Pagina 1 van 1

Geplaatst: zo jun 17, 2007 11:19 pm
door rellie kel
Erich Bitter, ooit bekend als rallyrijder, had in de jaren '70 een overeenkomst gesloten met de grote baas van Opel in Amerika: Alex Cunningham. Met zijn toestemming mocht Bitter op basis van onderstellen van de Opel Diplomat en de Opel Senator een eigen auto bouwen die uiteindelijk zelfs met garantie en al bij de Opel dealer te bestellen was. Omdat Bitter en Opel nauwe banden met elkaar hadden, ontsnapte ook de Kadett C Aero niet aan Bitters aandacht. De laatste 11 Aero's die in productie genomen werden, zijn door Bitter gekocht. Het betreffen dan ook allemaal C2 versies. Veel over deze zogenaamde Super Aero, ook wel Bitter Aero genoemd, is niet bekend. Het mag duidelijk zijn dat dit dan ook weer een zeer speciale Aero onder de Aero's is. Er gaan geruchten dat Bitter de Aero in zijn geheel zelfs (mede) ontworpen heeft.

Bitter bouwde de 11 Aero's naar eigen smaak. Over smaak valt niet te twisten maar veel mensen vinden het een afschuwelijke versie.
Alle Super Aero's kregen zwarte lak met zwarte hard- en softtop.
De wielkasten werden, in tegenstelling tot wat velen denken, voorzien van KUNSTSTOF verbredingskappen. In deze kappen zit een soort glasvezel verwerkt

De Super Aero had standaard een 1.6 motor met dubbele carburateurs. Hierdoor kreeg de motor 90 PK.
Het interieur van de Aero is al bijzonder, maar Bitter gebruikte dit niet. Allen kregen standaard elektrisch verstelbare- en verwarmde Recaro sportstoelen. Deze stoelen waren met leder bekleed.
Er werden 7 Super Aero's met een wit lederen interieur geleverd en 4 met een groene velours bekleding.
Bij het prototype werd zelfs een beeldscherm in het dashboard verwerkt. Dit is bij de andere versies niet meer gebuikt.
De Super Aero kreeg 7 J ATS velgen mee. De velg was zwart met gepolijst bed en kreeg 195/70/13 banden.
Op de rolbeugel zat op beide kanten een goudkleurige "Bitter" sticker. Het Opel embleem op de grille werd vervangen door het vierkant "Bitter" embleem.
Voor de nieuwe (eerste) eigenaar werd een zilverkleurig plaatje gemaakt met daarop zijn of haar naam.

Volgens Bitter ging de 11e Super Aero naar Baur en hadden de Super Aero's de chassisnummers 1332 tot en met 1341. Super Aero 11 ontbreekt hierbij; die van Baur? Bitter bedoelt met chassisnummers waarschijnlijk het door Baur gebruikte productienummer.
De standaard Aero was in Duitsland te koop voor een bedrag tussen Dm 14.500,- en Dm 15.500,-. De super Aero was te koop voor een bedrag tussen 25.000 DM en 30.000 DM!
Volgens de verhalen zijn alle Super Aero's in Duitsland verkocht en bestaan er nog slechts 9 Super Aero's.

Geplaatst: za sep 27, 2008 10:30 pm
door rellie kel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: zo sep 28, 2008 2:00 pm
door Daigo
mooie uitbouw. kijkt best strak.
is wel iets voor op mijn sedan. dat kijkt best wel wreed.
en breed

Re: Bitter aero

Geplaatst: zo jan 31, 2010 3:20 pm
door Joepp
Vind het maar lelijke eerlijk gezegd,
vernaggelt het hele model..

Re: Bitter aero

Geplaatst: do feb 04, 2010 8:10 pm
door rellie kel
Bitter Aero gegevens volgens de Aero-Stammtisch

BAUR nr 1332
Kenteken W-HU 201
Motor 2.4E

BAUR nr 1333
Kenteken LEV-SY 9
Motor 1.6S

BAUR nr 1334
Kenteken W-JN 95
Motor 2.2E
Afbeelding

BAUR nr 1335
Kenteken MTK-A 452
Motor 1.6S

BAUR nr 1336
Kenteken RE-
Motor 1.6S

BAUR nr 1337
Kenteken EU-AM 204
Motor 2.6S
Afbeelding

BAUR nr 1338
Kenteken KS-P 535
Motor 2.0E
Afbeelding

BAUR nr 1339
Kenteken DU-PC 210
Motor 2.0E
Afbeelding

BAUR nr 1340
Kenteken TÜ-JV 15
Motor 2.0E

BAUR nr 1341
Kenteken BM-
Motor 1.6S

Re: Bitter aero

Geplaatst: zo jan 01, 2012 12:37 pm
door rellie kel
en da staat er ook nog ergens een in de schuur

Afbeelding