paar vraagjes rdw keuring

Stel hier je vragen/opmerkingen mbt de APK of RDW.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

paar vraagjes rdw keuring

Bericht door gabbermaikel »

waar letten ze bij de keuring voor een andere motor allemaal op? want ik heb de motor er helemaal in enz dus ik ga aardig richting het punt dat hij keurings klaar gemaakt moet worden. Alleen waar moet ik nu precies op letten?

En mag je bij zo'n keuring de benzineleiding ook binnen in de auto hebben liggen? Toen ik nog bij een apk garage werkte hebben we wel eens een auto gehad die dat had en die is gewoon zo goedgekeurd. Maar mag dat bij de rdw ook zo? of vinden die dat niet veilig?

En als ik mijn originele stoelen in de originele beugels monteer heb ik het idee dat er van achter nog wat ruimte op de stoelen zit, zou dit ook een probleem kunnen geven? Ik vind het zelf niet echt belangrijk ofzo, want er komen toch weer andere stoelen in. Maar ik heb geen zin om 10 keer opnieuw naar die keuring te kunnen gaan omdat ik van die domme dingen niet goed heb.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: paar vraagjes rdw keuring

Bericht door coinoperator »

Eventjes voor degenen die dit soort vragen altijd weer hebben (ik ook wel eens trouwens)
De APK regels bevatten richtlijnen waaraan iets moet voldoen, staat er niet dat het NIET mag dan mag het WEL.

---
De brandstofleiding dient degelijk bevestigd te zijn, dient dicht te zijn(niet lekken) en mag niet te dicht tegen de uitlaat aanzitten.
---
mag dus best binnendoor.

Stoelen dienen degelijk bevestigd te zijn......
Doe er je best eens op zou ik zeggen, als tijdens een keuring de boel rammelt van de speling gaan ze verder kijken, zorg dat het dus DEGELIJK vast zit en niemand kijkt verder.
vertrokken
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: paar vraagjes rdw keuring

Bericht door giuliettaevo »

Als je met een nette auto aankomt waarbij het eruitziet alsof er tijd en geld aan besteed is om dingen goed te krijgen dan zijn ze niet zo heel moeilijk. Als je daar met een hok aankomt waaraan van alles gehobbyed is en alles maar half werkt dan loop je een grote kans op teleurstelling. :wink:

Ze zien graag dat je alles veilig maakt. Leiding binnendoor is geen enkel probleem, er zijn auto's die dat origineel ook hebben, zorg er echter wel voor dat het goed gedaan is. Geen slangen onbeschermd door stukken plaatwerk leggen, altijd er een ander stuk slang omheen doen tegen doorschuren bv.
Betere remmen is ook zoiets. In principe hoef je alleen maar de remvertraging te halen en is het goed maar als de keurmeester twijfelt aan de veiligheid van jouw auto kan hij bepalen dat je naar Lelystad moet voor een weggedragstest. Gebeurt niet snel maar ze hebben de macht om het te doen. Denk hier ook aan voor je met die mannen ergens over in discussie gaat, als ze willen kunnen ze je naaien. :?

Zelf ben ik alleen met goede nette omgebouwde auto's geweest waarbij ook altijd de remmen aangepast waren en wij waren altijd zo weer weg en meestal ook in 1x klaar zodat we niet meer terug hoefden te komen. c-kadett naar C20LET/ golf 1 cabrio naar R32/ bmw E30 naar 2.5TDS/ di. golf 1 naar TDI/ Scirocco 2 naar vr6/ golf 2 naar vr6 etc.... 8) En dan krijgen we nog wat projecten die nog moeten... :wink:
Saab powerrr
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: paar vraagjes rdw keuring

Bericht door gabbermaikel »

ja ik heb al klauwen van een 16v liggen, maar ik wil eerst alles klaar hebben voordat ik aan de remmen begin, anders heb je 200 dingen tegelijk onder handen en dan word het een chaos.

En die stoelen heb ik gewoon met de originele beugels vast en ook die glijplasticjes er tussen, maar ik heb het idee dat die speling op de achterste punten normaal niet zo is omdat er dan tussen dat stukje plastic en de bevestiging ook nog vloerbedekking zit. Dus nu heb ik gewoon een stuk rubber tussen dat plasticje en de bevestiging gedaan en nu lijkt de speling weg te zijn.

En dat je met rdw mannen niet in discussie moet gaan weet ik, bij de steekproeven hetzelfde verhaal. Als je gewoon aardig tegen ze bent enz dan willen ze een klein foutje nog wel eens door de vingers zien. Maar ga je meteen doen alsof je het allemaal beter weet dan hem dan gaan ze nog wat strenger kijken en pakken ze je waar ze kunnen.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: paar vraagjes rdw keuring

Bericht door Tijs »

ik rolde met mijn meerkleurige caravan 20s/e met tevens een meerkleurige isolatiebandkabelboom zo door de rdw keuring...
ding is alles behalve netjes...

geen commentaar op gehad. het gaat puur om degelijk... heb het idee dat ze bij een hele nette auto alleen maar meer kijken, omdat ze het dan leuk vinden.
ze zijn er bij mij toen niet eens onderdoor gelopen.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: paar vraagjes rdw keuring

Bericht door gabbermaikel »

dat meerkleuren en een kabelboom in de isolatietape maakt ze meestal niet zo veel uit, maar als je er aan komt rijden met een ding wat zo ver verrot is dat hij net op het randje van wel of niet apk goedkeur zit dan vraag je gewoon om problemen.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten