Erich Bitter, ooit bekend als rallyrijder, had in de jaren '70 een overeenkomst gesloten met de grote baas van Opel in Amerika: Alex Cunningham. Met zijn toestemming mocht Bitter op basis van onderstellen van de Opel Diplomat en de Opel Senator een eigen auto bouwen die uiteindelijk zelfs met garantie en al bij de Opel dealer te bestellen was. Omdat Bitter en Opel nauwe banden met elkaar hadden, ontsnapte ook de Kadett C Aero niet aan Bitters aandacht. De laatste 11 Aero's die in productie genomen werden, zijn door Bitter gekocht. Het betreffen dan ook allemaal C2 versies. Veel over deze zogenaamde Super Aero, ook wel Bitter Aero genoemd, is niet bekend. Het mag duidelijk zijn dat dit dan ook weer een zeer speciale Aero onder de Aero's is. Er gaan geruchten dat Bitter de Aero in zijn geheel zelfs (mede) ontworpen heeft.
Bitter bouwde de 11 Aero's naar eigen smaak. Over smaak valt niet te twisten maar veel mensen vinden het een afschuwelijke versie.
Alle Super Aero's kregen zwarte lak met zwarte hard- en softtop.
De wielkasten werden, in tegenstelling tot wat velen denken, voorzien van KUNSTSTOF verbredingskappen. In deze kappen zit een soort glasvezel verwerkt
De Super Aero had standaard een 1.6 motor met dubbele carburateurs. Hierdoor kreeg de motor 90 PK.
Het interieur van de Aero is al bijzonder, maar Bitter gebruikte dit niet. Allen kregen standaard elektrisch verstelbare- en verwarmde Recaro sportstoelen. Deze stoelen waren met leder bekleed.
Er werden 7 Super Aero's met een wit lederen interieur geleverd en 4 met een groene velours bekleding.
Bij het prototype werd zelfs een beeldscherm in het dashboard verwerkt. Dit is bij de andere versies niet meer gebuikt.
De Super Aero kreeg 7 J ATS velgen mee. De velg was zwart met gepolijst bed en kreeg 195/70/13 banden.
Op de rolbeugel zat op beide kanten een goudkleurige "Bitter" sticker. Het Opel embleem op de grille werd vervangen door het vierkant "Bitter" embleem.
Voor de nieuwe (eerste) eigenaar werd een zilverkleurig plaatje gemaakt met daarop zijn of haar naam.
Volgens Bitter ging de 11e Super Aero naar Baur en hadden de Super Aero's de chassisnummers 1332 tot en met 1341. Super Aero 11 ontbreekt hierbij; die van Baur? Bitter bedoelt met chassisnummers waarschijnlijk het door Baur gebruikte productienummer.
De standaard Aero was in Duitsland te koop voor een bedrag tussen Dm 14.500,- en Dm 15.500,-. De super Aero was te koop voor een bedrag tussen 25.000 DM en 30.000 DM!
Volgens de verhalen zijn alle Super Aero's in Duitsland verkocht en bestaan er nog slechts 9 Super Aero's.
Bitter aero
Moderator: JvV
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
Re: Bitter aero
Vind het maar lelijke eerlijk gezegd,
vernaggelt het hele model..
vernaggelt het hele model..
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
Re: Bitter aero
Bitter Aero gegevens volgens de Aero-Stammtisch
BAUR nr 1332
Kenteken W-HU 201
Motor 2.4E
BAUR nr 1333
Kenteken LEV-SY 9
Motor 1.6S
BAUR nr 1334
Kenteken W-JN 95
Motor 2.2E
BAUR nr 1335
Kenteken MTK-A 452
Motor 1.6S
BAUR nr 1336
Kenteken RE-
Motor 1.6S
BAUR nr 1337
Kenteken EU-AM 204
Motor 2.6S
BAUR nr 1338
Kenteken KS-P 535
Motor 2.0E
BAUR nr 1339
Kenteken DU-PC 210
Motor 2.0E
BAUR nr 1340
Kenteken TÜ-JV 15
Motor 2.0E
BAUR nr 1341
Kenteken BM-
Motor 1.6S
BAUR nr 1332
Kenteken W-HU 201
Motor 2.4E
BAUR nr 1333
Kenteken LEV-SY 9
Motor 1.6S
BAUR nr 1334
Kenteken W-JN 95
Motor 2.2E
BAUR nr 1335
Kenteken MTK-A 452
Motor 1.6S
BAUR nr 1336
Kenteken RE-
Motor 1.6S
BAUR nr 1337
Kenteken EU-AM 204
Motor 2.6S
BAUR nr 1338
Kenteken KS-P 535
Motor 2.0E
BAUR nr 1339
Kenteken DU-PC 210
Motor 2.0E
BAUR nr 1340
Kenteken TÜ-JV 15
Motor 2.0E
BAUR nr 1341
Kenteken BM-
Motor 1.6S
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
Re: Bitter aero
en da staat er ook nog ergens een in de schuur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten