Waarde aero

Alles over de Aero.

Moderator: JvV

Gesloten
Jack
C geïnteresseerd
Berichten: 57
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 10:51 am
Locatie: Born

Waarde aero

Bericht door Jack »

Wat moet ik me voorstellen bij de waarde van een aero? Aangezien mijn originele rallye alweer een halfjaar weg is. En ik zon auto waarschijnlijk nietmeer kan vinden. Een aero is ook leuk, maar wat zijn ze waard? Moet ik dan ongeveer aan hetzelfde bedrag denken als een gte of rallye?

Bedankt
Kadett rallye gestolen
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door schrump »

prijzen verschillen nog al.
op dit moment staat de aero van Henk te koop voor =/- 10000,00
is ook een erg mooie rode aero met nieuwe CIH 2400 blok.
bij egbert de boer een mindere voor niet eens zo veel minder geld.
over het algemeen doet een sloper waarvan de meeste aero onderdelen aanwezig zijn 1500,00.
maar dan heb je ook een compleet restauratie project, waarbij je nog motor/assen/bakenz moet kopen.
icl lassen/strakmaken enz ben je dan gegarandeert meet dan 10000,00 kwijt.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Bericht door patrick de boer »

de aero van henk is een plaatje van een auto
die zou ik graag naar oss halen
Tocus
C geïnteresseerd
Berichten: 91
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 12:41 am
Locatie: leeuwarden

Bericht door Tocus »

je maakt een klein foutje....

egbert de boer zo heet ie hier in het noorden niet
hij heet egbert te duur...

:lol:

(zo word ie hier teminste genoemt in het opel circuit)
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Bericht door Daan D »

... niet alleen in het Noorden :wink:
Smoking...
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Bericht door patrick de boer »

zuiden ook
C2_1979
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: vr feb 22, 2008 10:23 pm
Locatie: Zwaagwesteinde

Bericht door C2_1979 »

Die van Henk staat momenteel te koop op MP voor 9500 Euro. Die bij Egbert is volgens mij een "gewone" 1200 en hij vraagt hier 9000 Euro voor. Als ik moest kiezen, dan wist ik het wel...

En idd Egbert is erg duur...
Maar ja soms beter duur dan niet te koop. Hij heeft wel erg veel onderdelen liggen waar je (bijna) niet meer aan kunt komen. Ik heb onlangs een origineel voorscherm voor de Kadett C bij hem gekocht. Ik had hier tijden naar gezocht en kon nergens een goed origineel scherm vinden en het was me eigenlijk de eer te na om bij hem te kopen... Het scherm kostte me 100 Euro, maar het is dan ook een mooi exemplaar zonder roest en builen.


Niet om Egbert te verdedigen, maar deze man is gewoon erg slim geweest door in de tijd dat deze auto's geen drol waard waren alles op te kopen wat hij tegen kwam. En waar hij toen in heeft ge
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Bericht door Daan D »

Ben ik niet met je eens, want in de tijd dat Kadett C in ruime mate op de sloop stonden en je zelfs SR-setjes op de sloop kon vinden, toen was Egbert al ongelooflijk duur, in vergelijking met de rest. Dat is alleen maar duurder geworden afgelopen tijd.
Smoking...
C2_1979
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: vr feb 22, 2008 10:23 pm
Locatie: Zwaagwesteinde

Bericht door C2_1979 »

Zo lang zit ik zelf nog niet in de scene van oude Opels. Dus ik weet niet of deze man altijd al duur is geweest. Wel weet ik van een collega dat ie voor een inspuitcomputer van een Kadett GSI een jaar of 10 geleden ook al de hoofdprijs vroeg.

Maar ja hij weet dat wij "Opel gekken", letterlijk zo gek zijn dat we het geld ervoor betalen. Ik vind het voorscherm van 100 euro eigenlijk te duur (in mijn beleving was iets van 50 tot 60 Euro een nette prijs geweest , maar zoals gezegd beter duur dan niet te koop... En ook deze Opel gek, was zo gek om 100 Euro voor een voorscherm te betalen...


Om terug te keren op het topic: vergelijk je beide Aero's, dan is die Egbert dus veel te duur vergeleken met die van Henk...
Die van Henk staat ook al geruime op MP tijd te koop. Op zich schrik ik niet van de prijs. Het is een erg nette en zeldzame auto, echter je moet net een liefhebber vinden die het bedrag er voor over heeft...
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Bericht door corsa-erik »

C2_1979 schreef: Om terug te keren op het topic: vergelijk je beide Aero's, dan is die Egbert dus veel te duur vergeleken met die van Henk...
Die van Henk staat ook al geruime op MP tijd te koop. Op zich schrik ik niet van de prijs. Het is een erg nette en zeldzame auto, echter je moet net een liefhebber vinden die het bedrag er voor over heeft...
In mijn ogen is een Aero net zo veel waard als een GT/E, en dat is dan "net wat de gek er voor over heeft"

En "gek" en liefhebber is dan voor mij min of meer hetzelfde ;)

Die rode Aero die (hier?) te koop staat, tja 15.000 is een hoop geld, maar kijk eens wat een plaatje van een auto dat is :shock:

Kijk dan eens realistisch naar de kosten om zelf zo iets naar die staat te restaureren/verbouwen, dan valt de prijs toch weer mee denk ik.

Een slooprijpe GT/E heeft wat meer waarde dan eenzelfde Aero, maar dat komt door de onderdelen.
Op een 1.2 Aero is alleen het dak van waarde.
(zo zijn er al heel wat sedans omgekat volgens mij)

Ik gok dus dat een "loop of sloop" Aero iets van 1000 euro zou kosten, tot dus schijnbaar 15.000 voor een "beter dan nieuwstaat" Aero.
Jack
C geïnteresseerd
Berichten: 57
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 10:51 am
Locatie: Born

Bericht door Jack »

Volgens mij zijn er wel nog veel meer aero's dan bijvoorbeeld rallye's zoals ik er een had. Als ik zo rondkijk zijn er nog grote tientallen mensen die er een hebben. Waar ik er van een rallye maar 2 ken.

Dus niet echt terecht dat zon aero evenveel zou moeten kosten of waard zou zijn.

Daarbij staan er momenteel in Nederland al 3 stuks te koop. Rallye's of gte's staan er misschien op een heel jaar nog geen 3 van te koop.
Mij lijkt dus wel duidelijk welke auto's unieker en zeldzamer zijn.
Kadett rallye gestolen
jeroenadriaens
Berichten: 1
Lid geworden op: vr apr 15, 2016 12:06 pm

Re: Waarde aero

Bericht door jeroenadriaens »

Hoe is de waarde van een aero door de jaren heen gestegen?
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Waarde aero

Bericht door JvV »

Ze zijn nog steeds prijzig maar hangt van hoop zaken af: staat, originaliteit, opties, kleurstelling etc..
Ze zijn ook wel ''redelijk'' goedkoop te vinden maar dan is er meestal wel hoop werk aan.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Waarde aero

Bericht door JvV »

Je kunt ook eens rondneuzen bij Aero Stammtischforum (HET Aero forum op internet): http://aero05.iphpbb.com
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
daddy's ride
C ervaren
Berichten: 313
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm

Re: Waarde aero

Bericht door daddy's ride »

De originele roestvrije spatborden zijn in ieder geval behoorlijk in prijs gestegen :D
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten