Simons groep N

Stel hier je vragen/opmerkingen mbt de APK of RDW.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Kadettgek
C liefhebber
Berichten: 121
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 5:11 pm

Simons groep N

Bericht door Kadettgek »

Ik was me aan het orienteren op een sportuitlaat onder m'n kadettje en kwam de fabrikant simons tegen. Dit leekme wel wat.

Heeft iemand een idee hoeveel dB een simons groep N uitlaat produceert?
Een beetje sportieve brom vind ik wel ok maar ik ben niet opzoek naar een brulpijp.
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Re: Simons groep N

Bericht door malle pietje »

die simmons geeft denk ik precies de brom die jij zoekt.
ik gebruik ze eigenlijk altijd en deze uitlaat bevalt mij altijd prima.
DWARS DE HOEK OM
kaze
C liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di okt 16, 2007 6:50 pm
Locatie: Belgium - Coastdistrict

Re: Simons groep N

Bericht door kaze »

ook gebruikt en was er zeer tevreden van.

sportieve brom zonder overdreven lawaai !
2 or 4 wheels... when an engine is mounted, I WILL go fast with the vehicle!
Kadettgek
C liefhebber
Berichten: 121
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 5:11 pm

Re: Simons groep N

Bericht door Kadettgek »

Ik heb de uitlaat nu gehoord. en hij klinkt lekker!!

ik ben nog een beetje aan het dubben of ik een ombouw naar een groter blok zou gaan doen (geen haast) maar dan zou ik ook naar het RDW willen om de kadett om te keuren. ik zit dan niet te wachten op een geluidsmeting in Lelystad.
gaat dit zomaar of moet ik er dan tijdens de keuring een andere uitlaat onder fabrieken?
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Simons groep N

Bericht door Tijs »

zolang die niet meer als 95db maakt, en onder de auto gasdicht is, kun je er zo mee naar de keuring.
Ik had een rvs groep a onder me auto liggen, (wel het model met 3 dempers) en rolde er zo doorheen.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
beest1386
C geïnteresseerd
Berichten: 95
Lid geworden op: di dec 07, 2010 1:40 am
Locatie: Alphen (N.Br.)

Re: Simons groep N

Bericht door beest1386 »

Tijs schreef:zolang die niet meer als 95db maakt, en onder de auto gasdicht is, kun je er zo mee naar de keuring.
Ik had een rvs groep a onder me auto liggen, (wel het model met 3 dempers) en rolde er zo doorheen.
nou tijs dat is niet helemaal waar.
een kennis van mij heeft een keuring-station, en die zegt dat je auto zoveel herrie mag maken als dat ie kan. je mag zelfs van voor tot achter een rechte steigerpijp plaatsen zo lang je uitlaat gasdicht is er niks aan de hand.
volgens de wet mag je auto inderdaad niet meer als 95db presteren en ik dacht dat het zelfs niet hoger mocht zijn als 93 db.
maar voor de keureing maakt het helemaal niks uit hoeveel db hij maakt zo lang hij maar gast dicht is.
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Simons groep N

Bericht door schrump »

beest1386 schreef:
Tijs schreef:zolang die niet meer als 95db maakt, en onder de auto gasdicht is, kun je er zo mee naar de keuring.
Ik had een rvs groep a onder me auto liggen, (wel het model met 3 dempers) en rolde er zo doorheen.
nou tijs dat is niet helemaal waar.
een kennis van mij heeft een keuring-station, en die zegt dat je auto zoveel herrie mag maken als dat ie kan. je mag zelfs van voor tot achter een rechte steigerpijp plaatsen zo lang je uitlaat gasdicht is er niks aan de hand.
volgens de wet mag je auto inderdaad niet meer als 95db presteren en ik dacht dat het zelfs niet hoger mocht zijn als 93 db.
maar voor de keureing maakt het helemaal niks uit hoeveel db hij maakt zo lang hij maar gast dicht is.
apk keuring, gasdicht is voldoende.

bij rdw keurin( andere motor op kenteken), moet de keurmeester op gehoor het volume bepalen. bij twijfel moet je geluidstest laten maken( €350,00 heb ik me laten vertellen)
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Simons groep N

Bericht door erny70 »

Ik heb inmiddels ook m'n tweede simons onder de dett zitten nadat de eerste was weggeroest na ruim zes jaar intensief gebruik.
Ik deel de smaak van malle pietje en vind hem heerlijk klinken onder m'n 1200, let wel ik ben er achter gekomen dat het eerste stuk uitlaat dus van uitlaatspruitstuk tot net achter de stoelen zeg maar WEL origineel 1200 moet blijven en daarna pas simons, anders is je motorkoppel (bij een 1200 dan) kl*t*.
Dat eerste stuk is trouwens WEL zonder demper.
In geval van een 1600, 1900, of 2000 CC kan ie er natuurlijk wel compleet onder.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Simons groep N

Bericht door Tijs »

schrump schreef:
beest1386 schreef:
Tijs schreef:zolang die niet meer als 95db maakt, en onder de auto gasdicht is, kun je er zo mee naar de keuring.
Ik had een rvs groep a onder me auto liggen, (wel het model met 3 dempers) en rolde er zo doorheen.
nou tijs dat is niet helemaal waar.
een kennis van mij heeft een keuring-station, en die zegt dat je auto zoveel herrie mag maken als dat ie kan. je mag zelfs van voor tot achter een rechte steigerpijp plaatsen zo lang je uitlaat gasdicht is er niks aan de hand.
volgens de wet mag je auto inderdaad niet meer als 95db presteren en ik dacht dat het zelfs niet hoger mocht zijn als 93 db.
maar voor de keureing maakt het helemaal niks uit hoeveel db hij maakt zo lang hij maar gast dicht is.
apk keuring, gasdicht is voldoende.

bij rdw keurin( andere motor op kenteken), moet de keurmeester op gehoor het volume bepalen. bij twijfel moet je geluidstest laten maken( €350,00 heb ik me laten vertellen)
precies, en daar mag hij niet meer als 95 db maken (was de regel toen, jaartje terug ofzo)
bij de gewone apk keuring maakt het idd niet uit, als hij maar gasdicht is.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Kadettgek
C liefhebber
Berichten: 121
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 5:11 pm

Re: Simons groep N

Bericht door Kadettgek »

Ik had dit forum en het opel-forum al even doorgespit en ik heb dezelfde info gevonden als day wat tijs zegt.

Op het oldtimer-opelforum heeft iemand tijdelijk staalsponzen in z'n uitlaat gestopt om het geluid wat te dempen.
Dit is misschien ook nog een optie
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Simons groep N

Bericht door Tijs »

dat is ids geweest.
heet hier (ook?) gewoon schrump (paar berichten naar boven)
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Kadettgek
C liefhebber
Berichten: 121
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 5:11 pm

Re: Simons groep N

Bericht door Kadettgek »

Chips je hebt gelijk. Ik zat een beetje te slapen.
Opvolger
Beheerder
Berichten: 420
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 11:21 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Simons groep N

Bericht door Opvolger »

Scrump, (mijn vader) wilde gewoon het zekere voor het onzekere nemen, als ze bij de RDW twijfels hebben over het geluid kunnen ze je naar een geluidproef sturen, en dat kost geld en tijd. Maakt had dan te veel herrie krijg je geen nieuwe papieren en ben je je huidige papieren kwijt (je mag dan dus niet meer rijden met dat ding).
By ikke geschryfd
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: Simons groep N

Bericht door coinoperator »

De bedoeling van de mijne is dat je de uitlaat gewoon helemaal niet meer hoort....
Als ie tzt klaar is en ruim proefgereden gaat de Holtkamper er achter en 1500km zuid de Pyreneeën in....
Dat is dus 16 uur volcontinu....
Je denk toch niet dat ik ook maar 1 enkel overbodig geluidje wil horen he...

Silent power...

Er komt een handgemaakte custom pijp met custom spruitstuk onder, bochtje voor bochtje getigd.
vertrokken
Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Re: Simons groep N

Bericht door Bear79 »

Mijn Simons komt binnekort te koop.
Gezien gruppe A eronder komt.

Greetz,
Bear79
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten