wielkas aanpassing

Stel hier je vragen/opmerkingen mbt de APK of RDW.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

wielkas aanpassing

Bericht door gabbermaikel »

weet iemand of je je wielkassen ook mag aanpassen zodat je hem lager kunt gooien met brede banden en een verbrededings set
want als je er brede banden om zet zodat die verbreding echt nut heeft dan gaat dat natuurlijk aanlopen tegen de rand van je wielkast. dus mijn idee was dan om de wielkast verder open te slijpen en dan de bovenrand van het binnenscherm ongeveer door te trekken naar buiten en daar dus gewoon wel een plaat in lassen

maar mag zoiets voor de apk? of word hij dan afgekeurd
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: wielkas aanpassing

Bericht door Pietje »

De eis voor de apk is dat het Binnenscherm vast moet zitten aan het Buitenscherm.

Zodra er een verbreder gemonteerd word is dat meestal ook de bedoeling.

Er word dan een plaat gelast tussen het binnen en buitenscherm. Is dit netjes gelast volgens de eisen betreft het een goedkeur.

Bij modernere auto's kan een deel spoorbreedte nog meegepakt worden. Bij de Kadett mag dat geen probleem zijn.
De auto van Kevin Coupe heeft ook deze verbreders erop en zal alleen de spoorverbreders voor eraf moeten halen voor de APK daarnaast mag hij gewoon legaal rondrijden.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: wielkas aanpassing

Bericht door gabbermaikel »

ok mooi om te horen
dan zal ik daar van de week maar mee beginnen, en dan gooi ik hem gewoon voor de apk met deze velgen enz, en dan daarna bredere velgen er onder
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: wielkas aanpassing

Bericht door joel »

hiel wil ik even op terugkomen

ik zag maandag opt werk dat er een toevoeging van het apk boek was gekomen en dat ging over afmetingen van voertuigen ivm typegoedkeur.

ik ga het maar eens goed proberen begrijpend te lezen en dan laat ik wel weer wat horen
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten