Pagina 6 van 7

Geplaatst: do sep 24, 2009 7:33 am
door ccoupe
Hey Erik.

Hoe kan het dat jij 110kw bij een 2.4 hebt?

Gr Mark

Geplaatst: do sep 24, 2009 9:37 am
door Automatic-freak
ccoupe schreef:Hey Erik.

Hoe kan het dat jij 110kw bij een 2.4 hebt?

Gr Mark
Hallo Mark,

Gewoon netjes antwoorden op de vraag van de keurmeester; "hoeveel kw heeft deze motor ?"
Ik; "Normaal 92kw"
Keurmeester; "En nu ?"
Ik; "Ergens rond de 110, misschien wel meer ..."
Keurmeester; "Dan houden we 110kw aan, goed !?"
Ik; "Prima !!" :wink:

Mvg Erik

Geplaatst: do sep 24, 2009 12:33 pm
door Tijs
haha, als ze dat bij mij ook vragen moet ik maar eens even denken over het vermogen van het blok wat erin komt, dan geef ik dat meteen op.

Geplaatst: di sep 29, 2009 7:16 pm
door schrump
Afbeelding

Geplaatst: di sep 29, 2009 7:26 pm
door Tijs
uuh 83 kw? geen cilinder inhoud?

Geplaatst: di sep 29, 2009 7:31 pm
door schrump
vond ik ook al raar, maar nu kan er ook een2.0 ne in.....

Geplaatst: di sep 29, 2009 9:16 pm
door Tijs
oom agent weet toch niet hoeveel kw een 20ne heeft....
hoop eigelijk dat de mijne gewoon 2L op kenteken krijgt te staan..
want ik ga ne rijde, en dan klopt de cilinder inhoud in elk geval..
die paar kw... dat mag de pret niet drukke

Geplaatst: za okt 03, 2009 6:47 pm
door ccoupe
hey Erik .

Zo ging dat bij mij dus niet , ik had zo,n verklaring van de opel en daar hielden ze zich dus aan,Zo zie je maar dat ze bij de rdw ook maar mensen zijn.maakt ook niet uit verder maar wel leuk natuurlijk.

Groetuh Mark

Geplaatst: do okt 29, 2009 2:42 pm
door schrump
Na 3 dagen de aero helemaal nagelopen te hebben, vandaag naar RDW geweest.

wat is er zoal aan gedaan:

-nieuwe veerschotels op de achteras.
-gele kentekenplaten
-stuurstang gelagert( er zit een manta stuur in, maar het onderste lager, waar de stuurstang uit het schutbord komt, miste nog altijd.
extra geluidsdemper ontwikkeld voor in de klasse A simons.http://www.oldtimeropelforum.nl/forum/v ... =32&t=6312
en ook even alles nagelopen.

deze keer had ik 2 mannen, die vroeger ook kadett hadden gereden en het mooi vonden om mijn auto te keuren.
wel werd me heel nadrukkelijk gevraagd hoe ik aan die motor kwam, wat het kenteken was van de donorauto.
schijnt dat ze ook moeten kijken of er niets van diefstal afkomstig is.
ook vroegen ze heel nadrukkelijk of het dak er zo orgineel op zat; Ja hoor dat is orgineel zo door opel gelevert, was mijn antwoord.

eind van het verhaal: bij RDW staat alleen kadett in register, mogelijk passen ze dat aan in aero.....
nog wel een paar opmerkingen:
mijn remleiding op de achteras mist een klembeugeltje; heb ik beloofd te maken.
bij een klem lekt de uitlaat( kan ook haast niet anders met zo'n prop achterin de einddemper.
een rubber van een achterveer zit niet helemaal goed; ja dat ga ik vandaag nog maken!

eindoordeel: mooie auto; veel geluk er mee!

Geplaatst: do okt 29, 2009 7:50 pm
door Automatic-freak
ccoupe schreef:hey Erik .

Zo ging dat bij mij dus niet , ik had zo,n verklaring van de opel en daar hielden ze zich dus aan,Zo zie je maar dat ze bij de rdw ook maar mensen zijn.maakt ook niet uit verder maar wel leuk natuurlijk.

Groetuh Mark
Ik had trouwens helemaal geen verklaring; werd ook niet na gevraagd door de keurmeesters ...
Heb daar wel een uitdraai van de originele verklaring gekregen zoals die destijds gebruikt werd door de Rdw bij eerste toelating !! :roll:

Mvg Erik

Geplaatst: do okt 29, 2009 7:52 pm
door Automatic-freak
@Ids, mooi gevonden die extra 'demping' !! :D

Heb je ook ervaren dat ze stiekem toch wel 'iets' strenger worden bij motorombouw of valt dit jouw inziens wel mee !?

Mvg Erik

Geplaatst: do okt 29, 2009 10:53 pm
door schrump
@ erik,

bij het keuren van de city een poosje terug, had ik een man die het maar niets vond, een oude auto met een (te) grote motor.
dus deed hij moeilijk.

vandaag had ik 2 man, een vond het fantastisch, een oude kadett en wees me op 2 apk punten, maar deed daar neit moeilijk over.
de ander was iets nauwkeuriger, maar ging met zijn collega mee.

dus ik heb denk ik geluk gehad vandaag

die grap met die pannensponzen, was een gok, als ze het er uit hadden getrokken, was ik niet verbaast geweest

Geplaatst: wo nov 04, 2009 7:31 pm
door schrump
vanvandaag even op de site RDW gekeken.

alles klopt nu, dak en motor staat er netjes op!

Afbeelding

Re: betreft motorombouw en rdw

Geplaatst: do dec 03, 2009 11:49 pm
door pipo
ppff wat is die van jou zwaar mijn city met 6 lijn weegt maar 960 kg :shock:

Re: betreft motorombouw en rdw

Geplaatst: vr dec 04, 2009 7:03 pm
door schrump
pipo schreef:ppff wat is die van jou zwaar mijn city met 6 lijn weegt maar 960 kg :shock:
mijn city 2.2 weegt 1024 kilo.

ik heb er bij de city en d aero niet aan gedacht om alle overbodige spullen er uit te halen, voordeel is dat ik nu een hoger eigen gewicht heb, dus ook meer kan trekken.