door rellie kel »

Dat er op papier staat dat een voertuig is opgebouwd uit gebruikte onderdelen staat er wel vaker op. Bij mijn GT/E is dat ook het geval, maar hiervan weet ik dat het er wel een is. De herkenningspunten zijn namelijk aanwezig; A in kofferbak, afgezaagd steuntje tegen schutbord, typeplaatje en de originele papieren.

Er staan zo nu en dan wel eens Rallye's of GT/E's te koop die een restauratie kunnen gebruiken, maar het wordt schaars...
Dries-v
C gevonden
Berichten: 6
Lid geworden op: do jun 19, 2014 9:42 pm

Re: Chassisnummer GT/E of RALLYE

Bericht door Dries-v »

rellie kel schreef:Dat er op papier staat dat een voertuig is opgebouwd uit gebruikte onderdelen staat er wel vaker op. Bij mijn GT/E is dat ook het geval, maar hiervan weet ik dat het er wel een is. De herkenningspunten zijn namelijk aanwezig; A in kofferbak, afgezaagd steuntje tegen schutbord, typeplaatje en de originele papieren.

Er staan zo nu en dan wel eens Rallye's of GT/E's te koop die een restauratie kunnen gebruiken, maar het wordt schaars...
Da A in de kofferbak is er
het afgezaagd steuntje tegen schutbord weet ik niet
en typeplaatje en originele papieren zijn er niet (bij mijn weten)...
Enkel papieren van import in Nederland en kenteken.

Wat is deze wagen waard volgens u wetend dat hij in stukken ligt en maar voor 90% compleet is...
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Chassisnummer GT/E of RALLYE

Bericht door JvV »

Dries-v schreef:
rellie kel schreef:Dat er op papier staat dat een voertuig is opgebouwd uit gebruikte onderdelen staat er wel vaker op. Bij mijn GT/E is dat ook het geval, maar hiervan weet ik dat het er wel een is. De herkenningspunten zijn namelijk aanwezig; A in kofferbak, afgezaagd steuntje tegen schutbord, typeplaatje en de originele papieren.

Er staan zo nu en dan wel eens Rallye's of GT/E's te koop die een restauratie kunnen gebruiken, maar het wordt schaars...
Da A in de kofferbak is er
het afgezaagd steuntje tegen schutbord weet ik niet
en typeplaatje en originele papieren zijn er niet (bij mijn weten)...
Enkel papieren van import in Nederland en kenteken.

Wat is deze wagen waard volgens u wetend dat hij in stukken ligt en maar voor 90% compleet is...
Rond de 1500-2000 euro denk ik. Het is maar net wat de gek er voor wilt geven en in welke staat alle losse onderdelen
zijn. Juist de losse delen maakt het erg duur en bepaalde specifieke onderdelen vervangen omdat de staat slecht is kan
de prijs erg opdrijven.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Dries-v
C gevonden
Berichten: 6
Lid geworden op: do jun 19, 2014 9:42 pm

Re: Chassisnummer GT/E of RALLYE

Bericht door Dries-v »

JvV schreef:
Dries-v schreef:
rellie kel schreef:Dat er op papier staat dat een voertuig is opgebouwd uit gebruikte onderdelen staat er wel vaker op. Bij mijn GT/E is dat ook het geval, maar hiervan weet ik dat het er wel een is. De herkenningspunten zijn namelijk aanwezig; A in kofferbak, afgezaagd steuntje tegen schutbord, typeplaatje en de originele papieren.

Er staan zo nu en dan wel eens Rallye's of GT/E's te koop die een restauratie kunnen gebruiken, maar het wordt schaars...
Da A in de kofferbak is er
het afgezaagd steuntje tegen schutbord weet ik niet
en typeplaatje en originele papieren zijn er niet (bij mijn weten)...
Enkel papieren van import in Nederland en kenteken.

Wat is deze wagen waard volgens u wetend dat hij in stukken ligt en maar voor 90% compleet is...
Rond de 1500-2000 euro denk ik. Het is maar net wat de gek er voor wilt geven en in welke staat alle losse onderdelen
zijn. Juist de losse delen maakt het erg duur en bepaalde specifieke onderdelen vervangen omdat de staat slecht is kan
de prijs erg opdrijven.
Ik zal eens gaan kijken, kunt u mij een foto sturen van zo'n afgezaagd steuntje aan het schutbord
En zijn er nog zaken naast de 2.0EH motor, sper diff, versnellingsbak,... waar ik moet op letten?
Alleszins al heel erg bedankt voor je reactie hier :)
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Chassisnummer GT/E of RALLYE

Bericht door MartinGTE »

Hi!

Ook nog maar even antwoordje van mij. het is trouwens de 29-XE-92.
Het chassisnummer zoals het op het kenteken staat M393xxT is onbekend bij Opel in Duitsland.
Het gewicht op het kenteken (918kg) duidt op een C1 GT/E. De kleur geel/zwart ook.
Motorinhoud staat niet vermeld. Maar bij een C1 'hoort' een 1.9L.

Verder:
C1 GT/E's hebben -meestal- een A in de kofferbak
C2 GT/E's hebben een 2.0EH motor, 902kg op kenteken. Geen afgebraamde gas-stang-steuntjes & 'normaalgesproken' cijfer 13 in de kofferbak

Groeten & suc6!
Martin
Dries-v
C gevonden
Berichten: 6
Lid geworden op: do jun 19, 2014 9:42 pm

Re: Chassisnummer GT/E of RALLYE

Bericht door Dries-v »

MartinGTE schreef:Hi!

Ook nog maar even antwoordje van mij. het is trouwens de 29-XE-92.
Het chassisnummer zoals het op het kenteken staat M393xxT is onbekend bij Opel in Duitsland.
Het gewicht op het kenteken (918kg) duidt op een C1 GT/E. De kleur geel/zwart ook.
Motorinhoud staat niet vermeld. Maar bij een C1 'hoort' een 1.9L.

Verder:
C1 GT/E's hebben -meestal- een A in de kofferbak
C2 GT/E's hebben een 2.0EH motor, 902kg op kenteken. Geen afgebraamde gas-stang-steuntjes & 'normaalgesproken' cijfer 13 in de kofferbak

Groeten & suc6!
Martin
Dag Martin,

Het is inderdaad die nummerplaat.
Bent u al gaan kijken of enkel gebeld en gemaild?
Ben namelijk wel benieuwd of het een C1 of C2 carrosserie is...
Want vindt de C1 neus mooier en de 2 motoren zijn er bij 2l en 1.9l
Ook 4 en 5 versnellingsbak,...
Hopelijk kan ik een mooie deal sluiten.
Zijn er bij C1 dingen waar je moet op letten? Want hij heeft een A in de koffer volgens de eigenaar...
Ik heb ook een foto van het chassisnummer gevraagd, kan zijn dat er des tijds een foutje gebeurt is bij het inschrijven en er een getal niet werd opgezet of fout, zoals een 2 die 9 wordt of gewoon vergeten...
Belangrijkste is dat het klopt en de wagen geen speciale onderdelen mist, zo'n opkuis of opbouw projectjes zijn altijd leuk.
Als ik langs ga zal ik foto's nemen en ze hier posten.

mvg
Dries
MartinGTE
C gestoord
Berichten: 1954
Lid geworden op: vr aug 28, 2009 9:46 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Chassisnummer GT/E of RALLYE

Bericht door MartinGTE »

Hallo Dries!

ik heb de auto zelf niet gezien. wel 'n kopie van het originele gele NL'se kentekenbewijs.
ik kan me alleen voorstellen dat de auto bij import geen chassisnummer meer had (schade?) & dat men -in overleg met de RDW?- zelf een nummer heeft samengesteld... het staat wel zeer duidelijk op het kentekenbewijs & als dat niet overeenkomt met hetgeen in de auto zichtbaar is, dan zal dat tot APK-afkeur leiden.

enfin, een 4 of 5 bak werden beide in een C1 GT/E origineel geleverd & als er een 1.9 liter bij zit, dan zou dat mijn voorkeur zijn, icm de ZF-5 bak natuurlijk (1e versnelling linksonder = verslavend! :mrgreen: )

als de auto nu voorzien is van een C2 neus met knipperlichten boven de bumper, dan is dat 'terug te bouwen', maar dat is wel een steeds kostbaardere aangelegenheid....

ik wens u wijsheid!! :D
Dries-v
C gevonden
Berichten: 6
Lid geworden op: do jun 19, 2014 9:42 pm

Re: Chassisnummer GT/E of RALLYE

Bericht door Dries-v »

MartinGTE schreef:Hallo Dries!

ik heb de auto zelf niet gezien. wel 'n kopie van het originele gele NL'se kentekenbewijs.
ik kan me alleen voorstellen dat de auto bij import geen chassisnummer meer had (schade?) & dat men -in overleg met de RDW?- zelf een nummer heeft samengesteld... het staat wel zeer duidelijk op het kentekenbewijs & als dat niet overeenkomt met hetgeen in de auto zichtbaar is, dan zal dat tot APK-afkeur leiden.

enfin, een 4 of 5 bak werden beide in een C1 GT/E origineel geleverd & als er een 1.9 liter bij zit, dan zou dat mijn voorkeur zijn, icm de ZF-5 bak natuurlijk (1e versnelling linksonder = verslavend! :mrgreen: )

als de auto nu voorzien is van een C2 neus met knipperlichten boven de bumper, dan is dat 'terug te bouwen', maar dat is wel een steeds kostbaardere aangelegenheid....

ik wens u wijsheid!! :D
Bedankt voor de info.
Ik vraag het nog eens na bij opel zelf, een kennis werkt daar...
Zo'n C1 coupe met sper spreekt me anders ook aan, zolang de papieren maar kloppen (het chassisnummer overeenkomt dus)
Mocht het een GT/E zijn, dan heb ik geluk, maar zet mijn hoop er niet echt op...
De ombouw zou ik wel zien zitten, maar dan moet de prijs ook nog redelijk zijn he :)

Als ik de wagen gezien heb geef ik nog een update, ik hou je op de hoogte!
coendou
C gevonden
Berichten: 44
Lid geworden op: do okt 25, 2012 8:05 pm

Re: Chassisnummer GT/E of RALLYE

Bericht door coendou »

Heeft er iemand ondertussen extra informatie omtrend deze wagen?

De 29-XE-92, ik ben wat aan het rondzoeken maar vind er weinig info of oudere foto's rond.

Staat ook enkel een foto in het register waar deze al uit elkaar is gehaald en het kleur er al af is ook.
Zou graag wat geschiedenis vinden van deze wagen
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten