Page 1 of 7

betreft motorombouw en rdw

Posted: Wed Mar 07, 2007 9:30 pm
by _gijs_
Dit las ik op een ander forum (motor-forum)

ik kan alleen praten over type goedkeuring van auto's, heb op mijn 20ste een c kadett gehad met een 2.2 liter injectie blok en die nog een beetje opgevoerd zeg maar

Alles prima tot ik door de klpd werdt aangehouden kon me auto en papieren meteen inleveren verhaal was dat de type goedkeurig was vervallen omdat er een 1.6 motor in hoorde, na heel veel praten en mazzel kreeg ik de auto weer terug alleen de papieren niet die gingen naar de rdw.

Heb toen de auto rdw laten keuren, dit was niet zo schokkend een veredelde APK keuring zeg maar.

Ik kan je wel vertellen dat je mocht je betrokken raken bij een ongeval je je verzekering wel gedag kan zeggen want die betalen niks meer, dus achteraf nog mazzel gehad want dat wist ik allemaal niet eens.

Als je iets doet doe het dan goed bel de rdw en stel de vragen of het mogelijk is en waar je op moet letten, het is namelijk zo dat eigenlijk je je auto of motor al moet laten keuren bij de rdw als je een bredere band monteerd (eigenlijk het zelfde als TUV in duitsland) alleen hier zijn ze nog erg schapelijk.

Ik hoop dat je hier wat aan hebtthose who risk nothing do nothing achieve nothing become nothing

Posted: Wed Aug 15, 2007 7:59 pm
by wilcooo
je moet ook je verzekeraar even op de hoogte brengen omdat je een verhooogt risico hebt en je dus mischien nog niet verzekerd bent.

Posted: Fri May 22, 2009 9:27 am
by Tocus
oke.. en hoe zit het dan met een 16v zijn er hier mensen die hem op kenteken hebben?

en is dat alleen remmen aanpassen en motor goed in gebouwt hebben en je krijgt het op kenteken?

Posted: Fri May 22, 2009 9:31 am
by schrump
ik heb ik de aero 20 16V.
niet op kenteken

dan is het eerst technisch, en reken maar op weggedrachttest en geluidstest
alles in een keer goed, +/- 800 euri

maar dit is nu al zo vaak besproken..........

Posted: Fri May 22, 2009 10:01 am
by giuliettaevo
schrump wrote:
maar dit is nu al zo vaak besproken..........
En nu weer... :wink:

De regels zijn namelijk misschien veranderd en dan zou het kunnen dat het makkelijker/ goedkoper is geworden. :)

Posted: Wed Jun 03, 2009 9:47 pm
by Ray2712
Maar... de politie houd je dan aan, en dan? Ze kunnen bijv. aan mijn papieren niet zien wat voor motor er in hoort. Het enige dat ze weten is dat het een 4-cilinder is. Vermogen en cilinderinhoud staat niet geregistreerd. Hoe werkt dat dan?

Posted: Wed Jun 03, 2009 10:35 pm
by Jigsaw
de politie kan dit opvragen

hier maken veel mensen een fout, er staat niks op het kenteken dus zal er wel niks bekend zijn...dus wel, de gegevens kan de politie bij de rdw opvragen

Posted: Wed Jun 03, 2009 10:55 pm
by Ray2712
okee, duidelijk :wink: Dat wist ik dus ook niet dat het dan alsnog moet... :oops:
dus beter keur ik hem straks gewoon om.
iemand een idee of dat lastig is om een 1.2S naar 2.4 ombouw goedgekeurd te krijgen?

Posted: Mon Jun 08, 2009 8:48 am
by Bear79
Hi allen,
blijkbaar is dit volgens Pipo weer anders.. nieuwe regels,
alleen kan ik dit op de RDW site niks van vinden ?

Pipo alias Hans, aub jouw input op dit!

Bvd.
Rgds,
Alex

Posted: Mon Jun 08, 2009 3:18 pm
by mieke279
Ik heb vorige maand m'n 1200 automaat om laten keuren naar 2400, alleen een "iets" zwaardere soort APK keuring gedaan, CO gemeten en remmen getest.... 5 dagen later nieuw kenteken in huis!

coupé

Posted: Mon Jun 08, 2009 3:57 pm
by Tijs
dat ze het snel weer terug zullen zetten zal idd wel, en dat hun zeggen dat dat om de ongevallen is zal ook wel, maar of het inde praktijk ook is..
denk dat de meeste (in elk geval c kadettjes) toch al met een 2.0 of 2.4 reden, alleen niet op kenteken..
meeste die 1200 rijden, rijden dat toch omdat ze dat fijn vinden, of 2L+ te duur.. die enkeling die nu denk, ik ga een 2400 bouwen omdat het op kenteken kan zal wel meevallen denk ik.
persoonlijk verwacht ik die categorie meer e kadettjes enzo, de autotjes waar het ook echt op kenteken staat, inplaats van alleen typegoedkeuring.

Posted: Wed Jun 10, 2009 9:59 am
by Bear79
Maar komt er ook 2.0 op je papiertje te staan or what ?

En hoe zit het met de kleur.. wat bij mij staat bruin
maar hij is blauw.. word dit in een x aangepast
of krijg ik hier shit mee ?

Rgds,
Alex

Posted: Wed Jun 10, 2009 10:15 am
by Tijs
kleur kun je nu ook zo laten aanpassen... is even een briefje op de bus doen, staat gewoon op de rdw site.....
en er komt gewoon een cilinder inhoud op je papier te staan.. die staat er nu ookal, maar er staat nu een - en dan 2000, of 2400, net wat je hebt..
niet meer niet minder.. is toch ook niet anders bij een moderne auto..
het blijven gewone auto papieren hoor :) je had et afgelope weekend ff bij mieke kunne gaan kijken :wink:

Posted: Wed Jun 10, 2009 10:26 am
by Bear79
en kenteken plaat.. blijft deze het zelfde of krijg je nieuwe ???

ik had 1.2 automaat, automaat staat ook op kenteken
nu 2.0E met 5 bak

net gebeld voor een afspraak
maar ik moet iets kunnen aantonen
van het vermogen van het 2.0E blok ?????

iemand enig idee hoe ik dat wil doen

Ik hoop dat ik geen shit hiermee krijg

Greetz,
Lexie

Posted: Wed Jun 10, 2009 10:29 am
by Tijs
volgens mij pas je je kenteken aan, dus houd je je eigenplaten verder.
kzie op de meeting foto's mieke der auto in elk geval nog met blauwe platen rijden, en ze had de nieuwe papieren al..