zonder einddemper door de keuring
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
zonder einddemper door de keuring
Mijn kadettje gaat binnenkort naar de APK en nu vroeg ik me af aangezien mien einddemper er onder uit is gerot. Of ik door de keuring kom als ik hier gewoon een buis aan maak die dan wel onder de auto uitkomt. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft. Want ik weet niet wat voor effect het heeft op uitstoot en decibels. Ik hoopte er iig gemakkelijk mee weg te komen door er gewoon een buis op de maken. Want het stuk buis wat aan de middendemper zit is er ook afgebroken. Deze buis wordt smaller waar de einddemper erop komt. Dus ik kom er denk ik ook niet mee weg met een einddemper op deze buis. Dan moet ik al nieuwe middendemper en einddemper kopen.
gr. bas
gr. bas
Laatst gewijzigd door basje op di okt 19, 2010 12:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: zonder einddemper door de keuring
ohh en het betreft trouwens een gewone 1.2s geen een of andere jankende tot 9.000 toeren gaande 2.0 16v.
Re: zonder einddemper door de keuring
als de herrie binnen de grenzen blijft, is er niets aan de hand.
trouwens, er zijn ook uitlaten voor kadett-C zonder eind demper
trouwens, er zijn ook uitlaten voor kadett-C zonder eind demper
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Re: zonder einddemper door de keuring
oh okee, maar opzich maakt het zo niet veel herrie maar ik weet niet tot hoeveel dB je mag? 95 ofzo
Re: zonder einddemper door de keuring
jep 95.
maar ze meten alleen bij twijfel.
maar ze meten alleen bij twijfel.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: zonder einddemper door de keuring
hmmm dan kan het zo denk ik wel.. maar misschien toch iemand die er al eens succesvol mee door de keuring is gekomen ?
Re: zonder einddemper door de keuring
ik lees nu trouwens pas dat het alleen voor de apk is...
bij de apk meten ze helemaal geen decibel...
alleen bij een motorkeuring bij de rdw...
al heb je geen dempers onder je auto, komt ie nog door de apk, als ie maar gas dicht is.
bij de apk meten ze helemaal geen decibel...
alleen bij een motorkeuring bij de rdw...
al heb je geen dempers onder je auto, komt ie nog door de apk, als ie maar gas dicht is.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: zonder einddemper door de keuring
aaah okee dat is dan weer mooi:D dan houd ik denk ik gewoon een middendemper met buis. Opzich klinkt hij niet zo heel hard nu alleen maar hopen dan meneer de agent dat ook vind.
Re: zonder einddemper door de keuring
eindconclusie: De gehele uitlaatlijn was rot. Dus toch maar nieuwe gehaald.
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: zonder einddemper door de keuring
het is naar inzicht van de keurmeester als ik het goed heb, maar ik heb auto's door de keuring zien komen waar een pijp van 7.5cm onder zat zonder enige demping en daarbij trilden de ramen gewoon in het pandTijs schreef:ik lees nu trouwens pas dat het alleen voor de apk is...
bij de apk meten ze helemaal geen decibel...
alleen bij een motorkeuring bij de rdw...
al heb je geen dempers onder je auto, komt ie nog door de apk, als ie maar gas dicht is.
dus het komt er eigenlijk op neer dat je gewoon een stuk pijp vanaf je spruitstuk naar de zijkant van de auto kan maken als uitlaat(want die dikke pijp had ook de uitgang op de zijkant)
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Re: zonder einddemper door de keuring
dat mag dus niet, want je uitlaat mag pas na het laatste raam (wat open kan) naar buiten komen....gabbermaikel schreef:het is naar inzicht van de keurmeester als ik het goed heb, maar ik heb auto's door de keuring zien komen waar een pijp van 7.5cm onder zat zonder enige demping en daarbij trilden de ramen gewoon in het pandTijs schreef:ik lees nu trouwens pas dat het alleen voor de apk is...
bij de apk meten ze helemaal geen decibel...
alleen bij een motorkeuring bij de rdw...
al heb je geen dempers onder je auto, komt ie nog door de apk, als ie maar gas dicht is.
dus het komt er eigenlijk op neer dat je gewoon een stuk pijp vanaf je spruitstuk naar de zijkant van de auto kan maken als uitlaat(want die dikke pijp had ook de uitgang op de zijkant)
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: zonder einddemper door de keuring
Dat klopt, i.v.m. veiligheid. Ik maak zelf bijna altijd de uitlaat naar de zijkant, vind ik mooier en klinkt zeer goed. Ik gebruik dan wel vaak een Amerikaanse middendemper!
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: zonder einddemper door de keuring
dus met ramen die vast zitten(bijvoorbeeld lexaan) mag het dan weer wel, dan zal dat misschien de reden wel zijnTijs schreef:dat mag dus niet, want je uitlaat mag pas na het laatste raam (wat open kan) naar buiten komen....gabbermaikel schreef:het is naar inzicht van de keurmeester als ik het goed heb, maar ik heb auto's door de keuring zien komen waar een pijp van 7.5cm onder zat zonder enige demping en daarbij trilden de ramen gewoon in het pandTijs schreef:ik lees nu trouwens pas dat het alleen voor de apk is...
bij de apk meten ze helemaal geen decibel...
alleen bij een motorkeuring bij de rdw...
al heb je geen dempers onder je auto, komt ie nog door de apk, als ie maar gas dicht is.
dus het komt er eigenlijk op neer dat je gewoon een stuk pijp vanaf je spruitstuk naar de zijkant van de auto kan maken als uitlaat(want die dikke pijp had ook de uitgang op de zijkant)
alleen volgens mij was er toen wel iets anders, want ik heb ooit gehoord dat je je spiegel wel moest kunnen verstellen, en dat is best wel moeilijk al je raam niet open kan en je zo'n handmatig verstelbare spiegel hebt(zoals een kadett)
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Re: zonder einddemper door de keuring
volgens mij moeten ramen sowieso open kunnen, of je nou spiegels van binnen uit kunt verstellen of niet.
mensen met een vast lexaan raam moeten het raam er bij de apk uit halen of toch op het mechanisme maken..
bij een c kadett zonder klapramen achter, kan de uitlaat er dus neit eerder als de portier uit komen.
als je klapramen hebt, zul je dus pas achter je wiel naar butien kunnen komen.
mensen met een vast lexaan raam moeten het raam er bij de apk uit halen of toch op het mechanisme maken..
bij een c kadett zonder klapramen achter, kan de uitlaat er dus neit eerder als de portier uit komen.
als je klapramen hebt, zul je dus pas achter je wiel naar butien kunnen komen.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
-
- Beheerder
- Berichten: 420
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 11:21 pm
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: zonder einddemper door de keuring
als je een 74-er heb, hoeft je raam nog niet van binnen uit verstelbaar te zijn... maar in de zomer een raampje open kunnen draaien is wel zo lekker....
wegrenner heeft ooit een B-kadett gehad met een kapot raam meganisme, plank hout, dicht dat raam... eerst er op afgekeurd (zelfde als geen werkende aanjager). maar dit bleek allemaal niet te hoeven voor een auto uit 67. (kachel/aanjager pas in 69 ofzo en spiegel afstellen na 74). dus weer terug en wel een apk er op ....
wegrenner heeft ooit een B-kadett gehad met een kapot raam meganisme, plank hout, dicht dat raam... eerst er op afgekeurd (zelfde als geen werkende aanjager). maar dit bleek allemaal niet te hoeven voor een auto uit 67. (kachel/aanjager pas in 69 ofzo en spiegel afstellen na 74). dus weer terug en wel een apk er op ....
By ikke geschryfd
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten